Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miksi jotkut kuvittelee, että huijarit voi tyhjentää tilin, jos saavat tilinumeron?

Vierailija
04.01.2024 |

Johan sitä huijarit pystyis tyhjentämään vaikka sähkölaitoksen tilin tai minkä vaan mikä laskuissa näkyy

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös ne tunnuslukuja yms. kysele puhelimessa poliiseiksi tai pankin virkailijoiksi tekeytyen?

Mulla näköjään on kai mennyt pankin lähettämä tilitapahtumien kuukausitiedote naapurin postilootaan, kun usein meillä postin toimesta tällaista tapahtuu ja saa myöskin palautella naapurien postia omasta lootastaan, mutta ei ne mun rahat tililtäni naapurin tilille siirry, vaikka tilini numero paperissa näkyykin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhukset nostaa tilinsä tyhjäksi siltä varalta että konttori ryöstetään, joten ei ainakaan itse menetä rahojaan.

Vierailija
4/11 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös ne tunnuslukuja yms. kysele puhelimessa poliiseiksi tai pankin virkailijoiksi tekeytyen?

Mulla näköjään on kai mennyt pankin lähettämä tilitapahtumien kuukausitiedote naapurin postilootaan, kun usein meillä postin toimesta tällaista tapahtuu ja saa myöskin palautella naapurien postia omasta lootastaan, mutta ei ne mun rahat tililtäni naapurin tilille siirry, vaikka tilini numero paperissa näkyykin.

Tilinumero ja tunnysluku on vähän eri asia. Eikä verkkopankkiin muutenkaan kirjauduta tilinumerolla.

Vierailija
5/11 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2004/01/08/pankkitilin-numero-vaarissa-ka…

Nyt tuo lienee astetta hankalampaa kuin tuolloin 20 vuotta sitten, kun pankkeihin ei enää niin vain kävellä sisälle asioimaan.

Vierailija
6/11 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta syystä ku ei uskalleta vastata puhelimeen tai avata ovea. Kun sieltä kännykästäkin voi tulla ilmateitse joku karvanen ukko ja rai***ska***ta

Vierailija
7/11 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin 8 vuotiaana noin. Jotkut aikuiset ovat aika vähä älyisiä ja lapsen tasolla.

Vierailija
8/11 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulin 8 vuotiaana noin. Jotkut aikuiset ovat aika vähä älyisiä ja lapsen tasolla.

Juuri näi! Mitään tietoturvauhkia ei ole olemassa ilman ihmisen typeryyttä tai ahneutta

Vierailija
9/11 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilinumeron antamisessa on se vaara, että joku laittaa sinulle rahaa. Se olisi karmea kohtalo.

Vierailija
10/11 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koulutetutkin ihmiset saattoi ajatella muutana vuosi sitten noin.

Tai itse ainakin tunsin yhden. Hänellä yliopistotutkinto teknisten tieteiden puolelta.

On huomattavan varovainen ja ehkä jopa epäluuloinenkin elämässään muutenkin.

Vaikeutti kuitenkin huomattavasti asioiden hoitamista yhdistyksessä, jossa tämä henkilö oli rahastonhoitajana. Varat olivat epäilemättä hyvässä tallessa.

Mutta käytännön asiat ja yhdistyksen toiminnankin kehittäminen hankalaa, kun yhdistyksen tilinumeron pystyi saamaan tietoonsa vain tapaamalla rahastonhoitajan kasvotusten, jolloin tilinumeron sai paperilla haltuunsa. Mitkään sähköiset tiedonsiirtomuodot eivät käyneet.

Vierailija
11/11 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tilille SEPA-suoraveloitus käytössä niin rosmo voi tyhjentää tilin tekemällä tilauksia kys. tilinumerolla liikkeestä jolla on suoraveloituslupa.