Aikuinen poika tekee ns tarkastuskäyntejä, etten vaan ole humalassa
Olen 49 vuotias nainen ja nyt kesälomalla. Poika on raitis ja aina valittaa alkoholinkäytöstäni, joka on täysin hallinnassa, noin 1-2 viinipulloa viikossa näin lomalla. Joskus työviikollakin tykkään ottaa lasillisen tai pari, lähinnä viikonloppuisin.
Poika on muuttanut jo pari vuotta sitten omilleen, eikä yleensä käy kotona säännöllisesti. Nyt lomani aikana hän on piipahtanut lähes päivittäin, viipynyt noin vartin.
En ole suoraan kysynyt miksi tiheät tarkastuskäynnit, mutta veikkaan että katsoo olenko juopotellut poika on 22 ja elää superterveellisesti itse, joten kuvittelee varmaan että olen luisumassa johonkin alkoholismiin näillä määrillä.
Sanoisitteko suorasn nuorelle, että ei tarvitse olla huolissaan ja rampata siksi kotona (pojan lapsuudenkoti kyseessä) vai kuinka toimisitte?
Nautin toisaalta lapseni seurasta ja siitä että pistäytyy, mutta minua on alkanut vaivata tämä asia..
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä poika siis tietää oletko juonut vai et? Eihän tuollaisista määristä edes tule humalaan, jos ei kerralla vedä?
Olen itsekin opettaja, ja loma on pitkä. Jollain viikolla voin juoda tuon pari pulloa viiniä, jos olen esim. lomamatkalla Italiassa. Sen jälkeen usein pidän viikon taukoa. Ihan kaloreidenkin takia. Myös yöuni ja treenistä palautuminen tuntuvat kärsivän aika pienestäkin alkoholimäärästä.
Mielestäni voit kysyä pojalta, onko hänellä huolia sinun suhteesi. Viinimäärä ei vielä ole suurkulutuksen ylittävää, mutta suosittelen kyllä välipäiviä ja ehkä viikkoakin. Alkoholittomia kuohuviinejä juon itse välillä, muut alkoholittomat viinit eivät kyllä maita.
2 viinipulloa vastaa 12 kaljaa ja ylittää suuren riskin rajan.
mitä sitten- jos vapaa- aamu -päivä -ilta ja pitää pari tyhjää nolla pv ennen töihin menoa. juokoon vaikka kolme pulloo per päivä himassaan esim. oma kroppnsa.
tärkeitä pitää aika-ajoin parkin nolla viikkoa ja aina pari pv ennen työtä nollilla.
Alkoholi aiheuttaa tällaista vaikealukuista kirjoitusta.
sun demeaivot ei vaan osaa lukea tai tajuta muuten esim.pikaviestintää. nyt ei gradu, ei edes yleisöosastonkirjoitus, esitelmä tms. ihan vaan ns juttelupalsta ,, kuin keittiöstä huutelisi olohuoneeseen tutulleen.
onks siun aivot tohjona...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä poika siis tietää oletko juonut vai et? Eihän tuollaisista määristä edes tule humalaan, jos ei kerralla vedä?
Olen itsekin opettaja, ja loma on pitkä. Jollain viikolla voin juoda tuon pari pulloa viiniä, jos olen esim. lomamatkalla Italiassa. Sen jälkeen usein pidän viikon taukoa. Ihan kaloreidenkin takia. Myös yöuni ja treenistä palautuminen tuntuvat kärsivän aika pienestäkin alkoholimäärästä.
Mielestäni voit kysyä pojalta, onko hänellä huolia sinun suhteesi. Viinimäärä ei vielä ole suurkulutuksen ylittävää, mutta suosittelen kyllä välipäiviä ja ehkä viikkoakin. Alkoholittomia kuohuviinejä juon itse välillä, muut alkoholittomat viinit eivät kyllä maita.
2 viinipulloa vastaa 12 kaljaa ja ylittää suuren riskin rajan.
mitä sitten- jos vapaa- aamu -päivä -ilta ja pitää pari tyhjää nolla pv ennen töihin menoa. juokoon vaikka kolme pulloo per päivä himassaan esim. oma kroppnsa.
tärkeitä pitää aika-ajoin parkin nolla viikkoa ja aina pari pv ennen työtä nollilla.
Alkoholi aiheuttaa tällaista vaikealukuista kirjoitusta.
sun demeaivot ei vaan osaa lukea tai tajuta muuten esim.pikaviestintää. nyt ei gradu, ei edes yleisöosastonkirjoitus, esitelmä tms. ihan vaan ns juttelupalsta ,, kuin keittiöstä huutelisi olohuoneeseen tutulleen.
onks siun aivot tohjona...
Sössön, sössön.
Kommenteista huomaa taas, millaisia ahdistuneita pikku elämiä ihmiset elävät. Noin lasillinen viiniä päivässä lomalla? Kauheaa alkoholismia ja moraalinen alamäki!
Vaikka ap olisi sanonut, että ottaa joskus lasillisen punaviiniglögiä jouluna, niin siitäkin saataisiin varmasti alkoholismia jollain naisellisen näppärällä vippaskonstilla, kuten "ei alkoholismi määriä katso, vaan sitä, miten läheiset suhtautuu".
Kyseessä ilmeisesti samat ihmiset, joiden mukaan huostaanotto on aiheellinen, jos lapsen kumisaappaat ovat olleet kurassa useammin kuin kahdesti viikossa. Pienistä asioista muodostuu kokonaisuus!
Vierailija kirjoitti:
2 pulloa viiniä viikossa on paljon vaihdevuosi-ikäiselle naiselle. Ja onhan se nuoremmallekin, tuskin olet vasta nyt keski-ikäisenä alkoholinkäytön aloittanut.
Ei se poikasi turhaan ole huolissaan. Vaikka käytät "vain" viiniä, niin vuositasolla imet elimistöösi litrakaupalla puhdasta hermomyrkkyä.
Alkoholistit saa alapeukuttaa.
Mitä sinä kateellinen mummo väniset vaihdevuosista? Olet naistenvihajaa.
EMME ole juoppoja me ketä juomme 1-2 vikkupulloa viikossa. Se ei ole mitään.
Jos pystyt kertomaan todellisen nauttimasi päivittäisen alkoholimäärän pojallesi kasvokkain eli keskustelemaan asiasta hänen kanssaan, niin ongelmaa ei ole. Viinamäärä ei ole ongelma, vaan se häpeä ja siksi asialliset keskustelut aiheesta loppuvat kauan ennen kuin kuoleman kylmä silmä alkaa katsoa pullonpohjasta.
Juopot vähättelevät juomistaan aina. Kännissä perseilevä on aina ottanut "pari kaljaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 pulloa viiniä viikossa on paljon vaihdevuosi-ikäiselle naiselle. Ja onhan se nuoremmallekin, tuskin olet vasta nyt keski-ikäisenä alkoholinkäytön aloittanut.
Ei se poikasi turhaan ole huolissaan. Vaikka käytät "vain" viiniä, niin vuositasolla imet elimistöösi litrakaupalla puhdasta hermomyrkkyä.
Alkoholistit saa alapeukuttaa.
Mitä sinä kateellinen mummo väniset vaihdevuosista? Olet naistenvihajaa.
EMME ole juoppoja me ketä juomme 1-2 vikkupulloa viikossa. Se ei ole mitään.
Tuo ei ole mummo, vaan palstan "Kannabismies": hänen sanavarastoonsa kuuluvat mm. tämä "hermomyrkky" sekä "alkoholihuume".
Hänen agendaansa kuuluu kannabiksen käytön edistäminen ja helpottaminen vastineeksi alkoholin kriminalisoinnista. Sellainen "Yhteiskunnassa voi olla vain yksi sallittu päihde ja jos kannabis on se sallittu, alkoholin on oltava kielletty" -ajattelu on yleensäkin ominaista kannabiksen suurkäyttäjille.
Jätkä 54 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Eikös alkoholismissa juuri ole olennaista se, kokeeko läheiset sen ongelmaksi. Ja aapeen tapauksessa poika kokee.
Alkoholismissa on olennaista onko alkoholinkäyttö pakonomaista, jatketaanko sitä negatiivisista seurauksista huolimatta ja tuleeko vieroitusoireita. Joku lahkolainen läheinen voi kokea yhden lasin viiniä kuussa liian suureksi määräksi, joten se ei hirveästi kerro.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pojalla on avaimet sun kämppään? Ota pois ne niin saat juoda rauhassa.
Jonkun pitää tuoda ruokaa ja vaihtaa vaipat, kun ap dokaa.
Vierailija kirjoitti:
Juot ihan liikaa mutta asiahan ei siltikään kuulu pojallesi. Oman itsesi takia kannattaa pyrkiä raittiuteen. Alkoholinkäyttö alkaa näkyä kasvoissa, kutistaa aivoja, vahingoittaa mm. maksaa ja vatsalaukkua, aiheuttaa syöpiä. Eikö tässä ole tatpeeksi syitä jättää viinapiru.
Noin puhuu. Raitistunut alkoholisti
On täysin normaalia, abstinenssi ei ole.