Tuukka Temonen treffeillä
Kommentit (657)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä (naimisissa oleva heteronainen) käyn treffeillä myös naispuolisten ystävieni kanssa, osan olen tuntenut ihan taaperoikäisestä asti. Emme sekstaile. En tietysti miespuolistenkaan ystävien kanssa. Silti käymme "treffeillä" jos kahvittelemme, menemme museoon, elokuviin, ravintolaan lounaalle etc etc.
Esitteletkö itsesi myös medialle sanoin olen naimisissa ja olen treffeillä? Kuten Tuukka ilmoitti olevansa sinkku, ei leski.
Kaikki tietää että Tuukka on leski (jotkut eivät muuten halua käyttää sitä sanaa kovin pian leskeytymisensä jälkeen, esim äitini) ja jos mediaa minun menemiseni ja olemiseni kiinnostaisi niin miksen sanoisi olevani naimisissa. Emme me muuten tiedä halusiko Tuukka korostaa olevansa sinkku eli vapaa ja vallaton vai sitä että vaikka käykin ystävän kanssa treffeillä (vrt ylin kommentti) olevansa kuitenkin sinkku, ei seurusteleva. Kovasti täällä tehdään varmoja tulkintoja mitä tuntematon ihminen ajattelee ja tuntee. tai tuntemattomat, koskeehan sama ilmiö Tuukan lapsiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä (naimisissa oleva heteronainen) käyn treffeillä myös naispuolisten ystävieni kanssa, osan olen tuntenut ihan taaperoikäisestä asti. Emme sekstaile. En tietysti miespuolistenkaan ystävien kanssa. Silti käymme "treffeillä" jos kahvittelemme, menemme museoon, elokuviin, ravintolaan lounaalle etc etc.
Esitteletkö itsesi myös medialle sanoin olen naimisissa ja olen treffeillä? Kuten Tuukka ilmoitti olevansa sinkku, ei leski.
Minusta olisi sangen omituista jos Tuukka olisi ilmoittanut olevansa leski ja treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räisa Räsäsen korvikkeita kaikki Tuukalle
Tuukkako Sipen limousinen vei vajasta Tampereelle?
Koko porukka siinä rituaalilla.
Siis sekö nyt hiertää että tämä treffikumppani on nuori ja kaunis? kenelläkään ei olisi mitään sitä vastaan jos hän olisi ikäloppu ja ruma tai mielellään molempia yhtäaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räisa Räsäsen korvikkeita kaikki Tuukalle
Tuukkako Sipen limousinen vei vajasta Tampereelle?
Koko porukka siinä rituaalilla.
Mistä te oikein puhutte?
Koskikallio vaihtui Mäkikallioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin nyt on tullut vaikutelma, ettei Tuukka tai kukaan muukaan perheestä käsitellyt kuolemaa ihan kokonaan.
Olga ja Tuukka vakuuttelivat itselleen, toisilleen, perheelleen ja julkisuuteen, ettei luovuteta toivosta. Silti vaikutti siltä, että Olga ja Tuukka molemmat tiesivät jo hyvin varhaisessa vaiheessa miten tarina päättyy.
Lapsille ja toisilleen esittivät urheita ja reippaita. Surua ei haluttu nostaa pöydälle käsiteltäväksi. Oli helpompi piilottaa ne ja keskittyä yrityksen pyörittämiseen ja hoitojen etsimiseen. Siten myös lapset jättivät käsittelemättä tärkeitä tunteita puheen kautta.
Tuukka olisi halunnut siirtää Olgan sivuun monesta touhusta jo aiemmin, Olga halusi olla elämässä kiinni viimeiseen asti eikä suostunut vetäytyä sivuun pizzeriasta, elokuvista, eikä mediasta. Kuoleman jälkeen ei vetäydytty käsittelemään tapahtunutta vaan loppuperhe jatkoi heti pizzojen paistamista. Arjen kiireet voi olla hetken pelastus, mutta tunteiden pakenemista.
Lapsille saattoi olla hyväksi että arjen rutiinit jatkuivat niin muuttumattomina kuin mahdollista. Pizzanpaistamisineen. Sekin voi olla myös osa surutyötä, äidin pizzerian ylläpito, olla ns lähellä äitiä ja samalla irtaantua.
Lapsille rutiinit joo tärkeitä mutta kai sitä voi edes hetken surra äitiä ja puolisoa ennen pizzojen paistelemista. Aika kumma ajatusmaailma että tässä vaan elämärullaa eteenpäin vaikka yks tippu kyydistä ja muut jatkaa samaa rataa juoksupyörässä ilman ettei näy eikä tunnu missään. Siitä vaan seuraavana päivänä luukku auki ja rahaa kassaan.
Outo kommentti. Menetin itse äitini äkillisesti teininä. Menin muutaman päivän päästä kouluun. Edelleen tunnen surua ja ikävää, vaikka aikaa on mennyt yli 25 vuotta. En oikein ymmärrä, että mitä sillä olisi saanut, että ei olisi ns. jatkanut elämää. Ei surua voi vaan surra pois.
Olga kuoli maanantaina. Tiistaina pizeria avautui normaalisti. Sinä maltoit olla pois koulusta edes muutaman päivän. Temosten perhe ei ollut päivääkään.
No voi hyvänen aika!
Eiköhän se ole heidän asiansa ja kenties lapset itse katsoivat parhaaksi noin.
Sinä tekisit yhdellä tavalla, joku toinen toisella ja se siitä. Ei ole mitään yhtä ainoaa oikeaa tapaa toimia eikä toinen ole toista huonompi tai parempi vain siksi että se on erilainen, pätee lähes kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
On ruma isonenäinen vanhapiika.
Uskon silti, että sinullekin löytyy silti ottaja. Ihminen kun ei nenälleen voi mitään. Kysy vaikka Beniltä jos et minua usko.
Ei ketään ekoille treffeille julkisuuteen tuoda, onhan tuo ollut kuvioissa jo pidempään. Iitissäkö tiedettiin että vuodenvaihteesta? Ja sanoihan Tuukka heti Olgan kuoltua että menee eteenpäin, kohti onnellisuutta ja rakkautta. Ei kai siinä mitään pahaa ole jollei lapsia haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään ekoille treffeille julkisuuteen tuoda, onhan tuo ollut kuvioissa jo pidempään. Iitissäkö tiedettiin että vuodenvaihteesta? Ja sanoihan Tuukka heti Olgan kuoltua että menee eteenpäin, kohti onnellisuutta ja rakkautta. Ei kai siinä mitään pahaa ole jollei lapsia haittaa.
Sanoi vielä kun olga oli elossa että heidän elämä jatkuu, olgan ei.
Miksei tuo uusi misu ole kertonut ikäänsä julkisesti? Outoa?
Ehkä psykologi ollut "ystävänä" lohduttamassa jo ennen kuin olga edes kuoli. Siitä sit edetty.
Mut miks täällä vääristellään että olga muka toivonut tuukalle uutta rakkautta? Kun siinä kirjassaan nimenomaan sanoi ettei tiedä toivooko edes. Mitä sinänsä itse pidin outona?, olla mustis vielä haudan takaa?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä psykologi ollut "ystävänä" lohduttamassa jo ennen kuin olga edes kuoli. Siitä sit edetty.
Mut miks täällä vääristellään että olga muka toivonut tuukalle uutta rakkautta? Kun siinä kirjassaan nimenomaan sanoi ettei tiedä toivooko edes. Mitä sinänsä itse pidin outona?, olla mustis vielä haudan takaa?
Tämä! Muakin ärsyttänyt kun Olgan sanoja vääristellään tai oletetaan ihan omiaan. Lukekaa itse siitä kirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi pitää edes vuoden suruaika. Ei lapsetkaan varmaan uutta äitipuolta heti halua...
Miksi? En näe yhtään syytä kävellä onnen ohi kun sen onnen löytää. En itse ainakaan ole kysellyt lapsilta suostumusta kun rakastuin uudelleen puolisen vuotta heidän isänsä kuoleman jälkeen. Ei lapset päätä minun, aikuisen ihmisen parisuhteesta. Kukaan ei myöskään ole käskenyt sen toisen olla mikään vanhemman puolikas. Ei mieheni ole lapsilleni todellakaan mikään isäpuoli vaan "Pekka" äidin kumppani. Heillä on oma isä vaikka hän on edesmennyt, mitään puolikkaita vanhempia, isäpuolia meillä ei ole eikä tule.
Minäminä-äiti. Sinulla pitää olla lohduttaja ja heti uusi mies, mutta lapsille ei samaa suoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi vielä kun olga oli elossa että heidän elämä jatkuu, olgan ei.
No sehän oli ihan fakta
Tehköön kuinka parhaaksi näkee. Hän kävi läpi raskaat ajat ja oli läsnä kuin kallio puolisolleen, niin mielestäni meillä ei ole oikeutta tuomita mitä hän nyt tekee, kun toinen on poissa. En tiennyt että av palstalaiset on näin vanhoillista porukkaa.
Just kuukausi sitten julkaistiin suuren eeppisen rakkaustarinan kuvaus kiusallisen yksityiskoht.seksikuvauksilla ja nyt esitellään jo lesken uusi nainen. Meniköhän media-alan ammattilaisilla joku tässä vähän pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa hyvin miten järkyttävän katkeria täällä on monet puolisonsa menettäneet. Ilmeisen selvästi niille jotka ovat päässeet elämässään eteenpäin ja pariutuneet uudelleen. Ajalla ei selvästi näille ole mitään väliä, vaan raivo syntyy siitä että ylipäätään toiset pystyvät jatkamaan elämäänsä ja rakastumaan uudelleen kun he itse eivät siihen syystä tai toisesta pysty. Niinhän se usein menee että sitä vihataan mitä kadehditaan.
Täällä on jo epätoivoisesti vedottu katolilaisuuteen, Kiinaan ja Intiaan "suruajan" puolesta, vaikka Suomella ei ole mitään tekemistä noiden asioiden kanssa.
Sen sijaan, että ihmiset iloitsisivat Temosen puolesta, he rämpivät itse keitetyssä tervassaan ja yskivät katkeria höyheniä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Just kuukausi sitten julkaistiin suuren eeppisen rakkaustarinan kuvaus kiusallisen yksityiskoht.seksikuvauksilla ja nyt esitellään jo lesken uusi nainen. Meniköhän media-alan ammattilaisilla joku tässä vähän pieleen.
Seksissä ei ole mitään kiusallista. Se on aivan normaalia toimintaa aikuisten ihmisten välillä. Jopa media-alalla. Kokeile vaikka joskus.
Eihän tuon parempaa uutista voi ollakaan, kuin että Temosen Tuukan elämässä puhaltavat nyt uudet rakkauden tuulet.
Jokainen empatiaan kykenevä pystyy varmasti olemaan onnellinen uutisesta.