Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kuulla että isäni ei olekaan isäni

Vierailija
10.07.2026 |

Identiteettini nyt vähän järkkyi. Salapoliisityön kautta minulle selvisi, että vankilassa oleva karmea isäni ei olakaan isäni! 

Isäukkoni onkin äidin nuoruusihastus, jonka olen tuntenut perhetuttuna aina.

Tuntuu uskomattomalta ja sekavalta, että oikea isäni onkin se kiva ja rauhallinen naapurinsetä. 

Mut samalla olen tosi onnellinen, ettei tarvitse enää murehtia tuota vankilapapparaista jonka kanssa en ole voinut koskaan olla aidosti tekemisissä kun on elänyt niin holtittomasti.

Totuus on tarua ihmeellisempää.

Onko teillä kokemuksia että jotain tuollaista outoa paljastuukin myöhäisemmällä iällä? "Ettei äitisi ole äitisi vaan tätisi" kauniitjarohkeat-juonenkäännettä?

Uusi iskä ei tiedä vielä, mutta uumoilen että on jotain ehkä aavistanut ja osannut laskeskella, mutta päättänyt olla puuttumatta. Mikä ihme on tässä tilanteessa protokolla?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt vasta paljastui? Minkä ikäinen olet? Kuka kertoi, äitisikö? Eikö hän ole osannut epäillä aikaisemmin tätä asiaa, vai miksi vasta nyt?

Vierailija
2/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea se lämmin sää saa aikaan. Pää pehmenee ja lähdetään hilluja juttuja väsäänään. ap kuinka muuten voit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne lääkkeet

Vierailija
4/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt vasta paljastui? Minkä ikäinen olet? Kuka kertoi, äitisikö? Eikö hän ole osannut epäillä aikaisemmin tätä asiaa, vai miksi vasta nyt?

Olen kolmekymppinen. 

Äiti veti juhannuksena hurjat viinikännit ja lipsautti totuuden :D näytti 31 vuotta vanhoja rakkauskirjeitä, muttei nyt itse muista keskustelustamme mitään (tai esittää). 

Ihmettelen itsekin että miksi vadta nyt, mut ehkä tää on joku 50-kriisi.

Vierailija
5/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ne lääkkeet

Otin jo

Vierailija
6/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöti höpöti

Vierailija
7/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin setä piti hauskaa äitisi kanssa lukio ajan.

Vierailija
8/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tosi elämä on joskus tarua ihmeellisempää...monessa perheessä "luurankoja kaapissa"

Vierailija
9/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin setä piti hauskaa äitisi kanssa lukio ajan.

Äiti kävi amiksen, tai siis sekin jäi kesken.

Vierailija
10/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllähän tosi elämä on joskus tarua ihmeellisempää...monessa perheessä "luurankoja kaapissa"

On on. DNA-testaus pakolliseksi. 

Vierailija
11/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On on. DNA-testaus pakolliseksi. 

Sivusta ohis oli siis. 

Vierailija
12/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen hausla kesäpäivän stoori tänään. Oletko ajatellut kirjan kirjoittamista?

Vierailija
13/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen. 

Äiti veti juhannuksena hurjat viinikännit ja lipsautti totuuden :D näytti 31 vuotta vanhoja rakkauskirjeitä, muttei nyt itse muista keskustelustamme mitään (tai esittää). 

Ihmettelen itsekin että miksi vadta nyt, mut ehkä tää on joku 50-kriisi.

No helpostihan sä ne rakkauskirjeet löydät ja vaadit selitystä

Paitsi jos vaan itse näit jotain psykoosiunia, jotka luulet olevan totta

Vierailija
14/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisivittu on ollut monen miehen pantavana, joten ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. Isäsi voi olla joku toinen puliukko, joka on vapautunut vankilasta :D

Vierailija
15/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisivittu on ollut monen miehen pantavana, joten ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. Isäsi voi olla joku toinen puliukko, joka on vapautunut vankilasta :D

kirjoittanut ap itse

Vierailija
16/16 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen hausla kesäpäivän stoori tänään. Oletko ajatellut kirjan kirjoittamista?

Juttu kun on kauniiden ja rohkeiden juonenkäänteiden tasoa, ei nyt ehkä kannata vielä haaveilla kokonaisen romaanin kirjoittamisesta. Harjoittelee ensiksi novellimittaista kerrontaa. 

Sitä paitsi, kaikilla tarinoilla on sopivin mitta. Ja moni osaavakin kertoja on parhaimmillaan lyhyemmässä proosassa. 

Suosittelen Annie Prouxlia kesälukemiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan