Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkahuolto vaatii äppin lataamisen jotta saan pakettini

Vierailija
16.07.2026 |

Minulle tuli Matkahuollolta paketti ja tekstarissa ei ole lokerokoodia, lukee vain että lataa Paketit-äppi sovelluskaupastasi niin saat paketin.

Valvontaäpin pakotus pakettiani panttaamalla on käsittämättömän törkeää.

Mutta kun olen tästä eri puolilla somea aloittanut keskusteluja, lukemattomat ihmiset ovat nauraneet minulle. 

Kun te ihmiset ymmärrätte teknologiasta niin vähän. Ei,  mä en ole mikään Nokia-vanhus, vaan nimenomaan ymmärrän teknologiasta niin paljon, että näen peilinkirkkaasti mitä firmat yrittävät tehdä. Tommonen äppi on kuluttajalle täysin turha, mutta lähettää kaikki tiedot hänestä markkinointianalyysiä varten.

Mä aion nyt marssia kauppaan, ostan uuden iPhone Pro Max -puhelimen ja laitan laskun siitä Matkahuollolle. Tämä puhelin oli pakollinen kustannus, minkä pakettini noutaminen vaati. Se että näin tapahtui ei ole minun virheeni, vaan heidän virheensä. Matkiksen sivuilla ei missään mainita, että pakettia ei ulkolokerosta muuten saa ilman äppiä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikottiin!! Anna paketin palautua ja osta muualta.

Vierailija
2/4 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää. Kuluttajansuojaviranomaiselle pitäs kyllä laittaa ilmoitus. Matkahuollolle olen jo laittanut palautetta asiasta.

Kävin läpi heidän nettisivunsa eikä missään vaiheessa kuljetuksen tilaamista mainita, että vastaanottaja joutuu lataamaan äpin.

Ties vaikka tämä rikkois jotain lakia, paha sanoa. Edes heidän yleisistä kuljetusehdoista en löytänyt mainintaa Paketit-äpin pakollisuudesta. Sivustolla ei edes ole mahdollisuutta että paketin vastaanottaja voisi siirtää paketin toiseen toimipisteeseen. Ainut keino saada paketti on joko ladata se äppi tai sitten soittaa Matkahuollon reklamaatiopuhelimeen ja jonotella puolisen tuntia omaan laskuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun käytät appeja mut just nyt tähän et voi. Mitäs sitten ulvoisit

Vierailija
4/4 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se matkahuollon äppi on sellainen, että välttämättä sieltä ei saa valittua toimituspäivää kotiin kuljetettavalle paketille. Tämä on toistunut useasti.

Olen sitten viestitellyt paketin lähettäjälle tästä, että paketti seisoo kaupungin, jossa asun, terminaalissa jälleen kerran, kun ei sieltä voi valita sitä toimituspäivää. lukee vaan, että toimitusaikoja ei ole.

Pitäisi soittaa 2,5 euroa minuutissa maksavaan aspaan. Aspassa ruuhkaa niin, että chatissa ei voi yhdistää aspalle.  Minulla ei nyt vaan ole sellaisia ylimääräisiä satasia maksaa tunnin kahden jonotuksista.

Paketin lähettäjä on sitten pyytänyt matkahuollon tyyppiä soittamaan minulle. Näin on käynyt jo kolmesti.

Voi voi sentään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme