Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ei osta mitään muuta osamaksulla kuin asunnon tai auton?

Vierailija
21.05.2007 |

Tekisi mieli uutta sohvakalustoa yms sisustusjuttuja, mutta ei vaan tule mieleenkään ostaa niitä osamaksulla. Ja käteisellä ei ole vielä varaa, täytyy hiukan säästää. Kaveri vaan ihmetteli että miksi ei ostetan jollain kahden vuoden sopimuksella, mutta ei vaan pysty. Olen vaan aina ajatellut niin että ainoastaan asunnon ja auton voi ostaa lainarahalla tai osamaksulla.

Onko muita samoin ajattelevia?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole ostettu osarilla, auto ja talo ostettu lainalla.

Vierailija
2/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä niin. Yleensä jos saadaan extraa lomarahat, veropalautus tai muu se investoidaan kodin hankintoihin ja sit säästetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai en tiedä onko tämä vanhanaikaisuutta vai mitä, siltä se vaan alkoi tuntumaan kun kaveri sitä niin ihmetteli ja päivitteli... :) ap

Vierailija
4/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään ostaa mitään muuta osamaksulla tai lainarahalla.

Vierailija
5/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu on jäänyt ostamatta jos ei ole pystynyt kerralla maksamaan.

Vierailija
6/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten on se, että jotkut tekee lomamatkoja osamaksulla tai lainarahalla! Mä olen sitä mieltä että jos ei ole varaa maksaa matkaa, niin sitten pitää tehdä semmoisia reissuja mihin on varaa!

Vierailija
7/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksujen korot ovat niin korkeita, että niiden käyttäminen on aivan järjetöntä! Mielummin säästän parin kuukauden palkasta ja ostan uuden sohvan pienellä viiveellä.

t. pahapaha uraäiti (ekonomi)

Vierailija
8/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonkin ostin aikoinaan käteisellä, hinnaltaan budjettiini sopinut menopeli. Ihan hyvin tuo autovanhus on minua palvellut.

Olen opetellut elämään niin, että tilillä on aina pieni hätävara, jolla selviää yllättävistä menoista. Suurempia hankintoja harkitsen pitkään ja samalla tietenkin säätän.

Asuntoa varten varmasti tarvitsen lainan sitten aikoinaan.

Vierailija
9/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tiesin rahaa olevan tulossa vuodenpäästä.

Visassa on 1000EURon luotto ja sitä kyllä käytetään " perheen yhteisenä tilinä" .

Vaikka kaikkea saa osamaksulla ja joskus ilmankin, niin haluan, että kaikki maksetaan heti, niin tietää, missä mennään.

Vierailija
10/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralta muutettiin asoon kun oltiin saatu säästettyä se asomaksu. Oma asunto on kiikarissa, ja se kyllä joudutaan osittain lainarahalla rahoittamaan, jos joskus mieleinen löytyy.

Tietenkin voi tulla semmonen tilanne että kaikki kodinkoneet hajoaa kerralla, eikä säästöt riitä, niin sitten otetaan luottoa. Sitä varten meillä on hätävaraluottokortti, jota ei olla vielä jouduttu käyttämään.

Vierailija
11/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan tunnu luontevalta. Kai sitä aina sen verran voi odottaa, että saa rahat oikeasti kasaan.

Vierailija
12/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska korkoja ei tullut, koimme, että se on sama asia, ostammeko heti vai säästämmekö ja ostamme sitten, sama raha siinä pyörii. Tietenkin tämä toimii vain jos on tietyt tulot ja varaa osamaksuihin. meillä oli siis tuo 10 kk korotonta, enempää ei haluttu, erän suuruudeksi tuli vähän yli 200 euroa kuukaudessa.

jos oltais alettu säästämään, tehtäis sitä varmaan vieläkin ja kodissa ei olis huonekaluja.

Vierailija
13/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitään muutakaan (paitsi asunnon).

Vierailija
14/53 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tilanne kurissa =) auto ja asunto on lainarahalla. tällä viikolla maksan loppulaskun tietokoneesta, kun tuli ylimääräistä rahaa. Tämän jälkeen EI IKINÄ minkäänlaista osamaksua, muuta kuin auto ja asunto. Aivan ihana tunne kun ei ole sitten osamaksuja maksettavana. JEEEEE!!

Vierailija
15/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin auton ja asunnonkin käteisellä

Vierailija
16/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton ostanut aina käteisellä. Joku kerta on aikoinaan tullut joku kodinkone tai huonekaluja ostettua sellaisella osarilla, josta ei tullut mitään kulua, kun maksoi ajoissa pois tietyssä kuukausimäärässä. Eli ei korkoa, eikä muuta kuukausikulua. Näitä joskus oli ja niitä halusivat todella halukkaasti kaupassa tarjota. Silloinkin olisi ollut rahat tilillä, jolla maksaa, mutta jotenkin tuli vain otettua. Rahallisesti siinä ei tietty hävinnyt mitään.

Vierailija
17/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tähän ikään mennessä ikinä ostanut mitään osamaksulla. Talon rakentamiseen otin aikoinaan lainaa ja sekin on maksettu pois jo pitkälti toistakymmentä vuotta sitten.

Vierailija
18/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana tuli ostettua osarilla jopa vaatteita tai jotain viihde-elektroniikkaa. Taloustaidot ja -ymmärrys kehittyi itsellä iän ja parempien ansioiden myötä. Olen myös onnekas, ettei minun tarvitse tehdä esimerkiksi kodinkonehankintoja osamaksulla. Kaikille se ei ole mahdollista.

Matkat maksan aina luottokortilla, mutta maksan laskun kerralla pois.

Opettakaa lapsia nuoresta saakka säästämään ja ottamaan tavaksi laittaa aina edes pieni osa palkasta sivuun. Vähintään 3 kk puskuri olisi hyvä olla.

Vierailija
19/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osteta mitään osamaksulla. Turhaa maksaa korkoa ja "piilokorkoa" tilinhoito maksu, tilinavaus maksu yms.

Vierailija
20/53 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole ollut kuin opinto- ja asuntolainat. Autokin ostettu aina ilman lainaa, pitää vain valkata sellainen auto mihin on varaa. Mahdollisuus olisi ollut "helposti" napata joku 50 000€ kruiseri, mutta tyydyin 1000€ Astraan jolla onnellisena ajelin 6 vuotta kunnes myin samaan hintaan etenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme