Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit: miksi niistä tenavista pitää jauhaa koko ajan, vaikka ne eivät olisi paikalla?

Vierailija
21.05.2007 |

Olin opiskeluporukan tyttöjen illassa. Kaikki poppoon äidit höpisivät vain lapsistaan, vaikka olivat etukäteen julistaneet, että on ihanaa, että pääsee kerrankin jonnekin ilman lapsia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kerrankin kiva puhua jostain muusta.

Vierailija
2/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinkkujen pitää jauhaa miehistä ja vaatteista ja ties mistä sinkut nykyään jauhaa?. Tai ylipäänsä kenenkään puhua mistään. Koska siitä puhutaan, mikä kiinnostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et keskustellut siitä sitten?

Vierailija
4/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen fiksu ja hyvä keskustelija, seurassani viihdyttiin.

Sitten jäin kotiin ja olen ollut jo monta vuotta.

En yksinkertaisesti omaa muuta elämää, en seuraa oikeastaan edes mitään tv-ohjelmia joten en osaa enää puhua muusta kuin lapsistani.

En ehdi edes lehtiä lukemaan, huoh.

Minusta on kiva jutella lapsista, elämääni ei juuri muuta nyt mahdu.

Vierailija
5/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piinaavat ajatuksia jatkuvasti... ja en nyt tarkoita negatiivisesti... monesti yritän tietoisesti ajatella kaikkea muuta kuin lapsiani, mutta niihin ne jutut vaan menee...

Vierailija
6/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei keksi mitään puhuttavaa, kun toinen kääntää koko aika puheen lapsiin, puhui mistä hyvänsä. Eli vika voi olla toisissakin. Tai ne lapset ovat myös niin olennainen osa, että ei niistä voi varoa olla ihan yhtään mainitsematta toisaalta. Ja jos äidit ovat keskenään, niin kuka sitä kieltää puhumasta niistä lapsista, kun ne kerta yhdistävät.

Vierailija
7/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunaisten sakissa yhdistävä tekijä on toinen kuin tuoreiden äitien sakissa.

Kyllä he varmasti muustakin puhuvat, jos aloitat keskustelun jostakin kaikkia kiinnostavasta aiheesta.

Mutta joo: jos itse elät ihan eri elämänvaihetta, niin voi olla, että itsekään et osaa sellaista aihetta valita...

Vierailija
8/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaanko niin, että omastani voisin puhua, mutta kun toisen lapsen tekemiset ja juuri opitut asia eivät tietenkään kiinnosta samalla lailla, niin mielelläni puhun muista asioista. Tämä on kyllä vaikeaa toisten äitien kanssa, sillä vaikka saisin hetkeksi jutut muualle, niin johan seuraavassa lauseessa ' meidän niko-petteri osaa jo niin kovasti sanoja' jne. Kotona olen ollut kohta 3 vuotta, mutta ainakin minä osaan puhua vielä muistakin asioista kuin lapsista.

Vierailija
9/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kai että se on niin iso osa-alue elämästä. Lapsen kanssa vietetään kuitenkin enemmän aikaa yhdessä kuin kenenkään toisen kanssa, veikkaan. Riippuu myös seurasta: asiaa ei aina edes muista jos on semmoista seuraa.