Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ENSIKOT vko 7 (11.2-17.2.2008) **

11.02.2008 |

Huomenta ja hyvää viikkoa kaikille enskoille :)

Tässä viime viikon turinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12361816&p=3&tmo…

-Sara-Maria-

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon pinossa oli puhetta Meille tuli vauva -sarjasta. Minäkin tykkään katsoa sitä, sattui kyllä tosi kätevästi vauva-aiheinen päiväsarja äitiyslomalle. Juuri loppuikin tuo tämän päivän jakso.

Sara-Maria olet vieläkin täällä uutta pinoa aloittelemassa. Jokohan tällä viikolla tulee lähtö?

Mietit kantoliinan tai -repun hankintaa. Minä sain vauva-lehteä tilatessa ilmaiseksi sidottavan liinan ja löysin kipparilta edullisesti rengasliinan. Ajattelin kokeilla ja jos tuntuu hankalta ja unohtuu kaapin perälle, niin ei ollut kallis investointi kuitenkaan. Tällä hetkellä ilman oikeaa kokemusta tuo rengasliina kyllä vaikuttaa huomattavasti kätevämmältä. Sitä Ergo-reppua on kyllä monet kehuneet, mutta itse taas en sitä vielä raaski ostaa, kun kokeilen ensin noita olemassa olevia.

Weera: Ehditkö hakea pakkauksen postista ja antaa miehelle oman viikonlopun aikaan? Mitä tykkäsit ja mitä mies tykkäsi? Musta etenkin se vihreä-valkoraidallinen paita vihreiden housujen kanssa on tosi kiva, samoin vaaleat toppavatteet.

Aurelia: Kylläpä sait tosi kivan lahjan. Voisikin käydä katsomassa, josko tuota kirjaa löytyisi kirjastosta. Mun mies sai mun isältä joululahjaksi Isyyspakkaus -kirjan, jonka juuri luin, ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille! Sen on kirjoittanut toimittaja ja kaksosten isä eli ei kasvatus- tai hoitoalan ammattilainen, mutta sisältää paljon käytännön elämässä hyviksi havaittuja vinkkejä, vertaistukea ja erityisesti se on tosi hauskasti kirjoitettu. Ja saa samalla myös miehen näkökulmaa asioihin.

Saikku: Oli varmasti kiva nähdä pikkuinen pitkästä aikaa. Mulla oli rakenneultrassa ihan sama juttu, että lääkäri kovasti ihmetteli, että etkö tosissaan tunne liikkeitä, kun on niin virkeä kaveri. Ei mennytkään montaa päivää, kun mylläys alkoi tuntua J

Sitten omaa napaa: Meillä kävi perjantaina flunssassa oleva kaveri. Viikonloppuna vielä uitiin ja siivottiin ja nyt olen kipeänä. Kurkku kipeä, yskä, nuha ja kuume nousee. Tänään on neuvola, joten voin ottaa tämän flunssankin puheeksi. Ei kai tässä muuta kun teetä ja lepäilyä.. Justus onneksi mylläilee masussa entiseen malliin. Välillä kun oikein pysähtyy miettimään, tuntuu ihan hassulta, että siellä on tosiaan melkein vastasyntyneen kokoinen pikku ihminen, jolla saattaa olla jo hiuksetkin ja kynnet ja kaikki oikeilla paikoillaan.

Mama & Justus 37+0

Vierailija
2/32 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Maria tosiaan ahkerana vielä avannut pinon. Kovasti me sun puolesta jo jännitetään :)

Toivottavasti Mama paranet pian! Ota rauhallisesti ja lepäile vaan. Sitä aina itsekin ihmettelen, että yhtenä päivänä vauva täysin arvoituksena vatsassa ja seuraavana sylissä, niin valmiina. Voi, kun kuluisi aika äkkiä, että näkisi sen omankin pikkuisen..

Täällä voidaan aika hyvin. Ei juuri ole enää supistellut kun oon malttanut levätä rankemmista hommista. Rauhallisia, lyhyehköjä lenkkejäkin pystynyt hyvin koirien kanssa tekemään. Pääsisi tässä nyt viikoissa vaan eteenpäin niin ehkä sitä itsellekkin tulisi vähän enemmän toleranssia tuollaisiin kovetteluihin ja kivuttomiin supisteluihin. Nyt ne vielä pakkaa huolestuttamaan niin kovin.

Hankintoja olen kovasti suunnitellut, mutten vielä ostanut mitään, en edes ensimmäistäkään vaatekappaletta. Äiti lupasi ostaa vauvansängyn ja sitterin, kiva että saadaan vähän helpotusta rahanmenoon. Turvakaukalo saadaan ja kantoreppukin " perintönä" ja vaunut oonkin koko ajan halunnut ostaa uutena. Että ehtiihän niitä hankkimaan tässä kevään mittaan..

Mukavaa alkuviikkoa kaikille! Fiiu h 18+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mama: Juu, viikonlopuksi sain äitiyspakkauksen haettua. Tuli useamman kerran laatikon sisältöä tutkailtua viikonlopun aikana, oli se sen verran hieno. Minäkin muuten ihastuin juuri niihin vihreen sävyisiin vaatteisiin. Tuntui erityiseltä päästä penkomaan omaa pakkausta, kun aiemmin on ihaillut sisarusten ja kavereiden pakkauksia ja haaveillut omasta, on se omanlainen ¿merkkipaalu¿ tämän odotuksen aikana. Mieskin oli tohkeissaan siitä, meni kyllä ihan hiljaiseksi niiden pienten vaatteiden kanssa. Mietti vain, että miten nämä saa päälle rikkomatta sitä pientä¿ Niin ja isyyspakkauksen sain annettua samalla, mies oli hyvin yllättynyt ja mieluisa tuntui olevan. Varsinkin ne ruokalaput ja isin kulta ¿body :) Tuosta mainitsemastasi synnytä rentoutuneena CD:stä kiinnostuin, mistä sellaisen löysit? Kuulostaa hyvältä valmistautumisessa synnytykseen. Pikaista paranemista sinulle!

Sara-Maria: Siellä alkaa jo viimeiset päivät olla käsillä? Suppareita siis edelleen roppakaupalla sinne! :) Oletko löytänyt mieluista kantoliinaa tai ¿reppua? Meillä on kantoliina valmiina, sain sen käytettynä sukulaiseltani. Sidontoja ei ole tullut kokeiltua vielä, ohjeet tuli kylläkin mukana. Toisaalta minäkin olen miettinyt, että olisiko jonkinlainen reppu helpompi käyttää, varsinkin miehellä¿Mamankin mainitsema Ergoreppu on itselläkin ollut mielessä, on vaan aika hintava, että jos katsoisi sitä tarpeellisuutta sitten pienoisen synnyttyä.

Aurelia: Mies tosiaan tykästyi myös omaan pakkaukseensa, mukavahan isääkin on muistaa, kun tahtoo enemmän vain äiti saada huomiota mahansa kanssa. Kovasti on kyllä saanut mies onnitteluja työpaikallaan, ovat siellä kyselleet/keskustelleet hankinnoista :) Kuulostipa mukavalta ystävältä saamasi lahja. Se tosiaan lämmittää mieltä, kun ystävätkin on odotuksessa mukana.

Saikku: Hieno juttu, että ultrassa kaikki hyvin. Kyllähän se ultran kuva on omaan silmään hieman epätarkka, mutta onneksi hoitohenkilökunta osaa sitä lukea. Ja parasta on tosiaan nähdä se oma pienoinen siellä :) Joko alkaa olla olo parempi flunssasta?

Onko täällä kellään kokemuksia tukivyöstä? Kävin tänään katselemassa lastentarvikeliikkeessä, kun tosiaan tuo selkä tahtoo vihotella silloin tällöin, että jos siitä olisi apua. Kahdenlaisia oli tarjolla Carriwellin joka oli edullisempi, muttei ehkä niin tukevan oloinen kuin Anitan, joka olikin sitten kalliimpi. Siitä vain ei ollut kokoa, joka minulle varmaan olisi ollut parempi. En vaan vakuuttunut vielä, että onko siitä loppujen lopuksi hyötyä. Jäin vielä miettimään, kun kohta jään lomalle, että varmaan sitten pärjäisin ilmankin, kun ei ole pakko olla koko ajan menossa töiden vuoksi.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille enskoille!

Weera rv 28+6

Vierailija
4/32 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on yks päivä menny ja lähempänä eräpäivää.. Mutta eipä taida toi meidän kaveri vielä sitä asiaa olla sisäistäny että ulos vois sieltä tulla.

mama: toivottavasti lähtö tulee tänne vielä tällä viikolla. Toivottavasti pian paranet. Mites neuvolakäynti meni?

fiiu: Koita levätä, varsinkin ku auttaa omaa oloa. Kyllä niitä hankintoja kerkeää tehdä vielä ihan hyvin, mutta jos haluaa kauheesti vertailla ja kierrellä niin sitten kannattaa alottaa ajoissa. Mä aloitin hankintojen tekemisen siinä raskauden puolen välin jälkeen, vaatteita tuli eniten kyllä hommattua vasta äitiyslomalla kiitos alennusmyyntien :)

Weera: tukivyö asiaa olit miettiny. Mullahan tuli tuossa joulun aikaan kohtalaisen ikävä issias vaivaa, alaselkä ja toinen pakara kipeenä aina liikkuessa. Silloin hain lainaan tuolta sairaalasta tukivyön, joka tuki lantion seutua, pitää ns paikat kasassa. Se vyö ei tullut mitenkään mahan päälle, ainoastaan pakaroiden (toivottavasti ymmärrät suurinpiirtein). Mä käytin sitä silloin ku tuo vaiva oli pahimmillaan sekä sen jälkeen vielä koiran kanssa lenkkeillessä. Täältä sai tosissaan tuolta sairaalan kuntoutusosastolta noita vöitä lainaan eikä maksanu mitään. Muista tukivöistä mulla ei oo kokemuksia.

Kantoliinoista kun on ollut puhetta omasta alotteestanikin niin mä loppujen lopuksi tilasin itelle sellasen komboliinan (http://www.pussikaniini.fi/tricotti.html) ja sitten meiltä löytyy kyllä toi vauva-lehden mukana tullut pitempi kantoliina. Toi toinen liina ei oo vielä tullut, sitten pääsen testaileen miltä vaikuttaa. Ainakaan ei tarvi mitään sitomisia harjotella. Mies kyllä varmasti jonkinlaisen repun haluais, mikäli oon sen puheista oikein ymmärtäny mutta kerkeehän sitä. En usko, että jaksan opetella tuota pitempää sitomaan, mutta eihän sitä ikinä tiedä mihin tässä vielä innostuu.

Kukaan ei siis halua ottaa tuota meidän esittelypinoa päivittääkseen?? Miettisin vaan, että mitä sille mahtaa käydä kun mäkin tässä jossain vaiheessa toivottavasti pääsen tuonne vauva-puolelle.

Jokos butterflyllä on nyytit kainalossa kun ei oo näkyny?

Sitten telkun ääreen :)

-Sara-Maria rv 39+5-

Vierailija
5/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Mahtaako mua kukaan enää muistaakaan kun en oo kirjoittanut about sataan vuoteen? :) Lukenut oon kyllä melkein päivittäin, en tiedä mikä siinä kirjoittamisessa nykyään niin vaikeaa.. No viime aikoina varmaan sekin kun sormet on turvoksissa ja kipeet niin ei tämä näpytteleminen oo mitään ihaninta hommaa..[/color]

[color=fuchsia]Täällä kaikki hyvin, tänään 37+4, kyllä se h-hetki alkaa vaan täälläkin lähestyä :) Eilen kävin neuvolassa:

rv 37+3

RR 122/82

Hb ei mitattu sormenpäästä turvotuksen takia, menen loppuviikolla käymään labrassa otattamassa sen

Sikiön syke 156

Tarjonta: RT

Liikkeet ++

sf-mitta 35,5

Painon muutos +915

Turvotus ++

Pissa puhdas[/color]

[color=blue]Koko raskausaika on mennyt tosi hyvin, nyt ainoa ongelma on tuo turvotus joka alkoi muutama viikko sitten. Siitä johtuen painokin on nyt noussut vaikka vielä silloin kun oli rv 35+4 koko raskausaikana oli tullut painoa 1,1kg. No ei sitä vieläkään ole tullut koko aikana kuin 2,8kg. Se on tosi hyvä juttu kun mulla on ennestään ylipainoa niin on sitten muualta pois kun on syönyt terveellisesti.[/color]

[color=fuchsia]Viikko sitten kävin äitipolilla viimeisessä lääkärissä ja ultrassa. Kaikki oli hyvin. Painoarvio 2,4-2,6kg (tuolloin siis rv 36+3) eli ei merkkejä liiallisesta kasvusta, ei mulla tosin ole koko aikana ollut sokereiden kanssa ongelmaa vaikka sitä aluksi pelättiinkin. Napavirtaukset oli myös hyvät, samoin sykekäyrä. Kohdunsuu oli vielä kiinteä eli ei merkkejä että se nyt ainakaan justiin syntyisi. Veikkaampa että voi mennä vähän ylikin.[/color]

[color=blue]No olipas omanapainen jauhanta, mutta kun on niin kauan viimeisestä kirjoituksesta niin pitäähän sitä nyt vähän valottaa tilannetta :)[/color]

[color=fuchsia]SARA-MARIALLA alkaa olla myös h-hetket käsillä, voi että.. kyllä se aika kuluu, just oltiin vielä molemmat vauvakuumepuolella :) Sä oot jaksanut tosi ahkerasti kirjoitella tänne ja päivitellä pinoja, on ollut mukava lukea kuulumisia. Oikein paljon tsemppiä synnytykseen ja niitä suppareita suppareita!![/color]

[color=blue]FIIULLAKIN viikkoja jo noin hyvin, kyllä se siitä :) Juu, hankinnoilla ei kannata kauheesti stressata, kyllä ne ehtii. Tosin mun teki mieli hamstrata kauheesti jo alkuraskaudes kaikkea ja nyt huomaa että moni vaate ainakin on ylimääräinen kun sain paljon käytettynä työkaverilta. Vaunut me käytiin hakemassa vasta viikko sitten, uudet mekin halusimme.[/color]

[color=fuchsia]Jokohan BUTTERFLY tosiaan on tositoimissa? Sinuakin olen seurannut paljon, kun näin samoilla viikoilla mennään. Tosin sinulla on vähän toinen tilanne kun siellä on kaksi nyyttiä.[/color]

[color=blue]MAMA: Sinun kanssa en muistakaan jutelleeni vaikka näin samoilla viikoilla mennään. Tosi harmi että sulle nyt iski flussa. Lepäile oikein kovasti ja kerää voimia. Pikaista paranemista![/color]

[color=fuchsia]WEERA: Mulla oli käytössä carriwellin tukivyö just noilla viikoilla millä sä meet nyt. Mä tykkäsin siitä kun se ei painanut eikä tuntunut liian tukalalta. Enää en oo pitänyt kun tuntuu että pärjään ilmankin.[/color]

[color=blue]Meitä loppupääläisiä näkyykin olevan aika paljon, hyviä vointeja kaikille! Onneksi kuitenkin on saatu uusiakin mukaan, ainkin ERICA, hyvää raskausaikaa! :)[/color]

[color=fuchsia]Nyt taidan mennä edes hiukset harjaamaan ja hampaat pesemään. Näin kotona kun möllöttelee nin tuntuu että helposti luisuu siihen että kun mies tulee neljän aikaan kotiin täällä ollaan vielä yöpaita päällä :) Tänään tosin menen tapaamaan erästä ystävää, kivaa ettei tule ihan mökkihöperöksi.[/color]

[color=blue]Mä YRITÄN tulla vielä kirjoittelemaan ennen vauvan syntymää :)[/color]

[color=fuchsia]Mukavaa tiistaita kaikille![/color]

[color=blue]T. Juli + Jumpula rv 37+4[/color]

Vierailija
6/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Marialle tulin puhaltelemaan suppareita ja paljon tsemppistä synnytykseen! :)

Julillakin on viikkoja jo aimo kasa ja useat ovat jo rv 30+

Niin se aika vaan menee nopsaan!

Missäs Butterfly luuraa, onkohan jo nyytit kainalossa?

Vilkutuksia ja hyvää odotusaikaa kaikille enskoille toivottelevat

Gaiole ja piiperö 6 vkoa ja risat

Vierailija
7/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muut ette ole saaneet tätä kamalaa flunssaa! Ei pitäisi valittaa, kun se on kuitenkin vaan flunssa, mutta olo vaan on niin kurja.. tulis ees mies töistä kotiin mua paijaamaan. Olisin halunnut olla äippälomalla touhukas pullantuoksuinen vaimo, mutta hyvä että jaksan raahautua keittiöön valmista ruokaa lämmittämään..

Fiiu: Hyvä että supparit helpottaa, maltahan silti lepäillä tarpeeksi! Hankintoja mietit. Mulla oli se rakenneultra jotenkin sellanen ' merkkipaalu' jonka jälkeen uskalsin alkaa tosissani hankintoja tekemään. Pienempien (sitteri, unipussi, itkuhälytin, lelukaari, hoitoalusta.. nämä nyt siis ei ole pakollisia mutta mitä itse kukakin haluaa hankkia) kohdalla mietittiin, mitä tarvitaan ja vertailtiin hintoja ja merkkejä ja ostin pitkin raskautta aina kun tuli alennuksessa vastaan. Vaunut, sänky ja turvakaukalo meille tulikin perintönä. Ihan pienimpiä (vaipat, voiteet, liivinsuojat..) hankin vasta äitiyslomalla. Ihana olisi kyllä vielä lähteä vähän vaatteita hypistelemään, kunhan flunssa hellittää.. niitähän ei ole ikinä liikaa, vai mitä? ;) Tai ainakin niiden hypistely on niin mukavaa. Hypistelen säännöllisesti myös kaapissa odottavia vaatteita. Olen yrittänyt selittää tätä miehelle niin, että on helpompi pukea lasta, kun muistaa, minkälaisia vaatteita mitäkin kokoa on olemassa.. ;)

Weera: Ostin sen CD:n netistä, myös neuvolasta olisi voinut lainata.

Juliaana: Joo, ei ollakaan varmaan kirjoiteltu vaikka samoilla viikoilla mennään. Kirjoittelin alkuraskaudesta enempi tuonne maalismasuihin, nyt viime aikoina enemmän tänne. Kiva ' tavata' muitakin samaan aikaan esikoista synnyttäviä :)

ja sitten omaa napaa: Eilen oli neuvola ja vauva on jo kiinnittynyt, sf-mittakin oli tästä syystä laskenut sentillä (ja oli kyllä eri mittaajakin). Kunhan ei nyt päättäisi vielä tulla maailmaan, kun ei oikein kipeänä ole voimia ponnistella.. Meillä olikin eilen pitempi aika ja mieskin mukana neuvolassa, oltiin kirjoiteltu ylös joitakin asioita mitä ollaan mietitty. Vaikka en haluakaan suunnitella liikaa etukäteen ja toki mahdollisimman lapsentahtisesti mennään syömisissä, unissa yms., niin joihinkin ihan käytännön asioihin halusin saada neuvoja, kun monissa oppaissakin on eri tavalla sanottu (kuinka usein tarvikkeet pitää keittää, voiko vauvan vaatteet pestä omien vaatteiden seassa, kannattaako rasvailla jne. jne.). Voi sitten keskittyä vauvan kanssa olemiseen, kun ei tarvitse tämmöisiä miettiä. Ja ne ketkä ette ole miettineet, niin älkää nyt säikähtäkö että pitäisi, minä vaan olen sellainen luonteeltani, että haluan selvittää asioita etukäteen, jotta pystyn sitten nauttimaan ja rentoutumaan :)

Mama & Justus 37+1

(pitää muuten vaihtaa tuota hankalasti muistettavaa ja persoonatonta nimimerkkiä vaikka siinä vaiheessa, kun siirryn vauvapuolelle; keksin tuon vaan jotain pikaista kysymystä varten enkä arvannut, että innostuisin palstailemaan näin kovasti)

Vierailija
8/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että Justus taisi eilen suuttua, kun neuvolan täti herätti sen unilta ja kokeili asentoa, heilutteli päätäkin että onko se kiinnittynyt vai ei. Sydänäänet ei löytyneet millään, mutta tuli doppleriin ja ympäri vatsaa sellaista potkua, että ei ollut epäilystä, ollaanko siellä hengissä :)

Vierailija
9/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla pikaisesti neuvolakuulumiset vaan laittamaan. Eli tänään tosiaan oli lääkärineuvola ja kaikki muuten hyvin, paitsi kohdunsuu jälleen avautunut lisää eli nyt 1cm auki ja kohdunkaulu lyhentynyt olemattomiin ja paikat muutenkin oli ihan pehmeänä.. Lääkäri soitti siinä vielä äitiyspolille, että pitäiskö mennä siellä käymään, mutta eivät enää ota rv34 jälkeen sinne. eli lapsi on syntyäkseen jos se syntyy.

niin vähän tavallaan säikähdettiin, että nytkö jo se vaavi saattaa syntyä... mutta kiinnittynyt ei kuitenkaan onneksi vielä ollut.

Sf mittakin oli kasvanut viime kerrasta vain 0,5cm, vaikka viime mittauksesta on yli kaksi viikkoa..

Mutta mitään ihmeempiä rajoituksia ei antanut eli saunaa, seksiä ja siivousta saa edelleen harrastaa :) Mitä nyt vaan ottaa vähän iisimmin ja välttää turhia rehkimisiä.

Piti heti lähtä neuvolan jälkeen kauppaan ostamaan viimeiset hankinnat eli tuttipulloja, tutteja ja muuta pientä.. Vaunuja ei edelleenkään olla ostettu, pitäis vissiin alkaa pikkuhiljaa päättämään, mutta kun vaan tietäis että mitkä..

Pitää tulla tässä lähipäivinä kommentoimaan muiden kuulumisia, kun nyt ei ehdi.

Toivottavasti itelle ei flunssa iske, kun vähän semmonen olo kyllä on että saattaa...

Eli pitäkäähän peukkuja, että tää vauveli malttais vielä muutaman viikon ainakin pysyä mahassa..(eilen kyllä " puhuttiin" vauvan kanssa, että 10.3 olisi hyvä syntyä. Tuntui vaan se päivä jotenkin hyvältä..) :)

Aurelia rv.34+5 la siis 20.3

Vierailija
10/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Marialle suppareita sinne eräpäivä ihan käsillä=)Lähetän mun supparit sinnepäin heti tuolta matkalta ettei tänne kerkee tuntumaan...

Eilen oli nvla ja " pakkolepoon" tuli käsky....niitä suppareita tuli ja menkkamaista jomotusta alavatsalla ollu..Pissassa oli verta joten nyt odotellaan huomiseen että saadaan tulokset ettei vain pissatulehdusta ole tai jotain muuta..tää vko pitää levätä ainakin, kävelyille ei mennä, mitään raskasta ei nostella eli levätä täytyy...Ainakin kaks vkoa täytyy vaavin vielä mahassa pysyä ja sitten ei enää tarvi hätäillä...

Noitten nvlakuulumisien jälkeen tuli pakonomainen tarve hankintalistan käyminen läpi ihan kunnolla... tuntu että eihän tässä ole vielä mitään ostettu ja mistä nyt rahat pieraistaan kaikkiin tavaroihin.

Kaukalo,pinnis,sitteri,tutteja jne. vielä hankkimatta. APUA...

Joku kyseli tukivyöstä joka ainakin mulle osoittautunut hyväksi töissä ja matkustellessa.Merkkiä en ny muista....Se on tukenut hyvin mahaa ja selkää rasitukselta ku toi mun vatsa on aika isoksi kasvanut sf 32.samana pysyny nytten pari vkoa ku ennen menty käyrien yläpuolella niin nyt ollan käyrän yläkäyrällä...

Mutta ei jaksa kauempaa kirjotella, käyn huomenissa kertomassa että mikä tuomio vai oliko " turhaa" stressaamista siit verest.

sase-86- ja vaavi rv 32+1

Vierailija
11/32 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei olekaan taas vähään aikaan mitään kuulunut mutta hengissä ollaan, ja vielä yhtenä kappaleena... Viikonloppuna tosin olin tosi kipeänä, kuumetta ja nuhaa. " Jälkitautina" tällä viikolla ääni niin käheänä ettei pihaustakaan meinaa tulla ulos! Flunssat on kyllä inhottavia varsinkin näin raskausaikana.

Täällä onkin aika paljon meitä loppupääläisiä, Sara-Mariakin jo ihan lähtökuopissa, tänäänkö oli eräpäivä? Tuntuu että nyt helmi-maaliskuussa syntyy kauheasti vauvoja, näinköhän me kaikki sinne synnärille mahdutaan?

Mulla ei varmaan ole mikään kiire vielä vauvaa hakemaan, eilen oli viimeinen lääkärineuvola ja mitään muutoksia ei havaittu, kohdunsuu napakasti kiinni ja kanava täysimittainen. Supistelujakaan ei ole moneen viikkoon juurikaan ollut, 29-32 viikoilla supisteli välillä aika napakastikin mutta sitten se meni ohi. Ja mulla oli semmoinen käsitys jostain syystä että tämä syntyisi etuajassa... Yli taitaa sittenkin mennä!

Äitiyslomalla olen ollut nyt pari viikkoa. Ihan leppoisaa, mutta eilen tuli ekan kerran vähän tylsistynyt olo... Se johtuu tosin siitä kun on niin kamalan raskas ja turvonnut olo ettei mitään juuri pystykään tekemään ilman suunnattomia voimanponnistuksia :( Mutta kait tää tästä sitten kolmen-neljän viikon päästä helpottaa...

Suppareita Sara-Marialle, ja miksei muillekin!! Monella näyttäisi olevan jo aika paljon viikkoja kasassa!

cotine rv 36+6

Vierailija
12/32 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas vauvapuolelta kurkistelen..

Butterflyn kuulumisia odottelen niinkuin varmaan moni muukin =)

Juliaanakin oli piipahtanut, loppusuoralla sielläkin ollaan. Mama ja Cotine myös viime metreillä, hyviä vointeja teille kaikille!!

Sara-marialle suppareita lähettelen *sup*

Toivottavasti Aurelian vauveli malttaa pysyä masun suojissa vielä hetken!

Voikaahan hyvin kaikki odottavat enskat ja muistakaa levätä.

hermione ja Eetu noin viikon vajaa 5kk

Vierailija
13/32 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juli: Kiva kuulla sustakin :) Hyvä, että siellä on kaikki mennyt hyvin tähän asti. Turvotus ei oo kivaa, tiedän tuon tunteen sormien kangistumisesta ja nipistelystä. Täällä kanssa siitä kärsitään, aamulla on tosi kankeet mutta kyllä ne päivän aikana vetreytyy. Käyhän kirjottelemassa kuulumisia.

Gaiole: Kiitokset, supparit otetaan mielellään vastaan. Kovasti odotan jo sitä synnyttämään pääsemistä ja vauva-arjen alkamista

Mama: hyvä, että neuvolassa kaikki on hyvin ja olitte saaneet pitemmän ajan ja mahdollisuuden kysellä asioista. hyvähän se on etukäteen miettiä mitä voi ja välillä kieltämättä tuntuu itestäkin että monesta vauvan hoitoon liittyvästä asiasta on erilaisia mielipiteitä. Eiköhän sieltä neuvojen viidakosta löydä ne mitkä itestä tuntuu parhaimmalta. Toivottavasti paranet pian ja lepää nyt kun siihen on vielä mahdollisuus :)

Aurelia: siellähän on kohdulla tilanne muuttunut, toivottavasti vaavi pysyy vielä silti vielä muutaman viikon masussa kasvamassa. Koita ottaa iisisti ja lepäillä.

sase:Lepäile nyt siellä kerran käsky tuli. toivottavasti ei mitään pahempaa tarkoittanu tuo pissan mukana ollut veri. Kannattaa varmaan listata kaikki asiat mitä haluaa hankkia ja sitten miettiä mitä todella tarvii heti ja mitä voi hommata myöhemminkin, saa jyviteltyä sitä rahamenoakin.

contine: toivon mukaan flunssa jo väistyny ja oot paremmassa kunnossa. Näinhän se on, että mun eräpäivä on tänään ja täällä sitä vaan kotosalla ollaan. Nautinnollista ja rentouttavaa äippälomaa. Kyllähän sen ajan saa kulumaan, vaikka välillä varmasti niitä tylsiäkin hetkiä tulee.

hermonie: kiitokset suppareista, niitä tarvitaankin kun ne ei oo tähän mennessä vielä tietään tänne löytäny.

Tänään on sitten se päivä, mutta mitään ei oo tapahtunut siihen suuntaan että synnyttämään pääsis lähtemään. Kai mä täällä vielä kahden viikon päästäkin kirjottelen. Masussa pidetään aikamoisia jumppatuokiota välillä ja muutenkin ollaan kiitettävän aktiivisia. Tänään on koiran kanssa tehty muutama pienempi lenkki ja autokin on sisältä siivottu ja takkaakin lämmitelty eikä juuri mitään vaikutusta.

mutta nyt telkkarin ääreen :)

-Sara-Maria rv 40+0- (niin sitä taas uudelle kymmenelle)

Vierailija
14/32 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten ehti tulla kirjoittamaan muitakin kuin vain omaa napaa ja tuleepahan samalla nostettua pinoa ylöspäin!

Vieläkö Sara-Maria on yhtenä kappaleena siellä? ;) Käyhän jokapäivä täällä kertomassa kuulumiset, jos vaan ehdit ja myös sitten joskus synnytystarinasi! OIKEIN ISOT SUPISTELUT NYT SINNEPÄIN!!!! :)

Mamallakin hyvät viikon jo kyllä meneillään ja ei haittais vaikka jo syntyiskin. Kerroit siitä isyyspakkaus-kirjasta. Niin itekkin lainasit sen kirjastosta ja pitäis tässä vielä alkaa lukemaan sitä. Teillä kyllä tosi hyvä juttu tuo neuvola-aika, jolloin saitte keskustella kaikista mahdollisista asioista. Itestä aina joskus tuntuu, että niin kiirrellä pitää se neuvolakäynti tehdä(siis neuvolatädin puolelta) ja puhelimeenkin saattaa muutamaan kertaan vastailla... ja sitä sit monesti kotona vasta muistaa, että ai niin tuokin asia unohtui nyt kysyä. Mutta muuten onneksi neuvolatäti on kyllä pätevä, ymmärtäväinen ja muutenkin hyvä työssään. Joko muuten olet parantunut?

Fiiu77 oli hankintoja miettinyt. Itse aloin kyllä kans hyvissä ajoin hankintoja tekemään, niin on sitten pikkuhiljaa niitä saatu kasattua/hankittua. Tosiaan vielä olisi ainoastaan vaunut hankkimatta..ja olen edelleen pihalla niiden kanssa. Kun tuntuu, että ei löydä semmoista just sopivaa meille(joka on siis hyvännäköinen :), tarpeeksi isolla kopalla, ja sit joka menee meidän autoonkin, joka ei tosiaankaan ole kovin iso..)

Juliaana-82:llakin kyllä hyvät viikon meneillään ja muutenkin sulla kuullosti hyvin koko raskausaika menevän. Toivottavasti vauva-aikakin menee yhtä hyvin! :)

Sase-86 joutunut pakkolevolle supistelujen vuoksi. Kannattaa kyllä lepäillä ja hyvä, että nuo supistelut otetaan vakavasti. Jaksamisia! Nyt sulla on sit hyvää aikaa lukea kaikkia vauvalehtiä ja muita vauvakirjoja! :)

Tänään itsellä alkoi sitten virallisesti äippäloma! :D , vaikka tosiaan vuoden lopusta saakka olen ollut sairaslomalla supistelujen vuoksi. Tiistaina tosiaan oli se neuvola, ja kyllä tässä on nyt pari yötä nukkunut huonosti, kun miettinyt että mitä jos se nyt jo syntyis ja olisi kyllä liian pieni vielä. Mutta jotenkin alitajunnassa tiedän, että ei se vielä synny ja kunhan tosiaan vielä olisi sen pariviikkoa massussa! :)

Itelle sitten myös tuli se flunssa, tosin ainakaan vielä ei ole kovi pahaksi iskenyt... mutta hyvä että se tulee nyt, kuin vasta sitten kun vauva on jo syntynyt.

Onkos muilla maalismussukoilla nestettä tihkunut jo rinnoista? Mulla joskus pari kuukautta sitten tuli jonkin verran, mutta nyt eilen ja tänään taas tullut aika paljon, paita moneen kertaan kastunut rintojen kohdalta ihan märäksi isoksi läntiksi(kun en kotona jaksa aina rintsikoita pitää) Ja sanokaapa samalla myös vinkkejä hyville ja suhteellisen edullisille äitiys/imetysrintsikoille, siis jotka voi netistä tilata. Kun ei enää jaksais lähteä kaupunkiin ostoksille.. yhdet mulla jo on, mutta se alaresori jotenkin menee ihan lyttyyn ja painaa sitten vähän(maha kun vissiin lähtee heti isonemaan rintojen alta..)

Ulkona ihana aurinkoinen ilma täällä pohjois-suomessa! :) Eli aurinkoista päivää kaikille!

Aurelia rv-35+0 ( JEE! taas uusille viikoille :D )

Vierailija
15/32 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Hyvää Ystävänpäivää enskoille!!! :)

Vierailija
16/32 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sase: Harmi, että jouduit pakkolepoon. Maltahan nyt totella ja levätä, niin tylsää kuin se onkin, ja muistahan passuuttaa miestä ;)

Cotine: Mulle sanottiin neuvolassa, että ensi synnyttäjällä voi hyvinkin olla paikat tiukasti kiinni ihan siihen synnytyspäivään asti, eli ei välttämättä ennakoi yliaikaisuutta, vaikka mitään merkkejä synnytyksestä ei lääkärin tarkastuksessa näkyisikään. Mulla on siis sama tilanne, kohdunsuulla ei mitään pehmeämisen eikä avautumisen merkkejä, mutta vauvan pää on kyllä kiinnittynyt. Samoin täällä aika menee kyllä lomalla mukavasti silloin kun jaksaa puuhailla, mutta jos vointi on huono, niin pelkkä makoilu käy äkkiä tylsäksi..

Aurelia: Toivottavasti vauva malttaa vielä muutaman viikon masussa olla, mutta jos ei, niin kyllähän se aika valmis jo alkaa olla, kun ei synnytystä enää yritetä estääkään. Työkaverini lapsi syntyi noin kuukautta etuajassa parikiloisena, muistaakseni viikon oli sairaalassa ja nyt vuoden ikäisenä ei pienikokoisuudesta ole tietoakaan J

Jokohan Sara-Maria olisi lähtenyt nyyttiä hakemaan, kun ei ole vielä tänään pinoillut?

Omaa napaa: Flunssa vaan jatkuu. En muista, milloin mulla olisi tavallisessa flunssassa ollut näin huono ja vetämätön olo, taitaa vauva viedä oman osansa äidin vähistä energioista. Mies on kyllä ihan kiitettävästi laitellut ruokaa sun muuta töiden jälkeen. Kävin eilen lääkärissä, mutta mitään tulehduksien merkkejä ei ollut, eli hoitona vaan särkylääkettä ja lepoa. Tämä ei kuulemma ole edes sitä influenssaa, vaan tavallista flunssaa, olisi ollut kätevää sairastaa se influenssa nyt ¿pois alta¿.

Oikein hyvää ystävänpäivää ensikoille!

Mama ja Justus 37+3

Vierailija
17/32 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vielä ollaan yhtenä kappaleena kotosalla. Neuvolassa tänään piipahdin. Siellä oltiin sitä mieltä että vaavi on laskeutunut, että ehkä tässä on toivoa päästä joskus synnyttämäänkin. Muut kuulumiset:

Painonmuutos: 0 (jee)

Turvotus: +

RR: 123/81

Pissa puhdas

sykeet: + (132)

Liikkeet: ++

Tarjonta: rt

Sf-mitta: 33

Siinäpä ne sitten oli. Toivottavasti ei enää ens viikolla tarvi sinne mennä vaan pääsis sitä ennen synnyttämään. Onneks tuo neuvolantäti on tosi mukava ja sinne on kyllä ollu aina mukava mennä. Saan onneks jatkaa samassa paikassa sitten vaavinkin kanssa. Sitä lähtö täällä odottelen.

Aurelia: minkälaisia vaunuvaihtoehtoja teillä on? Ootko tehny eri merkeistä jonkinlaista vertailua? Eiköhän sieltä jotkut kivat löydy, vaihtoehtoja on vaan aikalailla. Mä olin alunperin sitä mieltä että kovalla kantokopalla vaunut pitää olla, mutta sitten ihastuin noihin gessleineihin niin sellaset meille sitten tuli. Tuo malli mahtuu meidän farmariin pitkittäin joten takakonttiin mahtuu vielä jotain muutakin, kuten meidän koira. Toivottavasti flunssa ei pahene vaan paranee.

Mama: lepäile niin kyllä se flunssa siitä pois joskus lähtee. Paranemisia

Kotona siis edelleen ollaan eikä vielä ainakaan tunnu siltä että lähtö olis lähellä, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Koitan täällä saada päivät jotenkin kulumaan. Kohta ei tarvi enää miettiä mitä tekee. Meillä alko ilmiselvästi päiväjumppatuokio, siinä määrin mitä pystyy liikkumaan.

Hyvää ystävänpäivää kaikille enskoille

-Sara-Maria rv 40+1-

Vierailija
18/32 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun niin moni oli mua kaipaillu:)

Kaksi sairaalaviikkoa takanapäin ja tulostakin tuli:) Meille syntyi siis kaksi tervettä poikaa 5.2 rv 34+3. A painoi 1365 grammaa ja oli 39cm pitkä ja B oli 2095 grammaa ja 44 cm pitkä. Pikkusiahan he ovat mutta onneksi olin ehtinyt saada kortisonit, joten keuhkot oli molemmila hyvät eikä lisähappeaakaan tarvittu. Ensimmäiset päivät he viettivät naistenklinikalla seurannassa ja tällä hetkellä he ovat Kätilöopistolla kasvamassa ja ikävä on niin kova:( B vauva pääsee luultavasti viikon sisään kotiin, mutta A joutuu olemaan hieman pidempään.

Mulla tosiaan oli sitten se raskausmyrkytys ja jouduin sen takia sairalaan. Sunnuntaina mulla meni sitten lapsivesi ja sektio päätettiin tehdä tiistaina. Nyt tulee sit kauhutarina et jos joku ei halua lukea eteenpäin niin varoitus! Mulle siis tehtiin sektio, jossa ensin yritettiin saada tunti epiduraalia, kunnes se sitten vihdoin onnistu. Oli niin paljon turvotusta että sen takia ei meinannu onnistua. Sitte mut leikattiin ja kaks sulosta poikaa syntyi kahden mintuuin ikäerolla. Näin heidät vaan ihan vilaukselta. Sitten mut vietiin heräämäämöön, jossa mun haava alko vuotaa ja jouduttiin leikkaamaan uudestaan. Menetin 7 litraa verta. Oli muutaman päivän tosi heikko olo enkä päässy vauvoja edes katsomaan. Sitten kun oli siitä tokeentunut niin mulle tuli vielä kohtutulehdus, siksi pääsin vasta nyt kotiin. Nytkin fiilis on vielä aika väsynyt ja aikamoinen baby blues menossa, mutta eiköhän tämä vielä iloksi muutu, kun saa vauvat kotiin.

Tällästä siis tänne:) Hyvää ystävänpäivää kaikille ja suppareita Sara-marialle:)

Terkuin Butterfly ja poitsut 1vko 2 pv

Vierailija
19/32 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas oli tarina, mutta pääasia varmaan kuitenkin on, että lapsillasi on kaikki nyt hyvin! Toivottavasti vauvasi pääsevät piakkoin kotiin ja pääsette nauttimaan vauva-arjesta! :)

Onnea vielä kerran ja tsemppiä!

Aurelia rv35+1

Vierailija
20/32 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea vauvojen syntymästä!! Hieno juttu että vauvat voivat hyvin ja sinäkin olen jo päässyt kotiin ja parantumaan. Varmasti on pikkuisia kova ikävä mutta eiköhän se sitten helpota kun saat ainakin toisen kotiin omaan hoitoon.

Onnittelut myös tuoreelle isälle!

hermione ja Eetu