Tekoälyn mielestä 4 leipäpalaa päivässä on liikaa, sisun kantasi?
Kysyin syönkö liikaa päivässä:
4 leipäpalaa
2 lasia maitoa
2 lasia jugurttia mustikoilla
Kuulemma voisin vähentää leivät 2-3 per päivä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et syö muuta kuin tuon?
Tekoäly haluaa että syön vähemmän
Ei tekoäly sun syömisiäsi määrää.
Tekoäly auttaa minua pysymään painossani
Älä puhu paskaa. Tekoäly ei sano noin.
Riippuu täysin ihmisen arjesta, mitä se tekee päivät ja mitä leipien kanssa menee.
Jos olet mies, ei ehkä ole liikaa. Naiselle on liikaa, ainakin vaihdevuosien jälkeen. Syöthän kai muutakin etkä pelkät leivät?
Tekoäly saano tuo liian niukka ruokavalio.
Kysyin saman kysymyksen, vastaus oli :
Neljä leipäpalaa päivässä ei yleensä ole liikaa. Määrä mahtuu hyvin suomalaisten Ravitsemussuositusten mukaiseen ruokavalioon, jossa viljatuotteiden kokonaissaantisuositus on 6 - 9 annosta päivässä.
Mulle tekoäly sanoo, että 1200 kcl on liian vähän, kun lasketan päivittäiset syömiset. Yritän nyt syödä 1400 kcl jotenkin. Sulla on vielä alhaisemman kalorit.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mies, ei ehkä ole liikaa. Naiselle on liikaa, ainakin vaihdevuosien jälkeen. Syöthän kai muutakin etkä pelkät leivät?
Päivän ruokalista on aloituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tekoäly sanoo, että 1200 kcl on liian vähän, kun lasketan päivittäiset syömiset. Yritän nyt syödä 1400 kcl jotenkin. Sulla on vielä alhaisemman kalorit.
Eilen tilasin pizzan, mutta en pystynyt syömään palakaan. Tänään söin kaksi palaa ja huomenna toiset kaksi palaa. Vaikea syödä, kun ei ole nälkä. Kalorit vähissä. Ostin proteiinijauhetta ja helpompi juoda sitä.
4 palaa on ehdoton maksimi, itse olen pyrkinyt vain kahteen päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin saman kysymyksen, vastaus oli :
Neljä leipäpalaa päivässä ei yleensä ole liikaa. Määrä mahtuu hyvin suomalaisten Ravitsemussuositusten mukaiseen ruokavalioon, jossa viljatuotteiden kokonaissaantisuositus on 6 - 9 annosta päivässä.
Miten muotoilit kysymyksen?
5 miljardia tokenia päivässä on liian vähän.
Tokenmaxxing!!!!
Mulla menee 6-8 palaa päivässä :)
Muutama hyvä vastaus: "paljonko on paljon": joillekin 4 on ok, joillekin liikaa. Jos saa kuitua jostain muusta niin, ok (minusta).
Ikävämpi juttu, kun nykyleipä on hiivaan tehty: jos sitä saa liikaa, niin voi tulla hiivasyndrooma. Teoria sekin, mut miksei sekin voi pitää paikkaansa. ..... Sitä juureen leivottua on vaan vaikea löytää nykyisin kaupoista (tai sitten ne ennättää mennä ennenkuin itse löydän :( )
.....
Meillä maalla oli leipäjuuri. Kyselin tädeiltä, et mistä se on tullut/peräisin? Kukaan ei tiennyt. Muistaakseni tv:stä tuli joskus dokkari, missä oli, et niitä leipäjuuripaikkoja oli muutamia: Karjalassa: Kannaksella ainakin, ehkä myös Laatokan p-puolella(?)
Siihen leivottua ruisleipää ja mustaa kahvia aamupalaksi - eipä mennyt kauan kun tuli huussiin kiire! (pötsi rupes toimimaan! :)). No, maha ei ollut nuorena, kaupunkilaisena tottunut siihen (veikkaisin).
Vierailija kirjoitti:
Muutama hyvä vastaus: "paljonko on paljon": joillekin 4 on ok, joillekin liikaa. Jos saa kuitua jostain muusta niin, ok (minusta).
Ikävämpi juttu, kun nykyleipä on hiivaan tehty: jos sitä saa liikaa, niin voi tulla hiivasyndrooma. Teoria sekin, mut miksei sekin voi pitää paikkaansa. ..... Sitä juureen leivottua on vaan vaikea löytää nykyisin kaupoista (tai sitten ne ennättää mennä ennenkuin itse löydän :( )
.....
Meillä maalla oli leipäjuuri. Kyselin tädeiltä, et mistä se on tullut/peräisin? Kukaan ei tiennyt. Muistaakseni tv:stä tuli joskus dokkari, missä oli, et niitä leipäjuuripaikkoja oli muutamia: Karjalassa: Kannaksella ainakin, ehkä myös Laatokan p-puolella(?)
Siihen leivottua ruisleipää ja mustaa kahvia aamupalaksi - eipä mennyt kauan kun tuli huussiin kiire! (pötsi rupes toimimaan! :)). No, maha ei ollut nuorena, kaupunkilaisena tottunut siihen (veikkaisin).
Osallistuin Marttojen leiväntekokurssille, josta sai leivänjuurta mukaan kotiin.
Kaupasta saa hiivatonta leipää: lännentilan rieskat, uotilan ruisleipä, lipstikan ruisleipä
riippuu mitä kysyit siltä tekoälyltä ja millaista leipää tarkoitat.
Min syön 7-8 siivua leipää päivässä (2 siivua täysjyväruispaahtoleipää ja loput ohuen ohutta Vaasan täysjyvää) ja söin tämän verran silloinkin, kun pudotin painoa 20 kg. Aamulla laitan leipien päälle juustoa ja vihanneksia ja muutoin syön leipäni pelkällä levitteellä (Alentajaa tai Benecolia).
Vierailija kirjoitti:
Nimeni ei ole Sisu...
Kenenpä olisi? 🐺
Ei oo liikaa. Söin ennen melkein sellaisen reissumiespaketin päivässä enkä oo koskaan ollut ylipainoinen. En sano tosin että sekään oli järkevää ku korvasin sillä lämpimän ruoan ja aamupala, lounas, välipala ja iltapala oli liian samanlaisia. Mut oon aina tykännyt leivästä. Vasta tässä viimeisen vuoden aikana mun kiintiö on täyttynyt ja leivän kulutus pienentynyt huomattavasti. N30+