Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö sun elämässä mitenkään mikä hallitus milloinkin on ?

Vierailija
15.07.2026 |

Olen 60 enkä koskaan jälkeenpäin voisi sanoa oliko porvari- tai vasemmistohallitus.

Korkeintaan joku kotitalousvähennys vaihtelee. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen leikkaa köyhiltä. Eli aina samoilta leikattu. Ja pidetty pienellä ilman leikkaustakin. Ihan kuin ihmisillä ei olisi mitään väliä..

Jos köyhiltä jatkuvasti leikataan, miksei ne asu kadulla ja kuole pakkaseen?

Mä olen taas sitä mieltä että tavallisesta työssäkäyvästä ihmisestä on tehty köyhä.

Ennen tavan duunaritkin teetti uusia omakotitaloja ja oli omaisuutta. Nykyään asutaan vuokralla ja eletään kädestä suuhun.

Vierailija
22/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen hallituksen kanssa joutuu häpeämään enemmän kansainvälisesti.

No Asun ulkomailla ja ei paljon naurattanut selittää työkavereille miksi pvän lööpit alkoi Sanna marinilla  ja hänen kekkereistään ns jauhojenginsä kanssa 😮‍💨😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä kysymys on tämä! Kansalaiset vauhoavat erilaisista hallituksista, mutta mikä niiden vaihtumisen konkreettinen merkitys on ollut ja on? En ole itse juuri huomannut, mutta olen vielä työtätekevien joukossa, eläkkeellä ja työttömänä tämä tilanne voi näyttää erilaiselta hallituksesta toiseen. Olisi kiinnostavaa kuulla!

Köyhät ja työttömät ovat helpommin kärsimässä leikkauksista, se on selvää. Mutta on aika pihalla pitää olla keskituloisen, jos ei tajua, että Orpo-Purra on tehnyt hänestä pelkän sosiaaliturvan maksajan ja nykyoloissa hyvin alttiin putoamaan köyhien ja työttömien joukkoon. Suurin osa kyllä tajuaa tämän, ja sen takia kulutus onkin sakannut, kun ne, jotka voivat, säästävät pahan päivän varalle.

Vierailija
24/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Asun ulkomailla ja ei paljon naurattanut selittää työkavereille miksi pvän lööpit alkoi Sanna marinilla  ja hänen kekkereistään ns jauhojenginsä kanssa 😮‍💨😅

Muissa maissa sekoillaan paljon pahemmin. Esim. jossain briteissä tai USAssa tuollaisesta ei revitä ensimmäistäkään lööppiä.

Vierailija
25/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen leikkaa köyhiltä. Eli aina samoilta leikattu. Ja pidetty pienellä ilman leikkaustakin. Ihan kuin ihmisillä ei olisi mitään väliä..

Jos köyhiltä jatkuvasti leikataan, miksei ne asu kadulla ja kuole pakkaseen?

Mä olen taas sitä mieltä että tavallisesta työssäkäyvästä ihmisestä on tehty köyhä.

Ennen tavan duunaritkin teetti uusia omakotitaloja ja oli omaisuutta. Nykyään asutaan vuokralla ja eletään kädestä suuhun.

Naulan kantaan. Työnteko ei enää välttämättä kannata. Tai kannattaa sen verran, että voi elää kädestä suuhun, mutta varallisuus ei pääse karttumaan eikä elintaso nousemaan. Mutta siihenhän kokoomus onkin pyrkinyt: luokkayhteiskunnan palauttamiseen. Köyhä rahvas palvelee halvalla pientä eliittiä, tarvittaessa myös ilmaisena tykinruokana.

Vierailija
26/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei näy. Ikää mulla 62v ja aina hallitus on jonkun mielestä yhtä paska, ja pääministeri se paskoin, ja syylliinen on myös aina se edellinen hallitus. Suomessa tämä asia ei tule muuttumaan, ei ainakaan mun elinaikana.

Musta tämä on poikkeuksellinen hallitus siinä, että on syyttänyt kaikesta maan ja taivaan välillä entistä hallitusta, tämän vuoden uutuus on, että välillä haukutaan tulevaakin hallitusta.

Musta eduskunnassa on tehty enemmän yhteistyötä aikaisemmin. Kyselytunnit on jo niin pahankuuloisia, että niissä pitäisi olla K-18 varoitus telkkarissa.

Vierailija
27/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muissa maissa sekoillaan paljon pahemmin. Esim. jossain briteissä tai USAssa tuollaisesta ei revitä ensimmäistäkään lööppiä.

No tuo nimenomainen otsikko Tuli juuri mainitsemassasi britanniassa ( täällä Asun ja työskentelen! ) 

Vierailija
28/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pelkästään eri sävyisiä sosialidemokraatteja.

Vierailija
29/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä kysymys on tämä! Kansalaiset vauhoavat erilaisista hallituksista, mutta mikä niiden vaihtumisen konkreettinen merkitys on ollut ja on? En ole itse juuri huomannut, mutta olen vielä työtätekevien joukossa, eläkkeellä ja työttömänä tämä tilanne voi näyttää erilaiselta hallituksesta toiseen. Olisi kiinnostavaa kuulla!

Ei näy esimerkiksi mun taloudellisessa tilanteessa mitenkään, koska olen työssäkäyvä. Paino sanalla mitenkään, koska nämä suuret säästötalkoot ja ostovoiman kohentaminen eivät ole tuoneet minkäänlaista lisärahaa mun talouteen. Silti tuntuu tosi pahalta, että heikommilta on leikattu törkeästi.

Suurin vaikuttava tekijä on aina yhteiskunnan keskusteluilmapiiri ja yleinen ilmapiiri. Ollaanko tekemässä yhdessä asioita, vai taas vaan viemässä köyhiltä ja antamassa rikkaille. Onko toivoa vai onko kaikki päin hanuria. Käyttäytyykö meidän poliitikot asiallisesti ja aikuismaisesti, vai venyttelee silmiä ja heiluttelee saksia jne.

Otan aina mieluiten hallituksen, jossa on aikuisia, järkevästi käyttäytyviä ihmisiä. Persujen kanssa se ei ole vielä ikinä onnistunut.

Vierailija
30/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei näy eikä tunnu mitenkään. Nyt on siitä hyvä hallitus! Kahden edellisen hallituksen touhut ja päätökset sen sijaan tuntui ja pahasti. En jäänyt kaipaamaan.

Vierailija
31/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy todella hyvin, koska työskentelen hoitoalalla. Edellinen hallitus lisäsi hoitajamitoitusta ja asiakasperheetkin voivat merkittävästi paremmin. Nyt työssäkäyvät raatavat niska limassa samalla kun ennätysmäärä hoitajia on työttömänä. Asiakkaat voivat todella huonosti, minkä lisäksi saavat valitettavan huonoa hoitoa. 

Kyllä tämä nykyinen hallitus on vetänyt kaiken ihan uudella tasolla perseelleen.

Vierailija
32/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
33/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy. Marinin hallituksen aikaan oli vielä toivoa tulevasta. Se toivo meni Orbatsonin myötä.

Ei ollut. Mun toivo ja elämänhalu kuoli silloin. Samoin kävi monelle tutullekin.

Vierailija
34/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy todella hyvin, koska työskentelen hoitoalalla. Edellinen hallitus lisäsi hoitajamitoitusta ja asiakasperheetkin voivat merkittävästi paremmin. Nyt työssäkäyvät raatavat niska limassa samalla kun ennätysmäärä hoitajia on työttömänä. Asiakkaat voivat todella huonosti, minkä lisäksi saavat valitettavan huonoa hoitoa. 

Kyllä tämä nykyinen hallitus on vetänyt kaiken ihan uudella tasolla perseelleen.

Jep. Vielä kun päästään vuorolisistä ja ylipäätään työehtosopimusten sitovuudesta niin siinä sitä sitten ollaan. Yhdessä kaikkien niiden riemuidioottien kanssa, jotka luulevat olevansa jotenkin turvassa kun käyvät oikein töissä. 

Vierailija
35/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy. Kaikki toimet ovat näkyneet oli hallitus mikä hyvänsä. Tajusin tämän jo kun olin 5-vuotias, nyt 60+. Kun olin lapsi korkotaso oli korkea ja se näkyi pankkitilin saldosta, sitten korot laskivat kun hallitus vaihtui, välillä rahan arvo koki muutoksia. Pahin muutos oli EU:hun liittyminen. Sen jälkeen on ollut pelkkää alamäkeä. Keksittiin että oli pakko olla talvi-ja kesäaika, euron tulo oli myös karmeaa, yhtäaikaa kaksi valuuttaa. Vanhainkotien lakkautus oli myös karmea muutos. Sitten tuntui että huononnukset vain kiihtyivät. Pienyrittäjille laitettiin ALV 18%. Ensimmäisenä vuonna alkoi konkurssiaalto. Kun ALV:a hinattiin koko ajan ylöspäin se nakersi kannattavuutta. Lisää pienyrityksiä konkurssiin. Näitä esimerkkejä miten hallitusten vaihtuminen on vaikuttanut on tuhansia.

Kulkeeko muut ihmiset ihan laput silmillä koko ajan?

Da da EU paha!

Vierailija
36/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy. Marinin hallituksen aikaan oli vielä toivoa tulevasta. Se toivo meni Orbatsonin myötä.

Miksi rakastat nee kerin kyr pää?

Vierailija
37/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistoporvarihallintojen aikana elämä on aina hyvin stressaavaa kun joutuu varsinkin budjettiriihien aikana stressaamaan mikä pahantahtoinen kuvio sieltä nyt tällä kertaa pomppaa sabotoimaan elämääni. Vasemmistohallitukset pääsääntöisesti eivät koko ajan yritä paskantaa päälleni. 

Vierailija
38/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen kohta 67 ja aina on mennyt yhtä hyvin, oli sitten vasemmisto tai oikeistohallitus.

Vierailija
39/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut. Mun toivo ja elämänhalu kuoli silloin. Samoin kävi monelle tutullekin.

Samoin. Vain Marinille riitti iloa ja valoa. Ei muille.

Vierailija
40/51 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso kertoi, että palkkakuitissa näkyy. Jää enemmän käteen.