Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* ENSIKOT ma. 21.5. - su. 27.5.2007 *

21.05.2007 |

VIIKON LÖPINÄT JA HÖPINÄT TÄHÄN PINOON!! =)

t. Lisbet ja Viivi, rv 32+3.

Kommentit (33)

Vierailija
2/33 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun varmaan huomasitte, niin tuli heti kämmättyä tuon pinon avamisen kanssa.. Mutta tää olis nyt niinkun se " oikea" pino =) Eli ei muuta ku kirjoittelemaan tänne! =) Ajattelin laittaa koko viikon pulinat samaan pinoon, kun meillä on tää " tilanne" jotenkin niin rauhallinen ollut viime aikoina.. Katsotaan sunnuntaina sitten, että onko pino kasvanu kuinka mahdottomaksi, että kannataako tämmöinen juttu.. =)

Meillä on tänään tutustuminen synnärille, joten palailen kirjoittelemaan joko tänä iltana tai sitten huomenna neuvolan jälkeen..

Nyt on pakko mennä! Mutta aurinkoista loppupäivää kaikille! =)

Rakkaudella

Lisbet ja Viivi, rv 32+3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää viikonalkua kaikille tasapuolisesti!

Ja onnittelut kaikille nyyttinsä noutaneille ja ihanaa vauvantuoksuista arkea sinne!

Minä siirryin sitten viikonloppuna rouvaskastiin. Käytiin ukon kanssa maistraatissa vihillä. Jotenkin ei oo minun juttu ollenkaan nuo perinteiset häät ja tässä vaiheessa vielä vähemmän kiinnostaa mikään ylimääräinen hössötys ja suunnittelu. Vaikka kyllähän osa sukulaisista antoi hieman palautetta kun eivät juhlimaan päässeet. Mut ei me muiden takia niitä aleta järkkäämään, kun ite tykättiin tehdä se näin.

Huomenna seuraava neuvola ja rv 15 tulee täyteen. Jospa ne sydänäänetkin saadaan dopplerilla kuuluviin.

Sanle ja DJ 14+6

Vierailija
4/33 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi: Onnea Hippuxille omasta pikkunyytistä! Taas saatiin uusi enskavauva!

Nyt tuleekin sitten omia kuulumisia, kun viikonlopun pinossa oli niin hiljaista, ettei juuri ole muuta kommentoitavaa, mitä tulisi mieleen. Äitiysloma alkaa ensi viikolla ja on vaikeaa jo keskittyä työntekoon. Vielä pitäisi viimeiset rutistukset jaksaa kuitenkin. Pitkä viikonloppu (kun otin perjantain vapaaksi) antoi jo ennakkoon maistella äitiyslomatunnelmia. Loma tuli kyllä käytettyä raatamisen merkeissä, sillä vihdoin sain miehenkin tarttumaan toimeen ja yhdessä tyhjennettiin vauvanhuoneesta loputkin ylimääräiset rojut. Ikeasta ostettiin nojatuoli minulle imetystuoliksi ja sitten ompelin vauvan sängyn päälle uudinverhot vanhoista lakanoista.

Perjantaina tuli myös äitiyspakkaus. Vanhanmallinen (2006) pakettihan se, ilmeisesti yksi noista viimeisistä jaetuista, kun KELAN sivujen mukaan tällä viikolla aletaan jakaa uutta. No, ovathan nuo 2006 vaatteetkin ihan söpöjä, vaikka tykkäisinkin enemmän 2007-pakkauksen haalarista ja kestovaipasta. Nyt on kaikki vaatteet ja tavaratkin pesty ja viikattu kaappiin, joka jo pursuaa vauvan tavaroista. En kyllä tajua, miten tuolla vaavilla voi olla jo noin paljon roipetta: vaatetta on enemmän kuin vanhemmilla yhteensä! (Ja itse on ostettu vain yksi body, paita ja kolme paria sukkia.)

Vatsan yläosan vasen puoli on ollut koko aamun kipeä. En tiedä mikä siinä on, mutta se tuntuu liikkuessa, varsinkin, jos kurotan vasenta kättä taaksepäin tai muuten nojaan taakse. Olisikohan jokin revähtänyt pikkuisen, kun eilen kerran nousin vähän huonosti sohvalta suoraan, kyljen kautta kierähtämättä. Toisaalta, voisi siinä olla jotain kohdun kasvukipujakin, tai sitten herra Möttiäinen on vain onnistunut monottamaan kyseistä kohtaa ja saanut aikaan kipeän kohdan. Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia?

t. pikku-Juska, rv. 33+4 (?) (Oonks mä jo näin pitkällä? Viikot taas sekaisin...)

Vierailija
5/33 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimenen työpäivä ja uusi ja viimenen kuukausi, huh, johan on päivälle etappia kyllikseen. Kophta lähden lounaalle ja venytän sitä niiiiin pitkäksi, ettei tartte sitten enää montaa tuntia... eipä sillä, että tekemistäkään enää paljoa olisi... kopkop, koputtaa puuta, ettei tule jotain " viitsisitkö tehdä vielä tämän kauhu-kasan" juttua viittä vaille neljän... saattasimpa siinä vaiheessa jo sanoa, että enpä viittis, kun nyt tää tyttö lähtee lomille:)

Hyvään aikaan kyllä jään lepäämään: oli eilen ja tänäaamuna tosi tuskasta tuo liikkuminen ja sängystäki oikeesti sai itteesä kammeta ylös; Nivusissa juilii niin mahtavasti ja uutuutena kävellessä ilmestyvä viiltely tuonne alas. Alkasko tulokas painaa jo sen verran pahasti paikkoja... tosi tasaseen saa yrittää edetä ja lantionpohjalihakset pinkeenä... se siis auttaa siihen pistävään tunteeseen, no, tuleepahan niitäki nyt sitten päivittäin treenattua, kun muuten on vähän jääny (ja siitäköhän johtus tuo kipuiluki:/)

Eiku loistavaa päivän jatkoa tältä omanapaiselta kaikille.

ps. maha hytkyy taas niin mahdottomasti: onko muilla hikkavauvoja:)? meinaan, kun joka päivä ainakin kerran iskee se hikkahetki.

Maarula ja maarumatonen 36 tasan

Vierailija
6/33 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta juuri palasin, ja verenpaineet olivat jälleen kohollaan (eka mittaus 134/100 ja toinen 138/95) onneksi pissi oli puhdas, niin ei ole pelkoa raskausmyrkytyksestä. Painoa oli tullut viime perjantaista kilo (mutta se selittyy turvotuksella joka on nyt jo kahdella plussalla). Sf mitta oli kasvanut sentin ja on nyt 35 cm. Vauveli raivotarjonnassa ja sykkeet 130-140, liikkeet kahdella plussalla. Verenpaineen takia minulla on vetämässä lähete äitipolille, mutta ei kiireellisenä ja keskiviikkona olisi taas neuvola (asun niin lähellä neuvolaa, niin minun on helppo käydä siellä usein antamassa pissinäyte ja verenpainemittauksessa).

Sanlelle onnittelut rouvakastiin siirtymisestä. Me kävimme reilu pari vuotta sitten kanssa maistraatissa vihillä. Se oli meille oikea ja helpoin tapa käydä vihillä. Minun suku asuu 800 km päässä ja ukon suku 200 km päässä, joten päädyttiin tähän ratkaisuun. Vihkimisestä seuraavana päivänä juotiin kakkukahvit anoppilassa läheisten kanssa (siis ukon puolen läheisten) ja seuraavana viikonloppuna oli " häätilaisuus" minun läheisille etelä-Suomessa.

" (Pikku) Jushka" ihmetteli miten vauvalla on kertynyt niin paljon vaatetta vaikkei itse ole paljon mitään ostanutkaan... Viime viikonloppuna meillä oli ukon sisko perheineen kylässä ja esittelin meidän vauvan vaatteita. Kun avasin vaatehuoneen oven, repesi ukon sisko nauramaan. Hän sanoi, että on hän tiennyt, että meillä on paljon vaatteita, mutta että noin paljon. Ja siinä ei edes ollut kaikki vaatteet... No eipä tartte olla pesemässä puolivajaita koneita vauvapyykkiä, ettei vaatteet lopu kesken ;).

Viikonloppuna tein viimeiset hankinnat ennen vauvan syntymää (tai oletettavasti). Ostin parit imetytliivit ja imetyspaidan sekä vauvalle haalarin. Meillä ei ole 100% tietoa siitä, että kumpi meille tulee, joten en ole halunnut ostaa haalaria etukäteen (siis tyttöä meille on veikattu, mutta ultralaite oli tosi huono ja lääkäri sanoi, ettei kannata mitään vaalenapunaista mennä vielä ostamaan ;) ). Viikonloppuna sitten näin niin söpön unisex haalarin, että se oli pakko ostaa. Eli nyt saisi sitten vauva tulla (se haalari muuten on v.vihreä-harmaa ja minusta tyttöjen lohenpunainen ja vaaleanpunainen haalari (samaa sarjaa) olivat niin ällöjä, etten sellaista olisi ostanut vaikka meille olisi jo tyttö syntynyt).

Huomenna olisi ensimmäinen synnytysvalmennus ja keskiviikkona seuraava neuvola, joten nyt on taas ohjelmaa kalenterissa ;).

Fay 38+3

Vierailija
7/33 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kotiuduttiin mökkireissulta ja vaikka aluksi epäilinkin, niin hyvin jaksoin koko reissun. Saunarakennusta nyt tehdään ja pitkiä päiviä tuli touhuiltua, aamu seitsemästä ilta yhdeksään. En edes päikkäreitä malttanut ottaa, mutta ei kyllä tarvinnutkaan. Paljon toki tuli vaan istuskeltua, mutta tuntui mukavalta, kun itsekin pystyi osallistumaan rakentamiseen.

Huomenna olisi neuvola. Seuraava onkin sitten 14.6 lääkäri-ja synnytystapa-arvioneuvola samalla. Mulla tulee nyt 3vkon välit neuvolakäynteihin, mutta jos kaikki on hyvin niin mikäs siinä. Hirveä hinku ois käydä vielä tuolla mökkitontilla, kun hyvät kelit alkaa, mutta koska matkaa yhteen suuntaan yli 200km, niin pitää kohta alkaa tosissaan miettimään uskallanko enää sinne lähteä. Olishan se hurjaa, jos joutuisi Kajaaniin synnyttämään, joka on lähin isompi kaupunki.

Hippuxille onnea pojasta! Kunnon kokoinen jössykkähän hän on!

Maarulan nivusjuilimiset kuullostaa hyvinkin tutuilta. Viime viikolla niistä itsekin kerroin. Nyt ehkä hieman on helpottanut, että enää toinen nivunen on kipeämpi kuin toinen. Helpottaa heti sängyssä kääntyilyä ja ylösnousemista, kun toisella jalalla uskaltaa enemmän ottaa painoa alle. Hyvähän se on, että paikat antaa periksi, jos se helpottaisi synnytystä.

Ja hikkavauva on tääläkin! Juuri äsken hikotteli ja yleensä ainakin kerran-kaksi päivässä hikottelee. Vauva myös hermostuu aina hikan aikaan ja möyrii ja potkii tavallista enemmän. Eihän hikka itsestäkään mukavalta tunnu ja ajatella, jos olisi useamman kerran päivässä. Johtuukohan tuo hikka siitä, että vauva nielee lapsivettä?

Sanlelle onnittelut rouviintumisesta! Myös me menimme n.kk sitten naimisiin maistraatissa. Emme kertoneet kenellekään tarkkaa ajankohtaa kuin vasta jälkeenpäin. Eipä tuosta kukaan ole tainnut pahastua, ymmärtävät, että ollaan tällaisia järki-ihmisiä ja haluttiin mahdollisimman halvalla ja helpolla päästä. Nyt sitten, kun sana on kiirinyt sukulaisten korviin niin muutamia onnittelukortteja ollaan saatu.

Eipä muuta kuin kaikille hyvät päivän jatkot! Jatkan tässä kotihommia ja ulkoiluilmakin olisi oikein mainio.

Hoyt rv33+3

Vierailija
8/33 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni enska taisi olla viikonloppua viettämässä jossain reissussa kun oli niin hiljainen viikonloppupino. Mekin oltiin mökillä, varmastikin nyt sitten viimeistä kertaa Kaveri mahan sisäpuolella. Ajateltiin että ollaan nyt nämä pari viimeistä (mahdollista) viikonloppua kiltisti kotosalla vaan, vaikka kyllä tuolta mökiltäkin aika nopeasti sairaalaan pääsee. Kivempi kuitenkin kotoa sitten lähteä. Ihanat ilmat kyllä oli! Ja on kyllä tänään taas. Kävin just kävelylenkilläkin (kun neuvolantäti sanoi että se voi edistää synnytystä ;) ja ihan kuuma siellä tuli teepaidassakin.

Tipulla onkin ollut aika kunnianhimoinen siivousurakka viikonlopuksi! Mites meni? Tuliko hienoa jälkeä?

Hippux oli saanut hakea oman nyyttinsä, eli oikein paljon onnea koko perheelle!! Hyvänkokoinen poitsu tosiaan, ja kiva kuulla että arki on jo hyvin lähtenyt sujumaan!

Sanlelle onnittelut rouviintumisesta! Varmasti hyvä vaihtoehto tuo maistraattivihkiminen. Ainakin omissa häissä silloin oli kyllä niin paljon kaikkea järjestelemistä (vaikka suht pienet häät oli kuitenkin) että ei siihen kyllä raskaana ollessa oikein olisi tainnut into ja voimat riittää. Toivottavasti saat huomenna ne sydänäänet kuulla. Se on kyllä maailman suloisin ääni!

Juskahan on reippaana ollut viikonloppuna, ja äitiyspakkauskin oli tullut! Minusta tuo 2006 pakkaus on kyllä kivampi kuin se 07. Näytti ainakin aika vaaleilta ja valjuilta monet vaatteet siinä uudessa. Mutta makuasioitahan nämä!

Ja Maarulalla viimeinen työpäivä taitaa olla ihan näillä hetkillä takanapäin! Onnittelut! Minulla kävi muuten viimeisenä työpäivänä just tuo viime hetken ¿kauhu-kasa¿ ilmiö¿ :) Mutta jotenkin siinä vaiheessa se ei edes kamalasti haitannut kun oli niin hyvät fiilikset alkavan loman takia. Pari ylimääräistä tuntia siinä sitten meni ja sitten se loma tuntui kyllä jopa vielä paremmalta!

Tänään oli taas neuvolakin ja tällaista mittailivat tällä kertaa:

Paino +700g/vk (viimeksi olikin laskenut, eli nyt otettiin sitä sitten kiinni), RR 109/75, pissassa taas vähän valkuaista eli uusi näyte huomenna, hemppa 123, SF 36 (+ 2 cm viikossa), Kaverin syke 138.

Eli kaikki ok, paitsi nyt tuo valkuainen, mutta ei siitä jaksa huolestua kun kumminkin on taas vaan valkovuodosta tullutta. Kaveri on tainnut kasvaa vielä ihan reippaasti tuon sf-mitan perusteella ja oikeastaan kyllä on tuntunutkin siltä että se painaa nykyään sekä ylös että alas enemmän kuin ennen. Voin vaan kuvitella miten ahtaan tuntuista lyhyemmillä äideillä on mahassa näillä viikoilla. Itse kun olen aika pitkä niin Kaverilla taitaa kuitenkin olla aika hyvin tuolla tilaa.

T: Meriheppa ja Kaveri, rv 39+3

Vierailija
9/33 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikkaisen kurkistan tälle puolelle ja varovaisesti esittelen itseni. Osa teistä varmaan muistaakin minut joskus kauan sitten vauvakuumeilupuolelta ennen kuin Killan ja kumppaneiden kanssa siirryttiin lapsettomuuspuolelle.

Nyt kuitenkin ensimmäisen ICSI hoidon tuloksena olen raskaana. Ihan pelottaa sitä näin " ääneen" sanoa, kun niin alkutaipaleella vielä ollaan. Viikkoja on nyt vasta 5+6 ja ultraan pääsen reilun viikon päästä. Silloin tiedän onko kyytiläinen oikeasti matkassa ja oikeassa paikassa. Vielä en uskalla hehkuttaa.

Tuisku

Vierailija
10/33 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs enskattaret taitaa olla kiireisiä tai sitten vaan nauttineet kesäisestä ilmasta : ) Itsekin olin sukulaisia moikkaamassa viikonloppuna ja samalla tulikin kerrottua odotus-uutisia ihmisille. Kaikki olivat tosi iloisia puolestamme ja se kyllä sai hyvälle mielelle! 1,5 ¿vuotiaan kummipojan touhuja oli myös ihana seurailla. Äiti löysi minun vanhan neuvolakorttini ja siitä selvisikin sitten, että olen sairastanut vesirokon joskus 3,5 ¿ 4 vuotiaana (tuota outoa vesirokko vasta-aine-juttua koskien, jos joku muistaa...). Ilmeisen lievänä se kuitenkin on ollut, kun ei äidillä siitä suuremmin muistikuvia ollut.

Tipu: mitenkäs siivousurakan laita? : )

Passionate: Kivoja neuvolakuulumisia! Noilla viikoilla vielä harvemmin taitaa sydänäänet kuulua. Pätkiksen sydänääniä yritettiin eka kerran kuunnella 10+0 eikä silloin saatu kuulumaan kuin tosi vaimeasti. Sitten viikoilla 11+0 kuuluikin jo ihana jumpsutus ihan selvästi : )

Millaste: vai on kylkiluut kovilla Napsun potkiessa? Jäätelöä on täällä ainakin kulunut ihan kiitettävästi, nyt on pakko vähän pitää taukoa, ettei kauheesti heti näin alussa kertyis kiloja...

Lisbet: tää viikkopino on jees-homma ainakin minun mielestä. Eipähän tarvii joka päivä availla uutta eikä etsiskellä edellisten päivien pinoja.

Sanle: Oikein paljon onnea rouviintumisesta! Mitenkäs neuvolassa?

pikku-Juska: Hienoa, että olette saaneet vauvanhuoneen tyhjättyä, sielläpä sitten kelpaa majailla.

Maarula: Onnea äippäloman alkamisesta ja vikan kuukauden alkamisesta!

Fayfiorina: Toivottavasti verenpaine siitä nyt laskis sitten, muutenhan nuo neuvolakuulumiset taisi olla ihan mukavat.

Hoyt: kivalta kuulosti teidän mökkireissu ja paljon olitte saaneet aikaan!

Meriheppa: sielläkin mökkeilty viikonloppuna, onko teillä mökki miten kaukana?

Tuiskutiusku: Oikein paljon onnea plussasta ja tervetuloa palstailemaan! Mukava saada uusia enskoja mukaan.

Dajm + Pätkis 13+5

Vierailija
11/33 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola ja kaikki on hyvin. Pikkuisen sydänäänet kuului voimakkaana ja syke oli 150. Kohtu oli terkan mukaan mukavasti kasvanut ja pyöristynyt. Painoa nyt tullut yhteensä lähtöpainoon nähden 1,1kg lisää, eli ei pahasti. verenpaineet oli ok, eli 119/79. Hemppaa nyt ei mitattukaan. Seuraava neuvola sitten juhannusviikolla ja koko kesän on kuulema sijainen, kun " oikea" täti on kesän lomalla. Toivottavasti ois joku mukava se uus, vaikka samapa tuo kuhan hommansa osaa. Eipä sen kanssa paljoa kerkiä tekemisissä olla.

Juhannuksen jälkeisellä viikolla ois sen rakenneultrankin vuoro. Ois kyllä kiva tietää vauvelin sukupuoli, jos se vaan suostuu sen näyttämään. Tosin mun luokkakaveri sai pari viikkoa sitten vauvan ja sille oli ultrissa tyttöä lupailtu ja poikahan sieltä kuitenkin maailmaan tupsahti. Että ei niihin hirveästi ole luottamista.

Nyt mä voin jo sanoa että olen päässyt siirtymään siihen energiseen keskiraskauteen. Koko ajan oon puunaamassa jotain ja kotihommia tekemässä. Ihanaa kun ei enää ole tietoakaan väsymyksestä tai huonosta olosta. Tällä viikolla ajattelin suursiivouksen suorittaa asuntoon. Tänään jo aloittelin keittiöstä ja huomenna jos puunais saunan ja kylppärin lattiasta kattoon.

Mutta nyt ruuan laittoon ja syömään!

Sanle ja DJ rv15+0

Vierailija
12/33 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin taas neuvolan valmennuksessa ja puhetta oli tällä kertaa vanhemmuudesta, parisuhteesta ym. Ihan ok asiaa oli, mutta kivampi ehkä kuitenkin noissa valmennuksissa on se, että tapaa muita odottavia äitejä ja voi vaihtaa kokemuksia. Tänään oli vaan taas inhottava huimauspäivä (mulla on ollut vähän koko raskauden ajan vaivana tuo heikotus/huimaus/pahoinvointi yleensä aina aamupäivisin, eli liittyy kai verensokerin heilahteluihin) ja meinasi tuolla valmennuksessakin vielä iltapäivällä paha olo iskeä. Onneksi meni kuitenkin ohi.

Tuiskulle hurjasti onnea plussasta! Muistankin sinut tuolta vauvakuumepuolelta ja aina on tietysti erityisen hienoa kun joku plussaa pitkän yrittämisen jälkeen! Eli oikein paljon tervetuloa tälle puolelle! Ja kiva että pääset noin pian jo ultraan tarkistamaan että kaikki on kunnossa.

Dajm oli saanut vesirokkoasiaan uutta tietoa. Eikös se sitten pitäisi sulkea pois sen mahdollisuuden että olisit nyt sairastumassa enää? Eli yksi huoli vähemmän? Meidän mökki on noin 1,5 tunnin ajomatkan päässä tuolla saaristossa, eli ei kovin kaukana. Vaikka saattaisihan tuokin matka pitkältä tuntua jos olisi synnyttämään menossa¿ :) Kuitenkin se on sentään ihan automatkan päässä, ettei olisi tarvinnut veneellä lähteä synnärille...

Sanlella olikin hyvät neuvolakuulumiset! Ja kuulostat kyllä tosi energiseltä. Mulla ei oikein tuollaista vaihetta tullut ollenkaan, tai siis keskiraskaudessa ei kyllä mikään pahemmin vaivannut, mutta en kyllä mitenkään innostunut siivoilemaankaan tai muuta sellaista¿ Olis kyllä ollut varmaan ihan tervetullutta! :)

T: Meriheppa ja Kaveri rv 39+4

Vierailija
13/33 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tänään siis käyty (taas) neuvolassa.. Kaikki oli OK. Vauva edelleen raivotilassa ja luultavasti ei siitä enään käännykään.

Hemoglobiini jäi sitten mittaamatta, kun olin viime viikon maanantaina tosiaan käyny viimeksi ja arvot olivat silloin ihan hyvät. Painoa oli tullu +900g/vko ja pissa oli puhdas. Vaavin syke oli 145 ja liikkui vaan ihan vähän.. Taisi olla päiväunilla =) Nyt illemmalla taas liikkunu ahkerasti.

Neuvolatäti laittoi tänään äitipolille lähetteen synnytystapa-arviota varten, aika tulee luultavasti ensi viikon aikana. Joko aika sattuu viikkoo ennen juhannusta tai sitten sille juhannusviikolle. Saa nähdä suostuuko vauveli näyttämään sukupuolensa =) Olemme vaan arvaillut vauvan sukupuolta tähän mennessä =)

Eilen sitten meillä oli tutustuminen synnärille. Ihan kivalta paikalta vaikutti. Ehdottomasti haluan meille sitten perhehuoneen, jos vaan vapaa löytyy.

Hinnat oli seuraavat: tavallinen huone (minkä joutuu sitten jakamaan toisen äidin kanssa) 26¿/yö ja perhehuone 60¿/yö. Kun ottaa/saa perhehuoneen, niin isällehän kuuluu myös aamupala, päivän ruokailut ja iltapala. Huoneessa on parisänky, vauvan " koppa" , hoitopöytä sekä wc ja suihku. Ja tietenkin tv!! =) Ihan kuin hotellissa asuisi ja saa tutustua uuteen perheenjäseneen samalla alusta asti =)

Ihana ilma ollut tänään, jospa se kesä lähtis käytiin nyt! =) Olen ollut pihalla ja ottanut arskaa klo 10-16 välisen ajan. Nenän ja kaula ovat ihan punaiset! =)

Seuraavan kerran neuvola on sitten ensi viikon perjantaina, 1.6.

Kirjoittelen taas joku päivä! =)

Nyt aurinkoisen viikon jatkoja kaikille ja voikaa paksusti!! =)

Rakkaudella

Lisbet & Viivi, rv 32+4.

Vierailija
14/33 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 3 päivää duunia, ja sitten alkaa äippäloma! Jee! Tulen kirjoittelemaan äippälomalla enemmän, kun ei oo kiire mihkään. Merihepalle vielä toivottelen suppareita! Hippuxille onnittelut tulokkaasta!

Palaan pian linjoille...

Peipposka ja vaavi 34+5

Vierailija
15/33 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippuxille onnea uuden perheenjäsenen johdosta! Kertoilehan ihmeessä miten vauva-arki on lähtenyt käyntiin!

Sanle: onnittelut naimisiin menosta. Meillä maistraatti olisi myös " ainoa oikea vaihtoehto" jos nyt ylipäänsä oltaisiin naimisiin menossa. Suunnitelmissa se ei kuitenkaan ole, kun ei jotenkin tunnu itselle tärkeältä.

Tuisku ja olikohan joitain muita uusia, joita en ole huomioinut: tervetuloa mukaan ja onnittelut plussaamisesta!

