Pikkulapsen voi viedä esim. puistoon mutta mitäs teet teinille joka haluaa viettää koko kesäloman huoneessaan?!
Ystävätkin kaikonneet,kun tajunneet ettei halua nähdä.
Ei vaikuta masentuneelta,haluaa vain nukkua puoleen päivään ja sitten pelata/katsoa leffoja.
5vuotiaalle voi sanoa että nyt lähdetään puistoon/biitsille/kirjastoon/mutta mites 14vuotiaalle.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Onko päässyt käymään missään kesälomalla?
Me (miehen kanssa) kävimme Tuurin kyläkaupassa ja Olavinlinnassa (asumme Lahdessa),ei halunnut mukaan vaan jäi mielummin kotiin tilaamaan pitsaa ja pelaamaan,laittelimme välillä viestiä että onhan kaikki ok. On tuo kaupassa käynyt mutta muuten lähinnä istunut kotona.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että monien mielestä tälläinen on hyväksyttävää!
Kohta on elokuu ja koulu alkaa,teini on tottunut heräämään klo 15 ja istumaan loppupäivän koneella. Kouluun lähteminen tulee olemaan vaikeaa saati,luoda katkenneita kaveruussuhteita syksyllä uusiksi. Voi olla että hän putoaa täysin sosiaalisesta kelkasta ja viettää kaiken vapaa-ajan yksin huoneessaan.
Miten kolmivuorotyö on yhteiskunnassa ylipäänsä mahdollista, jos unirytmin kääntämiseen menee kuukausi?
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että monien mielestä tälläinen on hyväksyttävää!
Kohta on elokuu ja koulu alkaa,teini on tottunut heräämään klo 15 ja istumaan loppupäivän koneella. Kouluun lähteminen tulee olemaan vaikeaa saati,luoda katkenneita kaveruussuhteita syksyllä uusiksi. Voi olla että hän putoaa täysin sosiaalisesta kelkasta ja viettää kaiken vapaa-ajan yksin huoneessaan.
Niin se oli ennenkin, olin teini 80- luvulla eikä ollut mitään pakotettua rytmiä, vaikkei ollut tietokoneita, joo väsytti ne ensimmäiset koulupäivät mutta mitä sitten ? Kohta tuli viikonloppu ja sai taas nukkua. Minun vanhemmat eivät olleet tyhmiä navetta aikataulussa vaan vuorotyöläisiä
Vierailija kirjoitti:
Onko käynyt edes rannalla ja uimassa tänä kesänä?
No ei todellakaan vaikka ranta vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Anna hänen nauttia kesästä tavallaan!
Vai olisiko parempi että joisi kaljaa jossain puskassa?
Tämä. Tuli mieleen oma kesälomani nuoruudesta. Vanhemmat pakottivat pois kotoota ulos ja jouduin siellä erilaisiin hankaluuksiin ja rangaistukseksi sain kotiarestia. Ehkä jos olisin heti alussa voinut jäädä kotiin, niin koko kuviolta olisi vältytty :D
Voitko järjestää jotain tekemistä teinille?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Voitko järjestää jotain tekemistä teinille?
Sillähän on tekemistä.
Käyn samanikäisen teinini kanssa joka päivä jossain. Esim rannalla, kävelyllä, kaupungilla jätskillä, kauppakeskuksessa tms. Pakottaisin jos ei lähtisi vapaaehtoisesti. Sadepäivinä sitten tehdään yhdessä ruokaa, pelataan lautapelejä tai katotaan vaikka leffa.
Antakaa teinin valita joku pieni reissu minkä teette yhdessä. Hän saattaisi tykätä vaikka reissusta toiseen kaupunkiin ostoksille tai ravintolaan syömään ja yöksi hotelliin tai motelliin ja seuraavana päivänä kotiin.
Itse tykkäsin teininä 90-luvulla olla kesälomalla ihan rauhassa ja paljon kotona. Toisaalta hieman harmitti itseänikin se että en käynyt kavereiden kanssa missään vaikka esitin että kyseessä on oma valintani. Meidän perhe kuitenkin teki yhdessä n. viikon kestävän kotimaan reissun autolla joka kesä, joten se oli kiva.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minä antaisin tuon nuoren viettää kesälomaa juuri tuolla tavalla jos se on hänelle mieluisa tapa viettää kesälomaa miksi muuttaa sellaista joka on hänelle itselleen mieluisaa
Habibi welcome to Dubai nd
Kalimera welcome to Greece
Osta lapselle pelit ja vehkeet. Anna lapsen pelata ilman rajoituksia. Valita kun lapsi ei halua tehdä mitään muuta…
Kyllä hän varmasti itse kertoisi jos haluaisi jotakin muuta tehdä
Habibi welcome to Dubai nd
Kalimera welcome to Greece
Vierailija kirjoitti:
Vietin monet kesät kotona koneella. Ihmiset on vain tylsiä ja tyhmiä.
Ja sitten päädyit tänne.
Näen suurimpana huolena tässä sen että ystävyyssuhteet ovat menneet poikki. Jos nuori ei jaksa ystäviään jokin on vialla.
Mä olisin enempi huolissani, jos teini haluaisi viettää aikansa puistossa. U know what I meen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko päässyt käymään missään kesälomalla?
Me (miehen kanssa) kävimme Tuurin kyläkaupassa ja Olavinlinnassa (asumme Lahdessa),ei halunnut mukaan vaan jäi mielummin kotiin tilaamaan pitsaa ja pelaamaan,laittelimme välillä viestiä että onhan kaikki ok. On tuo kaupassa käynyt mutta muuten lähinnä istunut kotona.
Ap
Kokeilisin ehdottaa jotain kaksin. Riippuu toki mielenkiinnon kohteista, minkä ikäinen on, ja jos saa sanoa, onko tyttö vai poika. Jotain lyhyitä juttuja edes. Kirppis yhdessä, kauppareissu, syömään tai jätskille, kävelylle, tms. Ei mitään tappelua tarvitse järjestää, mutta ilmoitus, että vaihtoehtona ei ole kotiin jääminen, että edes jonain päivänä pitää tehdä muutakin kuin olla huoneessaan pelissä kiinni. Teinitkin ymmärtää yleensä puhetta. Muuten anna nukkua ja viettää kotipäiviä. Mä käyn vuorotöissä, niin aamuyölle kestävää kulkemista kotona en katsele (kuuntele), varsinkaan jos on aamuvuoro, mutta muuten saavat olla aika rennosti, kunhan ottavat muut huomioon, ja esim. eläimet on hoidettava. Mun vapaapäivinä lähtevät ihan mielellään mukaan, tai itse ehdottavat jotain.
Anna teinin olla ja ladata akkuja syksyä varten. Jotkut lautuu noin omissa oloissaan. Ei jaksa olla aina menossa. Huolestu jos ei koulujen alun suhteen homma muut aktiivisemmaksi.