Kehopositiivisuuden riemuvoitto: YLE: Noin puolet suomalaisista ylipainoisia
(...) Budjettivaikutus voi olla valtava, kun noin puolet suomalaisista on ylipainoisia. (...)
– Kyllä lihavuus kuitenkin maksaa miljardeja yhteiskunnalle. Tulee sairastumisia, toimintakyvyn laskua ja työkyvyttömyyttä. Tavataan sanoa, että hoitamatta jättäminen on vasta kallista.
Intuitiivinen kehopositiivinen ruokavalio on siis tosiaankin tehnyt todellisen läpimurron.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet entiset nuoretkin lihovat vanhetessaan. Olin nuorena hoikka. mutta ei olisi tullut mieleenkään ivailla ylipainoisia. Enkä ivannut ketään ihmistä yhtään mistään muustakaan syystä. Maailma on tullut sosiaalisen median myötä vielä enemmän sairaalloisen inhottavaksi.
Monet ei liho. Ei se lihominen ole mikään mikä vaan tapahtuu itsestä riippumatta. Mä painan saman verran nyt kohta kuuskymppisenä mitä painoin kakskymppisenäkin.
Brittien malliin ilmaiset laihdutuslääkkeet kaikille ja roskaruoka verolle.
Vierailija kirjoitti:
Minä kärsin lihavuudestani. Lihomiseni on mysteeri. Minä hoikka ja lähes alipainoinen aloin lihoa. Se muutama kilo ei haitannut koska olin vähän liian laiha. Lihominen vaan jatkui ja nyt olen ainakin kahden entisen minäni kokoinen. Syöminen ei asiaa selitä kun ei ole muuttunut.
Mulla sama homma. Ja hyvin lyhyessä ajassa tulivat kilot. Syykin löytyi: pcos (tai pmos se taitaa olla nykyisin). Ilmeisesti puhkesi liian stressaavan elämänvaiheen seurauksena.
Terveellisesti syömällä painonnousu on lähinnä hidastunut. Harmittaa vietävästi, koska urheilullinen kroppa oli oikeastaan ainoa asia mistä itsessäni pidin ja nyt alkaa näyttää siltä, että se ei tule ikinä palaamaan.
Vierailija kirjoitti:
miten olis vastuu kehosta? julkinen terveydenhoito pitäisi jotenkin suunnata niille, jotka huolehtivat kropastaan
Eihän ne mitään terveydenhultoa silloin tarvitse. Itsestään huolta pitävät eivät sairastu eivätkä ajaudu onnettomuuksiin.
En usko tuota etkä usko itsekkään. Se ei ole vasn mahdollista että syönti ei ole muuttunut. Myönnä vaan että herkut maistuu