Miehet jotka avaatte ovia naiselle yms. Miten tykkäätte että nainen reagoi
Itse sanon Kiitos ja jatkan matkaa. Jos kyseessä on jonon ohi päästäminen tai ilmaisen asian antaminen niin kiitän kauniimmin ja hymyilen.
Rakastan hyviä miehiä. Vihaan miehiä jotka puhuu naisille rumasti, ei omaa käytöstapoja, painaa naisia alas huumorin avulla tai sen hyväksymällä. Eli käytännössä olen m iesvi haaja koska hyviä-huonoja 1-100
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Metoo.
Avaat ovia väärin jos siitä tulee metoo keissi. Keskustele mielenterveyden ammattilaisen kanssa
Oven avaaminen naiselle on misogyynistä vallankäyttöä. Siksi sitä ei pidä tehdä. Naisen oikeuksia pitää kunnioittaa ja arvostaa osoittamalla tiedostavansa että hän pystyy toimimaan omatoimisesti ilman miesten huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Oven avaaminen naiselle on misogyynistä vallankäyttöä. Siksi sitä ei pidä tehdä. Naisen oikeuksia pitää kunnioittaa ja arvostaa osoittamalla tiedostavansa että hän pystyy toimimaan omatoimisesti ilman miesten huomiota.
Jätät karmapisteitä pöydälle mutta se on sun valinta
Keski-ikäinen mies ja tykkään avata naisille ovia, ihan pyyteettömästi. Pidän tavallisesti seuraavista reaktioista:
- vaisun ystävällinen, pieni hymyn kare suupielillä. Nyökkäys tai sanoo kiitos ja menee eteenpäin.
- hymy ja iloisen reipas hyväntuulisuus, ehkä viriää lyhyt small-talk keskustelu niistä näistä arkisista asioista ja kukin poistuu tahoilleen.
Olet mies itse, tossa kirjotuksessa lukee niin.....etkö huomannut
En myöskään ota hattua pois päästäni. Menneiden aikojen hommia.
Vierailija kirjoitti:
Naisen tulee istua tuoliin, ottaa pikkarit pois ja näyttää märkä pillu
Oonx sun äiti nyt kaupassa? Sano toi sille heti kun se on sun kaljat tuonu .
Kaipa sitä nyt oven avaa kohteliaisuuttaan oli takana tulossa mies tai nainen. Kiitoksen sanominen on ihan riittävä palaute.
Asuin saksassa 3 vuotta, nyt 2 kk suomessa "lomalla". Vaikka suomalaisen on yleensä helppo mennä saksaan jos kielen osaa. Tietyt suomessakin 40v sitten käytössä olleet käyttäytymissäännöt ovat kuitenkin Saksassa edelleen voimissaan, ovet avataan, kiitetään, toivotetaan hyvää huomenta jne. Siis normaali kanssakäyminen. Tuppisuu-suomalainen saa kyllä paheksuvia katseita melko paljon, jos ei edes mm huomen-toivotuksiin vastaa.
Vaikka suomalaiset kuvittelevat olevansa kehityksen huippu mm tasa-arvossa, on täällä kyllä menty metsään tiettyjen periaatteiden unohtamisessa. Kas kun elämä ei pyöri pelkästään oman napasi ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa sitä nyt oven avaa kohteliaisuuttaan oli takana tulossa mies tai nainen. Kiitoksen sanominen on ihan riittävä palaute.
En nyt erityisesti odota sitäkään keneltäkään. Ja oven avaan niin hyvin naisille kuin miehillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En availe ovia naisille. Nykyään naiset saavat avata ihan itse.
Sitten tämä ei koske sinua sinä sekin itsekeskeinen
En tiedä vanhemmista, mutta parikymppisiä ei taida muu kiinnostaa, kun että mies on hyvännäköinen ja kova panemaan.
Ja se on sallittua. Vanhempana kaipaa emotionaalista kypsyyttä, mitä valitettavan harvalla miehellä löytyy riittävästi
No ei varmasti löydykään, kun koko nuoruuden saa opetella komeaksi jännikseksi, ja sitten myöhemmin sekään ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan pidetään nykyään yleisesti lähtökohtaisesti vihamielisenä tekona. Vältän visusti. Tätä on tilattu.
Vastaan yleensä näin. Osaan itsekin avata oveni!
Tai Pilluako yrität? Ei kuule tipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tämä ei koske sinua sinä sekin itsekeskeinen
En tiedä vanhemmista, mutta parikymppisiä ei taida muu kiinnostaa, kun että mies on hyvännäköinen ja kova panemaan.
Ja se on sallittua. Vanhempana kaipaa emotionaalista kypsyyttä, mitä valitettavan harvalla miehellä löytyy riittävästi
No ei varmasti löydykään, kun koko nuoruuden saa opetella komeaksi jännikseksi, ja sitten myöhemmin sekään ei kelpaa.
Jos yrität opetella jännikseksi, ei sinusta koskaan sellaista tule.
Jännis on sellainen, että se paskat nakkaa mistään kenenkään mielipiteistä. Sen aivokapasiteetti ei sovellu siihen, että se ajattelisi tekojensa seurauksia.
Jos pohdit sitä, millainen sinun pitäisi olla, et tule koskaan olemaan jännis. Jännis on mitä on, eikä kyseenalaista olemistaan. Sitten jos se joskus alkaa pohtimaan mitä on oikein tehnyt, se ei enää ole jännis.
Joistain jänniksistä tulee ihan viisaita pappoja lopulta.
Ei siinä mitään, jännikset saavat kyllä naisten pöksyt kosteiksi. Ja se lienee yksi ikiaikaisista biologisista perusedellytyksiä, päästäkseen lisääntymään,
Minä katson silmiin, hymyilen ja sanon kiitos. Näin myös omalle aviomiehelle, joka aina avaa mulle oven. Avaa/pitää auki myös muille, mutta kaikki eivät tajya edes kiittää!
Minä autan mielelläni muita ihmisiä. Siitä tulee hyvä mieli itsellekin. Kiitos, ystävälliset sanat ja hymy piristää aina päivää. Ihan yhtälailla miesten antama kiitoskin lämmittää, mutta kun itse tykkään naisista, niin on naisten aidossa kiitoksessa ja hymyssä vielä vähän ekstraa.
Onneksi suurin osa kyllä osaa käytöstavat. Se unohtuu helposti tällä palstalla..😄
Jos avaan oven jollekulle se on viesti siitä että kyseinen henkilö on tientukkeena joten MENE NYT VIDDU SIITÄ OVESTA ETTÄ MUUTKIN PÄÄSEE!