Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menisin ravintolaan +15€ annoksille?

Vierailija
14.07.2026 |

Kun kotona syö alle puoleen hintaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan ravintolaruuassa myös palvelusta ja miljööstä. Enkä jaksa kotona olla kokkailuissani järin kokeileva (koska aikaa on jokaisella vain 24 tuntia vuorokaudessa ja itse käytän sen aikani mieluummin muuhun kuin ruoanlaittoon tai tiskihuoltoon, joita inhoan). Ravintolan keittiössä on myös mahdollisuus ihan eri tasoiseen ruoanlaittoon kun kotosalla, mulla ei esim. ole kalustoa (kaasupoltin, hiiliteräspannut) flambeeraukseen savustamiseen eikä vaikkapa kaasuliettä tai grilliä, ellei uunin grillivastuksia lasketa. 

Eli maksan mielelläni siitä ammattitaidosta ja innovoinnista, mitä hyvä ammattikokki pystyy tarjoamaan. Mun osaamiseni ja kiinnostukseni on ihan muualla kun ruuanlaitossa, ja en koe ongelmaksi maksaa ammattilaiselle sitten vaikka sen 100-200 euroa hyvästä illallisesta.

Nauratti joskus kun katsoin laivalla hienoimman ravintolan menyytä, paahdettua myskikurpitsaa jollain lisukkeella, 26 e/annos. Itselle syksyisin ihan perusruokaa, n. 2 e/kg lähtee kurpitsa kaupasta.

Vierailija
22/27 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidellätoista ei saa edes Burger Kingin ateriaa. Ettekö te käy oikeissa ravintoloissa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiruuan mukana saa myös vähemmän suolaa ja muita haitta-aineita

Suolamäärähän nyt riippuu täysin tekijästä, ei kaikki kotiruoka oke vähäsuolaista.

Vierailija
24/27 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn yleensä kerran vuodessa synttäreillä sushibuffassa, siitä maksan mielelläni, kun on sen verran monipuolinen kattaus. Jälkiruokapöydässä vielä erilaisia kakkuja.

Vierailija
25/27 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten säästöä ruokakuluihin saa kun tekee itse terveellistä kotiruokaa. Mitään niin poikkeuksellista ravintolat ei tarjoa että viitsisi vaivautua, eikä innosta yhtään se monimutkainen teatteri ruuan saamiseksi.

Vierailija
26/27 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule, on parempi, että pysyt kotona. Keitä puuro, se on terveellistä ja ravitsevaa.

Vierailija
27/27 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä on syödä aina kotona, jos osaa ja haluaa ruokaa laittaa. Kaikki eivät osaa, eivätkä halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä