Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa luovuttaisit työnhaussa?

Vierailija
16.07.2026 |

Puolitoista vuotta työttömyyttä takana eikä yhtään haastattelukutsua. En jaksa enää...

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tiedoksi että 1.7.2026 alkaen saa työttömät opiskella avoimessa yliopistossa tai AMK, kansalaisopistossa jne niin paljon kuin haluavat eikä työkkäri/kela näitä enää tutki eikä näistä mene tuet katkolle. Tämä lakimuutos tuli siis juuri voimaan:

https://tyomarkkinatori.fi/uutiset/lakimuutos-avoimet-korkeakouluopinno…

Eli sieltä voi nyt opiskella rauhassa vaikka sivuaineen jolla ponnistaa uuteen työhön🙂

Mulla on tarkoitus tehdä näin. Juuri juttelin siis työkkärin virkailijan kanssa viime viikolla ja hän mainitsi mulle tästä muutoksesta. 

Parempaa kohden Luovuttaa ei saa! 

Työnantajat ei valitettavasti arvosta näitä avoimen opintoja ollenkaan. Ja koska ne ovat maksullisia, niin kaikilla ei ole edes mahdollisuutta näitä suorittaa.

Jos sulla on jo yliopistotutkinto kuten aloittaja on FM,  niin kyllä se auttaa jos teet uuden sivuaineen tai päivität osaamistasi. En minä tule kirjoittamaan cv:seen että ne on avoimen opintoja vaan että ne on sivuaineopintoja. Mitä maksullisuuteen tulee niin oliko se 75€/5 op ja sivuaine 25 op joten kyllä nuo pystyy esim vuodessa maksamaan. Täytyy elää niukasti mutta on silti mahdollista. Kun lopettaa alkoholin käytön niin kummasti vapautuu 30-50€/kk muihin juttuihin ja jos pystyy maksamaan kurssin luottokortilla niin voi lyhennellä muutaman kuukauden. Ja sitten vielä että verkko on täynnä mooc-kursseja eli täysin ilmaisia kursseja kuten nämä:

https://fitech.io/fi/fitechin-mooc-kurssit/

Kyllähän se cv:n vastaanottaja älyää, ettei kyse ole tutkinto-opinnoista, kun niiden kesto on vain muutaman kuukauden ja varsinainen valmistumisvuosi kaukana menneisyydessä. Ei tarvitse erikseen kertoa, että kyseessä on avoimen opinnot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän