Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**JOULUMAMMOJEN " kevättä rinnassa" ALKUVIIKON LÖPINÄT**

21.05.2007 |

hih!

en nähny pinoo joten tekasin jonkinmoisen näin alkuviikoksi!!!! kevättä ja kohta kesää ehkä jo rinnassa,oli sen verta ihkut kelit viikonloppuna!!! mutta alotelkaan löpinää niin tuun jatkamaan itsekin kohta puoliin kuhan saan kahvii naamariin ;)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolta löysin viikonlopun löpinät,olipa tippuneet nekin alas. olleet mammat vissiin viikonloppuna jossain kun täällä ollu hiljasta :D

Vierailija
2/29 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä etelässä paistelee aurinko. Nyt on sitten ikkunat pesty, lattiat kuurattu ja on muutenkin ihanan siistiä. Luojalle kiitos työhulluista anopeista, heh! Kesäkukatkin on istutettu ja puutarhakalusteet asetettu paikoilleen. Ihanaa! Appivanhemmat lähtivät eilen, ja nyt alkoi taas arki. Ihan mukavaa sekin, vaikka on se ihanaa, kun on vieraita. Meillähän kaikki sukulaiset asuvat joko toisella puolen Suomea tai ulkomailla.

Ainoa asia, mikä haittaa tätä arkeen palaamista, on tytön flunssa. Raukalla on nenä ihan tukossa ja yskäkin vaivaa.

Onnittelut muuten [b]Rusinalle[/b] loistoyöstä! Meilläkin nukuttiin viime viikolla 8 h putkeen... Viime yönäkin nukuttiin kai 8-9 tuntia, mutta nuhan takia kai heräiltiin sitten vähintään 2-3 tunnin välein. Aika raato olo on nyt itsellä, mutta kai se tästä...

[b]Peruna[/b] upposi tytölle eilen ihan hyvin. Eli mekin olemme nyt sitten siirtyneet kiinteisiin. Oikeastaan kokeilu sujui suorastaan loistavasti, kun muistelee vajaan neljän vuoden takaisia kokemuksia isoveljen kanssa. :-D No, isoveli ei vieläkään erityisemmin rakasta perunaa, hän on riisimiehiä. Lapsille epätyypilliseen tapaan (?) hän ei välitä edes makaronista/pastasta.

Tehdäänpä vielä viikon alkamisen kunniaksi gallup:

[b]Kuinka helposti rusketut?[/b]

Voin vastata itse, että ehkä värinmuutostani voisi hyvällä tahdolla sanoa päivetykseksi. Ruskettuminen vaatisi ihan kokopäivätoimista oleskelua auringossa, hah. Olen oikea kalkkilaivan kapteeni. En ole monta yhtä kalpeaa ihmistä eläissäni nähnyt. :-)

Tässäpä tärkeimmät! Oikein ihanaa toukokuista maanantaipäivää!

Iituli + S 5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloput hurahtaa kyllä nopeaan :o No, minulla oli mahatauti pe-la elikkä petin pohjalla ja vessassa meni siinä aikaa, mutta sunnuntaina otinkin sitten vahingon takaisin ja onneksi oli aivan mahtava ilma :)) Oltiin ulkona hela dagen, Akselillekin maittoi ruoka ulkona vaikka " häiriöitä" olikin tavallista enempi :o

No jaa, saatiin me eilen leivottua sämpylöitäkin. Tänään lupasin lasten kanssa vääntää muffinssit ja tiikerikakun. Minä kun en itse syö ollenkaan " kahvi-kastamista" niin makean leipominen tässä taloudessa aikas niukkaa :))

Hopsista: mittasin äsken verenpaineeni ja ohops :x mittari näytti lukemia 160/109 elikkä taasen pitää alkaa popsimaan lääkettä. Seurailen nyt ensin tämän viikon miten käy. Raskaana ollessani en tarvinnut pillereitä ensinkään vaan lukemat olivat ihan ihanteelliset ;) hmm... eikun uutta " pullaa uuniin" ;))

Meidän pitäisi alkaa tuolla takapihalla tekemään tuota rinnettä. Siinä todella jyrkkä nousu (mäellä pituutta n. 5m) josta valuu sitten sadevesi taloa kohti -> pitää pengertää ja laittaa trönttejä sitomaan se vesi siihen rinteeseen. Ja täpäkkää kuluu enempi kun laki sallii :((

Tuostapa mieleeni juolahti kun täällä sivuilla oli joskus ketju että joku onnekas pystyy laittamaan säästöönkin äitiyspäivärahoista :o Ei kyllä tässä taloudessa vaikka miten säästöliekillä mennään. Itsessään tän talon kulut kuukaudessa on 2000e ja mun tulot nyt huimat 800 niin en ymmärrä millä ihmeellä rahat saisi edes riittämään...

Niin juu, onnea uusille talon omistajille :))

Akseli Akselsson on hauska tapaus: jos vaunut liikkuu niin on hereillä elikkä kaikki lenkit vaan katselee taivaita ja puiden latvoja. Kun vaunut parkataan pihalle eikä maisemat vaihdu niin nukahtaa :)) Nykyään kun lattialle laittaa selälleen niin ei siinä viihdy vaan heti ympäri masulleen :))

Mutta nyt kuuluu käsky vaunuista :)

Mukavaa alkanutta viikkoa tähtösille ja pikkulutukoille :)

RauPotar ja Akseli 8pv vaille 6kk

Vierailija
4/29 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti laitan vähän kuulumisia, neiti ekoilla päikyillä. Joku tais jo meitä kaivatakin jossain aiemmassa pinossa, täällä sitä ollaan mutta on

niiiiin

kiirus ollut että en kertakaikkiaan oo kerinnyt pinoutua :| Enkä oo vielä ehtinyt lukea viime viikon kuulumisista mitään, koitan kohta kahlata ne läpi.

Oltiin to-su Pohojammaalla mun vanhemmilla. Pääs Venla taas hetkeks mummolaan :) Uus asia olikin nyt sit [b]vierastaminen[/b], isovanhemmat alko kelvata paremmin vasta perjantaina! Torstaina tuli itku heti jos mummon naama tuli liian lähelle :D Mutta meni tosiaan onneks sitten ohi kyllä, ja loppuviikonloppuna ei sit vierastettu enää ketään vierastakaan ihmistä. Viikonlopun vielä kruunas se että tälle mammalle oli järkätty polttarit lauantaille!! :))) (häät siis heinäkuussa). Mulla ei ollu mitään hajua tai pienintäkään aavistusta koko asiasta! :) Saati että ne vietettiinkin Pohojammaalla eikä Treella niin kuin olin kuvitellut. Tosi hauska ylläri, ja tosi ihanaa kyllä että tuli niin " puun takaa" koko homma :) Ihan rauhalliset polttarit kyllä vietettiin, Venlakin oli matkassa mukana kun ei sitä tuttipulloa edelleenkään huoli. Mutta ihan sellaiset polttarit oli kun toivoinkin, menoa ja meininkiä riitti mutta Venla oli otettu huomioon hienosti, ei ollut minuuttiaikataulua tai muuten kiirettä, joten ehdin aina tarvittaessa syöttää tytön. Ihanaa yhdessäoloa tärkeiden ystävien kanssa :) Ja tuli kokeiltua mökkielämääkin neidin kanssa, yöunet vähän oli risaiset, mutta otettiin sit takas viime yönä ja nukuttiin molemmat 12h :) Useammalla herätyksellä kyllä edelleen, mutta onneks nuo Venlan havahtumiset on niin lyhyitä ettei tarvi paria minuuttia pitempään valvoa.

5kk-neuvolassa me käytiin muuten viikko sitten maanantaina, samaan tahtiin kasvaa edelleen neiti. Paino [b]8615g[/b], pituus [b]68,5[/b]cm. Täysimetyksellä mennään edelleen. Vaatteista käytössä jo 74cm, ei mee enää millään 68cm-vaatteet päälle.. Yhdet 70cm housut vielä mahtuu jotenkuten. Sais tulla kesäkelit nopsaan, ostin nimittäin aiemmin kaikki kesävaatteet 74cm kun oletin että ne on hyviä sit heinä-elokuussa.. Tällä tahdilla nekin ehtii vielä jäädä pieneks :|

Mutta nyt meen kahlaamaan viime viikon pinoja..

-nesselia & Venla 5kk+1vko

Ainiin, se piti vielä sanoa että pikkuneiti sukelsi ensimmäisen kerran vauvauinnissa äitienpäivänä ja nyt taitaa pian tulla ensimmäinen hammas :)

Vierailija
5/29 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista päivää!

Onpa lämmintä! Me kävimme Akselin kanssa aamusella Hämeenlinnan keskus-sairaalassa viemässä glugoosisensorin takaisin ja voihan p***a, sensorista oli tiedot pyyhkiytyneet!!! Eli täysin turhaab oli tytöllä 3 päivää. Kyllä ottaa päähän. Autoilu meni hienosti, ei edes kirkkaana paistava aamuaurinko ottanut poikaa aivoon. Suurin ihmetyksen aihe taisi olla autoileva äiti..! Sairaalan kahviossa käytiin juomassa ja Akseli siellä hurmaili mummoja, yksi tirautti suorastaan itkun kun oli vauvasta niin haltioissaan.

Autoa menen katsastamaan kolmelta, toivottavasti menee läpi. Onneksi sinne ei tarvitse viedä kuin auto ja avaimet, niin homma sujuu. Inhoan tuollaisia poikien juttuja!

Meillä on sitten moottoripyörä. Miehellä on kai keski-iän kriisi ja nuoruudenhaaveet on nyt saatava toteutettua. Sunnuntaina oli hieman kireä tunnelma, kun herra ilmoitti lähtevänsä laittamaan pyörää. Ja minä olin suunnitellut ihan muuta. No... Ärtymys suli iltapäivään mennessä, kun sain irtojäätelöä ja sunnuntai-kävelyn perheen kesken. Illalla kävi vielä vieraita ja poika sai lahjaksi Mr.Finland-bodyn... En ihan kauhiast kannata asennepaitoja ym. hömppää, mutta ehkä tuo nyt menee...? Anteeksi vaan kaikki ketkä noista paidoista tykkäävät. Mutta boby aiheutti ainakin sairaalan mummoissa suurta ihastusta!!??

Ihanaa Nesselia! Aikuispolttarit kera vauvan kuullostivat hyvältä. Vaivaako häästressi jo?

Galluppia oli... Rusketun, mutta se vaatii aikaa ja auringossa makaamista. Olen " lumikki" tyyppi, tummat hiukset ja vaalea iho. Eli korkeilla suojakertoimilla aluksi, muuten palan. Mutta kun pohja on saatu, rusketun kovastikin. Ja atooppinen iho tykkää auringosta ja rasvauksesta.

Nyt metsästämään kirjaston kirjoja, miten ne on aina hukassa?

Kirsikka ja kovasti maissista tykkäävä Akseli

ps.Akseli on löytänyt varpaansa ja kovin on hänellä ja muilla hauskaa kun hän vahingossa kutittaa omia jalkojaan ja kikattaa. Ihana poika!!!

Vierailija
6/29 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Eli tänään oltiin allergiatesteissä ja testattiin maito, muna, kaura, ohra ja vehnä. Vain yksi positiivinen reaktio!! jes. Olin varautunut että olisi enemmänkin mutta maidolle on selkeästi allerginen.

Nyt on sitten reseptiä soija-Semperiin ja kalkkilisään. Toivottavasti ei vaan herkisty sillekin... No, pääasiassa Salla syö kyllä äm:ää, mut oishan se kiva joskus lähtee ilman lasta käymään jossain.

Rusketuksesta; rusketun suht helposti enkä pala (yleensä), naamasta lähtee rusketus tosi nopsaan pois. Syksyllä onkin jo naama kalpea ja kroppa ruskea ;-)

Viikonloppu meni tosi nopsaan kun meillä oli molempina päivinä juhlat. Kiva kun tulee vieraita, mutta onneksi synttärit on kerran vuodessa... Puuhaa riittää muutenkin niin paljon!

Katju ja Salla

Vierailija
7/29 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ollappa meilläkin uusi talo... kateellisena täällä lueskelin :(

Moottoripyörästä : minulla on joskus ollut moottoripyörä ja kyllä haluaisin taas sellaisen. Ymmärrän kyllä että ottaa kaaliin jos mies lähtee rassaamaan moottoripyörää kun itsellä on muita suunnitelmia, meillä meinaan isäntä asuu autotallissa jenkkiautonsa kimpussa viikonloput. Aluksi (kaksi vuotta sitten) olin TOSI kypsänä mutta kai se on pakko hyväksyä miehenkin harrastukset, mutta vastavuoroisesti aion vaatia omaa aika (pitäisiköhän alkaa kirjaamaan autotallitunnit ja ottaa " tunti tunnista" omaa aikaa samalla mitalla...höhöö " kosto" olisi suloinen:)) )

Ruskettuminen : minulle tulee aivan kauhea aurinko-ihottuma joten käyn aina ennen kesää solariumissa kymmenen kertaa ja syön karoteenia, näillä eväillä saan sen " kuppataudin" vältettyä. Voi olla että tänä vuonna jää väliin solariumit joten saa nähdä miten käy, en ole kyllä muistanut syödä karoteeniakaan... rusketun kyllä niinä vuosina kun onnistun välttämään aurinkoihottuman.

Täällä pohjoisessa mittari näyttää +20 astetta joten täytyy nyt sitten suoria ulos päivystämään sitä aurinkoa :)

MrsCruiser

Vierailija
8/29 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä taas, nettipimennosta palanneena. Miehen ilmailu vie meidän pesueen aina viikonl. korpeen ja meillä kun ei vielä ole tuota kannettavaa vaunussa..HUOM vielä.... !

Hirvittävästi on taas ehtinyt tapahtua, pitänee lukea pinot viel ajatuksen kanssa(pika luku tos aamulla) Menee nää maanantait aina viikonl. pyykkejä pestessä ja laukkuja purkien.

Mut tosiaan palailen viel asialle, nyt täytyy syöttää Aatu ettei se syö sukkiaan... Meillä myös varpaat suussa herralla.

nefili

Vierailija
9/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei hukuta ihan tyystin. Tylsää, täällä sataa... Mutta tekee hyvää luonnolle ja meidän kukille. :D

Myöhemmin lisää.

Kirsikka ja Akke-vauva

Vierailija
10/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA MITÄH!!!!!!! missä kaikki.... nukutaanko tääl viel vai onko joulutontut ruvenneet nukkumaan niin hyvin että kaikki on viel nukkumassa :D

siis hiljasta on ku huopatossu tehtaalla pinossa.

no tänään sataa täällä hyvinkäällä ainakin vettä ett sisällä saa pysyy ainakin toistaiseksi...blääh!!

AATTELIN olla sit tänään oikein SUPER-ÄITI ja aattelin tekasta likkojen kans tänään sitä TAIKATAIKINAA.... pittää se ohje kaivaa netistä. jauhot ja suolat oon ostanu kaappiin.... ja hmm.... mitäshä muuta siihen tulee???vettä kait.... ja sit uunissa paistellaan kovaksi.

pitäsköhän ukollekin värkätä joku kiva pikku ylläri siitä ;D *buahh hah haa* ja heti on niinku jotku pikku tuhmuudet mielessä näin aamutuimaan ;)

joo,ei kait siinä. lennukka vetelee viel tuolla sikeitä ku joi puoli 8 ekan vellisatsin tällä päivälle. meillä nukkuu onneksi koko yön ku menee 20-21 nukkumaan niin näin aamul vasta seuraava satsi ja sit lenni jatkaa viel tunnin unii (ihme ett muuten viel tuolla hiljasta) 2vee tuossa räpeltää kans jotain ihme juttuu ja itse istun siis tapani mukaan todella väsyneenä tässä kylpytakki päällä... voi että mä rakastan niinku näitä aamuja!!!!

tukkaki litkottaa ku ei oo saanu tehtyy sillekkään viel mitään. ja viikon kohta tässä vähä yrittäny dieettailla,alkaa puulta maistumaan....

TAHTOO KARKKII.......HERKKUJA!!!

mut viel 2-3kiloo niin ois lähtöpainossa :P (tosin lähtöpaino oli kuitenkin aikast alhainen,50.... joten nää kilot ois riittävät mut kun tahtoo niin tahtoo.saa itelle vähä paremman mielen vaikka ei toi kilo kaks toki näy edes missään vaikka sen pois viel saisinkin.

mutta nyt keitän aamukahvit ja lähen aamusauhuille (hyi,mua) ja annan vuoron teille.

Vierailija
11/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laitan viel lennistä hiukan ku tuli niin omanapainen tuosta viestistä:

lenni siis nyt 4kk ja pari viikkoo päälle. meillä ei ees yritetä itekseen kääntyä viel mahalleen. no tolla 9kilon massalla näköjään mitään kiirettä. meillä otettu käyttöön 70/74cm vaatteet vaikka pituuden puolesta viel 68 menisis just ja just mut ku mahanympäryksestä ei oikeen housut ym. mee sit.

ja tosiaan aikast kippanoita noi 68 ku bodyt puristaa ja lenni on niinku makkarankuoreen survottu ;D

lenni ei oikeen viihy taas lattialla tai missään itekseen,pitäs sylissä roikattaa vaan tota jötkyy....autossakaan ei todellakaan jaksa katella,ja vaunuissa ei kans oikeen viihy jos ei satu nukkumaan.

saa nähä mitä meijän reissusta tulee kun juhannuksen jälkeen pitäisi lähtee pojoseen ajeleen mun porukoille.... huh huh..saattaahan se 650km matka olla yhtä juhlaa ku jätkä yleensä huutaa jo ku päästään täällä kylille kauppoihin.

mut nyt sitä sumppii....ja sauhuu!!! moido*!

Vierailija
12/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälä ollaan oltu jo pitkään hereillä, aamut on vaan niin touhua täynnä et koneelle ehti vasta nyt. Adam nukkuin suorastaan loistavasti viikonl. vaunussa nyt kun palattiin kotiin on taas kukuttu kaikki yöt...plääh.. uhkasin miehelle et lähden lasten kanssa takas korpeen kun nukkuvat sielä niin hyvin. MUTKU sielä ei ole sitä kannettavaa....

Mitäs täälä nyt sit ollaan puheltu..hmm..

NESSELIALLA oli ollut ihanat polttarit, mukavampi niin kuin ne missä pilaillaan morsiammen kustannuksella.. niistä minä en tykkää.

MM perheineen sairastaa oikeen urakalla, voimia sinne. KIRSIKAN poju on löytänyt varpaat niin kuin meidän pikkunenkin, samaan tahtiin kehittyvät nämä viim. tähtöset. muuta en sit muistakaan.

Rusketus: Olen onnekas koska rusketun helposti, en pala juuri koskaan ja rusketus säilyy pitkään. Mies juur eilen kummasteli et kuinka paljon olen jo ehtinyt saaada rusketusta tänä keväänä.

Rusina olikos ne naamiaiset ne perhekerhon viim. kokoontuminen? Niin ja ainakin minä tulen pohjanmaan tapaamiseen... jos sellainen saaadaan aikaiseksi.

Nyt lukemaan sähköp. ja sit alkaa siivous.

nefili ja Adam 4 1/2kk

Vierailija
13/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hyvä yö takana. Kyllä neiti nyt ainakin nukkuu sen 6h putkeen kun menee nukkumaan. Tuttia saa välillä laittaa ja aamulla herätään nykyään 07-08 aikoihin. Se klo 06 on historiaa ainakin tällä hetkellä.

Täällä tulee tänään kaunis päivä! Aurinko paistaa ja lämmintä tuntuu olevan kun kävin postilaatikolla. Eli vaunuttelemaan pitää mennä kun neiti menee nukkumaan. Eilen illalla tein pitkän hölkkä/kävelylenkin ja ai että oli ihana olo sen jälkeen. Täytyy herättää tuo harrastus uudestaan henkiin jos ne kilotkin sitten lähtis vähän kuin itsestään. Ihmeen kivuton olo on vaikka siitä on nyt yli vuosi kun viimeksi kävin juoksulenkillä. Piti eilen aika rauhallisesti aloittaa, mutta eiköhän se kunto tästä kohene jos jatkaa. =)

Neiti söi eilen koko purkillisen puuroa (muksun valmis puolukkapuuropaketti). Pitäisköhän ruveta antaan puuroa myös aamuisin kun niin hyvin syö. Purkillinen menee ruokaa ennen vaunuihin menoa ja sit purkillinen illalla kun herää vaunuista ja nyt noin paljon puuroa. Ja tietysti tissiä siinä välissä. Me ollaan nyt harjoiteltu nokkamukia. Ihan hyvin neiti siitä osais ottaa mutta ei pidä maidon mausta. Oon kokeillu nania ja tuttelia, kumpikaan ei maistu. Mikä avuksi?? Miten saan neidin juomaan muutakin kuin rintaa? Kesä tulee ja tämä äippä kaipaa kipeästi viihteelle... Ainakin juhannusta on pakko saada juhlia...

Miilukan viestistä tuli mieleen, [b] moniko teistä polttaa [/b]? Ootteko ollu raskausajan/imetysajan polttamatta? Ite en polta, joskus juhliessa oon saattanu vetää jonku röökin, mutta se ei oo ikinä ollu mun juttu. Mies polttaa ja mä en oikein siitä tykkää. Toisen puolesta on vaan niin vaikea lopettaa. =)

[b] Ruskettuminen [/b] Mä en rusketu kovin helposti, palan ellen käytä rasvaa. Itseruskettavia tulee käytettyä näin keväisin/alkukesäisin ennen kuin saa edes vähän väri iholle. Solariumia minäkin harrastin " nuorempana" , mutta nyt se on jääny kuntoi neiti synty. Toisaalta ehtishän sitä vielä...

Tänään pitäis mennä valkkaamaan neidin huoneeseen seinien väri. Jotain vaaleanpunaista olen ajatellu, mutta on se niiin hankalaa kattoa se väri niistä värikartoista. Jollakin hyviä vinkkejä miten osata valita oikein? Maalia laitetaan seiniin, en halua tapettia mikäli neiit alkaa pirtää seiniin niin on helpompi peittää. =)

Jaahas, neidille pitää tarjota tisua. [b] Kuinka usein teidän vauvat syö? [/b]

rusina & neiti M 5½kk

Niin joo, joku oli saanu Mr Finland bodyn.. Meillä on Miss Suomi body =) Saa nyt pienenä misseillä niin ei tarvi isona.. =)

Vierailija
14/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojallemme on jostain syystä vaikeaa nukahtaa. kaksi viimeistä iltaa on mennyt melko pitkään väsytystaistelussa ja tänään myös. silmät punoittavat väsymystä ja itkuakin poitsu tuhertaa, mutta silmiä ei saa kiinni. tissikään ei auta eikä maistu. meillähän on tähän asti ollut hyvät yöunet ja säännölliset päiväunetkin.. liekö hampaita tulossa vai mikä vaivaa?!

tupakoinnista: olen polttanut joskus ihan säännöllisestikin, mutta lopetin sen 12 vuotta sitten kun tapasin nykyisen mieheni. hän kun ei polta ja inhoaa tupakan hajua, niin tuli sitte itsekin lopetettua. miksi ei sama toimisi toistekin päin, rusina26? raskausaikana tupakan haju oksetti enkä sietänyt sitä ollenkaan.

ruskettumisesta: rusketun helposti, mutta kalpenen vieläkin nopeammin :0) palan harvoin, mikä on onnin sinänsä.

vauvan syönnit: nyt pikkunalle on ohittanut tiheän imun kauden ja hän syö kahden-kolmen tunnin välein. yöllä tosin tissi maistuu useamminkin. en katso oikeastaan kelloa öisin joten en tiedä tarkkaan. olen tyytyväinen siihen, että yöt menevät kuta kuinkin yksillä unilla, poju ei nimittäin havahdu syömiseen vaan nautiskelee unissaan maidosta. toivottavasti tästä ei tule tulevaisuudessa ongelmaa..

olemme maistelleet kiinteitä viikon ajan. en ole huomannut merkittävää muutosta syömisrytmeissä niiden vuoksi. puolen päivän aikaan poika syö teelusikallisen porkkanaa tai perunaa ja sen perään heti maitoa. kiinteiden aloitus on sujunut mielestäni hyvin ja ruoka upoaa kurkusta alas. miten muilla? osa meistä onkin jo syöneet pidemmän aikaa kiinteitä, mutta entäs ne jotka ovat vasta aloittelemassa?

koasti näyttävät jouluvauvat aloittaneen liikkumisen! meidän poika pyörii akselinsa ympäri, mutta ei varsinaisesti liiku eteen- eikä taaksepäin.

nyt Hän heräsi 1½ tunnin aamu-uniltaan.. hyvää sadepäivää kaikille! mitähän vauvan kanssa keksisi sadepäivän iloksi?

Vierailija
15/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aamusella ahaa-elämyksen ja kysäisin töistä siitä vajaasta viikosta että mitenkäs rahallisesti ja siitä het tunnin päästä soittivat kaupungin perhepäivähoidosta varmistaakseen että menenkö töihin ja millä päivämäärällä :o Oisko mulla jotain taikavoimia :)))

Rusketuksesta: en rusketu, en. En edes " aurinkorannoilla" maatessani. Punastun illaksi ja aamulla taas valkonen kun lakana :( Ei ole auttanut solariumit eikä rasvailu joten olen sitten valkonen suosiolla.

Tupakasta: minä poltan. Olen alottanut joskus 17v elikkä tulee jo 20v täyteen :o Taukoja välissä ollut ainakin kolme pidenpää jaksoa (kolme raskautta + maitotissiaika). Se on kuulkaa tässä hullunmyllyssä mukavaa painua välillä ulos savuille ja rauhottumaan *selittelee sauhuttamistaan* :))

Täällä on tänään herätty taas ennen kuutta 8) Akseli meni jo puol ysiltä ulos ekoille päikyille ja nukku jopa puol tuntii :)) Käväs sitte tossa välissä syömässä ja on taas nukkumassa tuolla pihalla... Se siitä rytmistä elikkä syödään kun hereillä on ja nukutaan kun nukuttaa :O

Sitten siitä " mainospaidasta" :)) meillä on pojalla body joissa seisoo: Presidenttiainesta ja sitten on kaks kappaletta eri jäkisjoukkueen logoja. Pittää olla ukon kotikaupungin joukkue jota kannattaa ja sitten mun veli osti tietty siihen pahimman vihollisen jäkislogon :)) Pojat on poikia, isonakin :))

Nyt painun kyllä kirjan pariin... tai seikkailen lehtien sivut läpi.

Mukavaa Tiistaita!!

RauPotar ja Akseli Akselsson

Vierailija
16/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sit kiinteet alotettu, eilen tein pottusosetta ja porkkanasosetta pakkaseen. Puol tuntia sit maistettiin Lumin kans sit pottusosetta äidinmaidolla ja sekotusta meni ehkä 3-4 vajaata lusikallista.. Ihmetteli kovasti makua (ollaan lusikalla otettu aamuisin aina vaan d-vitamiineja), mut hyvin suu aukes ja sit viimeisen nokareen kohdalla tuli purskutusta, joten siinä tais sit olla ihan sopiva määrä maistiaiseksi.. Ja videoin koko session, ku isi ei päässy mukaan, ja hyvät on ilmeet videolla.

Rusina kyseli tupakasta: minä oon polttanu säännöllisesti 13-vuotiaasta. raskausajan oli polttamatta, mut ristiäispäivästä lähtien olen muutaman tupakan iltaisin polttanut. eilen tein päätöksen, et ennen ku Lumi on 6kk, niin saa jäädä nekin röökit. mies sit polttaa taas pari askia päivässä ja kovasti houkuttelen sitä lopettamaan mukana, niin helpottaa omaa lopetusta, mut toistaiseksi sieltä suunnalta ei oo tullu puhettakaan lopettamisesta...

tissittelyä.. Lumi syö päivällä tissiä 2-3 tunnin välein, illalla sit tankkaa ja nukkuu aamuyöhön sit syömään.

rusketus: minä en oikeestaan rusketu helposti, ehkä naamasta ja käsistä lähinnä päivetyn vähän.

nesselian polttarit kuulosti kivoilta.. ittellä on kans polttarit eessä, kun häät on kans heinäkuussa... siitä tuli hyvä juttu mieleen, pistin eilen netissä ifille digikuvatilauksen ja huomasin sit pistäneeni nimekseni alitajuntaisesti, täysin vahingossa miehen sukunimen.. heh.. kyllä nauratti, ku tilausvahvistuksesta vasta huomasin...

Juup, ollaan kohta lähdössä mummolaan käymään. Hauskaa päivän jatkoa!

Leenu ja Lumi

Vierailija
17/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paistaa aurinko jo toista päivää peräkkäin ja kun laitoin Lassin parvekkeelle niin ilma tuntui aika lämpöisältä... Tuo tuuli meinaa vaan olla vielä vähän " viileä" täällä rannikolla =/

Meillekin saapui nyt se räkätauti ja Lassilla on ollu sunnuntai-illasta lähtien nokka tukossa ja limaa röörit täynnä =(

Sunnuntain ja maanantain välinen yö oli melkein yhtä huutoa ja itkua, mutta viime yö meni jo paremmin ja saatiin nukuttua suht hyvin.

