Miksi soijarouhetta haukutaan, vaikka se on kaikella tapaa terveellisempi, halvempi ja ekologisempi kuin naudan tai sianliha?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no en tiedä miksi haukutaan. Se näyttää ja maistuu samalle kuin jauheliha kun sen maustaa samoilla mausteilla kuin jauhelihan.
Minun puoliso pitää oikein paljon soijarouheesta.
Ei todellakaan maistu samalta. Hyvä ruoka-aine on sellaista joka maistuu hyvältä ilman ensimmäistäkään maustetta, aivan sellaisenaan. Mausteet tulee sitten ekstrana päälle.
No eihän se liha maistu millekään ilman maustamista.
Toisekseen soijarouheessa ei ole jänteitä , läskiä ja rustoja jauhettu sekaan. Hyi helvata kun pirkka naudanjauhelihassa näitä edellä mainittuja on.
Soijarouhe on läskivapaa. Mieluummin soijarouhetta kuin läskisekoitusta jauhelihassa.
Jauhelihan laatu on romahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no en tiedä miksi haukutaan. Se näyttää ja maistuu samalle kuin jauheliha kun sen maustaa samoilla mausteilla kuin jauhelihan.
Ei todellakaan maistu samalta. Hyvä ruoka-aine on sellaista joka maistuu hyvältä ilman ensimmäistäkään maustetta, aivan sellaisenaan. Mausteet tulee sitten ekstrana päälle.
No eihän se liha maistu millekään ilman maustamista.
Toisekseen soijarouheessa ei ole jänteitä , läskiä ja rustoja jauhettu sekaan. Hyi helvata kun pirkka naudanjauhelihassa näitä edellä mainittuja on.
No älä osta halpaa paskaa. Minusta laadukas liha maistuu helvetin hyvältä sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei osaa laittaa siitä maistuvaa ruokaa, itsekään en osaa. Olen myös aika laiska ja jos en heti onnistu en luultavasti kokeile uudelleen ja tuon kanssa olen yrittänyt jo monesti.
Tämä on kyllä usein totta, että ihmiset ei osaa saada makua soijarouheeseen.
Parasta soijarouheesta tulee näin.
Pannulle runsaasti öljyä, kuiva soijarouhe siihen kihisemään pariksi minuutiksi. Sitten joukkoon sipulisilppua ja paistellaan hyväksi. Mausteita voi laittaa tässä välissä. Sitten iso loraus balsamicoa, tämä on tärkein. Sitten murustellaan joukkoon kasvisliemikuutio/jauhetta tms., ja lisäillään kiehuvaa vettä tai vettä erissä, annetaan sen imeytyä soijarouheeseen ja lisäillään lisää, kunnes rouhe on valmista ja neste imeytynyt, ja paistellaan sitten vielä hetki - tämä on toinen vaihe, jossa voi lisätä mausteet.
Mausteeksi sopii esim. valkosipuli, maustepippuri, paprikajauhe, savupaprika, pippurit, timjami, meirami, oregano....riippuu, mitä rouheesta aikoo valmistaa.
Mulla menee vatsa sekaisin soijarouheesta.
Laita mausteeksi esim oregano,valkosipulijaihe ja grillausmauste . Ei se minullekkaan oikein upposi jos ei maustaisi.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan se on maustamiskysymys. Soijarouhe on kiistatta terveellisempi vaihtoehto, joten siihen kannattaa totutella. Jos maku tuntuu alkuun oudolta, niin kannattaa alkuun vain jatkaa jahelihaa soijarouheella. Voi sekoittaa vaikka 250 g jauhelihaa ja 1 dl kuivaa soijarouhetta. Silloin lihan määrä jää pienemmäksi. Soijarouhe kannattaa kostuttaa lihaliemellä ja maustaa lihaisaksi, esimerkiksi sipulisilpulla, mustapippurirouheella ja savupaprikalla. Siinä vaiheessa kun on valmis siirtymään kokonaan soijarouheeseen, rakenteeseen voi hiukan lisätä massaan purutuntumaa esimerkiksi pähkinärouheella tai kaurarouheella. Ja tottakai pannulla ruskistaminenkin tuo hyvää makua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei osaa laittaa siitä maistuvaa ruokaa, itsekään en osaa. Olen myös aika laiska ja jos en heti onnistu en luultavasti kokeile uudelleen ja tuon kanssa olen yrittänyt jo monesti.
Tämä on kyllä usein totta, että ihmiset ei osaa saada makua soijarouheeseen.
Parasta soijarouheesta tulee näin.
Pannulle runsaasti öljyä, kuiva soijarouhe siihen kihisemään pariksi minuutiksi. Sitten joukkoon sipulisilppua ja paistellaan hyväksi. Mausteita voi laittaa tässä välissä. Sitten iso loraus balsamicoa, tämä on tärkein. Sitten murustellaan joukkoon kasvisliemikuutio/jauhetta tms., ja lisäillään kiehuvaa vettä tai vettä erissä, annetaan sen imeytyä soijarouheeseen ja lisäillään lisää, kunnes rouhe on valmista ja neste imeytynyt, ja paistellaan sitten vielä hetki - tämä on toinen vaihe, jossa voi lisätä mausteet.
Mausteeksi sopii esim. valkosipuli, maustepippuri, paprikajauhe, savupaprika, pippurit, timjami, meirami, oregano....riippuu, mitä rouheesta aikoo valmistaa.
Jotain on pielessä jos ruoka-ainetta täytyy maustaa hitosti saadakseen siitä syömäkelpoista. Lähtökohta on silloin huono.
Koska kannibaalit (lihansyöjät) eivät pidä mausta.
Vierailija kirjoitti:
- Liian vähärasvaista
- Edellisen lisäksi maistuu muutenkin soijalle
- Tuhoisaa miehille
- Luonnon kannalta huono vaihtoehto
Tässähän näitä
Soijarouhe kuuluu paistaa öljyssä, niin ei ole liian vähärasvaista.
Soijarouhe pitää valmistaa niin, että maistuu hyvältä.
Soija ei ole tuhoisaa miehille - kasviestrogeenejä on oluessakin, se lienee tuhoisampaa. Ja maidossa on ihan oikeaa, nisäkkäiden estrogeeniä.
Soijarouhe nimenomaan EI ole luonnon kannalta huono vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee vatsa sekaisin soijarouheesta.
Soijarouheessa on paljon kuitua, se johtuu siitä. Totuttele hitaasti, laita alkuun ainakin puolet jauhelihaa. Kuitu on terveellistä, kannattaa totuttaa vatsa kuituihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska soijarouhe on aivan helvetin pahaa.
Ja navetalta ja ulosteelta maistuva sianliha ei ole??
Miksi olet syönyt navettaa ja olostetta🤔miltä ne maistui?
Vierailija kirjoitti:
Laita mausteeksi esim oregano,valkosipulijaihe ja grillausmauste . Ei se minullekkaan oikein upposi jos ei maustaisi.
Valkosipulijauhetta käyttää ne jotka ei osaa tehdä ruokaa eivätkä arvosta makua.
Ei se maistu miltään, jos jossain ruuassa aikoo jauhelihan korvata niin kannattaa vaan suoraan korvata se jollain kasviksella mistä pitää eikä näillä epäonnistuneilla lihaa matkivilla tuotteilla.
Hyvä vaan, että haukutaan, koska hinta nousisi reilusti, jos siitä tulisi suositumpaa.
Kaikella tavalla? Sekin merkitsee että hyvästä ruoasta voi nauttia ja siitä tulee hyvä olo. Jos vetää soijaa niin varmasti alkaa masentaa.
Vierailija kirjoitti:
Ekologista? Luontokato, metsäkato, eroosio, kemikaalikuormitukset jne. Soijan viljely on kaikkea muuta kuin ekologista.
Taidat nyt puhua rehusoijan viljelystä?
Soijahulluilla lähtee järki kun ihmiset ei tykkää samasta kuin he.
- Liian vähärasvaista
- Edellisen lisäksi maistuu muutenkin soijalle
- Tuhoisaa miehille
- Luonnon kannalta huono vaihtoehto
Tässähän näitä