Mustikkaämpärin hinta, nousnee nyt sinne 85-90 euron paikkeille (facebook-)ostaja, mikä on kipurajasi (mustikan hinnassa)?
Ulkomaalaisilta toimijoilta pistettiin rajat kiinni eikä viisumeita enää myönnetä, metsät on palautettu meille suomalaisille
Kainuussa on jo ensimmäiset ämpärit poimittu ja facessa keskustelu käy poimijaryhmissä kiivaana että poljetaanko hintoja jos alle satasella myydään sitä mustikkaämpärtä
Mikä se on palstalla mustikan ostajan kanta tähän hinta-asijaan?
T Poimia
Kommentit (32)
just ostin 4 e litra mustikkaa ja kantarellia
Vierailija kirjoitti:
Robotit poimii kohta marjat ja sitten ne ovat taas halpoja.
Niin, saako robottia viedä metsään ilman maanomistajan lupaa? Jos metsänomistaja ei saa tehdä hakkuita, koska ne tuhoavat luonnon, niin miten onnistuu marjanpoiminta siten, että marjat samaan aikaan jäävät varpuihin että päätyvät ämpäriin?
Lahdessa mustikka on edelleen 55 e/sanko.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo "nousnee" näpytysvirhe vai oikeaksi arveltu muoto?
Nousnee, noussenee-molemmat ihan oikeita muotoja. Kieli elää ja muuttuu joka päivä eikä enään eletä missään immenvaaralla jossa vain yksi tiukka tulkinta katsottaisiin oikeaksi. Oikeita siamuotoja ei ole vain yksi tai kaksi vaan ollaan siamuotojen kirjolla ja niitä on lukemattomia eikä yksikään niistä ole vielä milloinkaan ole ollut väärin!
Uskaltakaa vain ihmiset puhua ja kirjoittaa, siten ne taidot karttuvat!
T n44, Lukijon äidinkielen opettajan siaisena toiminutkin, hyvästä kielenkäyttötaidoistaan tunnettu nyt eräällä laiturilla istuva sinkku, työtön nykyään (omasta halustaan!)
Vierailija kirjoitti:
Oikeaastiko joku maksaa tullaisia hintoja? Olisin luullu että kymppikin olisi jo aika paljon ämpärillisestä. Eihän sellaista poimikaan kuin muutaman minuutin hyvältä paikalta.
Sinä et selvästikään ole koskaan edes käynyt metsässä.
Ps. Tiedän, että yrität provoilla
Ajoin mustikkametsääni tänään, matkat yhteensä n 90km, metsässä n 5 tuntia, poimin käsin 4 litraa roskattomia mustikoita. En möisi edes satasella. Menkää itse poimimaan, niin tiedätte oikean hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin mustikkametsääni tänään, matkat yhteensä n 90km, metsässä n 5 tuntia, poimin käsin 4 litraa roskattomia mustikoita. En möisi edes satasella. Menkää itse poimimaan, niin tiedätte oikean hinnan.
Olisit poiminut poimurilla niin olisit saanut 40 litraa tuossa ajassa. Kotona sitten tunti puhdistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo "nousnee" näpytysvirhe vai oikeaksi arveltu muoto?
Mitäpä veikkaat, kun kirjoittajana on nimimerkki Poimia?
Kilon pussi pakastemustikkaa on alun toistakymppiä. Olkoon vaikka kaksi kymppiä mun puolesta. Mun omalla tuntilaskutuksellani ämpäri mustikkaa maksaa yli tonnin. Siis mun poimijantaidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Se on kylläkin noussee.
Noussee = ehkä nousee
Ei vaan todennäköisesti nousee.
Vierailija kirjoitti:
Kävelin tänään kotini terassilta viitisen metriä metsään ja poimin kolme litraa mustikoita käsin. Hommaan meni pikkasen yli tunti ja puhdistus kävi näppärästi marjanpuhdistimella. Heti myisin satasella jos joku kysyis. Huomenna poimin lisää kun on pitkä talvi edessä ja tykkään syödä mustikoita.
Oikeaastiko joku maksaa tullaisia hintoja? Olisin luullu että kymppikin olisi jo aika paljon ämpärillisestä. Eihän sellaista poimikaan kuin muutaman minuutin hyvältä paikalta.