Meillä ei nuo kiinteätkään poistanu yösyöntejä, mutta on ne sen verran vaikuttanu että Lassi nukkuu alkuyöstä pidemmän, noin 6 tunnin pätkän, mutta sen jälkeen syö 2-3 tunnin päästä ja siitä 2 tunnin päästä. Siis jos on hyvä yö =)

Paljon oli keskustelua aiheesta kuin aiheesta... Saa nähdä muistanko puoliakaan =)

[color=00EE00]Rusketuksesta:[/color] Mä olin lapsena aivan blondi ja jouduin käyttämään aika tuhteja aurinkovoiteita etten pala, mutta nyt aikuisena riittää vähän heikommatkin voiteet. Ilman aurinkovoidetta en vois olla keskikesällä ulkona kuin ehkä vartin, koska sen jälkeen oon punainen kuin rapu =) Rusketusta tulee kyllä jos oon paljon ulkona ja kyllä se pysyykin aika hyvin (paitsi naamassa). Bikinien rajat tais hävitä kokonaan joskus loka-marraskuussa viime vuonna 8)

[color=00EE00]Sauhuttelusta:[/color] Minä myös poltin ennen raskautta noin 8 vuotta. Välillä enemmän ja välillä vähemmän... Viimeisen tupakan poltin joskus viime kesänä eli poltin alkuraskauden aikana tupakan tai pari päivässä. Sen jälkeen en oo polttanu yhtäkään eikä oo tehny (onneksi) edes mieli, että saa nähdä aloitanko enää uudestaan =)

Mies poltti myös ja paljon enemmän kuin minä, mutta on nyt ollu 6 viikkoa täysin ilman tupakkaa ja ilmottautui siihen lopeta ja voita kisaan =) On kyllä ollu mukavaa kun ukko ei haise pahalta ja itselläkin on vähän helpompi olla ku ei tuu " mielitekoja" ...

Vähän kyllä epäilen että kun ensimmäisen kerran juon useamman oluen niin taitaa tehdä taas röökiä mieli =/

Rusina tais kysellä että [color=00EE00]kuinka usein[/color] muilla [color=00EE00]syödään[/color]...

Jos mietin semmosen keskiarvon Lassin syöntiajoista, niin meillä menee suurinpiirtein näin: klo.12 kasvissose ja tissiä päälle, klo.15 marja- tai hedelmäsose (nykyään jogurtti) ja tissiä päälle, klo.18 kasvissose ja tissiä päälle, klo.20(21) puuro ja tissiä päälle ja yöllä (+aamulla) tissiä noin klo. 3, 6, 8 ja 10.

Joskus täytyy antaa tissiä ennen sosetta ja joskus ottaa vaan vettä ruoan päälle, mutta nuo ajat pitää ainakin useimmiten paikkansa =)

[color=00EE00]Miilukalle[/color] tsemppiä dieetillä oloon!

Mulla ei oo semmosista tietoakaan kun nytkin mussutan suklaakeksejä... ehkä sen takia mä oonki viimeksi painanu noin vähän (50 kiloa) joskus yläasteella tai lukiossa =D

Mä muuten kokeilin eilen sitä auringonvalon vaikutusta noihin porkkanatahroihin ja täytyi todeta, että kyllä se hitsi vieköön toimii! Mä olin ihan tohkeissaan ku Lassilla on melkein jokaisessa vaatteessa porkkanaa, luumua, mustikkaa tms. ja tuntuu siltä ettei sille kehtaa laittaa enää mitään päälle, mutta hävispä nyt ainakin ne porkkanatahrat =)

No nyt en enää muista mitään muuta, että jospa nyt muistin ainakin suurimman osan =)

Pitää lähtä laittamaan pyykit ulos. Pesin melkein kaikki harsot ja laitan nyt nekin tuonne aurinkoon kuivumaan jos sais niistäkin edes ne oranssit tahrat pois... En kyllä ymmärrä miten niihinkin tarttuu kaikki niin hyvin että ei edes 90 asteessa lähde pois =o

Pimmi ja Lassi

Vierailija
18/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain äsken inspiraation ja aloin ottaa vähän [b]kesävaatteita[/b] esille. Samalla sovitin lempifarkkujani: ne mahtuivat päälle, jee! Paino taisi vähän laskea, kun viime viikolla oli kova kuume ja vatsatauti. Paino alkaa vielä 6:lla, mutta tarkoitus olisi saada se laskemaan 5:lla alkavaksi.

Sitten noista tytön [b]syömisistä.[/b] Meillähän kiinteiden maistelu aloitettiin sunnuntaina. Äsken annoin vähän paksumpaa tavaraa (perunaa, keitinvettä ja vähän äm:a), ja vähän tyttö nikotteli välillä. Toivon, että tästä lapsesta ei tule sellaista sihtikurkkua kuin isoveljestään. Seuraavaksi taidan laittaa vähän porkkanaa perunan joukkoon.

[b]Kuinka moni muuten antaa purkkiruokaa?[/b]

Itse taidan käyttää niitä ainakin osaksi. Kyllähän tuota perunaa ja muita kasviksia on helppo keitellä kesällä, mutta saa nähdä, kun sitten täytyy keksiä vähän monipuolisempaa.

Sitten gallupeihin:

1) [b]Tupakkaa[/b] en ole koskaan onneksi oppinut polttamaan. Mies poltti aikanaan, mutta nykyään hän polttaa vähän sikareita.

2) [b]Rusina[/b] kyseli vauvan [b]syöntiväleistä.[/b] Meillä tyttö syö todella usein päivällä. Joskus hän tankkaa tunninkin välein, pisin väli on varmasti ehkä 2,5 h. Yöllä sitten vaihtelee. Viime viikolla oli useampi yö, jolloin tyttö nukkui peräti 6 h putkeen, kerran jopa melkein 8 h. Eka pätkä on pidempi ja toinen sitten lyhyempi.

[b]Nuha[/b] jatkuu edelleen tytöllä. Säälittää kovasti pikkuinen, joka on ihan nenä tukossa. Nyt hän nukkuu pinniksessä päiväunia. Meillä ei nimittäin oikein enää maistu unet ulkona. Päiväunet ovat muutenkin lyhentyneet huimasti. Luulen, että syy siihen johtuu paremmista yöunista. Jos tyttö nukkuu hyvin yöllä, päivällä ei nukuta tuntia pidempään. Viime yönä tyttö nukkui [b]12 h yöunet kahdella syötöllä.[/b] Oli aika ihme juttu! Arvatkaa, onko itsellä virkeä olo. Minulle kyllä riittivät ihan 9 h unet.

Jep, mutta tarpeeksi unista. Vielä [b]kääntymisestä:[/b] joku puhui siitä, ettei oma vauva vielä käänny. Ihan sama juttu oli meilläkin esikoisella. Hän oli todella painava vauva. Hän oppi kääntymään vasta 6-kuisena, tosin korjattua ikää oli silloin vajaat 5 kk. Vauvat oppivat niin eri tahtiin!

Jos lähtisi itsekin syömään jotain tälle päivälle! Toivon kovasti, että pääsen tänään salille, sillä viime viikko jäi flunssan ja vieraiden takia väliin.

Parantumissäteitä kaikille nuhanenille!

Iituli + S

Vierailija
19/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselen Miilukalta, missäpäin asutte? Me asustellaan Hakalas.

Katju

Vierailija
20/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kera pienen miehen. Mukavasti meni aamupäivä pojan kanssa paikallisessa ostospytingissä, poikanen nukahti ja sain rauhassa kierrellä kaikki vaatekaupat rauhassa. Tosin jäin pari kertaa suustani kiinni, liikkeissä on tuttuja töissä ja asiakkainakin oli juttukavereita. En tosin ostanut mitään!!! Kaikkea kivaa tosin löysin, mutta päätin, että mietin kaksi kertaa että ostanko, tulisi sitten ostettua sitä mitä oikeasti tarvitsee. Ja tytsylle on minun ihan turha ostaa mitään, hänpä ei pidä jos ei ole juuri mieleinen. Mutta kovin ihania kesäbodyja oli poikaselle, koko vaan mietityttää, ostaisinko 68cm vai 74cm? Poika on melkein sen 70cm pitkä, mutta kun on kovin hoikkaa mallia. Tosin lupasivat ensi viikolle tänne etelään melkein +30c helteitä muistaakseni keskiviikoksi. Mutta sehän nyt voi vielä muuttua. Kuinkakohan hikimies Akseli silloin on??? Eilen sai ohuesta hatusta vettä vääntää päiväunien jälkeen, iltaunet nukutinkin ilman hattua ja hyvin nukutti. Tosin poikanen nukkuu harso naamalla muutenkin, joten eiköhän ne korvat pysy piilossa...

Tupakoinnista: Olen ollut polttamatta kesäkuun 28.pvä 4 vuotta. Ja olen NIIN onnellinen, että olen moisesta eroon. Vasta nyt lopetettua on alkanut ymmärtämään kuinka turhaa touhua se on, vaikka ymmärränkin nämä rauhalliset hetket kahvimuki kourassa. Enään ei tee edes viihteellä mieli tupakkaa ja enpä ole krapulasta sen jälkeen kärsinyt kun tupakoinnin lopetin. Tosin en ole krapulaa potenut vähään aikaan, mutta ehkä sitä joskus sitten taas.

Ah, ihanan hiljaista. Poika nukkuu pihalla ja isosisko lähti mummolaan isääni ilostuttamaan. Taidan jatkaa surffailua, kun kerrankin saa ihan rauhassa.

Hui, kohta täällä sataa ja ukostaa, hurrrrjan mustat pilvet vaanivat. *laittaa tietsikan kiinni sittenkin*

Kirsikka ja hikipää poikanen