Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8-vuotiaan lapsen syövyttämisestä epäilty on 16-vuotias ukrainalaispoika

Vierailija
16.07.2026 |

Palautettakoon Ukrainaan ja siellä pääseekin sitten rintamalle sopivasti lähivuosina.

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhrina oli etelä-sudanilainen poika jonka perhe on paennut muslimeita Suomeen kiintiöplaisina. Valitettavasti mustat afrikkalaismuslimit ovat jo ehtineet pilata kaikkien mustien maineen.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012147209.html 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012145828.html

Sieltähän paetaan aina kaikenlaista, mutta jostain syystä niitä muksuja pitää kovin usein käydä "valmentamassa" kuitenkin siellä kotimaassa. Varsinkin, jos liikaa "länsimaalaistuvat", en ole varma mitä se tarkoittaa, onko sitten lukutaito vai mikä. 

Että tuosta syystä ainakin itse olen hyvin skeptinen näitä pakopuheita kuullessani. 

Vierailija
122/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset piilottivat pommeja vauvanvaippapakkauksiin Ukrainassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuosta syystä ainakin itse olen hyvin skeptinen näitä pakopuheita kuullessani.

Etelä-Sudanissa tilanne on muslimien takia erittäin vaarallinen, onhan sieltä tullut muslimiterojen somekanavillekin materiaalia kun huudetaan allahin suuruutta juuri  mu*hattujen kristittyjen vieressä.

Missä islam, siellä ongelma, ohessa kopio Suomen YK -liiton sivuilta: Valtaosin islamilaisen ja arabiankielisen Pohjois-Sudanin sekä kulttuuriltaan enemmän afrikkalaisen ja kristillisen Etelä-Sudanin välillä esiintyi syviä ristiriitoja. Vuonna 1955 puhkesi sisällissota, joka jatkui 1970-luvun alkuun asti. Tässä sodassa ottivat yhteen pohjoisen Sudanin pyrkimys islamilaistaa etelä ja liittää se tiukemmin arabialaisen vallan alle, sekä Etelä-Sudanin väestön vaatimukset itsenäisyydestään. Vuonna 1983 alkoi toinen sisällissota, kun Sudanin hallitus yritti heikentää Etelä-Sudanin aluehallintoa yleistavoitteenaan tehdä koko Sudanista islamilaisen sharia-lain ja Koraanin sääntöjen mukaan hallittu valtio.

Vierailija
124/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä maalainen se uhri on?

Ukrainalainenkin voinee olla ties mikä muhamettilainen. Ei se ainakaan mikään kilttipoika ollut.

Uhri on sudanilainen.

Vierailija
125/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaahan vain muiden raiskailevien somalien ja irakilaisten tapaan

Vierailija
126/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko, miten vihreät vastustivat kristittyjen sudanilaisten ottamista suomeen, koska se kuulemma on eriarvoista muslimeja kohtaan. Minä muistan.

Vierailija
127/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Sudanissa tilanne on muslimien takia erittäin vaarallinen, onhan sieltä tullut muslimiterojen somekanavillekin materiaalia kun huudetaan allahin suuruutta juuri  mu*hattujen kristittyjen vieressä.

Missä islam, siellä ongelma, ohessa kopio Suomen YK -liiton sivuilta: Valtaosin islamilaisen ja arabiankielisen Pohjois-Sudanin sekä kulttuuriltaan enemmän afrikkalaisen ja kristillisen Etelä-Sudanin välillä esiintyi syviä ristiriitoja. Vuonna 1955 puhkesi sisällissota, joka jatkui 1970-luvun alkuun asti. Tässä sodassa ottivat yhteen pohjoisen Sudanin pyrkimys islamilaistaa etelä ja liittää se tiukemmin arabialaisen vallan alle, sekä Etelä-Sudanin väestön vaatimukset itsenäisyydestään. Vuonna 1983 alkoi toinen sisällissota, kun Sudanin hallitus yritti heikentää Etelä-Sudanin aluehallintoa yleistavoitteenaan tehdä koko Sudanista islamilaisen sharia-lain ja Koraanin sääntöjen mukaan hallittu valtio.

Sillä taustatyöllä mitä täälläkin tehdään, niin tuo perhe voi olla lähtöisin ihan mistä vaan. 

Vierailija
128/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhrina oli etelä-sudanilainen poika jonka perhe on paennut muslimeita Suomeen kiintiöplaisina. Valitettavasti mustat afrikkalaismuslimit ovat jo ehtineet pilata kaikkien mustien maineen.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012147209.html 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012145828.html

Sieltähän paetaan aina kaikenlaista, mutta jostain syystä niitä muksuja pitää kovin usein käydä "valmentamassa" kuitenkin siellä kotimaassa. Varsinkin, jos liikaa "länsimaalaistuvat", en ole varma mitä se tarkoittaa, onko sitten lukutaito vai mikä. 

Islamistikin voi paeta islamistia. Tässä kuitenkin äidillä kuvassa tukka auki, joten ehkäpä ei ole itse muslimi.

Vierailija
129/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko, miten vihreät vastustivat kristittyjen sudanilaisten ottamista suomeen, koska se kuulemma on eriarvoista muslimeja kohtaan. Minä muistan.

Täällähän ovat muslimit valloillaan, joten mikä järki tänne edes olisi ottaa ketään heitä pakoon?

Vierailija
130/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainalaisille ei enää lisäaikaa Suomessa oleiluun vaan takaisin kotimaahansa siellä on suurempia turvallisia alueita kuin Suomi. Miksi niitä edelleen hyysätään????

Vierailija
131/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no eihän tuo normaalia ole, teinipoika kaipaa psykiatrista apua, toivotaan ettei lapselle tule ongelmia tuosta myöhemmin kuten kasvaimia, kovaa ainetta ja lapsella myrkyt menee ihon läpi.

Varmasti tarkoituksella heittivät syövyttävän aineen pienemmän lapsen päälle. Kyllä 15 tai 16-vuotias tietää, mitä tuollainen aine tekee, kun sitä pulloa kantaa mukanaan koululle. 

En usko noiden nuorten selittelyihin. Ukit ja rysät kiusaavat ja nimittelevät suomalaisiakin ihan päivittäin, niin tuo oli kyllä tarkoituksella tehty pysyvien vammojen aikaansaamiseksi.

Vierailija
132/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuritalon ukrainalaisperhe lähti viikko sitten lomalle ukrainaan. Asuvat jossain utsorodissa ja siellä kuulema turvallista lomailla. Miksi helvetissä nuokin saavat asua Suomessa "sotaa paossa"?

Vierailija
133/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikäli olisit lukenut uutisen annetusta aiheesta, tietäisit, että "syyllinen" on jo täyttänyt 18 vuotta.

Miksi kirjoitat palstalle vääriä tietoja ja miksi olet rasisti?

On 16 v

Vierailija
134/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä yrität selittää? Onko se 8 v Suomessa syntynyt poika syyllistynyt johonkin? Tai ne yli 20 v Vaasassa asuneet (työssä käyvät) vanhemmat? 

Vierailija
135/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rysyt levittämässä ukrainalaisvihaa tässä ketjussa.

Vierailija
136/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rysyt levittämässä ukrainalaisvihaa tässä ketjussa.

Tiedä tuosta, luetun ymmärtämisesttä päätelleen ap on kantasuomalainen.

Vierailija
137/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kaupungilla?!? Eiköhän lapset ole olleet lähikoulun pihassa. Hesarin mukaan paikalla on ollut naapuri, joka on sittemmin jättänyt lapset jostain syystä keskenään. 

Vierailija
138/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että paikasta X tulevat saattavat olla vihamielisiä paikasta Y tulevia. Kerran kävelin tarkoituksella kahden itämaista kotoisin olevan pikkutytön perässä, tein pienen mutkan työmatkalla, kun huomasin että takana tulee jostain muualta kotoisin olevia isompia tyttöjä, joita he näyttivät pelkäävän. Menin ihan koululle saakka, mulle tuli siinä vain 10  minuutin poikkeama enkä myöhästynyt kun on liukuva työaika. Toinen tytöistä sanoi kiitos, hän varmaan on nähnyt minun usein menevän eri suuntaan kun monesti nähnyt näitä tyttöjä ennenkin.  

Vierailija
139/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalta löytyi myös kaksi pullopommia joiden raaka-aineena oli käytetty putkenavaajaa. Pom-mien valmistaja ei selvinnyt koskaan. Vaasan poliisi on ymmällään. 

Vierailija
140/183 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikäli olisit lukenut uutisen annetusta aiheesta, tietäisit, että "syyllinen" on jo täyttänyt 18 vuotta.

Miksi kirjoitat palstalle vääriä tietoja ja miksi olet rasisti?

Toinen on alle 15-vuotias joten ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän