Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: halusitko/haluatko tietää odottamasi lapsen sukupuolen? Miksi?

Vierailija
21.05.2007 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska olen niin utelias ja malttamaton.

Vierailija
2/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on suuri osa sitä odotusta, kun ei tiedä kumpi on tulossa. Ihana yllätys sitten, kun vauva syntyy. Tietysti omia arvauksia on pitkin odotusta ja onkin sitten kiva synnärillä nähdä, oliko oma vai mummun tuntuma se oikea ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelemmekin jännityksellä pari viikkoa vielä

Vierailija
4/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis ollut niin kiva tietää tuleeko 2 tyttöä, 2 poikaa vai molemmat. Mutta onneksi se asia selvisi kuitenkin vasta synnytyksessä :). Tämän kolmannen sukupuolta en halua tietää etukäteen, on se yllätys niin ihana tunne siellä salissa.

Vierailija
5/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että pystyin paremmin " valmistautumaan" pienen tuloon :)

Vierailija
6/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin jo odotusvaiheessa tutustua siihen, kuka masustani on tulossa. Tärkeä osa sitä on lapsen sukupuoli.

Vierailija
7/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska olen utelias :)

Ja haluaisin ostaa valmiiksi vaatteita tulevaa perheenjäsentä varten.

Vierailija
8/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskalta tietää arvio ja ajatella lasta sen pohjalta. Mutta siis mielsin nuo ihan vain arvioiksi (vaikka toisessa kätilö olikin mielestään 100-varma) ja tietty jännitys säilyi loppuun asti. Toisessa raskaudessa meille tarjottiiin riskien pohjalta lapsivesipunktioa ja hetken sitä mietinkin lähinnä siksi että sillä saisi tuon sukupuolen varmaksi. Kuitenkin keskenmenon pelko tällaisen uteliaisuuden takia oli mielestämme turha ja tyydyimme normaaliultriin ja niiden tarjoamiin sukupuoliarvioihin.

niin ja paikkansa pitivät molemmilla kertaa. Nyt kun on jo sekä tyttö että poika niinn seuravasta voisi jättää kysymättä, vaatteita sun muuta riittää molemmille ja saisi pitää jännityksen loppuun asti...

Vierailija
9/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kohdalla tuli jo jännitys koettua ja toisen kohdalla ajatteli enemmän sitä vaate yms. puoleen valmistautumista.

Vierailija
10/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat saa viedäkirppikselle pois tilaa viemästä, jos kakkonen eri sukupuolta.

Vierailija
11/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä miksi sitä tietoa pitäisi aivan erityisesti pantata mahdollisimman pitkään. Mikä lisäarvo siitä tulee?

Minusta on kivaa, kun vaaviin voi jo masussa luoda kivan suhteen, ja haluan tietää pikkuisesta kaiken. :D

Vierailija
12/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerralla haluttiin ja saatiinkin tietää, sillä varsinkin minä olin tosi malttamaton. Halusin tietää, kumpi masussa on paitsi siksi, että halusin tietää onko minulla pian kaksi samaa vai eri sukupuolta olevaa lasta, ja toisaalta myös vaate- ja erityisesti nimiasioiden takia. Halusimme miettiä nimen valmiiksi ja ottaa sen heti synnytyssalista asti käyttöön, ja oli kivempi pystyä keskittymään vain yhden sukupuolen nimien mietintään.

Vierailija
13/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tuli, niin kuin sanoivatkin ja oli ihana ostella mekkoja jo raskausaikana. Myöhemmin en olisi niin ehtinytkään.

4d ei ole pelkkää sukupuolen määritystä varten. Siellä näkyy monet poikkeavuudetkin, jotka on hyvä olla tiedossa ennen synnytystä.

Vierailija
14/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on yksi (tärkeähkö, siis siinä mielessä että sukupuoli on aika olennainen asia ihmisessä) piirre lapsessani, miksi en ottaisi siitä selvää kun se kerran on mahdollista. Lisäksi se helpottaa käytännön järjestelyjä.

Vierailija
15/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin myös kaikille, ei ollut salaisuus.

Sukupuolen tietäminen auttoi luomaan mielikuvaa siitä millainen lapsi olisi tulossa. Ja käytännön apu oli että tiesi millaisia vaatteita/tarvikkeita ostaa.

Vierailija
16/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten sukupuolen ja oikein meni arviot. Ja syynä puhdas uteliaisuus (näkyyhän se sukupuoli siinä missä varpaat, sormet jne) ja käytännöllisyys (halusin ostaa valmiiksi sukupuolen mukaisia vaatteita lapsille, koska inhoan unisex vaatteita eli minttua, keltaista jne).

En ymmärrä miksi sitä tietoa pitäisi pantata. Kun tietää sukupuolen sitä jotenkin mun mielestä konkretisoituu tuo koko vauva jo odotusaikana ja voi puhua, että " miedän tyttö/poika" jne ja miettiä nimiä ym.

Vierailija
17/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen utelias ja malttamaton.

Ja koska lapsi tuntuu jotenkin todellisemmalta kun tietää onko siellä pieni poika vai tyttö tai että siellä on vaan vauva.

Ja voi vähän jotain ostaa jo valmiiksikin.

Haluaisin kolmannesta lapsesta pitää sen yllätyksenä siltikin. Kokea sen kun ei tiedä kumpi on tulossa mutta en usko että maltan olla kysymättä.

Vierailija
18/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli tyttö, kuopus on poika (toivoin poikaa), mutta en halunnut tietää etukäteen kumpi tulee.

Vierailija
19/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinmaassani täytyy antaa lapselle nimi muutaman päivän sisällä, joten nimi oli mietittävä valmiiksi eikä turhaan haluttu käyttää energiaa " väärän" sukupuolen nimen miettimiseen.

Täällä on muutenkin aivan normaali " tapa" , että sukupuoli selvitetään etukäteen. (Ei muuten ole ollenkaan niin vaikeaa kuin Suomen terveydenhoito antaa ymmärtää.)

Lapsen saamisessa on muutenkin niin paljon uutta ja outoa, että jos edes tällaisen asian pystyy selvittämään etukäteen, niin miksipä ei.

Vierailija
20/26 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi poika, joten oli ihan ok saada tietää että toinen poika on tulossa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi