Voidaanko me lestadiolaiset keskustella liikkeen ulkopuolisista samalla tyylillä kuin meistä keskustellaan Luojan lapset-ketjussa
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehän pidätte meitä kaikkia muita, seksihurjastelijoina ja juoppoina. Ette millään usko, että tavis lapsiperheellinen elää ihan normaalia elämää.
Ai niinkö 😉 Miksi sitten Alkot avattiin eduskunnan päätöksellä sunnuntaille? Eikö ihminen millään voi olla yhtä päivää ilman viinaa? Eduskunnan on äänestäneet suomalaiset. 😉
Alapeukkujen perusteella osui ja upposi 🤭
Vierailija kirjoitti:
Mulla asuu naapurissa lestadiolaisperhe, joka on tehnyt täysin selväksi etteivät pidä minusta. Ei tälle siis mitään sen kummempaa syytä ole kuin se, että muutettuani tähän taloon (yksin asuvana naisena) tuttu miespari teki remppaa tähän. Alkoivat pitämään tätä taloa synninpesänä ja lopettivat minun moikkaamiseni.
Sinänsä huvittavaa, että perheen isän olen saanut parikin kertaa kiinni siitä, että katselee talonsa yläkerrasta minua ja hakkaa hanskaan, kun makoilen aurinkotuoleilla. Tuo on ainoa ikkuna mistä pihaani heiltä näkyy.
Tottakai aina tahallaan pyllistelet ja levittelet naapurille?
Näin teki entinen lestanainen naapurissa ennen kuin erosi miehestään. Olihan se iha kivaa katseltavaa kun itse olin pihahommissa ja naapuri teki kaikkensa että näkisin hänet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla asuu naapurissa lestadiolaisperhe, joka on tehnyt täysin selväksi etteivät pidä minusta. Ei tälle siis mitään sen kummempaa syytä ole kuin se, että muutettuani tähän taloon (yksin asuvana naisena) tuttu miespari teki remppaa tähän. Alkoivat pitämään tätä taloa synninpesänä ja lopettivat minun moikkaamiseni.
Sinänsä huvittavaa, että perheen isän olen saanut parikin kertaa kiinni siitä, että katselee talonsa yläkerrasta minua ja hakkaa hanskaan, kun makoilen aurinkotuoleilla. Tuo on ainoa ikkuna mistä pihaani heiltä näkyy.
Olet tainnut kertoa tämän saman tänne ennenkin. Kuulostaa tutulta. Mutta niinhän se yleensä menee, että ne jotka moralisoivat eniten muita ovat heitä joiden toimet eivät oikein kestä päivänvaloa.
Vierailija kirjoitti:
lesta-lapset on aika julmia tavislapsille varsinkin ala-asteella. palatta helvetissä, ette pääse taivaaseen jne...loppu se, kun mieheni kävi heidän isäänsä vääntään nokasta (niiden kiusaajien nähden)
Mulla sama kokemus. Onneksi muuttivat pois naapurustosta. Kauheeta tekstiä tuli tokaluokkalaisen suusta.
Muuttivat "metsään" niin että yhteiskunta ajaa lapset taksilla kouluun, sellaista yhteisöllisyyttä. Oikea taksiralli aamuisin.
Tehän keskustelette jo, joten jatkakaa vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehän pidätte meitä kaikkia muita, seksihurjastelijoina ja juoppoina. Ette millään usko, että tavis lapsiperheellinen elää ihan normaalia elämää.
Ai niinkö 😉 Miksi sitten Alkot avattiin eduskunnan päätöksellä sunnuntaille? Eikö ihminen millään voi olla yhtä päivää ilman viinaa? Eduskunnan on äänestäneet suomalaiset. 😉
Eli myös ja erityisesti lestadiolaiset, eikö niin? Ymmärtääkseni tuo ryhmä on hyvin suuresti etnisestikin suomalaisia ja kohtalaisen ahkeria äänestäjiä.
Puhu musta mitä haluat. Itse haluaisin, että kaupatkin olisivat kiinni sunnuntaina.
Vierailija kirjoitti:
Ettekös te jo puhukin kultin ulkopuolisista rumasti ihan valmiiksi?
Tämä,.. lestadiolaisten vaikutuspiirissä kasvaneena voin todeta, että jos lestadiolaiset itse uskoo satuihinsa, niin melko jyrkkiä on puheet.
Vierailija kirjoitti:
Eikös suurin osa lestoista ole lähes normaaleja eikä heistä edes huomaa että edustavat moista haaraa? Ainakin ne muutamat joita tunnen. Ja lähes normaalilla tarkoitan heidän uskomustena sääntöjä joka tekee heistä pikkusen erilaisia.
Kyllä heidät helposti tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekös te jo puhukin kultin ulkopuolisista rumasti ihan valmiiksi?
Suurimmalla osalla sukulaisistani on vähintään tuttuja ja sukulaisia liikkeen ulkopuolella. Useilla myös ystäviä. He eivät siksi ajattele että kaikki liikkern ulkopuoliset on esim. päihdeongelmaisia ja seksiriippuvaisia juoppoja koska jotkut ovat.
