Tuntuuko että teillä on ollut elämässä vaikeampaa kuin toisilla?
Itsestäni tuntuu, ei ihmisillä ole ollut sellaisia vastoinkäymisiä lapsuudessa.
Kommentit (27)
Ei ainoastaan tunnu siltä, vaan oikeasti on ollut huomattavasti vaikeampaa kuin useimmilla suomalaisilla.
Ehkä joskus vähän vaikeampaa kuin joillakin. Mutta toisaalta tunnen ihmisiä, joilla on ollut vaikeampaa kuin minulla. Ja lukutaidon ansiosta tiedän, että on ihmisiä, joilla on vielä paljon vaikeampaa. Esim. intialaisilla köyhillä lapsilla, joilta puhkotaan silmät ja amputoidaan raajoja, jotta ovat säälittävämpiä kerjäläisinä. Kerjätyt rahat vie joku muu, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainoastaan tunnu siltä, vaan oikeasti on ollut huomattavasti vaikeampaa kuin useimmilla suomalaisilla.
Tai sitten et vaan tiedä mitä niillä toisilla on ollut.
Ei vastoinkäymisten vertailussa ole mitään järkeä, koska vaikuttavat tekijät on niin erilaisis riippuen tilanteesta.
Ei. En mä osaa sanoa kuinka vaikeaa toisilla on ollut. On mulla ollut vaikeita aikoja, mutta mahdotonta verrata jonkun toisen vaikeuksiin.
Ainakin itse olen huomannut, että ihmisillä ei välttämättä ole mitään realistista käsitystä toisten ihmisten lapsuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monen ihmisten elämästä tiedän kyllä eikä heillä ole ollut ollenkaan samanlaisia vaikeuksia kuin mulla.
Ei, vaikka olen ollut kahdesti työtön, meillä on erityislapsi, isäni oli narsisti, minulla on etäinen suhde vanhempiin, sisaruksiin ja sukulaisiin. Minulla ON puoliso, lapset, työ, ystäviä, harrastuksia,mieluista tekemistä, rahaa ja hyvä lapsuus.
Huomattavasti vaikeampaa kuin keskiverto-suomalaisella.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse olen huomannut, että ihmisillä ei välttämättä ole mitään realistista käsitystä toisten ihmisten lapsuudesta.
Tai toisten ongelmista muutenkaan. Hetken voin ihmisten ilmoilla hymyillä ja heittää läppää, sitten painun kotiin tämän kroonisen hermokivun kanssa. Ulospäin näytän täysin terveeltä, enkä todellakaan avaudu kivun helvetillisyydestä kuin hyvin harvoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monen ihmisten elämästä tiedän kyllä eikä heillä ole ollut ollenkaan samanlaisia vaikeuksia kuin mulla.
Millaisia? Ja miten voit tietää? Harva on ollut kärpäsenä katossa näkemässä mitä kaverin lapsuudenperheessä tapahtuu.
Tuollainen vertailu on lapsellista. Aina on joku kenellä huonommin, joku kenellä paremmin
Joo jos ajattelee pelkästään pituutta ulkonäköä rahaa ym. niin kyllä varmaan helvatan monta ihmistä on niin sanotusti parempiosaisia kun minä ja se monta luultavasti tarkoittaa vähintään pari kolmea miljardia maailmanlaajuisesti joten se on siinä.Niin kuin Jaakko Teppo huumorimielellä laulaa siitä viikonloppu isä versiosta.En ole katkera olen yksinäin, en voi mennä rajan taa sieltä töitäkään en saa.
No tuntuu että joissain asioissa olen päässyt helpommalla kuin moni, mutta sitten toisissa asioissa taas ollut huomattavasti vaikeampaa.
Pidän sellaisia sanovia ihmisiä aika lapsellisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia? Ja miten voit tietää? Harva on ollut kärpäsenä katossa näkemässä mitä kaverin lapsuudenperheessä tapahtuu.
Tiedän, että he eivät esim. ole työkyvyttömiä eikä heillä ole vammaista lasta.
No ei itsestä johtuvista syistä vaan siitä ettå hulluja ollut kimpussa ihan lapsesta kähtien. Hyi helveti sentään.
Eri ihmiset kokevat vastoinkäymiset eri tavalla. Minun on vaikea sanoa, mikä on tarpeeksi kovaa, jos ei pahempaa kaltoinkohtelua tai törkeää hyväksikäyttöä ole tapahtunut.