Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietomurron jälkeen: miten kilpailuttaa puhelinliittymä luottotiedottomana?

Vierailija
20.07.2026 |

Tietomurron takia olen joutunut ottamaan vapaaehtoisen luottokiellon, jotta kukaan ei käyttäisi tietojani väärin. Se tekee puhelinliittymien ja muiden hankintojen kilpailuttamisesta hankalaa, koska ensin pitää todistaa luottokiellon olevan vapaaehtoinen.

Luottotiedottomana en siis saa esimerkiksi verkkokaupoista hankittua mitään muuten kuin maksamalla ostoksen heti tai käyttämällä maksamiseen ennen tietomurtoa hankittua luottokorttia. Klarna yms. hylkäävät  automaattisesti maksuyritykset, jos valitsee kassalla maksa 30 päivän sisällä -vaihtoehdon.

Onko jollain hyviä vinkkejä siihen miten hankkia säästöjä palveluja kilpailuttamalla kun on omaehtoinen luottokielto?

Nykyinen puhelinliittymä on kallis, mutta ei oikein huvita missään kauppakeskuksessakaan kaiken kansan kuullen alkaa selittää myyjille miksei pysty tietomurron takia kovin helposti liittymää vaihtamaan.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea liittymän vaihtaminen on vaatinut, kun on vapaaehtoinen luottokielto?

Vierailija
2/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on puoliso, niin hänen nimiinsä teette kilpailutuksen. Tai sitten poistat luottokiellon vähäksi aikaa ja teet uudestaan. Samassa veneessä olen, tosi ärsyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaattori kertoo, heillä saattaa olla pieniä keskinäisiä eroavaisuuksia 

Vierailija
4/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai joku on tätä kokeillut? Aiemmin kilpailutin liittymää tiheästi säästääkseni, nyt se on vuosiksi tämän takia jäänyt. Ärsyttää maksaa liittymästä ylihintaa.

Vierailija
5/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla jotenkin vajaa...

Vierailija
6/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...sinustahan tämä kertoo...

Vierailija
7/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...sinustahan tämä kertoo...

Kivimäkikö siellä soittaa uhreilleen suutaan?

Vierailija
8/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on puoliso, niin hänen nimiinsä teette kilpailutuksen. Tai sitten poistat luottokiellon vähäksi aikaa ja teet uudestaan. Samassa veneessä olen, tosi ärsyttävää.

Pakko kai pyytää puolisoa hankkimaan uusi liittymä. En uskalla poistaa luottokieltoa edes väliaikaisesti, kun sähköpostiin tuli aikanaan niitä kiristysviestejä henkilötunnuksen kanssa ja tiedot voivat olla levinneet vaikka kuinka laajalle pitkin nettiä.

Vierailija
9/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua vaivaa? Et ilmeisesti osaa itsekään tällaisessa tilanteessa toimia, kun et vinkkejä antanut. Tietomurto on tuntunut kurjalta ja on ikävää vuodesta toiseen maksaa rikoksen uhrina siitä, etteivät rikolliset pääse käyttämään henkilötietojani.

Vierailija
10/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta prepaid, itsehän sinä itseluomiesi ongelmiesi kanssa elät.

Vierailija
11/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtaisin nykyisen liittymän vielä kalliimpaan prepaidiin? Kivimäki ja Vastaamo loivat tämän ongelman, en minä.

Vierailija
12/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erot ovat sen verran marginaalisia ei maksa vaivaa. 

Vierailija
13/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen puhelinliittymä on kallis, mutta ei oikein huvita missään kauppakeskuksessakaan kaiken kansan kuullen alkaa selittää myyjille miksei pysty tietomurron takia kovin helposti liittymää vaihtamaan.

Kuinka monta kauppakeskuskeskustelua olet oikeasti kuunnellut? Ei siihen jää kukaan toinen viereen ja muistiinpanoja sinusta tekemään. Meinaan vaan, että jos tuo on ainoa syy, joka estää sinua, niin kannattaisi vaan unohtaa moinen pelko. 

Vierailija
14/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erot ovat sen verran marginaalisia ei maksa vaivaa. 

Olen tästä eri mieltä. Liittymää säännöllisesti kilpailuttamalla säästää hinnassa ja voi saada kaupanpäällisiä.

Vierailija
15/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtaisin nykyisen liittymän vielä kalliimpaan prepaidiin? Kivimäki ja Vastaamo loivat tämän ongelman, en minä.

Siinähän sulla on jo kilpailutus tehty. Prepaid on kalliimpi, siis et sä kovin paljoa halvempaa saa muualtakaan.

Vierailija
16/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pariksi päiväksi pois se luottokielto päältä ja sitte takasin. Niin mä oon tehnyt. Ei ole vaikeaa ja sitä voi rämplätä niin usein kuin tahtoo. 

T Vastaamo-uhri

Vierailija
17/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kauppakeskuskeskustelua olet oikeasti kuunnellut? Ei siihen jää kukaan toinen viereen ja muistiinpanoja sinusta tekemään. Meinaan vaan, että jos tuo on ainoa syy, joka estää sinua, niin kannattaisi vaan unohtaa moinen pelko. 

Ymmärrät varmaan että vaikka jäisin mahdollisten ohikulkevien tuttujen kuullen kauppakeskuksen käytävälle selittämään luottokiellosta, en silti saa uutta liittymää ennen kuin esitän dokumentit luottokiellon vapaaehtoisuudesta.

Vierailija
18/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sulla on jo kilpailutus tehty. Prepaid on kalliimpi, siis et sä kovin paljoa halvempaa saa muualtakaan.

Ääliö.

Vierailija
19/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin muissakin ”verkkokaupoissa”. Maksat vuoden laskut kerralla+ vakuusmaksun. 

Vierailija
20/61 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin muissakin ”verkkokaupoissa”. Maksat vuoden laskut kerralla+ vakuusmaksun. 

Kenellä on rahaa maksaa vuoden laskut etukäteen?