Yksi vai kaksi lasta?
Perusteluita?
Itsellä nyt yksi ja mietin meneekö elämä pilalle toisesta.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi, jos toisesta tulee inceli.
Vihervassarin lapsista tulee aina vaikka miten monta tekisi. Jokainen on Frans Frangen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi. Niillä on sitten elämässä toisensa.
Ei ole. En edes tiedä onko sisarus elossa tai missä maassa.
Siiamilaiset kaksoset tietävät.
Sori jos spoilaan, mutta kaikki sisarukset eivät ole sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi. Niillä on sitten elämässä toisensa.
Ei ole. En edes tiedä onko sisarus elossa tai missä maassa.
Onneksi aikuisena vihdoin pääsee valitsemaan seuransa. Mutta 20 vuotta elämästä kankkulan kaivoon :(
Riippuu siitä pidätkö lapsista. Meillä on kolme lasta ja jos olisin nuorempi ja rikkaampi, niin tekisin enemmänkin. Mieskin haluaisi lisää lapsia, mutta nämä saavat nyt riittää. Huolehdin heistä mahdollisimman hyvin. Töissä toki olen lisäksi tekemisissä nuorten kanssa.
Mieti jaksatko hoitaa kahta pientä. Jos jaksat, niin tee toinen mutta jos jo nyt usein etsit lapselle hoitajaa milloin mitäkin varten (omat menot, väsymys jne) kannattaa vielä harkita asiaa. Nykyinen tilanne ei helpotu yleensä toisella lapsella. Kannattaa huomioida myös taloudellinen puoli
Saimme perättäisinä vuosina yhteensä kaksi poikaa. Toiveeni toteutui. Yhteiset leikit, yhteiset harrastukset, kotona opittiin sopiminen ja anteeksipyyntö kun känää tuli. Eivät kyselleet äiti mitä minä tekisin, päinvastoin. Kasvinkumppanit. Ainokainen olisi ollut orpo.
Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.
N30
Vierailija kirjoitti:
Saimme perättäisinä vuosina yhteensä kaksi poikaa. Toiveeni toteutui. Yhteiset leikit, yhteiset harrastukset, kotona opittiin sopiminen ja anteeksipyyntö kun känää tuli. Eivät kyselleet äiti mitä minä tekisin, päinvastoin. Kasvinkumppanit. Ainokainen olisi ollut orpo.
Mistä tiedät kun sinulla ei ole kokemusta yhdestä lapsesta?
Vierailija kirjoitti:
Mieti jaksatko hoitaa kahta pientä. Jos jaksat, niin tee toinen mutta jos jo nyt usein etsit lapselle hoitajaa milloin mitäkin varten (omat menot, väsymys jne) kannattaa vielä harkita asiaa. Nykyinen tilanne ei helpotu yleensä toisella lapsella. Kannattaa huomioida myös taloudellinen puoli
Tämä. Mutta toinen lapsi ei ole enää samanlainen elämänmuutos kuin ensimmäinen, koska olet jo tottunut lapsiarkeen. Taloudellisesti toki vaikuttaa, kun pientä on pakko hoitaa ainakin jonkin aikaa kotona ja tulot tippuvat. Seuraa ja turvaa heistä on toisilleen. Harva vanhempi lapsiaan katuu. Kyllä niihin kaikkiin kiintyy ja niistä pitää.
Kaksi. Mieluiten kolme.
Yksi jää sitten niin yksin huolehtimaan vanhoista vanhemmistaan ja se on kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kun sinulla ei ole kokemusta yhdestä lapsesta?
Mitä ihmettä tarkoitat? Kahden keskenmenon jälkeen nuo kaksi lasta. Olihan minulla yksi ennen kuin toinen syntyi. Lapsuuden ystäväni oli ainoa lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Nolla lasta on paras
Ei ole. Mistään en ole onnellisempi kuin perheestäni ja lapsistani. Me herättiin miehen kanssa jossain vaiheessa, että nämä lapsethan on tosi kiva juttu. Meillä olisi aina vauva tai taapero, jos ei ikä tulisi vastaan.
Lapsen kasvaessa ja kehittyessä on hienoja hetkiä kun lapsi kyselee aivan omintakeisin ajatuksin.
Vierailija kirjoitti:
Syntymä on kuolemantuomio :(
Mitä sitten? Lapsella voi tyydyttää sellaisia omia tarpeita mitä on vaikea tyydyttää muulla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi. Mieluiten kolme.
Yksi jää sitten niin yksin huolehtimaan vanhoista vanhemmistaan ja se on kurjaa.
EI ollut niin kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kasvaessa ja kehittyessä on hienoja hetkiä kun lapsi kyselee aivan omintakeisin ajatuksin.
Miksi aina sanotaan että lapsen kasvua ja kehitystä on kiva seurata, ja sitten kuitenkin sairaalloisesti kytätään ja pyritään hankaloittamaan hänen seksielämäänsä?
Lapsi on paljon muutakin kuin huollettava.
Suunnitelmissa oli kaksi, mutta nyt onkin jo kolme. Yhden lapsen kanssa on työläämpää, koska aikuisen pitää viihdyttää ja keksiä tekemistä ja leikkiä jatkuvasti.
Siiamilaiset kaksoset tietävät.