Olen löytänyt Netflixistä korealaiset sarjat ja leffat. Ovatkin yllättävän hyviä! Onko suositella mulle jotain lisää?
On myös kiva katsella ihan erilaista ympäristöä, koteja, tekniikkaa, kotien sisustuksia, ruokia ym. eroaa jotenkin niin paljon Euroopasta.
Jännitysleffat on myös tehty hyvin.
Kommentit (45)
Mä tykkään niiden tyylistä. Hyvää näyttelemistä eikä sisällä yleensä mitään turhaa roskaa. Viimeksi katsoin Daily dose of sunshinen.
Olen katsonut muutaman. Ne ovat olleet hyviä. En osaa suositella.
Mitkä olet nähnyt? Suosittelen
-Mr. Sunshine: aivan upeasti tehty sarja. Visuaalisesti näyttävä
The Call
Tyttö saa yhteyden lankapuhelimen kautta samassa talossa 90-luvulla asuneeseen tyttöön.
He elävät niinkuin yhtä aikaa samassa talossa, mutta eri vuosikymmenillä.
He kertovat elämästään jne. Tämä nykyhetken tyttö kertoo nykyhetkestä ja osaa auttaa 90-luvun tyttöä, tietää uutisia lukemalla, mitä tulee tapahtumaan siellä 90-luvulla ja näin auttaa 90-luvun tyttöä pelastautumaan tietyistä tilanteista.
Tämä leffa kyllä sitten menee jo jännitysleffasta miltei kauhuleffaksi lopussa. Eli ei ihan heikkohermoisille.
ap
Vierailija kirjoitti:
The Call
Tyttö saa yhteyden lankapuhelimen kautta samassa talossa 90-luvulla asuneeseen tyttöön.
He elävät niinkuin yhtä aikaa samassa talossa, mutta eri vuosikymmenillä.
He kertovat elämästään jne. Tämä nykyhetken tyttö kertoo nykyhetkestä ja osaa auttaa 90-luvun tyttöä, tietää uutisia lukemalla, mitä tulee tapahtumaan siellä 90-luvulla ja näin auttaa 90-luvun tyttöä pelastautumaan tietyistä tilanteista.
Tämä leffa kyllä sitten menee jo jännitysleffasta miltei kauhuleffaksi lopussa. Eli ei ihan heikkohermoisille.
ap
Siis he aina soittelevat toisilleen lankapuhelimella. Sillä tavoin pitävät yhteyttä.
Oletko nähnyt Parasite-leffan? Tosi hyvä.
Unlocked.
Tyttö kadottaa puhelimensa ja joku sairas stalkkaaja murhaaja saa puhelimen haltuunsa. Hän pystyy asentamaan siihen täydellisen seurannan ja palauttaa puhelimen tytölle. Todella piinaavaa, en ole vielä katsonut loppuun.
Katsoin aiemmin sellaisen korealaisen leffan, yliluonnollisen, jossa äiti muutti lapsensa kanssa vanhaan lapsuudentaloonsa keskelle metsää. Siellä sitten alkoi kummittelemaan ym.
Mikäköhän leffa se oli? Vai olikohan sarja?
Wonderfools.
Marvel-supersankareita korealaiseen tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään niiden tyylistä. Hyvää näyttelemistä eikä sisällä yleensä mitään turhaa roskaa. Viimeksi katsoin Daily dose of sunshinen.
Tämä just nimenomaan näissä viehättää. Ei turhaa roskaa, ei turhia dialogeja. Melko vähän näyttelijöitä, keskitytään olennaiseen ja juonet ovat selkeitä. Ei semmoista päätöntä räiskimistä ja juoksemista, jossa jo kadottaa juonenkin.
Se oli hyvä, joka oli tositapahtumiin perustuva naisesta, joka syntyi 30-luvulla, koki toisen maailmansodan kauheudet ja kärsi nälästä sekä äärimmäisestä köyhyydestä, perusti yrityksiä, joutui todella törkeästi petetyksi miesten osalta ja lopulta alkoi "ennustajaksi" ja hänestä tuli maankuulu ja upporikas.
Olikohan tämä japanilainen sarja? En nyt löydä tätä millään.
Miksei muuten Netflixissä ole aikajärjestyksessä listaa leffoista ja sarjoista, jotka olet jo katsonut?
Suurin osa silkkaa kuraa. Jokunen helmi ollut joukossa.
The double, visuallisesti runollinen ja tarina mielenkiintoinen. Löytyy kun laittaa Netflixin kielen englannin kielelle.
Vierailija kirjoitti:
The double, visuallisesti runollinen ja tarina mielenkiintoinen. Löytyy kun laittaa Netflixin kielen englannin kielelle.
Siis onko tarjonta Suomessa erilainen, jos Netfixin asetuksista laitat englannin???????
En ehkä osaa vastata oikein mutta joku kysyy onko netflixin tarjonta eri jos vaihtaa kielen, niin vastaus on että on 😊
Samoin on ainakin myös Disney + palvelussa.
Itse rakastan korealaissarjoja ja leffoja ja olenkin kahlannut netflixin tarjonnan melkeinpä läpi, harmittaa ko ei ole mitään katsottavaa nyt 😅
Tykkään kun ei ole pelkkää seksiä ja räiskintää, surkeita juonia ja huonoja näyttelijöitä kuten Amerikan leffoissa ja sarjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tarjonta Suomessa erilainen, jos Netfixin asetuksista laitat englannin???????
On. Silloin tosin ei ole (yleensä?) suomitekstityksiä, mutta noissa korealaisissa on enkkutekstitykset.
Vierailija kirjoitti:
En ehkä osaa vastata oikein mutta joku kysyy onko netflixin tarjonta eri jos vaihtaa kielen, niin vastaus on että on 😊
Samoin on ainakin myös Disney + palvelussa.
Itse rakastan korealaissarjoja ja leffoja ja olenkin kahlannut netflixin tarjonnan melkeinpä läpi, harmittaa ko ei ole mitään katsottavaa nyt 😅
Tykkään kun ei ole pelkkää seksiä ja räiskintää, surkeita juonia ja huonoja näyttelijöitä kuten Amerikan leffoissa ja sarjoissa.
Katso Rakuten Viki, siellä aasialaisia sarjoja. Sinne tarvii moneen sarjaan maksullisen vikipassin mutta ilmaisiakin on.
Korealaisissa leffoissa on ilahduttavaa, että he ottavat kengät pois sisään tultaessa.
Aina häiritsee jenkkileffoissa se paskasilla kengillä sisällä tepastelu ja niillä heittäydytään usein jopa sängylle. Koko juonikin jo siitä ihan häiriintyy, kun ajattelee, että tolleen ne tekee oikeassakin elämässä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Silloin tosin ei ole (yleensä?) suomitekstityksiä, mutta noissa korealaisissa on enkkutekstitykset.
En osaa vaihtaa kieltä. Kun mulla on telkkari päällä ja olen Netflixissä ja menen profiiliini, saan vain näkymän, että on suomi. En pysty muuttamaan sitä siitä.
Toki saan tekstitykset ja dubbaukset monilla kymmenillä eri kielillä sarjaan kuin sarjaan.
Jaa-a, itse aion katsoa Crash landing on you (tai joku sellainen), kun siinä kai esitetään myös Pohjois-Koreaa mikä kiinnostaa. En ole kuitenkaan vielä päässyt 1. jaksoa pidemmälle.