Miten tuo systeemi menee työttömän omaehtoisissa opinnoissa?
Voinko ottaa edes opiskelupaikkaa vastaan ennen kuin saan luvan? Jätin työkkäriin soittopyynnön, mutta ovat varmaan kaikki lomalla, kun ei ole kuulunut mitään.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Älä ota ennen kuin olet saanut heiltä kirjallisen luvan, suullinen EI riitä! Tai olet kusessa ennen kuin arvaatkaan...
Olen jo alustavasti ottanut, koska oli pakko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota ennen kuin olet saanut heiltä kirjallisen luvan, suullinen EI riitä! Tai olet kusessa ennen kuin arvaatkaan...
Ap
No sitten ehdit odottaa työkkärin vastauksenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä kerro sitä kenellekään.
Et voi ottaa opiskelupaikkaa vastaan, ennen kuin suunnitelma omaehtoisista opinnoista on tehty työkkärin kanssa ja hyväksytty.
Tuskin tulee lupaa, joten opintotuki hakuun tai jos siihen ei ole oikeutta, hae (leikattua) toimeentulotukea tai hommaa muita tuloja.
Jos otat opiskelupaikan vastaan ennen kuin työllisyyspalvelut ovat arvioineet tilanteesi ja hyväksyneet opinnot omaehtoisina opintoina, saatat menettää oikeuden etuuteen opintojen ajalta.
Omaehtoisten opintojen tukeminen edellyttää, että opinnoista sovitaan työllistymissuunnitelmassa.
Minä otin vastaan ennen kuin edes kerroin asiasta millään tasolla. Toki olin varautunut, että jos en tukea saa niin opiskelen ilman. Hakemus meni läpi ja sain työttömyysetuudella opiskella.
Minulla kesti kesäkuussa kuukausi että vastattiin soittopyyntöön.
Omaehtoinen koulutus on omilla rahoilla tai opintotuella, eli haet opintotukea
En nyt tajua mitään.
Jotta voin hakea lupaa, niin hakemuksessa pitää olla liitteenä koulutuspalvelun tuottajan selvitys. Miten voin saada sen, jos en voi ottaa opiskelupaikkaa vastaan ja ilmoittautua läsnäolevaksi? Ei tuollaisia selvityksiä ihan huvikseen laadita kenelle tahansa. Miksi tän pitää olla niin sekavaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitten ehdit odottaa työkkärin vastauksenkin.
En ehdi, jos vastauksessa kestää kuukausikaupalla. Oppilaitokseen pitää ilmoittautua läsnäolevaksi 31.7. mennessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En nyt tajua mitään.
Jotta voin hakea lupaa, niin hakemuksessa pitää olla liitteenä koulutuspalvelun tuottajan selvitys. Miten voin saada sen, jos en voi ottaa opiskelupaikkaa vastaan ja ilmoittautua läsnäolevaksi? Ei tuollaisia selvityksiä ihan huvikseen laadita kenelle tahansa. Miksi tän pitää olla niin sekavaa?
Ap
Minä pyysin sen oppilaitoksesta ennen kuin otin opiskelupaikkaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tajua mitään.
Ap
Minä pyysin sen oppilaitoksesta ennen kuin otin opiskelupaikkaa vastaan.
Olitko kuitenkin tullut valituksi tuossa vaiheessa? Mä jonotan vielä saman oppilaitoksen toiseen hakukohteeseen, joten sekin sekoittaa tässä lisää.
Ap