Olen miettinyt paljon asioita ja todennut että olen riippuvainen miehestä ja hän minusta
Siis suhteessa ei oikeasti ole mitään järkeä, tajuan sen erittäin hyvin. Mies on normiarjessa hyvä ja auttavainen mies, mutta jos tulee riitaa niin käyttää törkeää henkistä väkivaltaa. Haukkuu ja sanoo asioita, joita kuulemma ei oikeasti tarkoita. Terapiallakaan ei tätä ole saanut pois.
Minä olen tajunnut että en ansaitse tuollaista haukkumista ja alistamista, mutta en saa lopetettua suhdetta. Eilen viimeksi tuijotin miestä joka katsoi kuin halpaa makkaraa ja selvästi halveksi minua, ja mietin ettei tässä ole mitään järkeä.
Ja sitten kun tulee seuraava päivä, mietin että täytyy yrittää välttää riitoja, niin silloin kaikki on paremmin.
Ajattelen että mieskin olisi onnellisempi jonkun toisen kanssa. Hakee huomiota nuoremmilta naisilta ym, joka taas painaa omaa itseluottamustani alaspäin. Ja jos kerran olen niin pska, mitä minun huutaa olevan, miksei lähde. Mutta kuulemma rakastaa.
Meille on jäänyt vanhoja kriisejä pyörimään, eikä niistä päästä eroon. Molempia ne ottaa päähän ajoittain tosi paljon. Mutta sitten kun ne ei ole pinnalla ja on ns normiarkea, niin meneekin tosi hyvin. Jos tämä jotain on, niin vuoristorataa.
Olen aina ajatellut ettei olla mitään riippuvaisia, mutta eihän tämä muutakaan voi olla. Että tajuan ettei suhteessa ole mitään järkeä, ja sitten kuitenkin ne hyvät hetket voittaa.
Onko ketään joka on tai on ollut samassa tilanteessa? Miten asiat ratkesi, vai junnaako yhä paikallaan.
Kommentit (34)
Olet läheisriippuvainen? Terapia molemille ja jos asunto on sinun, miehelle häätö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua. Ratkesi niin että tein erohakemuksen ja muutin pois. Kestin tilannetta vuosikausia ja sitten sain tarpeeksi, kun elämässä muutakin kuormitusta. Itse jouduin kaiken järjestämään. Jälkikäteenkin on tullut vielä syyllistämistä. Mustamaalausta myös.
Miten sait itsesi repäistyä irti jos kuitenkin selkeästi olit riippuvainen hänestä?
Minä en voi muuttaa, niin sekin vaikuttaa. Mies lähtisi jos joku.
Ap
Olin tilanteessa jossa oli pakko valita itseni. Olen mieluummin yksin kuin enää kenenkään kynnysmattona tai likasankona, jonne voi kaataa kaiken pahan olon. Ymmärsin ettei kukaan toisesta välittävä kohtele niin huonosti.
Olimme nyt lähellä eroa, sanoin että mies saa etsiä oman asunnon. Pakkasi vaatteensa ja lähti. Sanoin lähtiessään, etten ikinä enää kuuntele häneltä, että minua haukkuu tai syyttää.
Palasi takaisin, mutta toistin tuon. Että voi jatkossa itse valita, suostuuko keskustelemaan asioista normaalisti, vai alkaako huutaa ja haukkua. Jos valitsee jälkimmäisen, suhde päättyy siihen.
En usko, että tämä tehoaa, mutta toivotaan.
Ap
Ei tuollaisesta mitään hyvää seuraa.
Junnaan samanlaisessa tilanteessa. Mies maksaa asumisen kulut, joten yritän kestää. Ehkä lähden kunhan lapset ovat muuttaneet ensin omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei ole sinusta riippuvainen.
Tuntuu olevan. Helppo olisi hänen aloittaa uusi elämä, hommata se uusi nätti nainen ja muuta. Vaan ei tee sitä. En tajua.
Ap
Helpompi jäädä. Veikkaan että palvelu kuitenkin pelaa.
1. Mies ja nainen ovat luotu toistensa pariksi, jumala on näin luonut ja jokaisessa luomiskertomuksessa näin on. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.
2. Miehesi ei jätä sinua siksi koska ei saa niitä nuorempia. Ei mistään muusta syystä.
Näin maailma makaa. Nauti elämästäsi ja lopeta neurooseilu sekä itsesääli. Sekä miehesi katselu ylipäätään jos hän on mielestäsi vastenmielinen. Itse en ole katsonut yhtäkään miestä edes minuuttia varmaan 5 vuoteen. Suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei ole sinusta riippuvainen.
Tuntuu olevan. Helppo olisi hänen aloittaa uusi elämä, hommata se uusi nätti nainen ja muuta. Vaan ei tee sitä. En tajua.
Ap
Helpompi jäädä. Veikkaan että palvelu kuitenkin pelaa.
Niin paljon hän täällä koti- ja pihatöitä tekee, että vähemmällä pääsisi vaikka kt-kämpässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Lundy Bancroftin kirja Why does he do that, sen löytää netistä pdf:nä.
Löysin. Mutta hieman epänörttinä, saakohan tuota jotenkin käännettyä suomeksi? En tosin ole varma, pystynkö lukemaan tuota suomeksikaan.
Ap
Yandex translate apin lataamlla puhelimeen ja sen läpi lukemalla. Kääntää vaikka koreaa tai kiinaa tai mitä vain suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Lundy Bancroftin kirja Why does he do that, sen löytää netistä pdf:nä.
Löysin. Mutta hieman epänörttinä, saakohan tuota jotenkin käännettyä suomeksi? En tosin ole varma, pystynkö lukemaan tuota suomeksikaan.
Ap
Yandex translate apin lataamlla puhelimeen ja sen läpi lukemalla. Kääntää vaikka koreaa tai kiinaa tai mitä vain suomeksi.
Kiitos vastauksestasi. Päätin tosin jo, etten tuota lue.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiitos vastauksestasi. Päätin tosin jo, etten tuota lue.
Ap
Ja mikä on syy?? Et kestä totuutta??
Ette ole riippuvaisia toisistanne. Olette molemmat aikuisia ihmisiä. Mikset vain jätä häntä? Oletko tossu?
Ap