"Otin loparit koska Alko laajensi aukioloaikojaan""
https://www.helsinginuutiset.fi/incoming/9607497
En enää allekirjoita Alkon arvoja. Ai siksi kun sunnuntaista saa tuplaliksan?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ikinä olisi alkossa töissä. Enkä missään baarissa. Yököttää ajatuskin.
Minä taas olen ajatellut, että jos Alkon monopoli kaatuisi, niin perustaisin viinakaupan. Kauppa kävisi, vaikka minä en ole erityisen asiakaspalveluintoinen.
Minä olin ajatellut viina-automaatteja. Syötät laitteeseen setelin niin saat pullon viinaa. Tuossa säästyisi siltä asiakkaan kohtaamiselta niin se on tärkeämpää kuin palkassa säästö. Pitää kuitenkin palkata duunareita täyttämään ja huoltamaan automaatteja. Huonot asiakkaat särkevät automaatteja niin pitää olla vakuutukset kunnossa. Tietenkin voisi olla täysin automaattinen keskusvarasto mistä droonit lennättävät viinaa asiakkaille 24 tuntia vuorokaudessa.
No tuo olisi tosiaan hyvä idea!
Kaikkien humalaisten sankari, viinadrone.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomessa on alko? En ole koskaan ymmärtänyt.
Demaripaskasakin viimeisiä linnakkeita, joista onneksi ollaan pääsemässä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen ajatellut, että jos Alkon monopoli kaatuisi, niin perustaisin viinakaupan. Kauppa kävisi, vaikka minä en ole erityisen asiakaspalveluintoinen.
Minä olin ajatellut viina-automaatteja. Syötät laitteeseen setelin niin saat pullon viinaa. Tuossa säästyisi siltä asiakkaan kohtaamiselta niin se on tärkeämpää kuin palkassa säästö. Pitää kuitenkin palkata duunareita täyttämään ja huoltamaan automaatteja. Huonot asiakkaat särkevät automaatteja niin pitää olla vakuutukset kunnossa. Tietenkin voisi olla täysin automaattinen keskusvarasto mistä droonit lennättävät viinaa asiakkaille 24 tuntia vuorokaudessa.
Onneksi nykyään saa suoraan ovelle tilattua viunaa ja jos nopeasti tarvii, niin ropontti kärrii kaljat kaupasta : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista valtavista haitoistaan huolimatta alkoholi on ainoa päihde mitä saa käyttää laillisesti.
Tupakka, kahvi, suklaa? Onhan noita
No just. Että suklaakoukussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista valtavista haitoistaan huolimatta alkoholi on ainoa päihde mitä saa käyttää laillisesti.
Jännästi alkoholistit eivät kuitenkaan ole kaduilla ryöstelemässä ihmisiä ja kauppoja. Narkkarit ovat.
Pieninä annoksina alkoholista ei ole yhtään mitään haittaa eikä se välttämättä edes vaikuta mitenkään (riippuu paljon ihmisestä). Toisin on huumeiden kanssa - jokainen huume sekoittaa päätä jo pieninä annoksina ja osa koukuttaa jo ensimmäisestä kerrasta.
BUAHHAHAHAAA!
"Poliisin tilastojen mukaan noin kolmasosa kaikista rikoksesta epäillyistä on päihtyneitä, ja alkoholi on edelleen yleisin taustatekijä etenkin väkivaltarikoksissa"
Vierailija kirjoitti:
No voi. Mikähän siinä yököttää? Et osaa itse ottaa sivistyneesti? Onpa tosi kamalaa myydä viinaa iloisille ihmisille ja tienata 18€/h plus lisät. Nimimerkillä baarimestari.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina myydään viinaa? Itse en edes kehtaisi sanoa olevani töissä alkossa. Kuka edes haluaa olla viinan myyjä ja vielä sunnuntaina.
Miksi se sunnuntai on niin ihmeellinen päivä?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin aiheuttamien haittojen vähentämiseksi. Olisi hyvä, jos alkoholia ei enää myytäisi muualla kuin Alkossa ja anniskelutiloissa. Kaikki halukkaat saisivat edelleen ostettua alkoholinsa, mutta kenenkään raitistuneen ei tarvitsisi ruokakaupoissa niitä kaljoja nähdä eikä sitä ostettaisi heräteostona.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on win-win tilanne, työntekijä lähti eikä työnantajan tarvitse maksaa palkkaa vastahakoiselle työntekijälle.
