Miten kestää häpeä, kun koko elämä on ollut tyhjä?
Yhtä traumojen kourissa vaikerointia. En edes tiedä, mitä sanoisin, jos joku joskus kysyisi, mitäs olet tehnyt elämälläsi... En mitään? Kannattaa varmaan vain pysyä omissa oloissa loppuelämä. Lukea kirjoja. En sen kummempaa enää jaksaisikaan...
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Opettele vaikka tekemään jotain uusia ruokia :) mun tavote esim on tehdä törkeen hyvä gluteeniton tiramisu... en oo vielä alottanut :D mut tavoite se on :).
Vihaan ruoanlaittoa, mutta joo, joku tuollainen taito, jota tavoitella, kuulostaa hyvältä idealta. Onpahan ainakin ajankulua.
Vierailija kirjoitti:
Opettele vaikka tekemään jotain uusia ruokia :) mun tavote esim on tehdä törkeen hyvä gluteeniton tiramisu... en oo vielä alottanut :D mut tavoite se on :).
Miksi gluteeniton?😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi gluteeniton?😳
Koska se on muotia
Ei elämän tarvi olla joku maksimisuorite.
Toki löytyy niitäkin joiden mielestä tarvii, mutta jaskat niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi gluteeniton?😳
Ihan sen takia, että olen gluteenittomalla ruokavaliolla :) elämä muuttui paremmaksi, kun jätti gluteenin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa pohdin!
t. Vela, jota nyt, kun on jo myöhäistä kaduttaa ihan helevetisti!Et sinä Vela ole, jos lapsettomuus kaduttaa. Itse olen täyttänyt jo 60, eikä lapsettomuus todellakaan kaduta. Olen ollut Vela kauan ennen kuin koko sanaa oli olemassa. Muukaan elämä ei kaduta, kun on elänyt niin kuin itse haluaa, eikä niin kuin muut odottavat.
Voi velaa, jonka piti tulla taas pätemään. 😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Tuo onnistuu ilman panostustakin. Tiramisussa gluteenia on vain Savoijard-kekseissä, jotka on helppo kovata gluteenittomilla.
Tee sitä mikä hyvältä tuntuu. Ole itsellesi armollinen. Kuuntele Erika Vikmanin biisi Häpeä ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Tee sitä mikä hyvältä tuntuu. Ole itsellesi armollinen. Kuuntele Erika Vikmanin biisi Häpeä ajatuksella.
Miksi haluat, että ap traumatisoi itseään lisää kuuntelemalla tuollaista paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Ketä varten sinä elät; muita ihmisiä vai itseäsi?
En ole elänyt ketään varten. Ollut vain olemassa. Tuntui, että elämä oli ohi ennen kuin ehti alkaakaan, kun ei siinä ollut turvallista olla läsnä eikä kukaan mua halunnutkaan. No miellyttäjänä toki, mutten sitäkään lopulta enää jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ryypätä kunnolla
Tätä en kyllä halua, tulee liian paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä varten sinä elät; muita ihmisiä vai itseäsi?
En ole elänyt ketään varten. Ollut vain olemassa. Tuntui, että elämä oli ohi ennen kuin ehti alkaakaan, kun ei siinä ollut turvallista olla läsnä eikä kukaan mua halunnutkaan. No miellyttäjänä toki, mutten sitäkään lopulta enää jaksanut.
Miksi elämä oli ohi?
Olet ollut täällä tutkimassa suomalaista mielipideilmapiiriä