Missä iässä lakkasit välittämästä ulkonäöstäsi?
Lakkasit meikkaamasta, annoit kilojen kertyä ja menit julkiselle paikalle leggingsit ja crocksit jalassa?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Kaiken muun voisi antaa tapahtua, mutta hygieniasta pidetään hyvää huolta eikä liikakiloja kerrytetä jos terveydentila mitenkään sallii. Ajattelen nyt kolmekymppisenä enää terveyttä, en ulkonäköä. Kroonisia sairauksia löytyy joten sitä suuremmalla syyllä pakko pitää itsestä huolta.
Vähän sama juttu. Nykyään mietin meikkien tuomaa kemikaalikuormaa, ja enemmän kiinnostaa ihonhoito kuin meikkaaminen. Hajuvesiäkään en ole käyttänyt vuosikausiin, kemikaaleja nekin, lisäksi jonkun nenään haisevat aina pahalta, vaikka omassa nenässä olisi mitä parhain tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko ollut joku 30-35v. Mies olen. Mutta tämä tuli arvojen kautta, jossa ulkonäkö ei ole ratkaisevassa roolissa. Tokihan silti voi välittää esim terveydestä, että olisi terve ja sen näköinen.
Mulla sama ikä, ja olen nainen. Kyseessä todellakin arvojen muutos. Nyt olen jo yli kymmenen vuotta vanhempi. Olen huomannut, että ulkonäköön perustuvat elämänvalinnat eivät tee onnelliseksi.
Eihän ulkonäöstä huolehtiminen tarkoita sitä, että elämän valinnat perustuvat ulkonäköön :D Mitä ihmettä nyt?
Kyllä minulla nuorena ulkonäkö oli todella tärkeä asia. Varmasti monella muullakin sama. Lasten saannin myötä arvoissa tapahtui iso muutos.
44, alkoi esivaihdevuodet. Mikään ei enää auta, kyllästyin yrittämään
Vierailija kirjoitti:
44, alkoi esivaihdevuodet. Mikään ei enää auta, kyllästyin yrittämään
Ei tartte kahteen kertaan laittaa samaa kommenttia.
Tunnen vanhempia leidejä. Mittarissa 93:sta ylöspäin. Koruja, kampauksia. Ei taida loppua.
Ap:lle ei kannata vastata, koska hänen kysymyksensä rivien välistä koskee vain naisten ulkonäköä, ei miesten toki lainkaan. Joten älkää vastatko tälle lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko ollut joku 30-35v. Mies olen. Mutta tämä tuli arvojen kautta, jossa ulkonäkö ei ole ratkaisevassa roolissa. Tokihan silti voi välittää esim terveydestä, että olisi terve ja sen näköinen.
Mulla sama ikä, ja olen nainen. Kyseessä todellakin arvojen muutos. Nyt olen jo yli kymmenen vuotta vanhempi. Olen huomannut, että ulkonäköön perustuvat elämänvalinnat eivät tee onnelliseksi.
Eihän ulkonäöstä huolehtiminen tarkoita sitä, että elämän valinnat perustuvat ulkonäköön :D Mitä ihmettä nyt?
Kyllä minulla nuorena ulkonäkö oli todella tärkeä asia. Varmasti monella muullakin sama. Lasten saannin myötä arvoissa tapahtui iso muutos.
Mitä ulkonäöstä huolehtimiseen perustuvia elämänvalintoja teit silloin?
Ajattelen mielelläni, ettei ulkonäkö enää merkkaa näin 55 v. Mutta otan kuitenkin raitoja ja permanenttia ( ohut lirutukkani vaatii sen kerran vuoteen ). Laitan aina töihin otsatukkaa ja vähän meikkiäkin. Kroppa on ruma, mutta koitan pukea tälle kropalle pukevimmat vaatteet.
Mutta yhtä asiaa en viitsi enää tehdä. En saa laihdutettua, vaikka ylimääräistä on ainakin 15 kg. Olkoot sitten !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elin jatkuvassa nälässä ja energiavajeessa. Söin hyvin, hyvin vähän. Olin hyvin, hyvin hoikka.
Liikunta, liikunta ja liikunta. Nälkä, nälkä ja nälkä.
Vaatteiden ostelu. Epäeettistä ja epäekologista.
Meikit ja valtava kemikaalikuorma meni terveyden edelle.
Hiusten jatkuva värjääninen ei ole terveellistä eikä ympäristöllekään varmasti hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elin jatkuvassa nälässä ja energiavajeessa. Söin hyvin, hyvin vähän. Olin hyvin, hyvin hoikka.
Liikunta, liikunta ja liikunta. Nälkä, nälkä ja nälkä.
Vaatteiden ostelu. Epäeettistä ja epäekologista.
Meikit ja valtava kemikaalikuorma meni terveyden edelle.
Hiusten jatkuva värjääninen ei ole terveellistä eikä ympäristöllekään varmasti hyväksi.
Ai niin, stringit, matalat ja kireät farkut, push-up rintsikat ja AINA korkokengät. Kamalaa.
-sama
Ajattelin luovuttaa, kun täytän 60. Annan hiusten harmaantua, lopetan meikkaamisen ja pukeudun trikooseen :D
Vielä 8 vuotta pitäisi jaksaa ponnistella.
Tänä kesänä. On niin paljon kaikkea, ettei ehdi itsestään huolehtia. Lopetin meikkaamisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaamatta jättäminen --> Iho voi paremmin. --> Terve iho on kaunis.
Annoit kilojen kertyä. --> Rentouduit ja aloit nauttia elämästä. Syöt tarpeeksi ja saat tarpeeksi ravintoaineita. --> Hymy ja punaiset posket. --> Paras meikki.
Leggingsit. --> Tämä liittyy liikuntaan ja hyvään oloon. Leggingsseissä on hyvä liikkua, eivätkä ne purista. Puristavat vaatteet ovat epäterveellisiä. --> Parempi terveys ja mukavuus.
Crockseissa ihmisten ilmoilla. --> Uimasta ja puutarhatöistä tuleminen. Itsetunto on terve, eikä tarvitse miettiä, mitä muut ajattelevat. Crckseissa jalat tuulettuvat, ja jalkasienet paranevat. --> Annetaan varpaiden nauttia kesästä!
Elikkä käytit huonolaatuisia meikkejä etkä ymmärtänyt kaksoispuhdistuksen päälle, jäi kuorinnat ja naamiot. Ravintoaineita saavat myös normaalipainoiset syömällä terveellisti ilman läskiintymistä. Legginsit ovat kotivaate, ei julkisilla paikoilla esiintymiseen. Oikeankokoiset vaattet eivät kiristä. Paitsi jos antaa niiden kilojen tulla niin nopeasti ettei mikään enää mahdu.
Crockseja pitövillä ei ole hyvää itsetuntoa, lähinnä itseinhoa, korostavat rumuutta eivätkä arvosta itsään tai muita.
Joo siis jalkinevalinta ei kerro mitään siitä arvostaako ihminen itseään tai muita.
Mies, ikää 41 vuotta. Huolehdin niin pitkään kuin herätän naisissa kiinnostusta, ei ennen sitä
En ole koskaan meikannut, leggingsit on aivan hirveännäköiset enkä sellaisia omista enkä halua käyttää. Crocsit samoin, ne jo näyttää niin huonoilta jaloille, että en edes halua kokeilla. Tykkään käytännöllisistä vaatteista ja asusteista, jotka tuntuvat mukavilta päällä. Kiloja ei ole koskaan kertynyt eikä siitäkään ole tarvinnut ikinä huolehtia.
En ole koskaan juuri meikannut enkä puunannut itseäni, ei se minusta sen kauniimpaa tee. Ja olen aina myös pukeutunut käytännöllisesti, jotkut korkokengät ja minihameet ovat järjettömiä vaatekappaleita. Eiväthän miehetkään meikkaa tai käytä korkokenkiä, miksi naisen pitäisi?
Terveydestä ja hyvinvoinnista pidän huolta oman itseni vuoksi, sitä enemmän mitä vanhemmaksi tulen. Minulla on lihaksia, ei botoxia. N59
Olin nuorenakin se ruma tyttö vaikkakin hoikka. Eipä tullut vaatteilla koreiltua kun pärstä oli ja on kuin petolinnun perse. Nykyään myös ryppyinen. Ihan sama laitanko päälleni sipulisäkin tai muotiluomuksen, naama on mikä on. 60+
Vierailija kirjoitti:
Meikkaamatta jättäminen --> Iho voi paremmin. --> Terve iho on kaunis.
Annoit kilojen kertyä. --> Rentouduit ja aloit nauttia elämästä. Syöt tarpeeksi ja saat tarpeeksi ravintoaineita. --> Hymy ja punaiset posket. --> Paras meikki.
Leggingsit. --> Tämä liittyy liikuntaan ja hyvään oloon. Leggingsseissä on hyvä liikkua, eivätkä ne purista. Puristavat vaatteet ovat epäterveellisiä. --> Parempi terveys ja mukavuus.
Crockseissa ihmisten ilmoilla. --> Uimasta ja puutarhatöistä tuleminen. Itsetunto on terve, eikä tarvitse miettiä, mitä muut ajattelevat. Crckseissa jalat tuulettuvat, ja jalkasienet paranevat. --> Annetaan varpaiden nauttia kesästä!
Nämä perustelut jättää sanattomaksi. Kaikki vastaukset henkilöltä, joka ei tiedä itsensä hoitamisesta yhtään mitään.
Olen sitä mieltä,että ulkonäöstä huolehtiminen on myös osa arkirutiineja; esimerkiksi yleensä puhtaat ja siistit ja tilanteeseen sopivat vaatteet.
Päivittäinen pesulla käyminen, määräajoin parturilla käynti.
Jos nämä edellä mainitut lakkaisin hoitamasta, niin olisinko sairas vai olisinko niin vakavqsti loukkaantunut, että en nihin pystyisi itse?
En tiedä. Mutts ainakaan en vielä osaa ajatella mitään ikävuotta, jolloin ajattelisin ,että enää ei lainkaan tarvitse.
Hieman hassua tietysti on, että esimerkiksi moni meistä miehistä sanoo viehättyvänsä ja pitävänsä naisista, jotka eivät meikkaa. Mutta väitän, että en ole ainoa puusilmä, joka ei aina edes huomaa miten taidokkaasti nainen on meikannut näyttääkseen siltä me (moni meistä miehistä) luuleemme olevan esimerkiksi luonnollisen puhdasta ja (ns) aitoa (ilman turhaa meikkaamista ja ehostusta).
Uskovainen mies
54-55, muutin maalle yksin. Tekemistä riittää. SIllon harvon kun kylillä käyn hakemassa jotakin, crocksit tuulettaa jalkoja sopivasti. Niillä käyn omassa rantsussa uimassa kuin torilla/ kaupassakin. Pronaatiotuet lenkkarit toinen hyvä, kun jalkapöydän kaari on jo romahtunut, ei tule vahinkua vaikka jyrkässä rinteessä kiipeilisi. Jalkojen kuntoon alkaa kiinnittää kyllä huomiota jo aikasemmin. Käytin ennen korkoja jopa talvisaappaissa. Milloinkahan lopetin? Ai niin, taitoin jalkani. Olisinko ollut 45. Kesä jalka kipsissä turhasta korkkareiden käytöstä. Sen jälkeen menty kengillä, jotka tukee jalkaa ja joissa on hyvä olla.