Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektio EI ole synnytys! Miks se on niin vaikeeta myöntää??

Vierailija
21.05.2007 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene vaikka keittämään kaffet!

Vierailija
2/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole pääasia, että se lapsi saadaan terveenä ja turvallisesti maailmaan ja äiti voi hyvin?

t. itse 2 alatiesynnytystä läpikäynyt ja mulle pääasia, että lapsi saadaan turvallisesti ulo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, sektiollako ei saada uutta lasta maailmaan ?

Vierailija
4/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenkin tässä valmistelemaan lapsen 4-vuotissektiopäivän viettoa.

Vierailija
5/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole nimeltään synnytys?? Pääasia että vauvat ja äidit jatkavat sen jälkeen turvallisesti elämää.

Vierailija
6/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kysyn ennen kun päästän lapseni kenenkään synttäreille, että onhan kyseinen kaveri alatiesynnytyksen tulos eikä minkään hemmetin kirurgin veitsen. Siinä on nimittäin ISO ERO!!!

Mä muuten pystyn erottaan kadulla, aikuisista ihmisistäkin että toi on sektiokamaa ja toi on aidosti synnytetty. Näkee heti ihmisestä.

Vierailija
7/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä se on sektiollakin tapahtunut syntymä, mutta sektio on leikkaus, kuten jokainen varmasti tietää, tapa tosiaan saada lapsi maailmaan. Mutta ei siinä ÄITI SYNNYTÄ vaan lapsi leikataan äidin mahasta.

Vierailija
8/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei ymmärrä sanojen merkityseroja, kuten syntymisen ja synnyttämisen eroa. 10 on siitä oikein hyvä esimerkki.

Vierailija
9/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin kakaran sektiopäivää ei edes juhlita!

Vierailija
10/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakautta syntyneet on lapsia ja sektioidut kakaroita???

T:kahden lapsen äiti

Vierailija
11/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä on parikin sairaanhoitajaa kuvannut täydellisne kauniiksi vauvaksi. Ei nääs ole sellainen lättäpää tai toispuoleinen kuin alatiesynnytetyt.

t. maailman kauneimman vaivan äippä

Vierailija
12/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet synnyttämään, koska lapsivedet menivät. 12h kuluttua vihdoin 10cm auki ja saat luvan ponnistaa. Lapsi yrityksistä huolimatta pysyttelee ylhäällä, mutta edelleen käsketään yrittämään. 2h ponnistelun jälkeen lääkäri tulee ja toteaa, ettei edes imukuppia voida käyttää koska lapsi on niin ylhäällä. Tulee päätös sektiosta. Puoli tuntia ja lapsi maailmassa.

Jos tuo käsrsimysnäytelmä ei ole synnytys niin mikä sitten????

Vierailija
13/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä se kai ole synnytys, kun lapsi ei tullut alakautta ulos.

Vierailija
14/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omani on synnytetty, on kaikin puolin laadukas.

Vierailija
15/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi nämä keskustelut pitää aina vetää siihen, että lapsi on jotenkin huonompi tai parempi riippuen tavasta, jolla on syntynyt. Eikös tässäkin alkuperäinen viesti ollut, että sektio ei ole synnyTYS? Ei kai ollut kysymys siitä, onko lapsi syntynyt vai ei, vaan että äiti ei ole SYNNYTTÄNYT.

Vierailija
16/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulivat maailmaan. Mukavaa on myös ajatella, että sektio on lapselle turvallisempi tapa tulla maailmaan.

Vierailija
17/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä oon kyllä todella ylpeä onnistuneesta alatiesynnytyksestäni, joka oli helppo, nopea ja miltei kivuton (luomuna tietty). Enkä nimittäis sektioleikkausta synnyttämiseksi.

Vierailija
18/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli noissa tapauksissa synnytys päätyy hätä/kiireelliseen sektioon.

Taas jos synnytys ei ole edes alkanut niin nainen (kuten minä itse kahdenlapsen äitinä) ei ole synnyttänyt vaan lapsi on syntynyt sektiolla.

Vierailija
19/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te siis oikeesti jaksatte keskustella tästä joka päivä?

Vierailija
20/32 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan meni lapsivedet 26 tuntia tämän jälkeen, kun säännöllisiä supistuksi oli ollut 2-3 min. välein 19 tunnin ajan, tehtiin sektio päätös. Epiduraalikin oli otettu pois useampi tunti sitten mutta oksitosiini tippa " ilokseni" jätettiin.

Kakkosta yritettiin käynnistää kolme päivää helvetinmoiset supistukset oli ainoa " ilo" minkä niistä tableteista sain. Neljäntenä päivänä laitettiin oksitosiini tippa ja puhkaistiin kalvot jotta synnytys saatiin vihdoin käyntiin. 24h kalvojen puhkaisusta tehtiin taas sektio päätös.

Mutta synnyttänythän en tietenkään ole. Niinkuin kaverinikin minulle " kehui" miten hän sentään synnytti luomuna (synnytys niin nopea ettei kerennyt mitään saada). Ja minä sentään sektioituna päässyt niin helpolla!

Ja oikeasti muuten voin kertoa että se haava kipu on myös melkoinen!

alatie synnyttäjät kun tuntuvat luulevan sektion olevan täysin kivuton toimenpide.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä