Pysykää poissa hernepelloilta!
Mikä ihme ihmisiin on tänä kesänä mennyt. Kävin äsken häätämässä hernepellolta pois jo neljännen "autokuormallisen" tänä vuonna. Siellä oltiin sankojen kanssa keräämässä herneenpalkoja ja suututtiin, kun kutsuin varkaiksi. Tämänpäiväiset poimijat selittivät, että tämä on samanlainen kuin auringonkukkapellot eli kerätä saat, kun otat vain omaan tarpeeseen, he olivat selvittäneet asian kunnasta soittamalla, kunnan maatahan tämä on! Selitin, että maa ei ole kunnan, se on ollut samalla suvulla yli 200 vuotta eikä jokaisenoikeus anna lupaa herneiden poimimiseen (tätä selitin jo torstaina kahdelle mökkiläiselle, jotka olivat lapsineen ja koirineen pellolla, koska jokaisenoikeus kieltää vain pihalle menemisen, pellolla ja metsässä saa olla).
Joten jos pellon reunassa ei ole kylttiä herneiden poimimisen sallimisesta, niin se on kiellettyä. Erikseen ei tarvitse pellolle kieltokylttiä laittaa, vaikka niin on nyt vaadittu "koska mistä sen tietää, että tänne ei saa mennä, jos ei ole mitään kieltoakaan".
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki iso vahtikoira joka käy kimppuun tarvittaessa.
Minulla on puukko mukana. Koira saa kyytiä.
Ookko vähän RAJU
Ei oo, se on narkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla joku persu kun tapat eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerään ihan mitä huvittaa. Rakenna halli jos haluat omia valtion maat.
Tässä ei ollut kyse valtion eikä kunnan maasta vaan yksityisen ja niihin ei ole lupa mennä ilman maanomistajan lupaa ottaan mitään. Se on varkaus.
Ja mitäs ajattelit asialle tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ookko vähän RAJU
Koirasi tulee olemaan raato jos usutat sen kimppuuni.
14v edgypetterin kommentti 🤭 Todellisuudessa et uskalla poistua sieltä äitisi kellarista muualle kuin jääkaapille ja vessaan 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa pellolla ei saa olla satoalueella, vaan reunassa. Satoa ei saa pilata, eikä tehdä kulkureittejä satoalueelle.
Tämän takia kerään aina pellon reunasta. Edes paikalle soitetut poliisit eivät voineet tehdä asialla mitään.
Mitä olet kerännyt? Apilankukkia?
Poliisi nakkaa sinut maijan takaosaan, jos olet varastamassa kylvettyjä tai istutettuja kasveja tai niiden osia/satoa.
Herneitä.
Poliisit sanoivat pinkkinä huutavalle maajussille että eivät voi tehdä asialle mitään ja että jos huutaminen jatkuu on se maajussi joka löytää itsensä putkasta. Ai että minua nauratti. 🤣
Eivät sanoneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla joku persu kun tapat eläimiä.
Demareista ja kepustahan noi eläinten tappajat tulee. Näkkäläjärvi tappoi kissoja ja Kärnältä tuli jatkuvasti vihamielisiä kommentteja eläimistä.
Pitäis olla kunnon amerikan meiningillä: "Tunkeilijat ammutaan. Selviytyjät ammutaan uuudelleen." 🤣