Luulin että nainen oli raskaana ja kysyin onko vauva tulossa, ei ollut
Oli tyhmästi tehty.
Pyysin anteeksi.
Voinko tehdä vielä jotain? Jos ostaa kukkia tjsp, onko vain haitaksi?
Kommentit (33)
Annat olla niin et tee itsestäsi enempää pelleä. Jatkossa sitten jätät tuollaiset kysymättä. Ihminen kertoo itse, jos on vauva tulossa, josa haluaa kertoa. Jos ei halua kertoa, ei kuulu sinulle.
Olen itse mies. Naisen kanssa ollaan tekemisissä säännöllisesti hänen työnsä puolesta. Ei tuttu tai ystävä.
Minäpä olen raskaana. Laskettu aika 6.10.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse mies. Naisen kanssa ollaan tekemisissä säännöllisesti hänen työnsä puolesta. Ei tuttu tai ystävä.
Sano, että olet pahoillasi kun nainen ei ole raskaana ja tarjoudu korjaamaan asia luonnossa.
-Oletko raskaana?
-En.
-Olen pahoillani. Minä voin järjestää asian.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen raskaana. Laskettu aika 6.10.
Ai, sinusta ei huomaa, kun olet muutenkin aina sen näköinen.
Hän oli siis lihava? Vai miksi luulit?
Mun harrastustoimessa on nainen jolla on pömppömaha. Näyttää aivan siltä kuin oottaisi vauvaa. Toinen harrastuskaveri kertoi että oli mennyt kysymään oottaako hän vauvaa. Onneksi kertoi tuon, koska olisin itekkin mennyt kysymään samaa. Vältyin munaukselta. Hän itse sai kuulemma kuulla kunniansa, ja suhtautuu edelleenkin nuivasti kysyjään.
Jatkan edellistä: Jos naispuolisella kaverilla on pömppömaha niin laittakaa joku kysymään asiaa. Jos tää kysyjä saa haukut niin voi aina puolustautua sillä että kymmenen muuta kysyy samaa.
Typerää. Mitään toisen ominaisuutta ei kysytä tai kommentoida. Hlö kertoo, jos kertoo, jos ylipäätään on kommentoitavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun harrastustoimessa on nainen jolla on pömppömaha. Näyttää aivan siltä kuin oottaisi vauvaa. Toinen harrastuskaveri kertoi että oli mennyt kysymään oottaako hän vauvaa. Onneksi kertoi tuon, koska olisin itekkin mennyt kysymään samaa. Vältyin munaukselta. Hän itse sai kuulemma kuulla kunniansa, ja suhtautuu edelleenkin nuivasti kysyjään.
Minkä ihmeen takia tuollaista pitää mennä keneltäkään kysymään? Henkilökohtainen asia, jonka ihminen ottaa kyllä puheeksi niiden kanssa, joita asia koskee tai joiden kanssa haluaa aiheesta jutella.
Erittäin tahditonta.
Ei tulisi kyllä mieleenkään kysyä keneltäkään, onko tämä raskaana. Vaikka olisi millainen vatsakumpu. Mitä päässäsi oikein liikkui ap?
Ymmärrän, jos olet korkeintaan 15-vuotias ja vähän hitaasti kypsyvää sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Hän oli siis lihava? Vai miksi luulit?
Se vatsan pömppö voi olla rasvan sijasta myös nestekertymää. Joillekin kertyy nestettä sillä tavalla. Itselleni sitä kertyy yhden lääkityksen yhteydessä. Myös yksi ap:lle ikävä lisäinfo: raskaissa lapsettomuushoidoissa (ivf, icsi) käyvät usein kehittävät hoidon tietyssä vaiheessa järkyttävän väliaikaisen nestekertymän alavatsaan. Siis hoikatkin naiset. Mietipä sitä, miltä mahdollisesti vuosia lapsettomuushoidoissa olleena tuntuu, kun joku utelee ääneen raskautta.
Katsoa saa, kommentoida ei.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin pömppövatsani näyttää aivan siltä kuin olisin 7. kuulla raskaana, mutten ole.
Parilta henkilöltä vielä aikanaan kuulin, että heistä naisen napa voi olla ns. pullahtanut vain, jos on raskaana, Valistin sitten heitä, että minulla se ei koskaan palautunut raskauksien jälkeen. Onneksi harvempi näkee vatsaani paljaana, joten harvempi tulee onnittelemaan...
Tuollaista mokaa vältän etten oleta kenenkään raskautta. Kerran huomasin opiskelututun olevan selvästi raskaana mutta en kehdannut kommentoida asiaa ennen kun hän otti itse tulevan vauvan puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kyllä mieleenkään kysyä keneltäkään, onko tämä raskaana. Vaikka olisi millainen vatsakumpu. Mitä päässäsi oikein liikkui ap?
Päässäni liikkui korkeintaan: oho onpas kiva juttu, olen asiasta kiinnostunut, ja hän varmaan oikein ilahtuu kun onnittelen. Tyhmästi ajateltu, ymmärrän nyt.
Oikeastihan päässä ei liikkunut isommin mitään, joskus tulee sanottua asioita isommin miettimättä.
Kysyin voinko tehdä jotain tilanteen korjaamiseksi. Kommenteissa sanottiin ettei kannata, olen jo peruuttamattomasti munannut itseni. Se on varmasti näin, mutta sillä itseni munaamisella ei ole varsinaisesti väliä. Mietin enemmän sitä voinko jotenkin paikata naiselle aiheuttamaani mielipahaa. Mutta taitaa tosiaan olla niin että mikä tahansa jatkotoimi vain pahentaisi tätäkin.
No tuskin kannattaa asiaa enää hänelle jankuttaa ja ostella kukkia. Munasit jo itsesi.