Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

karkaileeko muut 4-vuotiaat?

Vierailija
21.05.2007 |

meidän 4-v poika on oppinut tänään aukaisemaan oven ja häipyi heti teilleen kun olin pyykkiä laittamassa ja juoksi naapuriin (asutaan rivitalossa), muutenkin ei ulkona ollessaan kauaa ole omalla pihallaan (aidattu) vaan heti kun silmä välttää niin lähtee etupihalle tai jonnekin naapuriin, ja on heti joka aikuiseltakin kysymässä josko lähtisi hänen kanssaan leikkimään, on siis todella tyhmänrohkea ja peloton ja luottaa sokeasti jokaiseen vieraaseen aikuiseenkin, mitä minun pitäisi tehdä että saisin hänet ymmärtämään että on vaarallista lähteä omille teilleen? On yritetty selittää ja on arestissa nytkin, vai onko tämä jotenkin tyypillistä käytöstä 4-vuotiaalle että täytyy vaan odottaa että ikää tulee ja järkeä sen mukana?? Täytyy nyt lähteä ostamaan ketjulukkoa tuohon oveen, muuten häipyy aamulla herättyään pihalle..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 4 lasta, eikä kukaan ole karkaillut tuossa iässä

Vierailija
2/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäen. Vaikea varmaan tässä vaiheessa kauheasti muuttaa tilannetta, mahdollista tietysti kylläkin, mutta vaikeampaa, koska hän ei ole tottunut siihen alusta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottelee muissa asioissa tosi hyvin ja on muutenkin (myös muiden mielestä) kiltti ja sosiaalinen poika muuten, mutta kesän myötä tuo ulkonaoleminen on muodostunut todella kiinnostavaksi, on kuin kesäniitylle päästetty vasikka, koko ajan pitäisi ulos päästä, ei olla yksin päästetty koska ei tosiaan rajojaan tajua, vaan aina aikuisen kanssa, ja olen hänen kanssaan ulkona ainakin pariin otteeseen päivässä muutaman tunnin, joten ei voi ainakaan sanoa että pääsisi liian vähän ulos.

Vierailija
4/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias ja osaa aukaista ulko-oven vaikka lukossa. Monesti vetää kumpparit jalkaan ja on lähössä esim. isukin perään ku iskä menny ulos, että saa kyllä kuulostella ja olla silmä tarkkana ettei pääse livahtamaan jossaki välissä ulos. Ehkä pitäis joku varmuus-systeemi kehitellä, mutta en kyllä voi luottaa, että kieltoja uskoo.

Vierailija
5/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen pidin puhuttelun karkaamisen vaaroista, ja lupasi jälleen olla karkaamatta, saas nähdä kuinka kauan lupauksensa muistaa:/ no, täytyy se varmuuslukko kuitenkin tuohon oveen ostaa.

Vierailija
6/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kokeilee, vaikka tietävätkin asioiden olevan kiellettyä. Se on ihan normaalia. Mulla on kaksi vajaa 3-vuotiasta, joista etenkin toinen rakastaa kirmaamista karkuteille. Toisen saan hyvin helposti ruotuun olemalla jämpti, johdonmukainen ja näyttämällä oman vihaisuuteni, kun kiellettyä toimintaa tapahtuu. Toiseen ei tehoa mikään. Joskus, kun menetän täysin hermoni, hän jää surullisena pohtimaan (en ole ylpeä). Ammattikasvattajiltakin olen neuvoja kysellyt, mutta toiset lapset vaan kokeilevat enemmän, toiset tottelevat helpommin jne.

Eli on se lapsen luonteestakin kiinni! Jos tuo tottelevainen olisi ainoani, niin varmaan vastaisin kuin osa tänne vastanneista: kasvatuksesta se vaan on kiinni. Mutta ei näitä kaksosia voi NIIIN eri tavalla kasvattaa, että toinen tottelee ja toinen ei....

Vierailija
7/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus nyt 2v ja lähtisi heti mahdollisuuden tullen. Saa nähdä millainen on 4-vuotiaana.

Vierailija
8/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi tuli joku rajojen kokeilujuttu. Tiukasti olen karkailuun puuttunut, eikä nyt ole taas noin viikkoon päässyt omille teilleen, mutta olenkin ollut erityisen tarkkana. Muutama vaaratilanne ehti sattua, kun en tajunnut että aran oloinen poika ihan oikeasti voi lähteä omille teilleen.

Siis ainakin meillä kuuluu ikään selvästi, koskaan aikaisemmin ei ole moista harrastanut.