**JOULUMAMMOJEN " kevättä rinnassa" ALKUVIIKON LÖPINÄT**
hih!
en nähny pinoo joten tekasin jonkinmoisen näin alkuviikoksi!!!! kevättä ja kohta kesää ehkä jo rinnassa,oli sen verta ihkut kelit viikonloppuna!!! mutta alotelkaan löpinää niin tuun jatkamaan itsekin kohta puoliin kuhan saan kahvii naamariin ;)
Kommentit (29)
Muutama sananen täältäkin taas:) [b]Onkos kaikki jo kiinteillä?[/b] Kai nyt joku muukin meidän lisäksi vielä menee pelkällä rintamaidolla? Iitulin ja Leenun tytöt tais ainakin. Kun tuntuu että kaikki muut vaavit jo syö montaa ateriaa päivässä ja meillä ei oo vielä lusikallistakaan maistettu :D Ehkä sitten parin vkon päästä. En varmaan malta oottaa ihan tasan 6kk-ikäiseksi, kai sitä voi vaikka viikkoa ennen jo vähän pottua antaa maistaa ;) Neitiä kyllä kiinnostaa nyt ihan kauheasti että mitä äiti suuhunsa laittaa, ja aukoo omaakin suutaan jos sattuu sylissä istumaan kun jotain syön :)) Hauskan näköistä :) Pieni linnunpoikanen. Ja ruuasta tuli mieleen galluppikysymys eli [b]kuinka usein syödään[/b]: meillä syödään (sitä rintamaitoa) päivällä 3-4h välein. Joskus vähän lyhyemmällä välillä, joskus pidemmälläkin (jopa 5h). Ihan hyvä niin ni äiti uskaltaa olla vähän kauemminkin poissa:) Yöllä sit tankkaa useampaan kertaan, mutta tuntuu että nekin on vaan tapaa...
Meillä ei muuten vieläkään käännytä. Mihinkään suuntaan :) Eikä kyllä muutenkaan liikuta ;) Kyljeltä toiselle kyllä kiepsahtaa hyvinkin taitavasti ja melkeen menee mahalleen, joten en jaksa huolestua. Kaikki tahdissaan. Jos on äitiinsä tullu ni ei oo kiire mihkään ;)) Mä opin kävelemäänki vasta 1v5kk tms. kun mua ei kuulemma aiemmin kiinnostanu :D
Meillä viihdytään nykyisin vaunuissa hereilläkin! Aiemmin tuli huutokonsertti heti jos vaunuissa heräs, mutta nykysin siellä vaan sit killitellään tyytyväisenä ja ehkä nukahdetaan uusiks, tai sit killitellään kotia saakka :) Helpottaa huomattavasti tuota koirien lenkitystä, kun ei tarvi miettiä miten onnistuu tarvittaessa raahaamaan kotiin vauvan kainalossa, kaks koiraa ja vaunut ;))) Not so simple task. Tosin on siinäki onnistuttu muutamaan otteeseen pakon sanelemana :D Ja onneks nuo koirat ny voi kävellä ilman hihnojakin jos mulla kädet loppuu kesken.
[b]Tupakoinnista[/b]; en oo polttanut koskaan, eikä mies liioin. Joskus teininä taisin kerran pari maistaa :)
Mut nyt Vempula heräs..
-nesselia & Venla Vempula 5kk+
katju77:
me asutaan talvarissa :) ai säki oot hyvinkäältä..... sittenhän sitä pitää kahvitella joku kerta :)
mut jatkan nyt tv:n tölläämistä ku tulee toi suomalainen sarja... ja lähen mutustamaan jotain kuivaa parsaa... huoh :( ukko osti vaikka mitä namikkaa kaupasta ja mä kuolaan täällä. näkyy tossa tietsikan näytön vieressäkin oleva ihanan mehevä karkkipussi. *pitäsköhän ottaa kun kukaan ei huomaa*
nyt äkkii pois tästä tai mun käsi menee tonne pussiin.....
Palailen palstailemaan illalla. Ollaan neidin kanssa menossa piknikille neljän muun äidin ja lapsen kanssa. =)
...pois täältä!! Huoh :( Akseli valvoi yöllä kahteen ja heräsi jo ennen kuutta. Ei syö perunaa (maito maistuu), ei nuku. Äsken huusi kaksi tuntia putkeen kunnes vihdoin simahti siihen konserttiinsa.. Väsyttää!
Painun sohvalle maate jos vaikka poek suostuis nukkumaan ees tunnin. Palailen palstalle paremmalla ajalla ja tuulella.
RauPotar ja Omituinen Otus Akseli
Ja niin edespäin... Missäs kaikki tähtöset luuraa?
RAUPOTAR symppis halit sinne ja energia säteitä, mikäs kumma sille Akselille on nyt tullut.. Hampaita???
Minä reippaana tyttönä pesin ja vahasin auton eilen kun oli niin hieno ilma, kiitokseksi sain jo melkoisen rusketuksen(topin rajat näkyy ihan selkeesti).
Oikeesti välttelin vaan kotitöitä, mitä teen nytkin... ei sit yhtään nappaa tarttua imuriin.
Tupakasta oli puhe. Itse polttelin ennen rask. ja melko varmasti ratkeen kunhan imetys on ohi, niin on käynyt aina.Itsellä riipuvuus on psykologinen, ei niinkään nikotiinin tarve. Tietyissä tilanteissa on vaan niin tapa polttaa... saas nähdä kuinka käy.
Nyt sit imuroimaan, joka päivä on jokin kerros työn alla. TAHTOO UUDEN YKSIKERROKSISEN TALON kiitos.
nefili ja Adam..padam..padam..
Täälläkin vältellään kotitöitä. Tosin tartuin jo toimeen, mutta assarini heräsi vajaan tunnin päiväunilta ja siivous ei kiinnostanut häntä sitten senkään vertaa. Äsken kylvetin pojan ja avot, nyt nukutaan. Saas nähdä kuinka kauan???
Meilläkin viime yönä ährättiin! Varsinainen Akselien yö siis. Häntä ei itkettänyt, mutta kovasti tuhisi ja ähisi. Otin yhden aikoihin rinnalle, poikanen söi ja nukahti. Vatsa hänellä kovasti pulputti. Mitä lie? Äidin repsahtaminen Fazerin siniseen???
Nefili:Mä tsemppaan sua ettet ratkea uudestaan polttamaan! Olet jo niin hyvällä alulla, ei enään kannata! :DD
Huomenna on tytsyn kevätjuhla. Ohjelma on kuin valtion salaisuus, ei mitään hajua. Kevätjuhlamekosta ei tietoa, neiti haluaa juhlaan pillifarkut ja röyhelötopin. *äiti lopettaa haaveilun rusettimekosta ja kiharoista* Hieman jännittää, miten pikkuveli suhtautuu juhlaan, ei olla noin isoissa juhlissa vielä oltukaan. Akseli sentään pukeutuu kauluspaitaan ja kravattiin, raukka ei osaa sanoa vastaankaan.
Luin täältä jostain loistavan idean! Voipaperia mytyksi rutistettuna, leluksi. Akseli ainakin rakasti voipaperimytyn rapistelua ja voipaperi ei ihan heti maistamisesta pahastu. Tänään hän sitä tunnin tuossa hypisteli. Ja suuttui kun kauppaan lähdettiin ja mytty pois otettiin. Äidin herkkäsieluinen hymypoika alkaa siis osoittamaan varsin kipakkaa luonteenlaatua!
Jotain tekisi taas mieli, suuntaan siis jääkaapille... pieniä on elämän ilot tällä hetkellä.
Kirsikka ja nukku-Aksutin
mutta ulkona on ainakin täällä tosi kaunis ilma, etten ihmettele miksei täällä ole ruuhkaa. =)
Käytiin tänään viiden äidin kanssa piknikillä. Nuorin vauvoista oli 2½kk ja vanhin 7½kk, eli pieni ikäero meidän muruilla. Tekee se vaan niin hyvää saada jutella muitten äitien kanssa. Ens viikolla tavataan taas! Yritetään kerran viikossa tavata, käydään kävelyillä, kahvilla terassilla jne.
Neiti ei viihdy enää kauaa lattialla yksin. " Itkee" , kiljuu ja kitisee. Ahh, äipän korvat kärsii. Soitin jo isännälle, että saa luvan tulla kotiin hoitaan tytärtään, mutta kappas vaan, hänellä on muita kiireitä. Lupas tulla tunnin sisällä, mutta hänet tuntien se tarkoittaa vähintään 2h. =/ Agrrr!
Voih, telkkarissä tehdään pullia... Tekee niiiin mieli tuoretta pullaa, mutta enpä taida saada.
Ei oikein oo mitään järkevää kirjoitettavaa ja tyttökin herppaa lattialla. Palaillaan huomenna...
rusina & M
Ihana ilma ulkona! Oltiin tänään koko päivä pihalla, puolenpäivän aikaan lähdettiin ja nyt vasta tultiin. Ja huomenna taas! Vaikka ilmastonmuutos onkin periaatteessa huono asia niin on tää kyllä ihanaa...
Rusketuksesta... Mulla menee niin että palan ensin, mutta sitten kun muuttuu rusketukseksi niin kestää koko talven! Ihan valkoinen en siis ole missään vaiheessa, vaikka ihon perusväri tosi vaalea onkin.
Tupakkaa en ole koskaan polttanut. Mies polttaa, yritti lopettaa ennen Nemon syntymää mutta ei onnistunut. Neuvolan seinältä oli lukenut että lapsi voi alkaa yhdistämään tupakan hajun turvallisuuden tunteeseen. On kyllä hyvä pointti, mä en ollut ikinä aikaisemmin ajatellut sitä noin! Toivoisin kyllä että mies lopettaisi mutta ei auta. Ehkä sitten joskus...
Tsemppiä ja tahdonvoimaa kaikille " tupakkalakkolaisille" !
Toivottavasti Akseleilla ja kaikilla muillakin menisi ensi yö paremmin, onkohan se tämä kuumuus joka saa pienten yöt levottomiksi...?
Nemo putosi tänään aamulla sängyltä. Pelästyttiin molemmat kamalasti ja itkettiin kuorossa... Oon koko päivän seurannut että näkyykö pojassa mitään mutta ihan oma iloinen itsensä on. Mulla vaan on tosi huono omatunto!
Meidän asunto on nyt sitten myynnissä, eilen tuli nettiin ilmoitukset. Toivottavasti menee nopeasti! On tää kyllä niin kiva kämppä että en tahtois muuttaa mutta jossakin vaiheessa on kuitenkin pakko. Mä oon saanut aika hyvin siivottua, on ollut pakko kun kämppää kaupataan mutta nyt kun näytöt alkaa niin pitäisi olla koko ajan asunto tiptop-kunnossa... Vauvan kanssa on vaan hankala pitää. Täytyy imuroida joka päivä, pestä lattiat, putsata hella joka käytön jälkeen, viedä kakkavaipat heti ulos... Ja kaikkea pientä on vielä tehtävä, niinkuin keittiön kaappien ovien pesu. Niiiiin tylsää hommaa!
Nemollakin on tuollainen Mr Finland -body, ja vaikka teksti ei ookkaan mitenkään erikoinen mun mielestä niin ollaan käytetty aika paljon kun väri on tosi kiva! Toinenkin printtipaita on, jossa edessä lukee Vastavalmistunut. Nyt alkaa kyllä olla jo liian pieni.
Kappas, kutsu kuuluu... Haiskahtaa siltä että on äidille duunia. Täytyy jatkaa myöhemmin.
Tinnis & Nemo
Onpas ihana kun on ollu aurinkoista,vaikka välilä tuuleekin melkoisesti,vaikka ei ookkaan kovin kylmä tuuli!
Johanna oppi tuossa reilu viikko sitten kääntymään mahallaan ja tykkää kovasti olla niin ja koittaa kovasti mönkiä,ei tosin vielä pääse minnekään päin.:) eikä tarvitsekaan,kiva kun pysyy vielä siellä minne tytön jättää..
Syöntiväleistä: Meillä syödään 4xkiinteitä. Aamulla hedelmäsose klo7:nmaissa, klo11 kasvissose ja samoiten klo16 ja iltapuuro klo19-20. Nyt aion rueta antamaan aina soseen päälle nokkamukista korviketta ja muuten vielä annan rintaa. Syö kuitenki varmaan sen 7kertaa silti rintaa.
Tuossa reilu tunti sitten Johanna otti ekat huikat maitoa nokkamukista ja ihan jääkaappi tyhjää,taitaa tälläisillä ilmoilla olla kylmä maito hyvää,myös veteenki pitäs opettaa,ja samoin aion toisinaan tarjota mehua hörpyn mukista,kun on käyny niin onnettomasti,etten isommille tarjonnu,ja eivät sitten sairaanakaan oikein juo sitä.. ovat sellasia vesi-ja maitotyttöjä!
Tupakointi:Mä en oo koskaan polttanu tupakkaa,enkä taida sitä tapaa ees alotella.
tintti ja Johanna 4,5kk