Ihan samalla tavalla löytyy lahkolaisista näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käy kaupassa sunnuntaisin, voi käydä Alkossa samalla ja juoda kaupasta ostetun piimän vaikka tiistaina ja viinin perjantaina, ei se sen kummempaa ole. Näin normaalit ihmiset toimivat.
Meillä oli kerrostalonaapurina perhe joilla oli mm televisio kielletty. Leikimme tenavina perheen lapsien kanssa. Sitten joskus perheen lapsi muuttui oudoksi ja alkoi pitää meitä toisina kuin hän. Toisti joitain sanoja jotka eivät olleet hänen itsensä keksimiä. Meillä oli kuulemma rahaa taskussa kilisemässä ynnä muuta vaikka avaimet ne vain kilisivät.
Niin. Näissä eri seurakunnissa ja lahkoissa olen huomannut semmoista ajattelua, että on me vs ne muut. Yleensä muut halutaan kokea ulkopuolisiksi ja itsensä jotenkin sisäisiksi ja paremmiksi. Ja monissa eri seurakunnissa ajatellaan, että vain me pelastutaan ja tiedetään miten pitää elää. "Ulkopuoliset" ajatellaan syntisimmäksi ja huonommiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkujen perusteella osui ja upposi 🤭
Kyllä ne tulee tuosta olemattomasta logiikasta tuossa viestissä.
Puhukaa ihmeessä. Olisi kiinnostavaa kuulla mielipiteitänne meistä ateisteista ja jumalattomista.
Eikös kauppojen aukioloaikoja vapautettu Sipilän hallituksen aikana?
Jos tarkoitat meitä niin tiedätkö miten se oikeasti meni?
Lapseni haluttiin väen väkisin menevän erityiskouluun ekalle. Oli kuulemma ihan välttämätöntä. jotta ei koulun aloitus menisi pilalle.
Olihan lääkörin lausuntoa sun muuta. Ei kuitenkasn mitään selkeää diagnoosia, vaan sellaista löpinää niitä näitä. Ajattelin jo tuolloin, että toiminta oli vähän outoa, mutta kun kerran lääköri noin vahvasti suositteli, niin pistettiin sinne. Sanoi että tavallisessa koulussa olisi huonot oltavat lapsella.
Koulu olikin monivammaisille ja kaikilla varmaan joku diagnoosi.
Noh, sanottiin että voi vaihtaa koulua jos siltä tuntuu. Taksikyyti totta kai järjestettiin, koska ekaluokkalainen ja ei ollut vanhempien valinta tuo koulu
Noh puolen vuoden jälkeen selvisi ja epäilytti, että tuokin liittyi siihen sairaaseen gang stalkingiin minkä kohteena koko perhe ollut vuosikymmeniä tietämättään siitä ensin. . Lapsi oli tahalleen järjestetty sinne, jotta taas saataisiin jotain puheen aihetta? Sairasta! Tuollaisia aikuisia meillä on Suomessa. Kuvitelkaa.
Noh kun tuli aika vaihtaa koulua ei sitä koulupaikkaa sitten muka niin vaan vaihdeta. Ei ollut mitään perusteita erityiskouluun, mutta tavalliseen ei niin vaan voikaan vaihtaa. Sairaat ääliöt kuten koulun rehtori vaan myhäili, että nyt on lapsella kallis erityispaikka. Sanoi että varmaan eriarvoistavaa kun muut huomaa että lapsi haetaan koulutaksilla? . Vastasin hämmentyneenä että en ollenkaan ole tuollaista ajatellut, vaan eikö ylipäätään hieman outoa, että ei olisi normikoulussa jos voi olla? Kyllä, näin on, vastasi rehtori.
Uhkailtiin että ehkä ei voi vuosiin vaihtaa. No sai sitten tokan luokan keväällä paikan tuohon lähikouluun.
Aikuisten oikeesti Only in Finland!!!! I hope???
Myös lapsen ope normikoulussa myhäili, että miten ihmeessä lapseni asioissa on toimittu noin? Kuulemma aina aloitetaan esim. normikoulussa vaikka erityisluokalla, eikä missään erityiskouluissa
Oli siis toimittu jopa lain vastaisesti.
Eikö tuossa läheskään kaikki. . Alkoi selviämään että omissa asioissani sekä lasteni asioissa on toimittu törkeän rikollisesti, jopa viranomaisten puolelta. . Only in Finland I hope? .
Gang stalking , kaikki tehty mitä siihen liittyy. Lukekaa ihmeessä netistä mitä on Gang stalking.
Äänestysprosentti oli noin 70 ja heistä puolet äänesti hallituspuolueta. Ja heistä ainakin osa on vastaan tulosta. Voimme sanoa, että alle 30 % kansasta on sen puolesta mitä hallitus tekee.
Ja sun logiikka ei oikein toimi. Kaikki ei käy alkossa edes joka kuukausi. Itsekin käyn ehka kahdesti vuodessa.