Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" " " " " SyysSissit alkuviikkoon ma-ti " " " " "

21.05.2007 |

Viikonlopun lyhykäiset jutut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10352032&p=2&tmode=1&smod…

Täällä vähän hankala ja outo yö takana :O Illalla tuli useampi kipeä supistus, kellotuksen aikana tuli n. 1-3 minuutin välein puolisen tuntia. Säikäytti aika tavalla, olin jo synnärin numero ja kännykkä kädessä, mut sit ne loppukin. Alkuillankin oli supistellut jo useamman tunnin, mutta ei niin kipeästi, eikä säännöllisesti..

Vähän on pöhöttynyt kaiken tapahtuneen takia. Mutta aurinkoista päivää kaikille! :D

Dumle rv 22+4

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ny hyvä nainen vielä synnyttämään rupea!!! Dumle sinä siis.

Aamuterkkuja lähettelen myös minä. Kuulumisianne olen käyny säännöllisesti vilasemassa ja toteamassa että aika kuluu hurjaa vauhtia: näyttää olevan porukkaa jo tammikuisissakin ja vastahan sitä ite ihmetteli plussa-testiä....

Vähän hektistä ollu meitin elämä, talopaketista tehtiin kaupat ja nyt onkin aika menny hintavertailuja tehdessä. Kesälomalle onneksi jään jo juhannukselta ja siitä suoraan äippälomalle jonka päätin aloittaa varhennettuna lastenhoidollisista ja rakennusteknisistä syistä :o)

( . ) takuuvarma koliikkilapsi tulollaan, ei nuku koskaan. Rakenneultrassa veikattiin tyttöä. Painoo tullu kolmisen kiloo ja keskiraskauden kukoistus odotuttaa itseänsä, väsyttää törkeesti koko ajan. Eilen kehittelin lapsille lääkärileikin ja menin ite lattialle makaamaan potilaaks: heräsin paikat puutuneena parin tunnin päästä ja muut oli jo ulkona silloin...

Reipasta alkavaa viikkoa toivottelee tonttis ja sahara 23+

Vierailija
2/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenet kaikille!

ISYYSPAKKAUKSESTA

Mä tein miehelleni myös sellaisen, annoin jo jokin aika sitten. Laittaisinko oikein listaa tai kuvaa? Lista varmaan riittänee :) Tulee ihan sekavassa järjestyksessä sitten...

- Muistitikku - lisämuistiksi valvottujen öiden vuoksi (oli Indesolissa alessa)

- sisuaski - sisulla sitä suomalainen puskee läpi vaikka harmaan kiven...

- suklaapatukka - lisäenergiaa..

- battery- ja jokin muu energiajuomatölkki - jotta jaksaa olla hereillä

- kumihanskoja - jotta saa paremman otteen vaavista / kädet ei suttaannu (sinituotteen moniväripakaus)

- 2 puista pyykkipoikaa joihin kirjoitettu: hajulukko - ei tarvinne selittää ;)

- Alkon minipuollo kirkasta - varpajaisiin alkupaukkua varten

- spiderman laastaria - haavereita sattuu

- 1 pikkupullo karhua - pitäähän sitä rentoutua rankan synnytyksen jälkeen kun kotio pääsee

- pikkusikareja + keskikok. pullo viskiä - saa tarjota kun vaavi on syntynyt

- Isukki- t-paita & Vaavi- t-paita (käänteiset värit)

- raidallinen hihaton body johon itse kirjoitin HAJUP:)MMI peppuun

- Uusi Vauva, huoltajan opas- kirja

- sininen jalan mallinen puollonavaaja

- ruokalappu jossa pureskelukulmat ettei vaavi syö isiä ;)

Laitan vielä kuvan tähän, siitä muuten näemmä jäi uupumaan tuo olutpullo, mutta mitäs pienistä ;)

http://www.aijaa.com/v.php?i=581924.jpg

Mies tykkäs niin ja yllättyi, että ihan liikuttui...

PETIPUUHAT

Meillä on ollut suht aktiivista. Välillä saattaa mennä muutama päivä ettei ole mitään ja aina ei edes mies ehdottele. Hellimistä meillä on kyllä muuten sitten silloinkin. Sitten on niitä päiviä, kun mies kiukuttelee kuin pahainen kakara niin ei satavarmasti mun tee mieli... :( Ja mulla menee halut aika vuoristoratamaisesti: välillä pohjalla ja välillä niin huipussaan, että mieskin on helisemässä. Meillä on ollut aika hauskaa kun ollaan keksitty uusia asentoja mun möhkis-olemuksen takia. Ihan kaikki ei enää onnistu :D ja naurutkin ollaan saatu siitä parisen kertaa... Meillä harrastetaan " pikaisia pikkuvessassa" aika usein... Ei häiritse vaikka lapset leikkii yläkerrassa tai ovat ulkona, pitää mielenkin tosi virkeänä. Muutaman kerran on " häirikkö" iskeytynyt oven taakse kyselemään jotain tyhmää ja on ollut vähän pokassa pitämistä, mutta aina ollaan kunnialla selvitty..paitsi silloin kun mun pikkusisko pääsi yllättämään :D No ovi oli lukossa, mutta hän ynnäs aika nopeasti mitä tapahtuu, kun tajusi, että mieskin on kotona, lapset ulkona ja kumpaakaan ei näy...oli se NOLOA... Ja tyssäs naurukohtaukseen..

Ollaan kyllä juteltu asiasta aika paljon, kun mua häiritsee haluttomat jaksot enemmän...

OMANAPULI

Olo levossa ollessa nyt parantunut. Suppareita ei tule enää NIIN paljoa päivisin :) *koputtaa puuta* Ens to on äippäpolikäynti taas... Eilen otti kerran tooodella kipeästi illemmalla mahaan, ei ollut yhtään kiva! Samoin aamulla oli 5min kestävä suppari. Se TEKI KIPEÄÄ! Ei mahaan vaan häpyluihin!!!

JALKAKRAMPIT ovat mun riesana. Hain eilen vapaavalinnasta kahdet lentosukat. Kokeillaan nyt josko niistä olis apua. Haen ihan kunnon tukisukat jostain jos huomaan näistä olevan yhtään apua. Eilen herätessä kramppasi niin lujaa, että mulla jäi oikein mustelma jalkaan siihen kohtaan! Mies joutui hieromaan ja " hakkaamaan" pohjetta, että saatiin aisoihin tuo " kohtaus" ja on vieläkin kipeä. Nyt on ekaa kertaa jalassa nuo sukat. Suosittelivat pukemaan aamusta heti kun turvotus on vähäisintä. Niin ja syön magnesiumia ja yritän juoda reilusti vettä...

Nyt pitää mennä. Vien nuorimmaisen päiväkotiin ja suuntaan asioille... Jos vaikka söisin ekana nyt aamupalan etten pökrää... Pyörryin nimittäin viimeksi äippäpolilla ollessani... OLI NOLOA!!

Mukavaa päivää!!!

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 25+...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää!

Toivottavasti Dumlen supistelut eivät enää jatku Mulla ne ovat hellittäneet nyt aikalailla. Perjantai oli poikkeus.

Ihania masukuvia ollut taas esillä. Ja kukas se oli tehny ihanan isyyspakkauksen? Itekkin olen miettinyt sen tekoa, mut saattaa jäädä...

Mulla viikonloppu meni nopeasti Rovaniemellä. Matkat oli rankkoja... Perjantaina lähettiin aamulla ajelemaan ja käytiin Ikealla matkan varrella. En usko että vähään aikaan siihen puljuun mee. Oli sen verran raskas ostosreissu. Kaikki tuli hankittua mitä pitkin ja vähän muutakin. Mutta voi mun selkää ja jalkoja. Kyllä niitä särki. Muutenkin supisteli jonkin verran koko automatkan ajan. Autossa istuin yhteensä n 6 tuntia...

Muuten viiknloppu meni kivasti. Sunnuntaina tulin junalla pois ja taas istumista reilu 5 tuntia. Kyllä oli persaus eilen hellänä ja turvotusta enemmän ja vähemmän. Oli ihanaa tulla kotiin! Ikävää vaan kun mies ei ollu täällä, mutta perjantaina taas tulee. Sit ei oo enää kuin yks reissu Raumalle ja koulut on käyty!!!!

Näyttäs tulevan taas ihana päivä. Vois koittaa päivällä käydä pieni kävelylenkki tekemässä. Rovaniemellä oli muuten paikkapaikin vielä pikasen lunta jälellä pihoilla!!!!

Mutta nyt taidan jo alkaa pukemaan päälle ja aloittaa päivän touhut.

Uma81 23+3

Vierailija
4/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja!! Idiootti blondi on jo 3sti tuhonnut tekstinsä kun oon painanu kaikenlaisia linkkejä tässä välillä ja jostain syystä ne on aina auennu tähän ikkunaan! GRRRRR!!! Mulla oli kyl nimittäin toinen ikkuna silloin avoinna jolloin sen piti tulla siihen mutta hah!

No niin, nyt paljon pikaisemmin kun ne aikasemmat.. Eli Helsinki-Porvoo päivä oli ihana ja romanttinen! 3 kirkkoa, 2 museota, kauppatori ja 2 ravintolaa (suosittelen ravintola Timbaalia Porvoossa, nam) tuli käytyä läpi ja oli tosiaan aivan ihanaa! Tuollaiset on kyl niitä " rakastun uudelleen" päiviä kun tekee jotain arjesta poikkeavaa. Tosin aika usein mä normaali päivinäkin " rakastun uudelleen" . Näitä retkiä aiotaan jatkaa vauvan syntymän jälkeenkin! <3

Lauantaina oli kummipojan 1v synttärit. Kultaparka oli vaan tosi kovassa yskässä joten oli tällä kertaa herra auringon tilalla melko itkuinen päivänsankari. Nyt se tauti taisi sitten iskeä kummitätiinkin kun tuntuu että keuhkot räjähtävät.. On kyllä keuhkoputket kipeänä mullakin joten en yhtään ihmettele miksi se murunen itkeskeli!

Muitakin merkkipäiviä oli viikonloppuna eli meillä tuli miehen kanssa vuosi täyteen ensi tapaamisesta (26 pvä sit yhdessä vuosi) ja mulla tuli 4kk koskemattakaan tupakkaan. Virallisestihan mä lopetin jo vuoden vaihteessa tietämättä salamatkustajasta, mutta pari kertaa ehdin baarikeikalla polttamaan silloin tammikuussa.

Eli tänään taitaa olla sit tasan 4kk siitä plussatestistä! Siitä kyl tuntus olevan paljon paljon pidemmän aikaa!! Ja jälkikäteen ajatellen aika hassua että tajusin tosiaan vasta tossa vaiheessa tehdä testin, olihan mulla menkatkin jo kolmatta viikkoa myöhässä.. Toisaalta kokemusta on pettymyksistä sen verran että eipä sitä huvikseen viitsinyt enää testaillakaan!

Kihlis on ollut välillä tosi vilkas poika ja välillä taas hyvin hiljainen. Se pingispallo taitaa olla osuvin kuvaus, en nyt muista kuka sitä esimerkkiä käytti.. Helsinki päivänä pallo pyöri mun mahassani ees taas jatkuvasti ja sen jälkeen on taas ollu hiljaisempaa. Vain varovaisia muksautteluja. Mutta tosiaan Uspenskin katedraalissa tuli sellaiset kuperkeikat että mua jo nauratti haluaako poika mamman kääntyvän ortodoksiksi vai mitä ihmettä se siellä meuhuaa.. Saisi niitä liikkeitä enemmänkin tuntua, mutta se istukka vaimentaa joten ne mitkä tuntuu tuntuvat ja varmaan aika paljon jää tuntumatta.

Dumle, tsemppiä!!! Toivottavasti supparit on jo rauhoittuneet!!

Nyt mun tarvii jatkaa töitä!

Colatoffee ja Joululahja K-P 22+4

Vierailija
5/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pitkä viikonloppu takana ja paluu arkeen ja töihin tuntuu aika rankalta. Reippaasti olitte kirjoitelleet loppuviikon aikana, pikaisesti lukaisin pinot äsken läpi. Ja muutama ihana masukuvakin oli laitettu, mekin otettiin lauantaina oikeastaan ekat masukuvat kun 25 viikkoa tuli täyteen ja maha näyttää jo oikealta vauvamahalta, ei kovin iso kuitenkaan vielä.

Toivottavasti tosiaan Dumlen supistelut loppuu, vielä saisi vauva kelliä mahassa aikas pitkään kuitenkin!!

RakkausVauvako se oli isyyspakkauksen tehnyt, tosi kivalta kuulosti. Ehkä päädyn itse kuitenkin johonkin vähän pienimuotoisempaan. Jotkut kivat paidat olisi kiva hommata isille, tulevalle isoveljelle ja vauvalle. Onko jollain vinkkejä mistä näitä saisi tilattua, netissä taitaa olla useampiankin paikkoja..

Viikonloppuna tuli vietettyä tosi paljon aikaa ulkona, vene pestiin ja laitettiin vesille, pihaa tuli laitettua ja kävelyllä ja pyöräilemässä käytiin. Sainpa jopa ikkunatkin pestyä, ihanaa! Kukkapenkeissä kyykkiminen kyllä kostautui kun ei illalla enää meinannut sohvalta päästä ylös, selkä ei vaan enää moista kestä. Pakko kai myöntää itselleen, että ei vaan kykene samaan mihin kaksi vuotta sitten esikoisen odotusaikana, la oli silloin 27.5 ja sen jälkeenkin vielä multakasoissa tongin..

Töissä istuminen ei sentään vielä tunnu missään.

Pitänee lähteä syömään, nälkä onkin jo kaamea..

Jondeliini ja pikkuinen 25+2

Vierailija
6/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PippuriMammahan se olikin isyyspakkauksen tehnyt. Raskausajan dementia vaiva..

Vierailija
7/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan kertomaan, miten menee.

Huh huh, olipas hulinaa koko loppuviikko. Jossain välissä kerkesin teidän juttuja lukemaan mutta nyt luin loput. Musiikki- ja hääjuhlat meni hienosti, mitä nyt esikoinen reppana pelkäs taputuksia ja urkujen soittoa niin että parahti hirveään itkuun. Tokihan se siitä rauhoittui ja hääparikin sai sanottua Tahdon ihan ilman taustakuoroa meidän penkistä. :) Sitten me kyläiltiin muutenkin viikonloppuna ja laitettiin parvekkeelle kukat, näyttääpä taas niin sievältä!

Tänään alkoikin arki ihan rytinällä kun huomasin että esikoinen on kuumeessa. :( En voi olla ajattelematta että TAAS!! Ihme juttu kun jatkuvasti tuntuu jotain pukkaavan. Ehkä tähän pitää vain pienen kanssa tottua, eikös se oo tosi yleistä että pienet sairastaa millon mitäkin taudinpoikasta. Sit mietin sitäkin että liekö osasyynä se että imetyksestä jouduttiin luopumaan kun poika oli 6kk. En tiedä enkä aio siitä syyllisyyttä kantaa, mutta kiva ois jos tämän kakkosen kanssa selvittäis pidemmälle! :)

Mun masussa on meno hyvin vaihtelevaa. Välillä pieni riehuu niin että melkeinpä sattuu, ja tuntuu suorastaan epämiellyttävältä. Sit on hiljasia päiviä tai semmosta kivaa rauhallista liikehdintää. Huvittavalta tuntuu se, kun vauvan pää ja peppu on ihan selvästi eri puolilla masua ja molemmilla puolilla vilske käy. Taitaa heilua pään ja pepun lisäksi nyrkit ja jalat ahkeraan.

Toivottavasti Dumle tulee pian sanomaan että kaikki on hyvin! Aika pienet viikothan tässä kuitenkin vielä on... Jos oikein muistan niin Dumlekin taitaa olla niitä loppukuun odottajia kuten minäkin. Vielä sais vipeltäjät pysyä masussa vaikka ja kuinka! Mä oon ollu pari vuotta sitten työharjottelussa vastasyntyneiden teholla, siellähän noita keskosia tuli hoidettua... Enkä kyllä omaani haluais sinne, vaikka kuinka nykytekniikalla tehdään ihmeitä.

Olikos se Rakkausvauva jolla seksielämä kukoistaa? Ootte te aikamoisia! :) Meilläkin on vähän vaihtelevaa sillä saralla. Välillä on halut huipussaan ja välillä menee melkein viikko ettei oikein ees ajattele asiaa. Luojan kiitos kaikkeen voi suhtautua huumorilla myös sängyssä! Eilen halusin pitkästä aikaa kokeilla yhtä vähemmän käytettyä asentoa, ja nauruksihan se meni kun maha olikin niin iso jo etten mitenkään kyennyt siihen hommaan. Ihan ku oisin pallon päällä pyöriny! :D No, mielikuvitusta vain kehiin taas niin homma luistaa. :)

Colatoffee, hienoa että teidän turistipäivä onnistu! Kannustan kyllä kovasti jatkamaan noita juttuja sit vauvankin kanssa, ihan niinku sanoit että aiotte. Se vaatii vähän enemmän suunnittelua ja muuta, mutta varsinkin yhden lapsen kanssa onnistuu. Me käytiin esikoisen kanssa just viime syksynä Porvoota ihastelemassa, poika oli sillon 2kk ja hyvin sujui vaikka meillä oli ajomatkaa reilusti. Sää oli ihana ja kaikki oli ihanaa. Nyt vain harmittaa, ettei käyty tuossa ravintolassa mitä mainostit, ei oltu kuultukaan moisesta! Pitäiskö lähtee uudestaan?! :)

Onko jollain pohjoisemmassa asuvalla vinkkejä, mihin kannattais suunnata Torniosta? Me aiotaan juhannuksena sukulaisten juhliin Tornioon, ja aateltiin että sieltä voitas jatkaa joku reissu johonkin. Ruotsin vai Suomen puolelle, en tiiä. Tekis mieli johonkin päin Lappia, ku en oo siellä käyny muutaku ihan pienenä. Toisaalta meitä himottais lähtee miehen kesälomalla myös Tallinnaan ja sieltä autolla Vilnaan. Saa nähdä mihin riittää aika ja rahat ja voimat.

Nyt voisin mennä syömään kun poikarukka nukkuu vielä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Kirahviina ja pikkusisko 22+4 (hih, mitä jos se onkin poika? me ollaan koko ajan puhuttu pikkusiskosta)

Vierailija
8/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dumlelle jaksamisia! Itekkin makasin eilen sohvalla puhelin kädessä et koskahan lähdetään. Oltiin eilen tytön kanssa ulkona, kun yht´äkkiä tuli niin kauhea supistus et ei pystyny liikkumaan ollenkaan. Kun pääsin sisälle, tuli toinen kova ja tuntu et henki loppuu samalla ( ja mies oli 60 km päässä kalassa...) Toista tuntia sattu ja kävelläkin piti jalat leveästi harallaan kun tuntu niin pahalta, mut pikkuhiljaa alkoi helpottamaan!!!!

Ja voi näitä tunnemyrskyjä.....ei tiedä pitäskö itkeä vai nauraa.....mies oli tuossa saunaillassa, ei siinä mitään, mut olivat menneet tanssiravintolaan jatkoille ja myönsi tanssineensa useammankin tanssin ja siitähän vedin herneet kun mun kanssa on suostunu tanssimaan 6 vuoden aikana varmaan 5 krt yhteensä ja kun huomasin et sormuskin roikkui avainnipussa.....tosin, se sormus on roikkunu siinä melkein 6 vuotta, mut sitähän ei tässä kohdin lasketa.......voi sitä mökötystä ja marttyyrileikkiä mitä sain aikaisiksi......huh, huh, mitäköhän seuraavaksi.....

mutta aurinko paistaa ulkona ja ihanan lämmintäkin alkaa olla!!!!! Ei kun ulos nauttimaan!

maitohamsteri ja kirppu 24 + 5

Vierailija
9/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi se muistuttaa hyvin mieliin mitä se onkaan olla raskaana sitten keski-kesän helteillä *ups*

PippuriMamma oli väsännyt jo isyyspakkauksen, hyvältä vaikutti! Minäkin ajattelin jotain väsätä, mutta ehkä vähän pienempi muotoista; noita paitoja, juomisia yms. Jotain tarpeellistakin vois laittaa, ehkä vaippoja, tuttipullo tmv.

Sänkyrintamalla meillä elämä on hyvin vaihtelevaa! Osaksi ihan miehen töistä johtuen (yöhoitaja ja ambulanssikuski).. Mutta ihan sillä tavalla molempia tyydyttävää kuitenkin :) Eikös se ole tärkeintä? Ja hellimisiä aika paljon entiseen verrattuna enempi.

Colatoffee oli viettänyt ihanan romanttisia huuman hetkiä :P Kuulosti mahtavalta!

Kirahviinalle vielä tosta lasten sairastelusta, että usein tuntuu vaikuttavan paljolti se onko kotihoidossa vai ei! Tietenkin päiväkodissa saa helpommin pöpöt itseensä. Meillä on käynyt onni, ettei typy ole paljoa sairastellut; flunssat ja vatsataudit kyllä kiertää välillä. Mutta hyvin vähän.

Täällä olo suppareiden ja muiden vaivojen osalta ihan ok ollut tänään. Tosin vähäinen unimäärä verottaa.. Oli kyllä jännä tapaus se eilinen. Koko alkuillan oli sellanen olo et supistelee sillon tällön ja vähän joutuu ankkamaisesti kävelemään tai jotain. Mut sit vasta kun pääsin sänkyyn alko tulla ihan tosissaan kipeitä, hengityksen salpaavia supistuksia. Onneks tosiaan ei oo enää supistellu ja töissä otin tietenkin varmuuden vuoks aika hissukseen. En soitellu neuvolaankaan, tuntuu et se th hötkyää vielä enemmän kun minä, niin en kaipaa sitä nyt ;)

Jeps, tyttö ei malta odottaa että pääsee pyöräilee! Joten palaillaan taas paremmalla ajalla :)

Vierailija
10/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään Cacciatoren 3D-ultrassa. Oli taas sykähdyttävä kokemus, vaikka oli jo kolmas kerta. On se vaan aina yhtä ihanaa nähdä, miten siellä kohdussa on ihan oikea vauva, pyöreinen poskineen ja nöpönenineen...:)

Kaikki oli kunnossa eikä mitään hälyyttävää löytynyt. Vauvan paino oli tänään (rv24+4) 715 g ja syntymäpainoksi Bruno arvioi 3.5-3,6 kg. Nyt vaikuttaisi, että tulossa on hieman pienempikokoinen vauva kuin kaksi edellistä, ainakin edellisillä kerroilla painoarviot menivät ihan nappiin, joten miksei tälläkin kerroilla. Ja minua ei haittaa yhtään, jos paino jää alle 4-kilon, itseasiassa tuo 3,5 kiloa olisi aika ihanteellinen...:)

Tämä vauveli antoi ottaa itsestään tosi hienoja kasvokuvia, isäkin tuumasi, että " kyllä tuon omakseen tunnistaa" . Ihan lopussa vasta kaveri kyllästyi, otti molemmilla käsillä varpaista kiinni ja veti jalan naaman eteen. Vaikka kyllä sitä jalkapohjaakin katseli, oli oikein söpöt varpaat.:)

Sukupuolen sain tietää, mutta mies ei halunnut, joten hänelle ei sitä kerrottu. Vaikka kyllä minusta sen sukupuolen näki jo vauvelin naamasta, ei edes tarvinnut jalkoväliin kurkistella... Mieskin kyllä totesi, että " erinäköinen tämä on kuin ne kaksi edellistä" , joten voi olla, että hänkin jo aavistelee...

Oma olo ei todellakaan ole kevyt eikä energinen vaan mieluummin tuntuu siltä, että jaloissa olisi lyijypainot. ..Painoa on tullut jo 10 kg lähtöpainoon, ja vielä toinen samanmoinen vähintään tulee, jos/kun kaikki menee samalla tavalla kuin aikaisemmilla kerroilla. Vatsa kasvaa tasaisesti yläkäyrällä, sf-mitta oli viime viikolla 24 cm, joten heinä-elokuussa on varmaan tosi hauskaa mennä lasten kanssa muumimaailmaan ja muihin kesähuvituksiin...

Vierailija
11/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahauduin koneelle.. Raskas päivä takana..

Nyt sitten kevennetään hieman tuota mun " työtaakkaa" ja laiteltiin uuteen uskoon työvuoro listaa.. Ilmeisesti eilisestä(?) pihalla " riehumisesta" johtuen, tänään aamulla oli pienen pientä vuotoa.. Edellisessä raskaudessa myös sama juttu näillä viikoilla, kun kohtu kasvaa(venyy ja paukkuu).. Neuvolaan jo hätäpäissäni infosin tilannetta, jota nyt seurataan pari päivää.. Ensi maanantaina lekuri, jossa näkee, onko jotain muutoksia tapahtunut. Jos sitä ennen jotain ongelmaa, lisää vuotoa tai suppareita (kivuttomia sellaisia on päivittäin), on mentävä polille pyörähtämään..

Mutta niin vaan melkein itku " kokeneenkin" odottajan silmään tuli, kun huomasi tuon aamuisen.. Pitää vaan nyt ottaa rauhallisesti..

Olipas omanapainen juttu..

Palailen taas..

Vierailija
12/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi dumplen supistukset menivät ohitse ja nyt taas " normaali" olotila. Vielä ei ole aika meidän kenenkään päätyä synnärille, vaikkakin vauvan mahdollisuudet säilyä hengissä parenevat koko ajan.

Myös minä olen hoitanut pieniä keskosia lastenosastolla.

Golatofeen viikonloppu kuulosti ihanalta! Itse huomaan, että liian vähän tulee otettua sitä aikaa parisuhteelle ja se jos joku olisi tärkeätä. Meillä kun nuo tytöt ovat jo isoja, niin pärjäävät hetken aikaa ihan kahdestaan. Harvoin tulee hyödynnettyä tilaisuutta. Viimeksi pari kuukautta sitten käytiin miehen kanssa leffassa ja syömässä kahdestaan. Tytöt olivat keskenään kotona ja olivat erittäin pettyneitä, kun tultiin kotiin jo aivan liian aikaisin :). Sain tästä kimmokkeen järkätä miehelle ja mulle kahdenkeskisen viikonlopun Tallinnaan kesäkuussa, silloin tytöt tosin menee isovanhemmille " hoitoon" .

Rakkauvauvan masu kuvat olivat niinikään tosi hienoja! Et sä varmasti naamastakaan miltään Mervi Tapolalta näytä :). Itsekritiikki on välillä aika ankaraa itse kullakin...

Pippurimamman isyyspakkaus näytti ja vaikutti hauskalta. Voipi olla, että yllätän oman mieheni jollakin tuon tyyppisellä ratkaisulla, mutta hieman lähempänä h-hetkeä.

Kukas se olikaan käynyt Brunon luona femedessa? sparven? Kuvaukset tapahtumista vastasivat aika lailla omia kokemuksia reilu kolme viikkoa sitten, kun oltiin samassa paikassa 4D ultrassa. Hitsi, kun himoittaisi mennä uudestaan. Meillä neiti näytti muistuttavan isosiskojaan kovasti, samanlainen töpselinenä oli kuin siskoillaan ja äidillään.

Piiu, kiva kun pääsit valitsemaan synnytyspaikan. Kai se olisi ollut itsellekin mahdollista, mutta kun on ihan hyvät kokemukset tästä oman kaupungin synnäristä, niin mitäpä sitä vaihtamaan. On miehellä ja lapsilla sitten lyhyt matka katsomaan mua ja vauvaa. Mulla tehdään sektio, joten hieman pitempään olen sairaalassa. Käytkö usein täällä kotikaupungissasi, jospa joskus sut jostakin bongaisin...?

Kirahviinalle jaksamisia sairaan lapsen kanssa!

Takana työntäyteinen viikonloppu, pari iltavuoroa ja yksi aamuvuoro. Kylläpä jo tuntuu töissä-olo raskaalta. Työkaveri sanoi, että huokailen välillä samalla tavalla kuin 11 tuntisen yövuoron jälkeen aamuisin. Se kai kertoo paljon mun tämän hetkisestä tilasta. Energiaa ei yksinkertaisesti ole enää paljoakaan jäljellä, ainakaan ammennettavaksi töissä. Kotona taas jaksaa vaikka mitä, kun voi välillä nukkua päikkärit, jos siltä tuntuu...Lomaa siis odotellaan, mullakin se on reilu kuukauden kuluttua edessä, mutta menen listan kerraallaan eteenpäin ja pyydän tarvittaessa sairaslomaa jo aikaisemmin.

No, se siitä marinasta...

Nyt vapaapäivällä kävin ystävän kanssa kahvilla ja päädyin lopulta shoppailemaan itselleni kesävaatteita niin Benettonilta kuin myös Lindexiltä. Mukaan tarttui mamma bikinit, farkkuhaalari-hame, pari toppia ja t-paitaa. Rinnat ovat niin paisuneet, että oli pakko myös ostaa isommat rintaliivit ja juhlia varten myös mamma sukkahousut. Kalliiksi tuli, mutta en aio säkkiinkään pukeutua kesällä. Vauvalle ja tytöille en ihme kyllä tällä kertaa ostanut mitään. Kerrankin näin päin :)

Tässäpä tätä taas. Nyt syömään...

Haikarapolska ja neiti masukki 25 tasan

Vierailija
13/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ole huvittanut yhtään mikään, väsyttääkin. Tyttö kiekui eilen illalla vielä kymmenen aikaan, äiti ja isi olisivat jo nukkuneet. Ja yöllä heräsi monta kertaa, joten aamulla kun kuuden aikaa nostin ylös niin oli koko porukka väsynyttä. Töissä hoitelin lähinnä omia hommia, hyi minua! Tuli ostettua netistä Gracon autobaby kaukalo, työkaveri oli sen hakenutkin jo joten ei tullut edes toimituskuluja. Tosin joudun kuulemma sen miespuolisen kollegan kenkiä nuolemaan kesään asti. Onneksi en sentään muita paikkoja ja kesähän täällä Espoossa jo oli melkein tänään, hih!

Yritin tehdä listaa mitä vielä uupuu, jotta voin sitten pikkuhiljaa ne haalia kasaan. Kesän aion rauhoittaa sitten alemyynneille ja vaateostoksille.

Huomenna on treffit Teutonian hoitolaukun myyjän kanssa ja samalla taitaapi tulla sadesuojaa ja hyttysverkkoa. Meikäläisen pikkuhiljaa taitaapi olla aika rytinällä näin äkkiä ajatellen :)

Lisälaatikostotkin vaatteille ja tavaroille haetaan jo tällä viikolla, tätä tahtia kun tätä roinaa näyttää jo kertyvän..

Torstaina pääsen syömään hyvin Areenalle ja katsomaan sen jälkeen Mamma Mia revyytä. Ensi viikollakin on hohtokeilausta ja sen jälkeen ruokailua, joten kaikkea kivaakin tiedossa. Ja painoa saa kyllä minun puolestani tullakin, oma vaaka näytti viime perjantaina +2,6 kg enemmän kuin ennen eli kait aika vähän näihin viikkoihin nähden kun olin ihan normaalipainoinen.

Nyt tytön kanssa suihkuun, että päästään pois ennen kuin Ugly Betty alkaa.

Huomiseksi onkin luvattu sadetta ja ensi viikoksi kuulemma johonkin länsi-rannikolle jo 29 astetta. Tästäköhän tämä meidän " piinakesämme" lähtee:)

T: Typykkä ja Hermanni pian 23 vkoa

Vierailija
14/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea teidän kuulumiset tänään :) Vaikkakin heti alkuun oli dumlella ikävämpiä uutisia, onneksi supparit kuitenkin loppuneet!

Ihanan paketin olit miehellesi tehnyt Pippurimamma :) JA tosi aktiivista teillä kyllä kuulostaa olevan! Itse en edes kehtaa mainita kuinka hiljaista meillä on sillä saralla.... Mutta niin se on ollut joka kerta raskaana ollessa, miehellä ei vaan jotenkin haluta. Itsellä kyllä nyt kun ei enää niin paljoa väsytä!! No, kyllä se asia siitä sitten ajallaan korjaantuu :)

Colatoffeella tosiaan oli ollut kiva viikonloppu, tahtoo itsekkin joskus :)

Kaikille oikein paljon jaksuja, joilla nyt vielä väsy painaa!!! TAi muuten ei ole niin kivaa. HAleja kovasti =)

Minäkin kävin tänään muutaman uuden äippävaatteen ostamassa, niitä ei oikein kerralla raski montaa ostaa kun ovat niin kalliita!!

Rintsikoita pitäis kanssa ostaa kun tuo varustus turpoaa ihan järkyttävää tahtia :/ Ihme juttu sekin.

Vauva oli eilen illalla tosi hiljainen ja säikähdin tosissaan että mikäs on kun ei liiku vaikka kuinka tönin!! Tänään kuitenkin liikkunut vilkkaasti =)

Jepulis, pitänee lähteä kohta pesulle viemään tyttöjä. Mukavaa viikkoa kaikille :)

outsa ja masu rv 21+1

Vierailija
15/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui,miten säikähdytti noi dumlen suipistelut:I

Onneksi ainakin nyt sitten kaikki normaalisti!!

Itsellänikin outo yö takana en nimittäin nukkunut MINUUTTIAKAAN:(((Olipas mukava lähteä aamulla töihin.

Sänkyyn mentiin joskus puoli 11 ja joskus kahdelta ajattelin että että ehkäpä kohta nukahdan...kunnes mieheni lapsukainen heräsi ja tuli sänkyymme kun pelkäsi pimeää.siitä havahduin sitten kokonaan hereille ja kelloa katselin 4,puol 6 ja sitten seiskalta se sitten pirahtikin soimaan.Vauveli oli kanssa tosi paljon yöllä hereillä.Aamulla olin niin huonotuulinen etten halunnut keskustella kenenkään kanssa:=o

Tänään nukkumaan heti salkkareiden jälkeen!!!

Oon tässä miettinyt että aikookohan vauveli pitää äityliä paljonkin hereillä kun muutenkin sitä on niin herkkäuninen ja ramppailee yösin vessassa tiuhaan tahtiin,,eikös se oli sitä totuttelua yöllisiin heräilyihin(?)

Se äitiys siis isyyspakkaus näytti kivalta:)

Mä näin jossain mainoksen siitä " oikeesta" isyyspakkauksesta ja mietin että sellainen olisikin tosi kiva juttu mutta se virallinen ei kyllä säväyttänyt.Mun miehen pakkauksessa pitää olla kunnon wiskiä ja Monte christo-sikari ainakin,hajulukko on kans hyvä,ja joku ISKÄ-paita,korvatulpat,tumma lager.....

Petipuuhista oli keskustelua ym..

Mä taidan jatkaa rupattelua huomenna jos vaikka päävähän toimisi..(epätodenmukaista mutta ....)

Kuullaan ja hyvää yötä:)

Vierailija
16/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo hieman parempi fiilis kun hetken levännyt sohvan nurkassa ja pyörähtänyt pihalla ympäristöä ihmetellen.. Keräsinpäs muutaman kielon tuosta piharinteestä maljakkoon.. Ihana tuoksu!

Haikarapolska.. juuri tänään kävin " teidän nurkilla" tänään keskimmäisen tytön kanssa kampaajalla. Tulee siellä muutenkin välillä käytyä.. Vähintäänkin parin viikon välein.Hokasin, että olemme myös suurin piirtein samalla alalla töissä. =)

Voi Dumle! Toivottavasti loppuvat tyystin nuo supparit! Otahan rauhaksiin. Vaan eipä aina sekään auta, mutta pidetään kädet ja jalat ristissä. =)

Huomenna vapaata, otan sen " neuvolan tätin" ohjeiden mukaan rauhallisesti..

Ihanaa kun vauva ilmoittelee alati olemassa olostaan, ei tarvitse ainakaan sen suhteen stressailla.

Se isyyspakkaus oli mukava, jos saan aikaiseksi, kehittelen meidänkin isukille sellaisen.. Tuntuu vaan , että niin kovasti kaikennäköistä touhua.. Nytkin elelemme remontin keskellä.. Eteinen ja keskikerroksen wc päivittämisen alla.

Piiu ja 007 rv 26+3 (Onkohan noin viikot..?)

Vierailija
17/28 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. Tekstit katoaa multa jatkuvasti. Painelen vissiin tämän läppärin hiirtä vahingossa ja aina kirjoitukset katoaa. Pöh.

Oltiin viikonloppu vanhempieni luona iloisessa itä-suomessa. Ei tykkää minun kroppa yli neljä tuntia kestävistä autoiluista. Vieläkin on pylly puuduksissa. Kuinkahan käy kesälomareissujen?

Olisi tehnyt mieli kommentoida vaikka mitä mutta nyt en jaksa. Supisteleville jaksua! Tosi kurjaa. Itsellänikin on ollut nyt muutamia vatsan kovaksi menemisiä. Ei onneksi kipeitä. Toisaalta hyvä että vähän harjottellee. Jospa ei tulisi maraton synnytystä tällä kertaa.

Luin äidin valion lehdestä juttu frantsilan yrteistä. Yrttitietäjä siinä sanoi että persiljalla on nestettä poistava vaikutus. Eli persiljan kylvöön. Jos tulee kuuma kesä sitä tarvitaan varmasti. Toinen poppakonsti jonka tiedän liittyy närästykseen. Itse hoitelin nykyisen nuorimman odotuksen aikaista närästystä perunavedellä. Eli kuoritaan raaka peruna ja raastetaan se ja raaste laitetaan vetteen ja annetaan lillua jonkin aikaa. Sitten juodaan se kamalan makuinen ja näköinen vesi. Tärkkelys jotenkin neutraloi närästystä. Saman voi kokeilla myös perunajauho-vesi seoksella. Raakaa perunaa voi myös syödä närästykseen. Ainakin hiukan auttoi minua nämä peruna viritykset.

Nyt loppuu virta multa!

terv peikkoäet ja turkulainen 21+2

Vierailija
18/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kiukuteltu alati kipeytyvän pakaran kanssa. Välillä on parempi ja välillä kävelykin tekee tiukkaa. Ilmeisesti vauva painaa juuri sopivasti johonkin hermoon. Itse epäilin sitä issias vaivaksi mutta pari lääkäriä on todennut sen johtuvan vain paikkojen löystymisestä. No, eilen kävin vielä yhdellä lääkärillä ja se oli sitkeästi sitä mieltä että mulla on selkä kipeä. Perkule kun selässä ei ole mitään vikaa ku vaiva on selvästi oikeastaa lonkkamaljassa tms. Mutta ei se selässä ole.

Buranaa vaan tarjoavat ja fysioterapiaa. Buranasta ei liiemmin ole apua ollut, lepo ja lämmin auttaa parhaiten. Pari hyvää venyttelyvinkkiä sain fyssasta mutta ei musta ollut vaivan arvoista. Kaiken lisäksi eivät sitten kirjoita sairaslomaa kun pienissä patkissä. Ja joka kerta kun varaan ajan uudestaan lekuriin niin on ollut eri lääkäri ja taas saa selittää ummet ja lammet. Ekaks olin neljä päivää, sit sain kaksi viikkoa ja nyt vielä viikon sairaslomalla. Tylsintä tässä on se että tiedän että ei mee ohi joten on turha kuvitella menevänsä töihin. Kahdesta edellisestä lapsesta oli sama juttu ja meni ohi vasta kun tenava oli ulkona.

Ja sitten muihin aiheisiin:)

Dumlelle ja muillekin jaksamista suppareiden kanssa. Mulla on ekat supparit tulleet aina vasta sitten kun on synnärille tarvinnut lähteä joten ei kokemusta siitä saralta.

Jollain oli leikkimökkiprojetki meneillään, meillä on pojilla mun vanha pappan rakentama mökki. Sinne olis tarkoitus kesällä rakennella keittiösysteemiä ja vähän seiniä katsoa mitä niille voisi tehdä. Ulkopuolikin kaipaa pesua ja maalia.

Kotona meillä jatkuu makuuhuoneremontti, hitaasti mutta hitaasti. Viikonloppuna levytettiin yks seinä, eilen saumasin ja tasoittelin, tänään olis edessä hionta ja uus tasoituskerros ja sitten pohja maali päälle. Jos sitten jatkaisi seuraavaan seinään. TEhdään seinä kerrallaan niin ei tartte kun huonekaluja siirrellä siellä huoneessa eikä roudata niitä kokonaan pois.

Vauvali liikkuu ahkerasti. Kivan tuntuista. Vähän kateellisena olen lueskellut teidän 3 ja 4D ultarjuttuja. Täällä ei sellaista ole ollenkaan ja lisäksi maksaa sen verran ettei just nyt ole budjetissa ylimääräistä.

Mutta nyt pyykinlevitykseen.

minttupipsa kera mölliäisen rv 24+1

Vierailija
19/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti dumlella nuo supistukset nyt aivan tyystin jää pois. Masuasukkiemme on vielä jonkun aikaa oltava alivuokralaisena, vaikka vuokraa ei kauheesti rahan muodossa ole näkynytkään... :) Saamme sen vuokran sitten jälkikäteen.

Plikan kävin viemässä hoitoon ja itse vähän siivouspuuhiin. Meillä satanut yöllä aika reippaasti, koska piha lainehti vedestä. Tuoksu oli aivan mahtava! Levitin eilen vähän kevätlannotetta marjapuskiin ja vadelmiin, eli hyvä, että satoi. Kukkapenkkiä rakentelin eilen ja sain sen sitten vihdoin kuntoonkin. No, asukki ei kovastikkaan tykännyt. Supisteli aikalailla, mutta sitten vaan otettiin rauhallisesti loppu ilta ja taputin tahtia miehelle kun laittoi leikkimökkiin ovea... ;D Pesin muuten jo mattoja viikonloppuna ja nyt on jo ekat matot kuivat!!! :)

Masussa on hiljasta, mutta elämää enemmän, kuin viime viikolla. On kai löytänyt paremman asennon ja muksii sisuskaluja.

Lauantaina pitäisi mennä käymään Porissa, kun kaverin tyttö täyttäää 4v. Ajattelinpa sitten samalla käydä Lindexissä kattomassa jotain mekkoa kesäksi. Mitäs, te jotka olette käyneet... Onko minkä hintanen paikka äippävaatteitten suhteen ja onko siellä mitään? Kannattaako siis mennä. H&M ei ainakaan netissä tunnu olevan mitään. No en ole nyt koneella päässytkään sinne, en tiedä missä jumittaa. Pitää kai kokeilla joltain muulta koneelta jos vika onkin meidän koneessa.

Aurinko siis paistaa. Taidan tästä mennä käymään kaupassa ja sitten pihalle, kun pikkusen ilma tuosta lämpiää...

Aurinkoista päivää!! Koittakaahan nauttia vielä vilpoisista päivistä jos ensi viikolla lämpiää. Hienoahan se on, kun lämpiää, mutta voipi olla tukalaa... :)

vm78 ja iiro rv 26+5

Vierailija
20/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun sataa!! Mä kyllä tykkään tuollaisesta raikkaasta sadesäästä, kunhan vaan aurinkokin välillä paistaa! Eilen autossa saikin jo pientä vinkkiä tulevan kesän tuskaisesta olosta.. Pitää varmaan ottaa miehen auto käyttöön siinä vaiheessa kun kunnon helteet alkaa kun siinä sentään on ilmastointi.

Jotenkin on ihan hirveän nuupahtanut olo.. Mä tosin olen kyllä kipeäkin, keuhkoputket on tosi kipeät ja kurkkuunkin sattuu. Blaah! En todellakaan ala kyllä tälläisen takia saikkua hakemaan ellei tämä sit pahene, mutta vähän on ankeahko olo. Mutta onneksi on tosiaan vähän viileämpi päivä niin ei lisäksi ole tuskaisen kuuma!

Rakkausvauvako se vertaili itseään Merviin? =) Noi sun kommentit kuulostaa kyllä välillä niin täysin sekapäisiltä, siis aivan kuin mun suusta =) Myös mä olen katsellut peiliin kun siellä tuntuu välillä kurkkaavan Mervi, välillä siellä on Duudsonien Jarppi (ilman partaa) ja välillä sit jalkapallo jolla on silmät =).. Tosin mun on kyl pakko sanoa että ei mulla taida naama sentään turvoksissa olla vaan läski. Meillä tästä tulee kiistaa lähinnä sen takia et mun mies vaan hymähtää tai ei vaivaudu sanomaan senkään vertaa. No, minähän vedän heti herneet nenään tyyliin jaaha, sä siis olet tosiaan sitä mieltä. =) Hän kun ei viitsi edes kuulemma kommentoida noin tyhmiin juttuihin.. Moukka (taas) =). Se pöljä kun kuuluu siihen ärsyttävään miesryhmään joka on sitä mieltä että miksi toistella itsestään selvyyksiä.. Hitto, ei mulle oo kovin itsestään selvää että mä olen sen mielestä kaunis tällä hetkellä kun peilistä tosiaan tuijottaa Mervi joka on (varmaan) jo alkuperäistäkin paksumpi! Heh, no vitsiähän tää suureksi osaksi on, mutta kyl sitä välillä oikein naurattaa miten paljon voi ulkonäkö muuttua muutamassa kuukaudessa! Katselin just meidän kihlajaiskuvia joululta ja on melkein vaikea uskoa et se laiheliini olen tosiaan mä! No, vauvastahan tää kaikki johtuu, osittain välittömästi osittain välillisesti. Joten ei muuta kun ettepäin siihen saakka kun muru on sylissä ja sen jälkeen tää mamma alkaakin painoa vartioimaan!

Sormet on turvonnu ihan hirveiksi. Ne alkaa jo oleen kipeät tai lähinnä jäykät.. Tarvis kai alkaa käyttämään niitä rannetukia ihan ympäri vuorokauden, ne sentään helpottaa.

Toivottavasti Dumlella on supparit pysyny poissa ja että Piiu@ oot kans saanut nyt levätä ja vuoto on loppunu!

Olis kyl ihana mennä siihen 4d tai 3d ultraan, mut jotenkin se tuntuu turhalta kun Kihlis sitä jalkoväliäänkin esitteli niin komiasti rakenneultrassa..

Hassua että välillä ne vauvan liikkeet kutittaa ihan tajuttomasti! Mä oon kyllä tosi kutitusherkkä joten saattaa olla että kun vauva pääsee huiskimaan vielä ylemmäs mä oon välillä ihan hervottomana..

Pippurimamma: ihana isyyspakkaus!! Mä meinaan kans alkaa pikkuhiljaa väsäileen jotain vastaavaa.. Mistä sä ostit/tilasit ne paidat?

Mun piti viel muutakin kommentoida mutta en tietenkä muista taas enempää..

Joten ei muuta kun töiden pariin. Kivaa tiistaita kaikille!

Colis ja Kihlis (jotenkin tuo Kihlis on nyt vakiintunu työnimeksi) 22+5