Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä tule enää hyönteisiä tuulilasiin

Vierailija
10.07.2026 |

Onko muut huomanneet saman? Kun ajoin moottlripyörää, ötökät visiirossä paakotti usein huoltoasemalle jo ennenkuin piti käydä tankilla. 

Tuulilasia sai pestä karkealla sienellä ja lastalla huoltoasemilla - auton etupää oli täynnä pienempää hyttystä ja paarmaa ja aina välillä kuului kunnpn napsaus kun joku mehiläinen läjähti lasiin ja jötti keltaisen läiskän. Niitä sai tuulilasista liotella. 

Nyt ei ole pesuvehkeitä huoltoasemilla ja 100 km mökkimatkan jälkeen tuulilasi on puhdas.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on tapahtunut. Siis kaikenlaisten pörriäisten määrä on romahtanut. Olen yli 20 vuotta seurannut omassa puutarhassa tilannetta. Tietyt kukat vetivät puoleensa niin, että olivat surisevat massan peitossa. Todisteina minulla on ihan valokuvia asiasta. Nyt samaiset kukat ovat ilman yhtään lentävää. Minä en käytä myrkkyjä muuhun kuin muurahaisiin, joska kaivavat pihakivet alta kaiken hiekan. Kirvat ovat aina olleet basilikan ja ruusujen kiusana, mutta edes niitä ei enää ole. Linnutkin ovat kadonneet. Viime syksynä oli vielä lintuja ja ruokinnan aloitettuani ajattelin, että tästä tulee kallis talvi, mutta sitten kaikki katosivat. Mistä tämä johtuu, miksei tästä puhuta kai tutkijat ovat huomanneet asian.

Vierailija
22/22 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, saman huomannut. Hyvä, ötökät on peestä. Perhoset saa jäädä, eiköhän niiden kanssa pärjätä. Muut voi pyyhkiä maailmankartalta pois. 

Sä ei oikeasti taida ymmärtää mitä tapahtuu jos hyönteiset pyyhitään maailmankartalta. Osaatko yhtään ajatella millainen vaikutus niillä oikeasti on ruokakasvien pölyttämiselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän