Montako saikkupäivää on tänä vuonna tullut käytettyä ja oletko julkisella vai yksityisellä?
Kommentit (66)
Muistaakseni kolme päivää, julkisella.
En yhtään päivää, olen yksityisellä. Edellinen saikku vuonna 2024, jolloin olin pari päivää kuumeen takia poissa. Olen aina sairastanut vähän.
0 julkinen
Viimeks saikulla operaation jälkeen 2024 elokuussa, tällöin 5 vrk
sitä ennen 1 vrk vuonna 2023
ja sitä ennen v 2018 operaatio 5 vrk operaation jälkeen
1 pv, vatsavaivojen vuoksi, julkisella. Yhden flunssan oon tälle vuodelle myös sairastanut, mutta olin talvilomalla silloin ja en jaksanut alkaa hakemaan loman siirtämistä, vaikka en ollutkaan työkuntoinen.
0 ja julkksella töissä.
Viime vuonna 2.
Yhdentoista vuoden työuralla töistä poissaoloja yhteensä alle 10 päivää. Tähän sisältyy myös kolmen lapsen vuoksi olleet poissaolot.
Vakituinen työpaikka tuli ennätysajassa, ja syynä se, etten sairastele enkä saikuttele.
Vierailija kirjoitti:
0 ja julkksella töissä.
Viime vuonna 2.
Yhdentoista vuoden työuralla töistä poissaoloja yhteensä alle 10 päivää. Tähän sisältyy myös kolmen lapsen vuoksi olleet poissaolot.
Vakituinen työpaikka tuli ennätysajassa, ja syynä se, etten sairastele enkä saikuttele.
No voi kun kiva! Me ei olla kaikki yhtä onnekkaita, että ei tulisi sairauslomia lähes ollenkaan. Vakituiset paikat meillä silti monella on.
0, tosin krapulassa olen ollut parikymmentä päivää etätöissä. Kolmas sektori.
3 päivää julkisella
Tämä on ollut hyvä vuosi, mun perussairaudet ovat pysyneet tasapainossa enkä ole joutunut kertaakaan ensiapuun tai sairaalaan niiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä 0 päivää sairaana oleet varmasti kuvittelevat siis olevansa jotenkin parempia ihmisiä kuin enemmän sairastaneet?
En? Mutta mistä tuo kommentti kertoo? Huonosta omastatunnosta? Olen ollut tänä vuonna pois yhden päivän. Syynä paha migreeni. Mutta totta kai ymmärrän, että etätöissä on ihan eri tavalla mahdollisuus olla töissä vaikka flunssassa kuin jos olisi töissä vaikka sairaalassa.
0
Yksityisellä.. Kipeenä tehdään hommat etänä.
0 ja yksityisellä. Olen ollut viimeiseen kuuteen vuoteen 2 päivää saikulla.
En saikuta. Olen freelancer eikä kukaan maksa minulle siitä että olen sairas enkä tee työtäni.
15, julkisella. Tavallista enemmän, koska olin operaatiossa, jonka jälkeen tuli 3 viikon saikku. Viime vuonna tähän aikaan ei ollut yhtään saikkupäivää.
Olen joka vuosi sairaslomalla 11 päivää välillä tammikuu-marraskuu. Joulukuussa olen sairaslomalla vain jos olen oikeasti sairas. Mielestäni reilua.
oisko yksi, julkisella… vai oliko se viime keväänä … no, sanotaan nyt yksi.
Julkisella. Tänä vuonna 0. Viime vuosina 0-4 päivää per vuosi. Tätä ennen yhtenä vuonna tuli 4kk sairaslomaa (leikattiin synnynnäinen sydänvika ja leikkauskin meni pieleen) eli sinä vuonna lähemmäs 100 arkipäivää. Mielestäni on reilua, että jos on oikeasti sairas (makaa jopa teho-osastolla) niin on olemassa sairasloma. Ja jos on terveenä, niin tulee töihin vaikka ei aina huvittaisi.
100 arkipäivän sairaslomalla ei palkka enää juossut niin kuin lyhemmillä. Se on kova paikka, kun on oikeasti siinä kunnossa ettei voi tehdä mitään paikatakseen tulojen menetyksen. Toisaalta, jos ei olisi leikattu, tuskin olisin ollut hengissä 6kk myöhemmin. Ihme, että selvisin hengissä leikkaukseen saakka, sekään ei olut lopussa enää ihan selviö.
Vierailija kirjoitti:
0 ja julkisella.
Unohdit laittaa ykkösen nollan eteen.
Vierailija kirjoitti:
0 ja julkisella. Olin viimeksi saikulla 2 päivää viime vuoden toukokuussa noron takia.
Sinä onnellinen! Meillä yrittäjillä ei ole mahdollista jäästä pois töistä edes noron takia.
Julkinen.
Kahdeksan vuoden aikana yhdeksän sairauslomapäivää, josta koronan takia viisi sairauspäivää putkeen.
Koko kysymys on asenteellinen. Ikään kuin sairauslomaa voisi ”käyttää” kuin vuosilomapäiviä. Sairaus on sairaus eikä sairausloma mikään itse määriteltävä oikeus johonkin tiettyyn määrään poissaolopäiviä.