Joku jo kyselikin viikonlopun siivousurakan sujumisesta. Täytyy sanoa, että oli hyvä että tehtiin se nyt eikä esim. kuukautta myöhemmin, koska vedin kyllä itseni ihan piippuun. Lauantaina aloitettiin siivoaminen klo 9.30 aamulla ja iltaysiltä päästiin vihdoinkin saunaan. Sunnuntaille jäi sitten vielä ikkunoiden pesu. Älytöntä, miten paljon aikaa siivoamiseen saa kulumaan, kun ei meillä mitenkään epäsiistiä ollut ennestäänkään. Eniten meni kyllä aikaa siihen, kun tyhjennettiin Minin tulevaa huonetta romuista (vanha sänky, vaatekaappi yms) ja ahdettiin niitä jo ennestään täyteen kellariin. Hyvä kun saunan jälkeen pysyin tolpillani, jalat oli niin poikki.

Nyt on sitten Minin huone lähestulkoon tyhjä, joten pian päästään maalaamaan ja ostamaan huonekaluja. Verhokankaan valitsin jo sunnuntaina, kätevä ompelukoneen omistava kaveri lupasi ommella verhot. Ehkä on hiukan aikaista alkaa kalustaa, mutta jotenkin se tuo koko vauvaprojektin taas hiukan konkreettisemmaksi.

Aurinkoista viikkoa kaikille enskamammoille!

Tipu & Mini 25+0

Vierailija
16/33 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pika piipahdus...

Onnea Sanlelle rouviintumisesta. Kyllähän toi maistraatti on ihan yhtä hyvä vaihtoehto. Pää tarkotushan naimisiin menossa ei oo ne juhlat vaan itse syy mis naimisiin mennän. Kaikki vaan ei ajattele sitä sillain eikä tosiaantajua mitä häiden järjestäminen maksaa.

Tuiskutiuskulle hirmuisesti onnea myös ja tervetuloa joukkoon. Toivottavasti masuasukki pysyy matkassa.

T:Buuffa ja Nuuro 25+3

Vierailija
17/33 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin haluan onnitella Tuiskutiuskua plussasta! On se niin ihanaa ja jännää nähdä plussa testissä, varsinkin jos on tehnyt paljon niitä negatestejä.

Ja onnea Sanlelle naimisiinmenon johdosta!

Me olemme myös miettineent, että pitäisköhän sitä mennä naimisiin (menisimme varmaan maistraatissa) ennen vauvan syntymistä. Ollaan ajateltu naimisiinmenoa jo monta vuotta, mutta aina se on vaan jäänyt, kun isot juhlat ei oikein innosta (varsinkaan mitkään kirkkojuhlat), eikä tota ylimääräistä rahaakaan niin paljon ole ja sitten taas toisaalta tuntuisi pettävänsä kaikki sukulaiset ja kaverit jos menisi vain kaikessa rauhassa.

Täällä on mukava lukea kuulumisia raskauden eri vaiheissa olevilta, tuntuu vaan että on itse niin alussa, ettei ihan täysillä uskalla vielä raskaaksi heittäytyä.

Ensimmäinen neuvola meni hyvin. Siellä ei edes yritetty kuunnella sydänääniä, mikä on varmaan ihan hyvä. Kovasti odotan (ja kyllä pelkäänkin) sitä np ultraa. Olisi se niin kauheeta jos pikkuinen ei olisikaan enää elossa. Se oli niin ihana hetki kun sain rv 7 yksityisellä ultrassa nähdä pienen sydämen sykkivän. Inhottavaa kun ajatuksissa pyörii tämmöiset asiat. Nyt on vielä kauhea flunssa iskenyt, toivottavasti se ei vaikuta sikiöön, eihän??

Leppoisaa loppuviikkoa kaikille odottajille ja toivottavasti siitä tulee oikein aurinkoinen!!

-Maisi rv 8+6

Vierailija
18/33 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yksi uusi enska lisää...

Haluaisin minäkin onnitella Sanlea rouviintumisesta ja Tuiskutiuskua plussasta!! Naimisiin menoa tulee kummasti näin raskaana mietittyä enemmän...

Maisin kanssa mennään näköjään kovin samaan tahtiin... Mullakin rv 8+6 eikä täälläkään vielä niin kovin uskalla asiaa hehkuttaa. Miestä on vaan niin kovin vaikea saada pysymään hiljaa asiasta. :)

Mullakin pyörii mielessä että entäs jos masussa ei olekkaan kaikki hyvin? Rv 6+4 kävin ultrassa ja sillon kaikki ok, mut seuraavaa ultraa saakin sitte odotella vielä 3 viikkoa (14.6). Melkein tekis mieli käydä välillä taas yksityisellä tarkastamassa tilanne. Eka neuvola ens viikolla.

Niin ja inhottavan flussan kourissa täälläkin ollaan. Mitä olen asiasta ottanut selkoa niin ei pitäisi olla sikiölle vaaraa kunhan kuume pysyy alle 38,5. Pieni pelko kuitenkin mielessä...

Vierailija
19/33 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tervetuloa kaikille uusille! Muuten nincan siirryttyä vauva-puolelle on listaemon paikka edelleen auki. Onko innostuneita? Ninca lupaili pistää spostilla listan tulemaan jatkajalle. Eipä nyt muuta... Tämä isomaha lähtee nyt viettämään tokavikaa duunipäivää! Peipposka ja vaavi 34+6 (huomenna poksuu taas viikot!)

Vierailija
20/33 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tuiskutiuskulle plussasta ja tervetuloa kaikille muillekin uusille odottajille! Kiva, kun palsta alkaa taas täyttyä, kun täältä on niin paljon enskoja päässyt tuonne vauvapuolelle. Toivottavasti teillä kaikilla pysyvät masuasukit mukana loppuun asti.

Sanlelle myös onnea naimisiinmenon johdosta! Mekään ei haluttu kirkkohäitä, mutta sen sijaan kyllä järjestettiin pienet juhlat (vuosi sitten) ja kutsuttiin henkikirjoittaja maistraatista vihkimään juhlapaikalle. Jotenkin, kun lapsia alettiin suunnitella, niin naimisiinmeno tuntui selvältä ja tuohan se turvaa siltä varalta, että jotain toiselle meistä sattuisi.

Tipu on alkanut sisustaa. Ei minusta tuossa vaiheessa ole yhtään aikaista aloittaa. Viikonloput kuitenkin hujahtavat nopeasti ja arkena ei ehdi hirmuisesti puuhastelemaan. Loppuraskaudestahan saattaa iskeä vaiva jos toinenkin ja mukavampihan sitä on vauvan varalle hankintoja tehdä, kun ei vielä ole kamalan isomahainen ja kömpelö olo. Meillä alkaa nyt olla sisustushommat loppusuoralla, kun viikonloppuna ompelin verhot vauvanhuoneen ikkunaan ja uudinverhot vauvan sänkyyn. Oikeastaan enää ei puutu mitään kamalan oleellista vauvahankinnoista. No, vaunut on sovittu haettavaksi tämän kuun lopulla vaunukaupasta ja varmaankin pitäisi ostaa sellainen korvakuumemittari ja varata jotain äidinmaidonkorviketta ja vauvan kuumelääkettä kotiintuloa varten. Äitiyslomalle en ole siis uskaltanut jättää mitään hankintoja. Siivottavaa kotona kyllä riittäisi, mutta sen verran uuvahtanut olen, etten oikein jaksa ja mieskin yrittää saada meikäläistä ottamaan rauhallisesti. Ikkunat olisi kyllä pakko miehen saada pestyä kohtapuoliin, mutta toisaalta, voisihan tuon koivun siitepölyajan odottaa ensin menevän ohi.

Tänään oli taas neuvolapäivä ja viikot poksahtivat taas. Tässäpä yhteenvetoa:

viikot: 34+0

painoa tullut: 350 g/vk ja yhteensä 11 kg

Turvotus: -

Paineet: 112/66

Pissa: OK

SF: 31

Lapsiveden määrä: normaali

Tarjonta: RT

Vauvan syke: 132

Liikkeet: ++

Kaikki siis näytti ihan hyvältä. Kiva oli myös nähdä pitkästä aikaa tuota " oikeaa" kätilöä, kun meikäläisellä on vaihtunut tuo terkkari koko ajan. Tällä kertaa vauvakin oli hereillä ja potkiskeli innokkaasti, kun sf-mittaa mitattiin. Nyt sainkin neuvola-ajat valmiiksi laskettuun aikaan asti ja ensi kerralla olevan lääkärintarkastuksen jälkeen neuvolassa pitääkin juosta joka viikko.

Tulipast tästäkin romaani! Aurinkoista päivänjatkoa toivottelee,

pikku-Juska ja herra Möttiäinen