Missä vaiheessa luovuttaisit työnhaussa?
Puolitoista vuotta työttömyyttä takana eikä yhtään haastattelukutsua. En jaksa enää...
Kommentit (41)
En ikinä. Jos en saisi nykyisellä koulutuksella töitä, palaisin koulun penkille.
Vierailija kirjoitti:
Onko ikää jo yli 55 vuotta?
27. Koulutus on FM, eli koulun penkille en enää lähde.
Minulla 10 vuotta työnhakua ja 0 kutsua haastatteluun.
Luovutin suunnilleen tuossa samassa vaiheessa. En ole tän työttömyyden aikana päässyt kertaakaan edes haastatteluun.
Menkää ihmeessä töihin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshoitaja, välinehuoltaja
Takas kouluun vaan jos ei nykyisellä koulutuksella töitä saa. Häpeäisit tuon ikäinen ja noin perseestä asenne. Pakko olla trolli ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FM mistä ja mikset lähtisi? Mullakin on kaksi maisterintutkintoa.
kirjoittaja 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla saattaa olla väärä sukunimi. Minä en päässyt kertaakaan haastatteluun kun olin 5-6 vuotta naimisissa ja sukunimi kalskahti pussihousuihin.
Kun vaihdoin takaisin alkuperäiseen sukunimeen, niin pääsin helposti minne vaan hakemaani paikkaan töihin
Siinä kohden, kunnes lopulta saisin töitä tai oman yritystoiminnan käyntiin.
Oletko koettanut katsoa muista pohjoismaista/muualta Euroopasta? Aloittaisin EU-maista, jos sinulla ei ole kokemusta aiemmista ulkomailla tehdyistä hommista. Norden-sopimuksessa mukana olevat maat on "helppoja" työskennellä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 10 vuotta työnhakua ja 0 kutsua haastatteluun.
10v kuluessa ehtii tehdä useamman lyhyen koulutuksen jos vain viitsii. Kyllä pitäisi olla tyhmemmällekin selvää että nykyinen koulutus ei riitä. Amiksen kautta uudelle uralle.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä. Jos en saisi nykyisellä koulutuksella töitä, palaisin koulun penkille.
Milläs palaat, kun ei ole varaa?
Nyt luovutan. Minulla on välillä vajaita työtunteja, jolloin tarvitsen soviteltua työttömyyskorvausta. Orpon mielestä minun pitää silloin hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa. Jotta nämä parantaisivat tilannettani, niiden pitäisi olla kokoaikaisia vakituisia työpaikkoja.
Arvatkaa, onko heinäkuussa paljon haettavana vakituisia kokoaikatöitä, joihin ei vaadita jotain erikoista koulutusta? No neljää pitää silti hakea. Silloin kun olin työtön hain enimmäkseen vakavalla mielellä töitä, joihin oikeasti voi päästä. Nyt tämä menee pakolla siihen työnantajan kiusaamiseen. Joudun laittamaan hakemuksia, vaikka ei ole edes töitä auki. Aion kuitenkin edelleen hakea vain töitä, joihin oikeasti haluan. Vaikeaa tulee.
Pääministeriksikään ei pääse hakemuksella, vaikka se paikka taitaa pian olla auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takas kouluun vaan jos ei nykyisellä koulutuksella töitä saa. Häpeäisit tuon ikäinen ja noin perseestä asenne. Pakko olla trolli ..
Alapeukuttakaa vaan, asiaa puhun kuitenkin. Itselläni kaksi korkeakoulututkintoa ja työttömänä olemisen sijaan hakeuduin duunariksi. Kyllä fituttaa joka päivä ja osaaminen menee hukkaan. Palkka riittää kuitenkin elämiseen, asuntolainan maksuun ja omaan autoon. Tietenkin haen oman alan töitä ja opiskelen lisää verkossa. Tämä nyt vaan on tilanne tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vaan marssit sinne tehtaan johtajan huoneeseen, sanot käsipäivää kunnon otteella ja katsot silmiin. Ihan yhtä todennäköistä kuin vain ruveta laitoshoitajaksi tai välinehuoltajaksi. Jokaiseen oikeaan työpaikkaan on valtavasti hakijoita. Mikäli CVssä on pitkä aukko niin et ole se ykkösvaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki korkeakouluopintojen tukikuukaudet on käytetty, ottaisin vauhtia amiksesta. Opiskelisin työllistävän tutkinnon esim. sähköasentaja ja lähtisin siitä rakentamaan lisäksi korkeakoulututkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt luovutan. Minulla on välillä vajaita työtunteja, jolloin tarvitsen soviteltua työttömyyskorvausta. Orpon mielestä minun pitää silloin hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa. Jotta nämä parantaisivat tilannettani, niiden pitäisi olla kokoaikaisia vakituisia työpaikkoja.
Arvatkaa, onko heinäkuussa paljon haettavana vakituisia kokoaikatöitä, joihin ei vaadita jotain erikoista koulutusta? No neljää pitää silti hakea. Silloin kun olin työtön hain enimmäkseen vakavalla mielellä töitä, joihin oikeasti voi päästä. Nyt tämä menee pakolla siihen työnantajan kiusaamiseen. Joudun laittamaan hakemuksia, vaikka ei ole edes töitä auki. Aion kuitenkin edelleen hakea vain töitä, joihin oikeasti haluan. Vaikeaa tulee.
Pääministeriksikään ei pääse hakemuksella, vaikka se paikka taitaa pian olla auki.
"Orpon mielestä pitää hakea neljää paikkaa"
No kuule toi koko pakkohakujen konsepti on ihailemiesi demareitten aivopieru. Neljä paikkaa on sekin niiden = Marinin sekoilua. Jotta lähetä vaan terveiset oikealle taholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki korkeakouluopintojen tukikuukaudet on käytetty, ottaisin vauhtia amiksesta. Opiskelisin työllistävän tutkinnon esim. sähköasentaja ja lähtisin siitä rakentamaan lisäksi korkeakoulututkintoa.
Kuka palkkaa sähköasentajan, joka ei pysty kävelemään eikä ole siinä kunnossa, että selviytyisi edes työmaalle joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäristä saa amis-koulutuksiin melko helposti luvan eli voi opiskella työttömyyskorvauksella. Onhan noita koulutuksia myös tarjolla työvoimakoulutuksenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteen laitohuoltajan paikkaan voi olla yli sata hakijaa. En tiedä, paljonko olet siivoillut, mutta se on keskiraskasta fyysistä työtä, joka vaatii tiettyä peruskuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäristä saa amis-koulutuksiin melko helposti luvan eli voi opiskella työttömyyskorvauksella. Onhan noita koulutuksia myös tarjolla työvoimakoulutuksenakin.
"Työkkäristä saa amis-koulutuksiin melko helposti luvan eli voi opiskella työttömyyskorvauksella."
Mitä näistä koulutuksista suosittelet fyysisesti sairaalle ihmiselle?