IS: 18 vuotias nuori nainen omistaa Somerolla omakotitalon.
Talossa kellaria myöten elektroniikkaa. Kuka on tämän kaiken maksanut?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012139387.html
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Ite tein 15 vuotiaasta saakka iltatöitä 20h/vko ja sain kuukaudessa n. 500€/kk laitettua sivuun. Kesätyöt isommalla kuukausisäästöllä. 18 vuotiaana valmistuin amiksesta ja ehdin vuoden säästää lähes koko palkan ennen kuin 19 vuotiaana ostin asunnon. Kaikki rippi/synttärilahja yms. rahat laitoin aina myös säästöön.
miten säästit koko palkan?
eli 20 000 15v-18v ja sitten vuoden palkka olisi 24 000 eli yhteensä noin 44 000-55 000 miten ostit 300 000- 500 000 euron asunnon?
Vierailija kirjoitti:
Maalta saa asuntoja ja taloja ihan älyttömän halvalla, jos asuu pääkaupunkiseudulla ei sitä voi kuvitellakaan että kämpän voi saada kymppitonneilla.
Ei voi kuvitella kun palkat on suhteessa pienemmät ja varsinkin jos työkokemus on 0 ja töitä ei ole edes pk seudulla saati landella.
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkään sulle ei kuulu kuka maksaa. Keskity omaan talouteesi.
No tuo yhtälö huutaa joko veropetosta tai huumekauppa tai paritusta joten eiköhän se meille yhteiskuntana kuulu?
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan talo ihan lasten vanhempien omistama. Tämä 18-v tytär vain sattui olemaan tämä, joka ilmoitti kellarivahingon Iltikseen.
Jutussa sanotaan että hän omistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että tässä hiertää eniten se, että Sylvia on nuori nainen.
Ei sellaisella kuulu olla taloa. Tosin en ihmettelisi vaikka Is- ei olisi ollutkaan kovin tarkka kirjoittaessaan ja antaneet siten virheellisen kuvan kenen talo on. Mutta tottakai se voi oll Sylvian. Itsekkin "omistin" sisarustenkin kanssa jo kakarana vähän niin kuin ennakkoperintönä osuuteni vanhempieni talosta. KOY nimellä se yhtiö kulki...
Tapoja on monia.
Kyllähän se hiertää jos on satojatuhansia yli 40 vuotiaita miehiä (heillähän piti olla parempi palkka?) joilla pitkä työhistoria eikä varaa omaan taloon. Juttu haisee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuorellakin voi olla omsisuutta, perittyä rahaa, ansaittua rahaa, sijoitettua rahaa. Outo ajatus, ettei 18-vuotias voi saada lainaa tai omistaa sisarustensa kanssa omakotitaloa Somerolla.
Ja jotenkin kovin yleinen nykyään, kukaan ei uskalla tehdä mitään, esim. sitoutua omakotitaloon, kun pitää olla ahdistunut kaikesta mahdollisesta. Vesivahingoista. Maailman rauhasta. Loppuvatko mansikat, kun poimijatkaan eivät saaneet viisumia? Onko varaa ostaa Temusta uuden lisämaksun jälkeen?
Ja toisaalta; kaikki kuvittelevat, että asunnon pitää olla täydellinen, siisti, huonekalut viimeisen päälle; muuten ei voi elää.
Jos on omatoimista porukkaa ja kekseliäisyyttä, saa ”elektroniikkaa” ilmaiseksi roskalavasivustoilta pikkuvikaisena. Pitää olla pakettiauto ja kädentaitoja.
Lainaa ja takaaja. Eli toisin sanoen hän ei omista yhtään mitää muuta kuin velkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perkele, tuntemattomiakin kadehditaan. Tyttäreni osti 18 vuotiaana oman kaksion ja ihan itse on maksellut ja kohta velaton. Luulisin kyllä että enemmän maksoi kun talo tuolla.
Totta kai kadehditaan. Ei kukaan osta 18-vuotiaana asuntoa ellei ole syntynyt kultalusikka suussa.
Nuori nainen voi tietenkin myydä itseään. Siitä saa hyvin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin ekan asuntolainan 19 vuotiaana kun säästössä oli n. 30k rahaa.
Olet ollut siis jo töissä kun muut oli päiväkodissa?
Vanhemmat luultavasti säästäneet lapsilisät säästö tilille, näin toimittiin meidän perheessä. M34
Eli isi ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap. Vittuako sulle tai mulle kuuluu millä ihmiset talonsa ja tavaransa ostavat. EI H ELVETISSÄ KUKAAN OLE SULLE MOUKALLE TILIVELVOLLINEN. 👹👹👹👹👹💩💩💩💩💩
Moi Sylvia!
Paljonko on isillä talosta velkaa pankille?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen omistanut omakotitalon 10 vuotiaasta asti (perintö) ja nykyään olen kyseisessä talossa asunut jo 30 vuotta. Mitä vittua sinulle kuuluu millä hän on sen maksanut?
Lain mukaan sinulla ei voi iän puolesta olla omistajuutta. Toisin sanoen olet asunut vanhempien omistamassa talossa. Voisit joskus miettiä enemmistöä joilla ei ole rikkaita vanhempia kuten sinulla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perkele, tuntemattomiakin kadehditaan. Tyttäreni osti 18 vuotiaana oman kaksion ja ihan itse on maksellut ja kohta velaton. Luulisin kyllä että enemmän maksoi kun talo tuolla.
No millä rahalla osti?
Mitä helvettiä se sinulle KUULUU?
No jos tulee tänne kertomaan, et 18 v. osti kaksion ihan kun se olis maailman luonnollisin asia niin kyllähän se kiinnostaa, että miten. Selkeästi saatu perintörahaa ja sillä ostettu kun noin vihaksi pistää 😀😂
P.s sain itsekin perintörahaa 18-vuotiaana eli ei tarvi olla kateellinen
Eli toisin sanoen vanhemmat omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin ekan asuntolainan 19 vuotiaana kun säästössä oli n. 30k rahaa.
Olet ollut siis jo töissä kun muut oli päiväkodissa?
Eri, mutta ainakin pk-seudulla on mahdollista tienata 20ke vuodessq renkaanvaihtosesonkeina. Tutun poika teki niin lukioaikoina. Pitkää päivää ja kouluun meni 4v. Kesät lapionvarressa ja myöhemmin kaivurinpuikoissa.
Parikymppisenä osti ensimmäisen asuntonsa, oman auton osti heti kun sai kortin.
Vanhempansa ovat varakkaita mutta maksoivat vaan ylöspidon ja vaatteet, kuten alaikäisille kuuluukin, uskovat siihen että on kasvattavaa hommata omat autonsa ja asuntonsa.
Renkaan vaihto maksaa noin 10e josta menee noin 1e/ auto taskuun jos sesonki on 6kk vuodesta niin pitää 151 autoa per päivä saadakseen tuollaisia rahoja. Tietenkin plus verot.
Eli kyseessä oli nuori joka teki töitä mutta vanhemmat maksoi kaiken. Myös ensi asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millä rahalla osti?
Moukka.....sinunko takia hänen pitäis kertoa koko Suomelle rahaasioistaan ja ostoistaan. Jospa itse valehtelematta NIMELLÄSI kerrot omat rahasiasia ym. 🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮💩💩💩💩💩💩
En ole 18 vuotias jolla on iso omaisuus. Tuon pitäisi kiinnostaa niin poliisia kuin verottajaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka täällä onkin maalaisia kohtaan väheksyvä ilmapiiri, niin usein heillä (nuorillakin) voi olla esimerkiksi metsäomaisuutta, jonka tuotoilla pystyy sitten ostamaan vaikka edullisen talon maalta. Ja elää sitten hyvää elämää ilman suurta asuntolainaa, siinä onkin omanlaisensa vapauden tunne.
Millä rahalla nuoret ostaa metsää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka täällä onkin maalaisia kohtaan väheksyvä ilmapiiri, niin usein heillä (nuorillakin) voi olla esimerkiksi metsäomaisuutta, jonka tuotoilla pystyy sitten ostamaan vaikka edullisen talon maalta. Ja elää sitten hyvää elämää ilman suurta asuntolainaa, siinä onkin omanlaisensa vapauden tunne.
Millä rahalla nuoret ostaa metsää?
Vaikka sillä rahalla, jota vanhemmat ja isovanhemmat ovat hänelle lahjoituksina säästäneet syntymästä asti. Korkoa korolle on ihmeellinen juttu. Tai tehnyt paljon töitä nuoresta lähtien ja säästänyt.
Ap on niitä miehiä, joiden käsityskykyyn ei kuulu ajatus taloudellisesti itsenäisestä naisesta saati nuoresta naisesta. Hän kuvittelee, että maksaja on aina joko aviomies, isä tai joku seksiä ostava mies. Hän vauhkoaa palstalla päivittäin, miten naiset elävät miestfndä kustannuksella ja miten erossa naiset vievät miehen rahat. On lukenut vähän liikaa red pill tekstejä netistä. Nyt hepuloi, kun jutun nuori nainen ei sovi hänen maailmankuvaansa.
Vierailija kirjoitti:
Somerolta saa talon ostettua parin kesän kesätyön säästöillä.
Onneksi Somerolla on töitä nuorille hyvin tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18 vuotiaana on käytännössä mahdoton saada asuntolainaa ellei vanhemmat auta.
Mihin perustuu oletus siitä, että pitää ottaa lainaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millä rahalla osti?
Mitä helvettiä se sinulle KUULUU?
Kuuluu meille kaikille.
Ensin tulee tänne humble braggailemaan, että tyttärensä osti kaksion 18-vuotiaana ja sitten alkaa kiukutella kun kysytään, että millä rahalla. Kannattaa nyt kertoa muillekin jos on joku hyvä säästämiskikka 😀
Pappa betalar tais kuitenkin olla 😂
Tuolla elää tavallisella 3000e/kk palkalla ihan kroisoksen elämää.
Minä ostin helsingin keskustasta korttelin tuolla systeemillä 16 vuotiaana.
-Boomer