Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ottanut aurinkoa noin 15 kuumana päivänä ja ihoni sävy ei ole muuttunut piirun vertaa

Vierailija
14.07.2026 |

Olen edelleen kalpea kuin kalkkilaivan kapteeni. Kaikki vaaleat vaatteet näyttää päälläni valjulta ja kaula sulautuu niihin kun ei ole mitään kontrastia.

Jos vedän ruskettumisen äärimmilleen ja istun esim. rannalla aurinkorasvat päällä 3+ tuntia niin mitään muuta ei iholle tapahdu kuin punotus.

Näytän sairaalloiselta näin kalpeana. Joltain toimistorotalta joka ei ole poistunut sisätiloista vuosikymmeniin. Vaikka urheilen aktiivisesti ja pidän ulkoilusta.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene silloin aurinkoon kun UV indeksi on 5-6 niin varmasti palat ja rusketut.

kuten langassa sanottu, ei toimi niillä joilla on tuolla 0-7 asteikolla se 0-1 iho. se ainoastaan palaa jos teet noin. se ei rusketu YHTÄÄN.

Vierailija
22/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus on rahvaan ulkotyöläisen merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota jotain parempaa.

Minä olen ottanut ja naamani punottaa, nenä oikein loistaa. 

Mutta päätä välillä särkee kuten aurinkoa ottaessakin.

Vierailija
24/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli joskus 100 vuotta sitten. Nykyäänhän se tarkottaa lähinnä, että on aikaa lomailla ja olla auringossa. 

Vierailija
25/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä aurinkorasvoja sillä ne ovat myrkyllisiä paria merkkiä lukuunottanatta. Rusketun kivasti, mutta asun eteläeuroopassa. Suomessa en juurikaan ruskettunut kesäisin. Aueinkoisia päiviä on siellä niin vähän 🤷🏻‍

Vierailija
26/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli 1920-luvulle asti, kunnes kalmankalpea Coco Chanel popularisoi rusketuksen St. Tropezin lomillaan ja rikas eliitti alkoi käymään ulkomaanmatkoilla statussymbolina.

Nykyään kalpea iho on yleensä sellaisen merkki jolla ei ole varaa matkustella tai joka ei käy lainkaan ulkona esim. masennuksen takia.

Investointipankkiirit kuten Stubbit ym. ovat hyvin ruskettuneita ja viettävät paljon aikaa Etelä-Euroopassa ja trooppisissa maissa.

Vierailija
27/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea. Ihosi sen sijaan on vanhentunut ja vaikutukset tulevat näkymään myöhemmin. Auringonotosta on ihmiselle pelkkää haittaa.

Olkootkin haittaa. Sama se vaikka kuolisin 7 vuotta aiemmin. En halua näyttää tältä lopun elämääni.

Ja muut maksaa sun hoidot.

Vierailija
28/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä päti silloin kun 98% väestöstä oli agraariväestöä. Jo yli sadan vuoden ajan lännessä kalmankalpeus pikemminkin signaloinut mielenterveyden häiriöitä tai hikikomoriutta. Korkean statuksen miehet ja naiset ovat siirtyneet auringon tiukasta välttelystä useisiin etelän lomiin per vuosi.

Vierailija
29/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea. Ihosi sen sijaan on vanhentunut ja vaikutukset tulevat näkymään myöhemmin. Auringonotosta on ihmiselle pelkkää haittaa.

Olkootkin haittaa. Sama se vaikka kuolisin 7 vuotta aiemmin. En halua näyttää tältä lopun elämääni.

Viet resursseja niiltä syöpäsairailta, jotka eivät sairasta itsekkyyden ja ulkonäkökeskeisyyden vuoksi.

Vierailija
30/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Ranskasta rusketusta edistäviä pillereitä, ovat tehokkaampia kuin Suomesta saatavat. Ei tarvitse kauaa olla auringossa kun värittyy, olen myös huomannut niiden suojaavan palamiselta.

Vierailija
31/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi tuossa ajassa palanut naama ja käsivarret tulipunaisiksi. Muualta en rusketu oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
32/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat geenit🤷.

Vaaleaihoisuus nimenomaan on optimaalista näillä leveysasteilla d-vitamiinisynteesin maksimoinniksi.

Ominaisuus vaan ottaa vähän takapakkia nyky-yhteiskunnassa joka on kovin ulkonäkökeskeinen. Ja isolla osalla ihmisistä superkalpea iho ei ole eteeristä tai kaunista vaan näyttää siltä että ihminen viettäisi kotona 24 tuntia vuorokaudesta.

Näin on. Itsekin aina ollut kalkkilaivan kapteeni ja muistan hyvin kun koulussa ope moitti minua kun olin niin valkoinen, "kyllä huomaa ketkä ovat olleet ulkona ja ketkä sisällä". Meidän perhe veneili saaristossa joka viikonloppu kesällä mutta minä vaan en ruskettunut, äidilläni sama ihotyuppi.

Vierailija
33/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu ! Minä rusketun helposti ja rusketus  pysyy aika  hyvin talvellakin. Minussa on Keski-Euroopan  geenejä osa,  vuosisatojen takaa  tulleet

Vierailija
34/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä päti silloin kun 98% väestöstä oli agraariväestöä. Jo yli sadan vuoden ajan lännessä kalmankalpeus pikemminkin signaloinut mielenterveyden häiriöitä tai hikikomoriutta. Korkean statuksen miehet ja naiset ovat siirtyneet auringon tiukasta välttelystä useisiin etelän lomiin per vuosi.

Kyllä, nimenomaan korkean tason. https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-ss&hs=GKv&sca_e…

Vierailija
35/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu ! Minä rusketun helposti ja rusketus  pysyy aika  hyvin talvellakin. Minussa on Keski-Euroopan  geenejä osa,  vuosisatojen takaa  tulleet

Niin, ihotyyppi on geneettistä. Jos sinulla on keski-eurooppalaisia geenejä, sinulla on todennäköisesti fitzpatrick 2-4 iho joka ruskettuu hyvinkin nopeasti, jopa 1-2 päivässä kun UV indeksi alkaa olla yli 5.

Vierailija
36/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemukseen saa terveyttä harrastamalla liikuntaa ja syömällä terveellisesti. Ihon väri ei kerro terveydestä. 

Vierailija
37/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viet resursseja niiltä syöpäsairailta, jotka eivät sairasta itsekkyyden ja ulkonäkökeskeisyyden vuoksi.

Huom ! Aika harva loppujen  lopuksi sairastuu ihosyöpään. Jos näin  olisi, pitäisi esim. minun vanhempieni sukupolven sairastaa sitä joukolla.

Ihosyövälle on muitakin altistavia  syitä

Vierailija
38/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää turhuutta koko touhu.

Vierailija
39/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihotyyppi on geneettistä. Jos sinulla on keski-eurooppalaisia geenejä, sinulla on todennäköisesti fitzpatrick 2-4 iho joka ruskettuu hyvinkin nopeasti, jopa 1-2 päivässä kun UV indeksi alkaa olla yli 5.

Kuvaa hyvin minun ruskettumista, geenejä  Saksan seudulta

Vierailija
40/68 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän valkoisesta ihostani, enkä grillaa itseäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi