Eipä tule enää hyönteisiä tuulilasiin
Onko muut huomanneet saman? Kun ajoin moottlripyörää, ötökät visiirossä paakotti usein huoltoasemalle jo ennenkuin piti käydä tankilla.
Tuulilasia sai pestä karkealla sienellä ja lastalla huoltoasemilla - auton etupää oli täynnä pienempää hyttystä ja paarmaa ja aina välillä kuului kunnpn napsaus kun joku mehiläinen läjähti lasiin ja jötti keltaisen läiskän. Niitä sai tuulilasista liotella.
Nyt ei ole pesuvehkeitä huoltoasemilla ja 100 km mökkimatkan jälkeen tuulilasi on puhdas.
Kommentit (22)
Ihanaa. Kylmä sää vähensi? Tai Venäjän bio-ase?
Globaalin verenhimoisen eliitin agendat etenevät (WEF, EU, WHO), loppupelissä haetaan ihmisten määrän valtavaa vähentämistä, eliitti turvaa asemansa.
Se voi olla ruuhkasuomessa noin mutta kyllä täällä piisaa.
Hyttyskanta on vasta kuoriutumassa, juuri tänään oli uutisissa. Vartoo vähän Ap.
Olen huomannut. Ennen vanhaan nuorena olin aika paljon liikkeellä autolla pohjoisessa. Minulla oli autossa sellainen karkea sieni, jolla sai hyönteiset hangatuksi pois. Ei ole ollut enää tarvetta sellaiselle eikä enää vuosiin ole tarvinnut hyönteisten takia tuulilasia pesä.
Hyttyskanta on kyllä jo tänä kesänä kuoriutunut.
Lapista nämä havainnot.
Todella vähän on. Se tarkoittaa kahden vuoden päästä maataloustuotannon romahdusta.
Ensin kuolevat hyönteiset, sitten ihminen. Välissä muutama vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut. Ennen vanhaan nuorena olin aika paljon liikkeellä autolla pohjoisessa. Minulla oli autossa sellainen karkea sieni, jolla sai hyönteiset hangatuksi pois. Ei ole ollut enää tarvetta sellaiselle eikä enää vuosiin ole tarvinnut hyönteisten takia tuulilasia pesä.
Hyttyskanta on kyllä jo tänä kesänä kuoriutunut.
Lapista nämä havainnot.
Ennen vanhaan auton etulasi oli vähemmän aerodynaaminen, autot oli kulmikkaampia ja etulasi pystymmässä. Itikka osui etulasiin, nyt se vaan hujahtaa katon kautta yli.
Mutta on hyönteisten määrä vähentynyt ihan oikeastikin. Mikä ei ole hyvä homma.
Joo, saman huomannut. Hyvä, ötökät on peestä. Perhoset saa jäädä, eiköhän niiden kanssa pärjätä. Muut voi pyyhkiä maailmankartalta pois.
Mistä tunnistaa iloisen motoristin?
Hyttysistä hampaiden välissä.
Lintuja on sen verran paljon jotka syö kaikki ötökät. Pitäis karsia niitä ja reilusti.
Olen todennut saman ilmiön, ajoin juuri Keravalta Saariselälle yhdeltä istumalta turbo dieselilläni, eikä yhtään ötökän raatoa tuulilasissa.
Hyönteiset ovat tutkimuksien mukaan alkaneet lentämään korkeammalla
Just mökkireissulla tuskailin, kun ötökät eivät lähde normipesunesteellä tuulilasista. Kaupunkiajossa moista ei kyllä huomaa, mutta en silti ihan allekirjoita havaintoa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, saman huomannut. Hyvä, ötökät on peestä. Perhoset saa jäädä, eiköhän niiden kanssa pärjätä. Muut voi pyyhkiä maailmankartalta pois.
Linnut selvästi vähentynyt. Osa - toki vain pieni osa - hyönteisten myötä.
Tänä kesänä sama havainto eli pitkälläkään matkalla ei ole tullut hyönteisiä tuulilasiin.
Toinen havainto: Missä ovat kaikki perhoset?
M60+
Vierailija kirjoitti:
Ennen motoristit moikkasivat toisiaan kohdattaessa. Nykyisin ei enää käsi nouse. Loppunut, niinkuin itikatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen motoristit moikkasivat toisiaan kohdattaessa. Nykyisin ei enää käsi nouse. Loppunut, niinkuin itikatkin.
K yrpä niillä nousee edelleen toisensa nähdessään, kuten ennenkin.
Lukematta poistoon ituhipin propaganda. Ilmoitettu.