Miten selvisit hellepäivästä?
Kyllä oli tukala monella, naama punaisena moni pakersi kaupungilla eteenpäin. Osa makasi nurmikolla aurinkoa ottaen. Miten sä selvisit? Onneksi kotona ilmastointi.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
se on hipiä täällä niin arka, se helposti voi punoittaa.. jos kontrolli hiemankin karkaa kyllä illalla on tukalaa!
Moni illalla muistuttaa.. intiaania!
Mitä selviämistä tässä on? Kylmähän täällä Suomessa on normaali päiviini verrattuna näillä teidän "helteilläkin". Ihan normaalia elämä tässä vietetään, tosin illalla joutuu kiskoa takkia niskaan toisin kuin himassa.
Mitä selviytymistä hellepäivä vaatii? Ihan normaalisti olen viettänyt vapaapäivää, ulkona.
Pysyttelin sisällä kuumimpaan aikaan. Meille ei paahda pahasti ja on ikkunat kolmeen suuntaan, joten ikkunoilla saa hyvin säädeltyä lämpötilaa. Kävin myös kauppakeskuksessa ja sinne menin sellaista reittiä, että vältin asfavaltoituja, puuttomia alueita.
Lopulta ei ollut niin kuuma koska oli puolipilvistä ja tuuli mukavasti. Hirmuhelteet ei sovi mulle. Eikä muuten ole painosta kiinni, yhtä tukalalta tuntui 20 kg sitten.
Kellarissa ja viisi tuuletinta tuulettamassa aataminasuani.
Kävin aamuysiltä jo kaupassa, sadekuuroki yllätti :)
Muuten pääasiassa löhönnyt kotona. Ei nyt jotenkin yksin huvittaisi ees mihinkään lähteä.
Kerrostalo: Laitoin rapun parvekkeen oven auki, oman postiluukun väliin kiilan eli 2cm rako, sisällä ikkuna raolleen.
Läpiveto. Sopivaa on.
Vierailija kirjoitti:
Kävin aamuysiltä jo kaupassa, sadekuuroki yllätti :)
Muuten pääasiassa löhönnyt kotona. Ei nyt jotenkin yksin huvittaisi ees mihinkään lähteä.
Miksei yksin?
Säkekaihtimet kiinni. Parvekkeella 35 astetta, jonkun verran vähemmän kai sisällä.
Pieni krapula ja oon onnistunut ilmeisesti nestehukan saamaan ja koitan paikka olla vedellä ja mehulla.
Inhoan helteitä, mutta yllättävän ok mennyt kun ei ole tarvinnut tehdä mitään. Yölämmöksi on luvattu 20 astetta, mietin parvekkeella nukkumista.
Heikosti. Maannut sohvalla kun on niin kuuma. Nämä ovat kyllä niitä päiviä jotka pilaavat koko loman. On kuulemma eikä voi tehä yhtään mitään eikä mennä minnekään.
Kuopiossa oli 28C ja tori näytti 34C
Miten selvitä hellepäivästä. Kuunnelkaa nyt itseänne
Ei täällä ollut helle. Ennemmin oli viileä. Olin moottoripyöräilemässä. Ei menty uimaan, vaikka uikkarit oli mukana, koska kävi sellainen kylmähkö tuuli.
En ole vielä mitään oikeita helteitä edes nähnyt, 28 näytti mittari korkeimmillaan ja minusta sais olla paljon lämpimämpi. Ei tunnu tämä vielä yhtään missään. Vasta eilen luovuin hupparista kun meni yli 26 asteen. Shortsit vaihdan jalkaan kun on oikeasti lämmin, eli vähintään sen 30.
Mistä helvetin helteistä? En koe näitä helteiksi kun olen tottunut yli 40 asteen lämpöihin.
Oli yhtä kuuma kuin kesäkuun alussa Rodoksella. Paitsi täällä tuntui tukalammalta, Rodoksella tuulee ihanasti mereltä koko ajan. Merituuli on ihanan suolainen ja raikas.
Onhan se helle. Googlen sää sanoo Vakava säävaroitus
Keskitason varoitus kuumasta säästä
Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Kymenlaakso, Etelä-Karjala, Pirkanmaa, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Pohjois-Savo, Pohjois-Karjala
Hyvin. Ei tunnu vielä että tukahtuu. Mutta katsotaan.