Aikuinen poika tekee ns tarkastuskäyntejä, etten vaan ole humalassa
Olen 49 vuotias nainen ja nyt kesälomalla. Poika on raitis ja aina valittaa alkoholinkäytöstäni, joka on täysin hallinnassa, noin 1-2 viinipulloa viikossa näin lomalla. Joskus työviikollakin tykkään ottaa lasillisen tai pari, lähinnä viikonloppuisin.
Poika on muuttanut jo pari vuotta sitten omilleen, eikä yleensä käy kotona säännöllisesti. Nyt lomani aikana hän on piipahtanut lähes päivittäin, viipynyt noin vartin.
En ole suoraan kysynyt miksi tiheät tarkastuskäynnit, mutta veikkaan että katsoo olenko juopotellut poika on 22 ja elää superterveellisesti itse, joten kuvittelee varmaan että olen luisumassa johonkin alkoholismiin näillä määrillä.
Sanoisitteko suorasn nuorelle, että ei tarvitse olla huolissaan ja rampata siksi kotona (pojan lapsuudenkoti kyseessä) vai kuinka toimisitte?
Nautin toisaalta lapseni seurasta ja siitä että pistäytyy, mutta minua on alkanut vaivata tämä asia..
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin todella rumasti ja käskisin painua tutkituttamaan päätään. Ei aivan varmasti mun kakarat ala hyppimään mun silmille, puuttumaan mun asioihin, eikä ravamaan mun kotona kyttäämässä yhtään mitään. Kuullostaa häiriintyneeltä tapaukselta.
Just...
alkoholistimummo valitsee vinkun ja valittaa, kun ei saa nähdä lapsenlapsiaan
Kummastas se ap kysyi? Hänen alkoholin käytöstään vai sanoisitteko kyttäämisestä pojalle? On se jumalauta kumma miten akat ei koskaan osaa vastata itse kysymykseen vaan sönköttävät turpa vaahdossa jotain aivan muuta, mitä kukaan ei kysynyt. Muut puhuu aidasta niin nämä seipäästä.
Noilla tiedoilla vaikea sanoa mitään kun spurgutkin on omasta mielestään lähes absolutisteja.
Alkoholistille tyypillistä käytöstä vähätellä omaa juomista ja liioitella vainoharhaisesti läheisten reaktioita.
Mihis aikaan tulee juotua? Heti aamusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 pulloa viiniä viikossa on paljon vaihdevuosi-ikäiselle naiselle. Ja onhan se nuoremmallekin, tuskin olet vasta nyt keski-ikäisenä alkoholinkäytön aloittanut.
Ei se poikasi turhaan ole huolissaan. Vaikka käytät "vain" viiniä, niin vuositasolla imet elimistöösi litrakaupalla puhdasta hermomyrkkyä.
Alkoholistit saa alapeukuttaa.
Kaksi pulloa viiniä viikossa on lasi päivässä. Tosi paljon juu.
Naisen alkoholiannos viineissä on 12 cl. 12 annosta viikossa on suurkulutusta.
Ei nyt laskutaito riitä montako annista on 27,5 dl viikossa.
Ei näköjään riitä laskutaito myöskään laskemaan paljonko kahdessa pullossa on viiniä.
Taitaa olla jo se toinen pullo menossa, kun ei tuo laskeminen enää oikein onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Kummastas se ap kysyi? Hänen alkoholin käytöstään vai sanoisitteko kyttäämisestä pojalle? On se jumalauta kumma miten akat ei koskaan osaa vastata itse kysymykseen vaan sönköttävät turpa vaahdossa jotain aivan muuta, mitä kukaan ei kysynyt. Muut puhuu aidasta niin nämä seipäästä.
Onhan se nyt ihan törkeää kun lapsi on terveysintoilija eikä salli mutsin pikkuisen tissutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin todella rumasti ja käskisin painua tutkituttamaan päätään. Ei aivan varmasti mun kakarat ala hyppimään mun silmille, puuttumaan mun asioihin, eikä ravamaan mun kotona kyttäämässä yhtään mitään. Kuullostaa häiriintyneeltä tapaukselta.
Just...
Ensinäkään mä en käytä alkoholia lainkaan, eikä mulla ole lapsenlapsia. En myöskään ole "mummo" ikänikään puolesta, olen 42 vuotias. Noista kumpikaan ei kuitenkaan muuta eikä vaikuta sanaakaan siitä mitä sanoin. Ei mun kotona ala juoksemaan sen enempää mun lapset kuin yhtään kukaan muukaan kyttäämässä yhtään mitään. Tuollainen on häiriintynyttä ja tuollaiselle tulee asettaa rajat.
Kenekään ei oikeastaan tarvitsisi juoda alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että poikasi tekee tarkistuskäyntejä, vaan alkoholistina tulkitset asian niin. Hän tulee luoksesi, koska haluaisi viettää aikaa kanssasi. Sinä olet jälleen valinnut peittää tunteesi pienellä viinin lipityksellä. Voisitteko yhdessä mennä jonnekin tai tehdä jotain ILMAN viiniä? Onnistuisiko tämä sinulta?
Jospa poikasi ei tulekaan tarkastuskäynnille sinun mitättömän juomisesi takia, vaan koska hän suunnittelee isoja ryyppybileitä ja allasjuhlia, ja harmittelee kun et koskaan käy missään. Laita vakvontakamera kotieteiseen niin näet ketä tulee ja menee, ja ota äkkilähtö Italiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet puliakka. Alemmas ei voi vajota.
Lue 58.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just...
Ensinäkään mä en käytä alkoholia lainkaan, eikä mulla ole lapsenlapsia. En myöskään ole "mummo" ikänikään puolesta, olen 42 vuotias. Noista kumpikaan ei kuitenkaan muuta eikä vaikuta sanaakaan siitä mitä sanoin. Ei mun kotona ala juoksemaan sen enempää mun lapset kuin yhtään kukaan muukaan kyttäämässä yhtään mitään. Tuollainen on häiriintynyttä ja tuollaiselle tulee asettaa rajat.
No huhhuh, ihme kontrolloija olet, otatko aina näin railakkaasti kantaan asioihin, jotka ei liity sinuun mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen hieno poika sinulla, vaikka alkoholistilta tuo on saavutus! Ehkä poikasi fiksuna otti sinun virheistä opikseen.
Itse tunnen itseni lisäksi useita alkoholistien lapsia jotka ovat kokonaan juomatta.
Olin eilen eräässä seurakunnan järjestämässä tapahtumassa, pappi ei ollut virkatehtävässä mutta heilui paikalla. Jossain vaiheessa vitsaili miten Jeesus muutti veden viiniksi ja haki punaviinipullon, josta oli jo ottanut. Tilaisuudessa oli lapsiakin. Jos on viinin ystävä sitä alkaa pitää normaalina.
Lopeta se tissuttelu, ettet alkoholisoidu. Ole onnellinen hienosta pojasta.
"Täydelliset" av-mammat saivat taas vettä myllyynsä.
Joo, Suomessa on tosi paljon tunnevammaisia keski-ikäisiä, joille kalsarikännit kaljojen tai viinitonkan kanssa on elämän keskeisin sisältö
Eikö sitä loisivaa poikaasi kukaan ole huolinut töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just...
Komppaan vahvasti tätä. Tuo pojan käytös on täysin rajatonta. Aikuisella ihmisellä on oikeus olla kotonaan rauhassa ilman että siellä juoksee joku kyttäämässä, oli se joku sitten kuinka sukulainen ja läheinen tahansa. Kenenkään ei tarvitse sietää tuota, enkä minä ainakaan sietäisi. Käytti henkilö alkoholia tai ei, niin hänellä on täysi oikeus omaan elämäänsä ja yksityisyyteen. Pojalla on selkeästi kontrollin tarve lähtenyt käsistä, minusta siihen tulee puuttua ja tehdä selväksi ettei tuo käytös ole sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just...
Oikein. Ne on juuri nuo eräät poikien äidit, jotka antavat kaikkensa pojilleen, kohtuuttomissa määrin. Viimeiset rahat kultapojalle, vaikka äiti itse saisi kärsiä sen jälkeen.
Kivempi juoda kerralla saman pv aikana noi 2 putelia ja olla vaikka 3 viikkoa ilman mitään. ei nappaa joku tilkka joka pv.