Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äänestät vasemmistoliittoa?

Vierailija
15.07.2026 |

Niin, miksi?

Kommentit (383)

Vierailija
41/383 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliitto ja vihreät taisivat äänestää chat controllia vastaan europarlamentissa, Keskusta, KOK ja SDP taas sen puolesta. Ääneni saattaa mennä jatkossa vasemmistoliitolle kaikissa vaaleissa.

Niin äänesti Tynkkynenkin. Miten selität tämän niin että se sopii ideologiaasi?

Vierailija
42/383 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen akselerationisti. Suomi on kuin keitetty rapu, pikkuhiljaa keittyy elävältä eikä itse huomata sitä. Vasemmistoliiton eväillä ajetaan nopeasti seinää vasten ja IMF ottaa budjettivallan täällä. Parempi, että se tapahtuu nyt kun on vielä jotakin pelastettavaa. Ironisesti tuo vasemmistoliiton kannattajien kannalta pahin mahdollinen skenaario, kun tuet puolittuu ja julkisen puolen palkkoja leikataan kymmeniä prosentteja. Yksityisellä työskenteleville ei niinkään näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/383 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus  veljeys, tasa-arvo.

Vierailija
44/383 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan sinisilmäiset ja yleensä melko nuoret ihmiset äänestävät vasemmistoa. Sellaiset jotka eivät vielä ymmmärrä kovinkaan paljon talousasioista ja kuvittelevat hieman lapsellisesti että pystyvät muuttamaan koko maailman ja että on vain yksi ainoa oikea mielipide. 

Ai, itselleni on käynyt juuri toisinpäin. Nuorena äänestin kokoomusta, kun en vielä ymmärtänyt oikein mistään mitään, mutta elämänkokemus ja jopa sijoittamisen aloittaminen on saanut minut vasemmistolaiseksi. 

Sama juttu oli mulla. Olin juuri täyttänyt 18. Politiikasta en tajunnut mitään. Tyhmä olin, niin Kokoomuksen puheet sadasta ja tuhannesta hyvästä meni täysillä. Läksyt tuli opittua ja nykyään olen äänestänyt vasemmistoa vuosikausien ajan.

Vierailija
45/383 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka haluaa kurjuutta ja orjuutta ja osaksi venäjää.

Oliko tää vitsi? Aika hyvä. Persu tietenkin.

Vierailija
46/383 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä 

Vierailija
47/383 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En äänestä vasemmistoa koska ajavat tietoisesti suomen talouden rotkoon.

Surkuhupaisia tällaiset kommentit kun samaan aikaan historiamme oikeistolaisin hallitus tuhoaa taloutta kaksin käsin. 

Mitä tarkoitat, nyt kun muutokset alkavat tulla voimaan, on talous kääntynyt nousuun.

Vierailija
48/383 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää vitsi? Aika hyvä. Persu tietenkin.

Miksi vasemmisto, vihreät ja osa demareista vastusti itärajan sulkua Venäjän mieliksi? 

-Välineellistetyllä maahantulolla tarkoitetaan tilannetta, jossa vieras valtio käyttää siirtolaisia ja turva paikan hakijoita poliittisen painostuksen tai hybridiuhkailun välineenä. Tämän toiminnan tavoitteena on horjuttaa kohdemaan kansallista turvallisuutta, ylikuormittaa rajaviranomaisia ja aiheuttaa yhteiskunnallista epävakautta- 

Onks tää vitsi kanssa? Tyyliin norjalainen, ruotsalainen ja suomalainen oli saunassa. Kuka ajoi?

Vierailija
49/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos osaa peruskoulun matematiikkaa edes auttavasti, ei äänestä vasemmistoa.

Vierailija
50/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus ei mahdu tähän kokonaan, mutta rajusi lyhennettynä: minulla on : kaksi yliopistotutkintoa yhteiskuntatieteistä, 28 vuoden työkokemus yhteiskunnan päätösten vaikutuksista kansalaisten elämään ja ajatus siitä, että Suomi on niin pieni maa, että meillä ei ole vara menettää yhdenkään kansalaisen potentiaalia yhteiskunnan ylläpitämiseen ja eteenpäin viemiseen. Tämän potentiaalin nousua ihmisillä olen päässyt nämä vuosikymmenet omin silmin näkemään. Nykyinen hallitus on jokaisella elämänsaralla tuhonnut tätä. 

Okei... no kerros koulutuksesi turvin millä keinoilla vasemmistoliitto aikoo järjestää työtä 350.000 ihmisille? Veronkorotukset ovat ainakin työlistalla ja yritystukien poistot joka on jo hyvä alku, mutta onko vielä muutakin?

Vierailija
51/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan äänestänyt vasemmistoa, kun omaan aivosoluja.

Vierailija
52/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen stalinisti. Kannatan kommunistista utopiaa ja totalitarismia. 

Haluat myös kolhoosiin sinulle määrättyyn työhön ilman vaurastumisen mahdollisuutta.

Vierailija
53/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Vierailija
54/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki 2 kpl.

Vierailija
55/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen stalinisti. Kannatan kommunistista utopiaa ja totalitarismia. 

Valtion täydellistä kontrollia, köyhyyttä, kurjuutta, pakkotyöleirejä ym.muuta!

Vierailija
56/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen vasemmistolainen ja koska vasemmistoliitossa välitetään enenmän luonnosta kuin SDP:ssä. SDP on muutenkin liian iäkäs puolue, jossa ei tunnuta ymmärtävän riittävästi nykyistä työelämää vaan siellä eletään vanhassa maailmassa, jossa töitä riittää ja työ tapahtuu tehtaassa.

Vierailija
57/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus ei mahdu tähän kokonaan, mutta rajusi lyhennettynä: minulla on : kaksi yliopistotutkintoa yhteiskuntatieteistä, 28 vuoden työkokemus yhteiskunnan päätösten vaikutuksista kansalaisten elämään ja ajatus siitä, että Suomi on niin pieni maa, että meillä ei ole vara menettää yhdenkään kansalaisen potentiaalia yhteiskunnan ylläpitämiseen ja eteenpäin viemiseen. Tämän potentiaalin nousua ihmisillä olen päässyt nämä vuosikymmenet omin silmin näkemään. Nykyinen hallitus on jokaisella elämänsaralla tuhonnut tätä. 

Okei... no kerros koulutuksesi turvin millä keinoilla vasemmistoliitto aikoo järjestää työtä 350.000 ihmisille? Veronkorotukset ovat ainakin työlistalla ja yritystukien poistot joka on jo hyvä alku, mutta onko vielä muutakin?

Työtömät työnvieroksujat laitetaan työlaitokseen, joka oli Suomessakin käytössä vuoteen 1977 saakka. Sosialistisessa järjestelmässä kaikki laitetaan töihin tai pakkotöihin. Kannattaa huomiooida ettei sosialistisessa järjestelmässä ole työttömyysturvaa, koska työnteko oli perustuslain mukaan kansalaisoikeus ja velvollisuus. Neuvostoliitossa ei ollut työttömiä.

Vierailija
58/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoliitolla on mielestäni paras yrittäjyyttä tukeva ohjelma: pienyrityksiltä voidaan keventää verotusta sen sijaan että tuetaan menestyviä suuryrityksiä miljoonatuilla. 

Heikommasta pidetään huolta, panostetaan ilmaiseen terveydenhuoltoon ja koulutukseen jatkossakin. Mielestäni nämä ovat sosialistisen valtiomme helmet.

Vierailija
59/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen vasemmistolainen ja koska vasemmistoliitossa välitetään enenmän luonnosta kuin SDP:ssä. SDP on muutenkin liian iäkäs puolue, jossa ei tunnuta ymmärtävän riittävästi nykyistä työelämää vaan siellä eletään vanhassa maailmassa, jossa töitä riittää ja työ tapahtuu tehtaassa.

Onko luontoa raiskattu missään enemmän kuin sosialistisissa maissa?

Just sayin..

Vierailija
60/383 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä punikkii välitä luonnosta ainakaan sen enempää kuin minä joka olen liberaalidemokraatti maanomistaja ja harrastan luontoretkeilyä. Ethän edes liiku luonnossa. Sosialismissa tehtaat ja infra rakennetaan tuotantotehokkuuden perusteella ja ne toimivat luotoarvoista piittaamaatta. Samoin ihmisten toiminta on leväperäistä ja jätteet dumpataan luontoon. Ihmiset eivät välitä luonnosta koska luonto ei kuulu heille. Se on valtion omistamaa.  Sosialismissa ei voi perustaa luonnnonsyojeluyhdistystä eikä muitakaan vapaaehtoisia kansalaisliikkeitä. Kaikki toimita on valtion ohjauksessa ja valtion organisoimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi