Selittäkää miksi niin moni suomalainen kannatti Norjaa jalkapallossa?
Ihan vilpittömästi kysyn, koska en ymmärrä. Monet ovat perustelleet, että "jos Suomi ei pärjää niin hyvä että joku lähinaapuri pärjää" tai että "Norjahan on melkein kuin Suomi niin tottakai sitä kannatetaan". Jostain syystä en tajua yhtään tätä perustetta. Käsittääkseni Norjalla tai norjalaisilla ei Suomen tai suomalaisten kanssa ole kyllä mitään muuta yhteistä kuin sijainti pohjoisessa. Geneettisesti tai kansanahan me emme ole millään tavalla samaa porukkaa enkä kyllä hetkeäkään ajattele, että norjalaiset samaan tapaan kannattaisi Suomea.
Itse olin hirmu iloinen, että hävisivät eilen (toki myönnettämä on, että parempiahan ne oli).
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo heidän Ro -liikkeensä on aivan super mahtavaa ja yhdistää norjalaisia. Olen himpun verran positiiivisesti kateellinen tuolle fanitukselle. Ihan eeppistä mielestäni.
Täysin samaa mieltä, sitä on ollut fantastista katsoa!
Täysin samaa mieltä. Ensin olin negatiivisesti kateellinen (jos Suomi pääsisi kisoihin sinne mentäisiin kännissä örveltämään) ja sitten aidosti ihaillen!
Mitä muuta olisin kannattanut? Olen hakenut Norjasta töitä jo pidemmän aikaa.
Hyvä että hävisivät, olivat huonoja. Mutta Jude Bellingham, on the other hand...
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo heidän Ro -liikkeensä on aivan super mahtavaa ja yhdistää norjalaisia. Olen himpun verran positiiivisesti kateellinen tuolle fanitukselle. Ihan eeppistä mielestäni.
Minusta ihan mielenkiintoista, että 1000 vuotta nähtävästi riittää siihen, että ryöstelevät ja rai<kaileva rosvojoukko muuttuu kansallisen identiteetin hyväksyttäväksi symboliksi ja soutajaorjat nähtävästi tuon kansan edustajiksi. Ootellaanhan 1000 vuotta ja saksalaiset menee world cupiin naz iasuissa rytmikkäästi H EIL-huudellen!
On huikeaa seurata, miten Norjasta tulee tuollaisia urheilijoita, maailman absoluuttisia huippuja, kuten Erling Haaland ja Johannes Høsflot Klæbo. Kumpikin vielä kaiken lisäksi erittäin fiksuja ja mukavia miehiä.
Mitähän suomalaiset keksisivät vastaavassa tilanteessa? Huutelisivatko hakkaapäällesuomenpoikaetteimeitäesimranskavoita? Vai mentäiskö vaan tällä tylsällä SUO-MI-huutelulla?
Vierailija kirjoitti:
On huikeaa seurata, miten Norjasta tulee tuollaisia urheilijoita, maailman absoluuttisia huippuja, kuten Erling Haaland ja Johannes Høsflot Klæbo. Kumpikin vielä kaiken lisäksi erittäin fiksuja ja mukavia miehiä.
Eikö tuo Haaland siis olekaan täysmuIlkku, kuten iltasanomissa eilen kirjoitettiin?
Joukkue ei ole n e e k e r ö i t y niin pahasti kuin muut maat, kannatetaan valkoista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo Haaland siis olekaan täysmuIlkku, kuten iltasanomissa eilen kirjoitettiin?
Haalandhan on todella mukava, maanläheinen, hauska ja lämmin ihminen, kun kuuntelee hänen haastattelujaan ja katsoo hänen Youtube-kanavaansa. Nostan hattua myös sille, miten hän ja avovaimonsa pitävät poikansa poissa julkisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Joukkue ei ole n e e k e r ö i t y niin pahasti kuin muut maat, kannatetaan valkoista ihmistä.
Minä kyllä kannatan parempia jalkapalloilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan valkoista ylivaltaa. 🤓
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Kauniilla, rikkailla, hyvinvoivilla norjalaisilla ei kyllä tosiaan ole meidän köyhien junttien kanssa mitään tekemistä.
Ihmeellistä tekstiä. Kuulostaa siltä, että koet olevasi köyhä juntti? Rumakin vielä? Itse esim en ole. Norjaa kannatan mm. hyvän futiksen sekä naapuruuden perusteella.
Vaimo ja lapset kannustivat Norjaa ja olivat hirveän pettyneitä tappion jälkeen. Itse kannatan aina voittajaa, joten en ollut pettynyt lainkaan. Jälleen kerran voittaja voitti, minulla hyvä mieli kuten aina. Joskus aikoinaan vaimo melkein minut jätti tämän urheilua koskevan näkemykseni vuoksi, mutta en vaan millään pysty pieksemään itseäni mielentilaan, missä jonkun täysin tuntemattomien ihmisten potkupallon perässä juokseminen ja siinä epäonnistuminen saisi minut itkemään, raivoamaan ja tuntemaan suunnatonta elämänlaatua heikentävää vitutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan valkoista ylivaltaa. 🤓
Voin kertoa että valkoisessa ylivallassa sinä olet nopeasti lihamyllyssä rehutehtaalla. Ts. keskity jatkossa tiedostavaan itsesi vihaamiseen. Säästät muut ihmiset valitsemaltasi pahalta.
Olin Norjassa kesätöissä, kun Tanska voitti Euroopan mestaruuden 1992. Kyllä sitä kannustettiin yhdessä.
Täysin samaa mieltä, sitä on ollut fantastista katsoa!