Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 40v naisena yhtäkkiä vaikeaa laihtua?

Vierailija
13.07.2026 |

Aiemmin ei ollut mitään ongelmia, mutta nyt kun olen 40 täyttänyt mikään määrä liikuntaa tai sopiva ruokavalio ei saa painoa alas. Olen kyllä pienen lapsen äitikin, mutta en usko sen olevan yksistään selitys. 

Olen 166 cm/71-72 kg ja paino on junnannut tässä ties kuinka kauan. Saan kyllä lihastakin ja olen voimakas, teen melko raskaita töitä ja liikun vapaa-ajalla. Tuntuu kuitenkin, että olomuotoja on joko löysä tai hieman lihaksikas, mutta edes alle 70:n paino ei enää mene. Kyllä ihan ylimääräistäkin on vaan kun sitä ei tunnu saavan pois!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SItten se ruokavalio ei ole sopiva.

Nuorempana oli kyllä ja painoin 64 kg. Ihan parikymppisenä olin pitkään 55-kiloinen. Nyt lukema tököttää tuossa 72:ssa ja turvottaa vaikka tekisin mitä. Tympäisee. 

ap

Sama täällä. Todellakin muuttui. Kävin aineenvaihdunta testissä ja kävi ilmi että poltan ihan saatanan vähän. 1200 kalorit päivässä, siinä on mukana 30 minuuttia keskimääräistä liikuntaa. Mä olen jumissa 73kg mutta sentään sain sen alas nälkää näkemällä 80:stä. Olen edelleen lihava tosin. Painoin nuorena 55kg ja 65kg noin 40v asti. Todella masentavaa koska en tunnista itseäni peilistä. Valokuvat ovat ihan kauheita. 

Vierailija
22/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini nainen 39 vee laihdutti vuoden aikana 50 kg. Käy ruokatunnilla salilla 4 kertaa vkossa.

Kaikki on mahdollista kun sen oikein tekee🍀

Vielä helpommalla pääsee kun ei päästä itseään lihomaan 50 kiloa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini nainen 39 vee laihdutti vuoden aikana 50 kg. Käy ruokatunnilla salilla 4 kertaa vkossa.

Helpottaako oloa olla näsäviisas? 

Vierailija
24/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä ei vaikuta. Olen laihtunut 55v.

Lopettaa syömisen niin johan lähtee rasvat. Ja lihakset. Järkyttävän näköisiä vanhat ihmiset kun ovat kuin keskittymisleireiltä vapautuneita. maitotölkki nostetaan sitten kaksin käsin, kun ei ole voimaa.

Tuo ei koske minua.

Vierailija
25/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin 65 vm, kun pudotin 20 kg.

Vierailija
26/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olin normaalipainoinen, kun erosin pitkästä suhteesta viime syksynä. Yhtäkkiä keväällä huomasin olevani hoikassa kunnossa. Talven ajan purin kiukkua ja surua liikuntaan, ei ollut tarkoitus laihtua. Hkh ollut käytössä jo 13 vuotta ja syön edelleen. 

N 54

Vierailija
27/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi, jonka kömpelö kätilö pudotti 🥺

Vierailija
28/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin 65 vm, kun pudotin 20 kg.

Jos pudottaisin 20 kg olisin järkyttävän laiha eli lähtöpiste ei ole sama. Mikä se edes on kun tuo 72 tuli raskauden jälkeen kun lihoin 67 ---> 72 vauvavuonna. Alkoholi ja tupakkakin jäi kun perhe-elämä alkoi. En myöskään tiedä, että mitkä ne sopivat elämäntavat on tässä enää kun en halua kiduttaakaan itseäni olemalla laihiksella loppuelämää. 

ap

Vierailija
29/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettaa syömisen niin johan lähtee rasvat. Ja lihakset. Järkyttävän näköisiä vanhat ihmiset kun ovat kuin keskittymisleireiltä vapautuneita. maitotölkki nostetaan sitten kaksin käsin, kun ei ole voimaa.

Tyhmä. Tietenkin lihaskuntotreeni otetaan mukaan. Et tätä sitten tiennyt? 

Vierailija
30/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Olin normaalipainoinen, kun erosin pitkästä suhteesta viime syksynä. Yhtäkkiä keväällä huomasin olevani hoikassa kunnossa. Talven ajan purin kiukkua ja surua liikuntaan, ei ollut tarkoitus laihtua. Hkh ollut käytössä jo 13 vuotta ja syön edelleen. 

N 54

Käyn itsekin monta kertaa viikossa vaunulenkeillä muttei ne muuta kehoa mihinkään suuntaan. Hieman ihmetyttää mitä tässä pitäisi enää tehdä. ap