Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi vai kaksi lasta?

Vierailija
10.07.2026 |

Perusteluita?

Itsellä nyt yksi ja mietin meneekö elämä pilalle toisesta. 

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kasvaessa ja kehittyessä on hienoja hetkiä kun lapsi kyselee aivan omintakeisin ajatuksin.

Miksi aina sanotaan että lapsen kasvua ja kehitystä on kiva seurata, ja sitten kuitenkin sairaalloisesti kytätään ja pyritään hankaloittamaan hänen seksielämäänsä?

Noinko sinun perheessä tapahtui. Fyysinen ja henkinen kasvu ovat jokseenkin eri asioita.

Vierailija
42/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni lisääntyy vuosittain eikä omat tulonsa riitä koko lauman elättämiseen. Olen auttanut minkä pystyn mutta minullakin tulee rajat vastaan. Kohta en enää jaksa ja koko paisuva ylikansoitusjoukko jää ihan heitteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kasvaessa ja kehittyessä on hienoja hetkiä kun lapsi kyselee aivan omintakeisin ajatuksin.

Miksi aina sanotaan että lapsen kasvua ja kehitystä on kiva seurata, ja sitten kuitenkin sairaalloisesti kytätään ja pyritään hankaloittamaan hänen seksielämäänsä?

Noinko sinun perheessä tapahtui. Fyysinen ja henkinen kasvu ovat jokseenkin eri asioita.

Samoin seksuaalinen kasvu. Lapsen kasvua ja kehitystä on surullista katsoa :(

Vierailija
44/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mieluummin kaksi kuin yksi. 
Ajattele lasta, älä itseäsi! Ja jos et osaa ajatella muuta kuin itseäsi, niin jätä se yksikin hankkimatta. Paitsi ethän sä voi, kun minäminäminän pitää saada se yksi egon jatke ja sisältöä elämään, mutta sen yhden parasta ei kuitenkaan voi ajatella. :)

Vierailija
45/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompi kumpi, ainakin kolmen eri kumppanin kanssa.

Vierailija
46/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina mieluummin kaksi kuin yksi. 
Ajattele lasta, älä itseäsi! Ja jos et osaa ajatella muuta kuin itseäsi, niin jätä se yksikin hankkimatta. Paitsi ethän sä voi, kun minäminäminän pitää saada se yksi egon jatke ja sisältöä elämään, mutta sen yhden parasta ei kuitenkaan voi ajatella. :)

Tämä. Ei ole olemassa epäitsekästä syytä lisääntyä.

Vierailija
47/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi. Mieluiten kolme. 

Yksi jää sitten niin yksin huolehtimaan vanhoista vanhemmistaan ja se on kurjaa.

Minusta vanhuuden turva on vähän väärä syy lasten hankinnalle. Eivät minun lapseni ole millään tavalla velvollisia huolehtimaan minusta. Itse olen hankkinut lapsia, koska pidän heistä ja lapset saavat olla aikuisina tekemisissä, jos tahtovat. Miksikään hoitajakseni en heitä velvoita, eikä kukaan pysty toista velvoittamaan. 

Vierailija
48/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tai kolme. Lapsissa on tulevaisuus. Se on parempi jos kansaa on, ja kaikkea ei tarvitse tehdä itse tien kunnostuksesta luunmurtuman hoitamiseen.

Vierailija
49/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tai kolme. Lapsissa on tulevaisuus. Se on parempi jos kansaa on, ja kaikkea ei tarvitse tehdä itse tien kunnostuksesta luunmurtuman hoitamiseen.

Tämä. Suuri väkimäärä mahdollistaa työnantajan markkinat.

Vierailija
50/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme, pienin ikäeroin. Heistä oli aina seuraa toisilleen, koskaan ei ollut että mitä tekisi  

Nyt on vielä iltatähti, isommat lapset on jo osa muuttanut pois kotoa. Tämä pienin on tavallaan ainoa, kun ei ole ikätoveria, ja kyllä häntä täytyy ihan eritavalla viihdyttää, hän sitten leikkii äidin tai isän kanssa, kun ei leikkikaveria ole sisaruksesta.

Joten sanon että elämä ei "mene pilalle" toisesta lapsesta, jos sellaisen haluat. Rakkaus vain lisääntyy, sitä ei tarvitse puolittaa että riittää kahdelle lapselle

Vierailija
51/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalainen suostu tekemään intialaisen palkoilla ja työtunneilla. Siispä työvoima palkataan sieltä.

Vierailija
52/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta ja liian myöhään tuli mieleen kolmaskin. Lastaan tuskin katuu, mutta lapsettomuutta kylläkin.

Vierailija
53/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme, pienin ikäeroin. Heistä oli aina seuraa toisilleen, koskaan ei ollut että mitä tekisi  

Nyt on vielä iltatähti, isommat lapset on jo osa muuttanut pois kotoa. Tämä pienin on tavallaan ainoa, kun ei ole ikätoveria, ja kyllä häntä täytyy ihan eritavalla viihdyttää, hän sitten leikkii äidin tai isän kanssa, kun ei leikkikaveria ole sisaruksesta.

Joten sanon että elämä ei "mene pilalle" toisesta lapsesta, jos sellaisen haluat. Rakkaus vain lisääntyy, sitä ei tarvitse puolittaa että riittää kahdelle lapselle

Maailmassa on ihan kaikesta muusta pulaa paitsi ihmislapsista. Jo on kumma jos ei yhtäkään sellaista löydä seuraksi.

Vierailija
54/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kaverini sanoi että oli pakko hankkia toinenkin lapsi, koska ensimmäisestä oli tulossa hemmoteltu riiviö.

Kaverisi oli sitten kykenemätön kasvattamaan. Sehän on todistettu, että jos on ainut lapsi, ei se tee lapsesta itsekästä. Ennemminkin useampilapsisista perheistä tulevat ihmiset ovat itsekkäitä ja osaavat pitää puoliaan paremmin. 

Vierailija
55/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. (lucky number :))

Exän kanssa joskus naurettiin, et tehdään sitten 7, jos meidän vehkeet kestää.

Se suhde päättyi. Sattumalta jouduttiin yhdessä auton takapenkille. Ex kysyi, etkö muista mitä lupasit? Mietin, et ööö. mitähän taas olin luvannut. 7. Sanoin, et kunhan tästä autosta päästään ulos, niin eiköhän aloiteta heti! :)

Juu ei, ei tullut yhtäkään, ja parempi niin. Sittemmin selvisi, et mulla kaikenlaisia synnynnäisiä vikoja; kuka niitä haluaa periyttää?

....

Eipähän voinut tietää, silloin nuorena, mitä "vikoja" minussa oli. Paree kumminkin, etten lisääntynyt.

Vierailija
56/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi lasta ja liian myöhään tuli mieleen kolmaskin. Lastaan tuskin katuu, mutta lapsettomuutta kylläkin.

Kukaan ei selviä elämästä kokematta kärsimystä ja synnyttäminen on uhkapelaamista lapsen onnellisuudella, jota ei etukäteen voi tietää. Kärsimys alkaa vasta olemassaolosta.

Kuitenkin, pahempi asia on mahdollinen oma kärsimys siitä ettei lisääntynyt, kuin mahdollinen lapsen kärsimys siitä että lisääntyi.

Vierailija
57/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla ja jos jollain on jo poika, tappakaa se

Vierailija
58/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut boomereilla työnantajan markkinat, vaan työnhakijan ja -tekijän!

Vierailija
59/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme

Vierailija
60/78 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut boomereilla työnantajan markkinat, vaan työnhakijan ja -tekijän!

Tämä. Ei vienyt tekoäly ja automaatio työpaikkoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi