Miten teidän mielestä pukeutuu "kyökkipiika"?
Puolisi sanoi, että kaupaan voisi laittaa jotain muuta. Minusta lomalla ja maalla ei tarvitse tälläytyä.
Kommentit (73)
Kumisaappaat ja päässä joku huivi. Molemmat suomimuijien rakastamia asioita.
Suomalainen nainen ei tälläydy edes suuriin juhliin, siitä todiste oli viime itsenäisyyspäivän tatskatun lesboakan vittupuku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut puhe ryysyistä
Kyökkipiian vaatteet. Mitä muuta ne voi olla kuin ryysyt? Kerro mitä sulla oli.
Ihan tavallisia mekkoja tapaan käyttää.
Kyökkipiika pukeutuu ilmeisesti siten kuin sinä pukeudut, jos mies kerran sinun vaatetustasi semmoiseksi nimittelee.
Vierailija kirjoitti:
Kumisaappaat ja päässä joku huivi. Molemmat suomimuijien rakastamia asioita.
Marja- ja sieniaikaan metsät täynnä kyökkipiikoja sitten.
Tuossa yksi esimerkki
https://i0.wp.com/panathinaeos.com/wp-content/uploads/2017/11/kitchen_m…
Musta tai harmaa nilkkoihin asti ulottuva niskaan asti napitettu mekko ja esiliina. Myssy tai liina nutturalla olevien hiusten suojana tummat matalakantaiset nahkakengät. Tässä asussako menit kauppaan? Voisit tietysti olla myös Amish, varsinkin jos menit muuli- tai hevosvetoisilla kieseillä. Sun mies ei ole kovin viisas.
Minusta tässä asiassa voi ihan hyvin tehdä puolison mieliksi. Ei ole iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on usein paitamekko ja hollannikkaat. Varmaan näytänkin kyökkipiialta.
Juurikin joku kulahtanut paitamekko, esiliina ja mahdollisimmat kolisevat puukengät tietenkin.
Eivätkös puukengät kolise aina yhtä paljon tai yhtä vähän vai mikä siihen vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko alla mitään ?
Ilmankos te miellätte että maalla kuljetaan ryysyissä. Mökkiläiset nähtävästi niin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut puhe ryysyistä
Monen "mökkikamppeet" ovat yllättävän lähellä ryysyjä. Äidillä oli aikoinaan paljonkin sanomista isän mökkikamppeista ja kuinka julkisesti niillä liikutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko alla mitään ?
Mitä pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin joku kulahtanut paitamekko, esiliina ja mahdollisimmat kolisevat puukengät tietenkin.
Eivätkös puukengät kolise aina yhtä paljon tai yhtä vähän vai mikä siihen vaikuttaa?
Joissakin puukengissä on kumipohjat, vaikka muuten puuta ovatkin. Ilman kumipohjia olevat kolisevat kovalla alustalla tietenkin enemmän.
Hassua, mutta maaseutupitäjässä, joka on synnyinkuntani ja nykyinen kesäpaikkakuntani, on vielä syytä laittaa ne vähän siistimmät arkivaatteet päälle kun lähdetään kirkonkylälle kauppareissulle. Ei niitä samoja joita käytän puutarha- tai metsätöissä, vaan astetta siistimmät. Vanhoja tuttuja voi tulla vastaan, ei viitsi ihan mörkönä näyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tässä asiassa voi ihan hyvin tehdä puolison mieliksi. Ei ole iso juttu.
Olen samaa mieltä, jos puoliso on muuten kelpo ja toivoo että joskus vaimolla olisi vaikka kaunis mekko niin sen verran voi kyllä puolisoa ilahduttaa.
Minä en mene koskaan kauppaan edes lenkkarit jalassa. Lenkkarit ei sovi yhteen kuin urheiluvaatteiden kanssa.