Miksi kitistä lehteen?
Ihan höpöhöpöä kiillotella sädekehä tuolla "vastuullisella myynnillä", ne ketkä vetävät överit, vetävät överit vaikka Alkon myyjä kuinka jeesustelisi itselleen.
Fiksu myyjä, arvot kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaimyynnillä ei ole mitään merkitystä. Ne juo jotka juo oli se myynti rajoitettua tai vapaata.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisilta pitäisi evätä kaikki työttömyyskorvaukset kokonaan. Jossei huvita tehdä töitä niin ei siitä pidä rahalla palkita.
Miksi juuri sunnuntaina pitäisi tehdä töitä - joidenkin? Moniko toimistotyöläinen älähtäisi jos heille laitettaisiin töitä myös viikonlopuille? Ei ole mitään syytä miksi toimistotyöläinenkin ei voisi tehdä viikonlopputöitä. Voi kokeilla itse tehdä säännöllisesti viikonlopputöitä ja miettiä miten mukavaa se on.
En ymmärrä miksi se muita ärsyttää jos joku irtisanoutuu. Nythän vapautui työpaikka jollekin toiselle, joka on valmis myymään päihteitä pienestä lisäkorvauksesta myös sunnuntaisin.
Tuplapalkka. Pieni lisäkorvaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on win-win tilanne, työntekijä lähti eikä työnantajan tarvitse maksaa palkkaa vastahakoiselle työntekijälle.
Miksi kitistä lehteen?
Ihan höpöhöpöä kiillotella sädekehä tuolla "vastuullisella myynnillä", ne ketkä vetävät överit, vetävät överit vaikka Alkon myyjä kuinka jeesustelisi itselleen.
Fiksu myyjä, arvot kohdallaan.
Arvot kohdallaan koska en halua tuplaliksaa tai kiinnostaa se, että mitä vtun väliä mikä se päivä on jos joku haluaa juoda? En minäkään kaupan kassana kiukuttele, että ei perkele, tiistaisin et juustoa osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin aiheuttamien haittojen vähentämiseksi. Olisi hyvä, jos alkoholia ei enää myytäisi muualla kuin Alkossa ja anniskelutiloissa. Kaikki halukkaat saisivat edelleen ostettua alkoholinsa, mutta kenenkään raitistuneen ei tarvitsisi ruokakaupoissa niitä kaljoja nähdä eikä sitä ostettaisi heräteostona.
Jos sulla menee bisseä "heräteostoksina" niin ehkä olisi aika katsoa peiliin. Kummasti mua ei haittaa yhtään kaupoissa myytävät lihat vaikken itse ole käyttänyt kolmeenkymmeneen vuoteen. Ei tule "heräteostoksia".
Lähdin sunnuntaina alkoon ihan vain siksi että hihhuleita harmittaisi entistä enemmän.
Repesin samalle jutulle. Alkon "arvot" eivät vastaa koska lauantaisin voin myydä viinaa, mutta sunnuntaisin en. Hyvää työttömyyttä.
Eikö tällä perusteella kaupan työntekijöiden olisi pitänyt lopettaa jo vuosia sitten?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiin kuolee yli tuhat suomalaista vuodessa. Alkoholiperäisiin sairauksiin kuolee pikkusen enemmän. Alkoholi aiheuttaa suurimman osan henki ja väkivaltarikoksista 7/10 ja 8/10. Alkoholi on suurin yksittäinen kulu terveydenhuollossa.
Silti alkoholi on ainoa sallittu päihde ja esimerkiksi kannabis on laitonta vaikka sen käyttöön ei ole kuollut yhtään ihmistä koko maailmassa. Eikä kannabispäihtymys aiheuta väkivaltaista käytöstä kuten alkoholi tekee. Kun mitään muuta ei ole niin aina kätevä kaksinaismoraali selittää tämmöiset järjen ja logiikan kanssa olevat ongelmat.
Otapa selvää asioista.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin fiksu entinen Alkon myyjä.
Eli siis suomeksi entinen myyjä, nykyinen työtön. Tosi fiksua joo.